Vroeger had ik een heel aantal vriendinnen waar ik na een belletje de hele avond op de zetel mee kon hangen, of samen gezellig eens weg gaan. Tegenwoordig moet ik een week op voorhand een afspraak maken en dan is het altijd 'wat drinken' en heel soms eens op stap gaan (in de meest marginale club in de buurt).
Er is maar 1 vriendin waar ik af en toe nog eens mee samen onder een dekentje kruip in de zetel om een film te kijken, maar zij heeft zo weinig tijd dat dat er maar hooguit 1x per maand van komt (als het al niet 1x per 2 of 3 maanden is).
Ik wil graag weer zulke vriendinnen, maar alle mensen die ik nu leer kennen zijn mensen waar het enkel 'wat gaan drinken' is. Op zich fijn, maar ik vind het ook leuk om eens samen te koken, naar de film te gaan, samen shoppen, gewoon een ladies night...
De vriendinnen van vroeger waren allen van school of de paarden. Maar op mijn werk is zo niemand, bij de paarden staan we ook bij een boer, verzorgertjes komen er niet meer dus daar heb ik ook niemand.
Ik wil gewoon weer een vriendin waar ik elk moment van de dag mijn stomste verhalen tegen kwijt kan. Misschien is het wel allemaal anders nu ik wat ouder ben en niet meer naar school ga, vriendinnen hebben natuurlijk ook minder tijd. Maar zelfs mijn moeder heeft zo een boezemvriendin, als zij er tijd voor hebben, ik ook.
Hoe vind je nu een leuke vriendin als je niet op zoveel plaatsen komt? Ik had al een keer gegoogled
maar daar zeiden ze ga wat drinken, blablabla. Maar alleen iets gaan drinken komt toch erg raar over, en alsof er dan toevallig ook iemand alleen zit. De meeste mensen zijn druk met elkaar aan het praten dan. Op dit moment heb ik dit soort vriendschap met mijn ex, alle verhalen vertellen, samen tv kijken,... Maar ik merk dat hij er soms wel moeite mee heeft, dus misschien moeten we dat stilaan afbouwen.
Oh het mag best ook een man zijn hoor, maar die zijn meestal niet zo into gezichtsmaskers, meisjesfilms en shoppen
Misschien kan je een keer een workshop gaan doen? Dat gaat toch wat makkelijker dan gewoon op iemand afstappen in de kroeg