Waar nieuwe vrienden vinden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Waar nieuwe vrienden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 22:23

Ik hoop dat dit topic niet te hopeloos klinkt :')

Vroeger had ik een heel aantal vriendinnen waar ik na een belletje de hele avond op de zetel mee kon hangen, of samen gezellig eens weg gaan. Tegenwoordig moet ik een week op voorhand een afspraak maken en dan is het altijd 'wat drinken' en heel soms eens op stap gaan (in de meest marginale club in de buurt).

Er is maar 1 vriendin waar ik af en toe nog eens mee samen onder een dekentje kruip in de zetel om een film te kijken, maar zij heeft zo weinig tijd dat dat er maar hooguit 1x per maand van komt (als het al niet 1x per 2 of 3 maanden is).

Ik wil graag weer zulke vriendinnen, maar alle mensen die ik nu leer kennen zijn mensen waar het enkel 'wat gaan drinken' is. Op zich fijn, maar ik vind het ook leuk om eens samen te koken, naar de film te gaan, samen shoppen, gewoon een ladies night...
De vriendinnen van vroeger waren allen van school of de paarden. Maar op mijn werk is zo niemand, bij de paarden staan we ook bij een boer, verzorgertjes komen er niet meer dus daar heb ik ook niemand.
Ik wil gewoon weer een vriendin waar ik elk moment van de dag mijn stomste verhalen tegen kwijt kan. Misschien is het wel allemaal anders nu ik wat ouder ben en niet meer naar school ga, vriendinnen hebben natuurlijk ook minder tijd. Maar zelfs mijn moeder heeft zo een boezemvriendin, als zij er tijd voor hebben, ik ook.

Hoe vind je nu een leuke vriendin als je niet op zoveel plaatsen komt? Ik had al een keer gegoogled :') maar daar zeiden ze ga wat drinken, blablabla. Maar alleen iets gaan drinken komt toch erg raar over, en alsof er dan toevallig ook iemand alleen zit. De meeste mensen zijn druk met elkaar aan het praten dan.

Op dit moment heb ik dit soort vriendschap met mijn ex, alle verhalen vertellen, samen tv kijken,... Maar ik merk dat hij er soms wel moeite mee heeft, dus misschien moeten we dat stilaan afbouwen.

Oh het mag best ook een man zijn hoor, maar die zijn meestal niet zo into gezichtsmaskers, meisjesfilms en shoppen :o

Zeepsop

Re: Waar nieuwe vrienden vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:29

Ik herken dat "afspraak maken" wel. Zo irritant vind ik dat :+ Misschien kan je een keer een workshop gaan doen? Dat gaat toch wat makkelijker dan gewoon op iemand afstappen in de kroeg

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:32

zo herkenbaar!
Ik heb zelf al van alles geprobeerd maar vaak is het stappen en dan na een maand weer,ik wil ook koken of gewoon lekker lui hangend op de bank een film kijken .
ik volg het topic misschien komen dadelijk ook tips waar ik wat aan heb :o :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:32

Meld je aan op n sportclub / sportschool...
Of idd n cursus of workshop.. Veel verder kom k ook niet!

Miss wonen er wel bokkers In de buurt?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:34

Bij mij was het toverwoord: Bokt.
Heb nu een paar goede vriendinnen waar ik alles aan kwijt kan. Nadeel is dat ze niet om de hoek wonen dus het is altijd wel plannen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:37

Ik snap wat je bedoeld. Dat 'even bellen en de hele dag/avond met diegene praten/hangen' is niet meer echt van deze tijd.
'Vroeger' belde ik gewoon aan bij vriendinnen om te vragen of ze wilde spelen en later of ze wat wilden gaan doen.
Dat is nu niet meer helaas..

Tja wat kun je doen.. Pff, moeilijk hoor!
Oude banden aanhalen? Of ehm.. met collega's?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 22:41

Ik heb wel wat fotomeetings waar ik me voor opgegeven heb in de omgeving.
Sportclub zou nog eens niet zo slecht zijn, doe ik gelijk nog wat aan mijn figuur. Maar dan moet ik alleen even kijken wat ik net wil doen.

Ik zit ook in een huiskamertopic op bokt wat wel actief is in groepsapp op whatsapp. Daar kan ik altijd alle verhaaltjes kwijt die ik op het moment niet aan iemand anders kan. Maar dan heb je nog niet echt die vriendschap van dingen samen doen.

Collega's is moelijk, hebben allen erg weinig tijd omdat ze voornamelijk reizen doen (buschauffeur) dus die zijn vaak een week weg en dan is het uiteraard tijd voor de echtgenoot. Daarbij zijn zij allemaal veeel ouder dan mij.
Oude banden aanhalen heb ik ook al aan gedacht, maar aan de andere kant denk ik dan: Er is een reden waarom ze mijn goede vrienden niet meer zijn. Maar misschien zijn ze ook wel veranderd nu ze volwassener zijn. En praten via facebook kan ook gewoon, hoeft niet gelijk samen een film in de zetel kijken te zijn :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:47

Ah dat is jammer, van je collega's.

Lastig hoor..

Ik zie dat je een paard hebt, sta je op een pensionstal met meerdere paarden met eigenaren van jouw leeftijd?
Is dat iets? :)

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:48

Ik herken je ook wel! Mis ook wel een beste vriendin om mij heen..
Ben ook wezen sporten bij de sportschool, maar daar zaten veel ouderen en daar hou je ook verder geen contacten van over. Dan heb je voor even leuk en gezellig contact, maar dat verdwijnt ook weer snel.
En daarbij werk ik onregelmatig en de ene keer weinig, andere keer veel.. Lastig!
Heb wel leuk en goed contact met iemand uit de straat, maar dat is weer geen leeftijdsgenootje..

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:48

Heel herkenbaar! Ik merk gewoon dat met een andere levensfase en het volwassen leven er ineens minder tijd is... Iedereen is druk en spontaniteit is ver te zoeken ;(

Mis mijn studentenleventje waar je gewoon bij een ieder binnen kon vallen en lekker rond kon hangen. Nu heeft iedereen kinderen, druk met werk en moet alles volgens schema.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:54

Pfff lastig dit. Ik weet niet of een sportschool veel nut heeft omdat daar veel wisseling is. Misschien dat een teamsport met mensen van je eigen leeftijd wat is? Heb het idee dat daar best vaak vriendschappen uit voor komen. Moet je wel zin en tijd voor hebben natuurlijk. :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 22:59

_Nancy schreef:
Ah dat is jammer, van je collega's.

Lastig hoor..

Ik zie dat je een paard hebt, sta je op een pensionstal met meerdere paarden met eigenaren van jouw leeftijd?
Is dat iets? :)

Nee bij een boer. Hij heeft wel een zoon waar ik af en toe mee praat. Maar meer ook niet.
Plan was wel om wat regelmatiger naar de manege te rijden en daar dan in de kantine nog even blijven. Maar daar komen alleen maar of erg jonge meisjes, ofwel net een heel stuk ouder. Het is alsof de mensen van ongeveer mijn leeftijd niet meer buiten komen. Nu, voor mij hoeven ze niet mijn leeftijd te zijn. Maar als ze veel ouder zijn zitten ze vaak met kindjes, een man, ... en veel jonger zitten ze echt nog in een andere levensfase.
In mijn straat, of de straten errond zijn ook niet echt leeftijdsgenoten. 1 meisje, wat wel een goede vriendin is, maar zij is dan weer vriendje boven vriendinnen. Dus ook zo een waar je een afspraak voor moet maken om te zien welke dag ze niet naar haar vriendje kan gaan.
En een aantal mensen van school vroeger welke ik liever ontwijk.

Wel raar... ik dacht niet dat zoveel mensen met hetzelfde probleem zaten. Ik dacht dat ik gewoon te selectief geweest was op mijn vrienden.

Deoiridh schreef:
Pfff lastig dit. Ik weet niet of een sportschool veel nut heeft omdat daar veel wisseling is. Misschien dat een teamsport met mensen van je eigen leeftijd wat is? Heb het idee dat daar best vaak vriendschappen uit voor komen. Moet je wel zin en tijd voor hebben natuurlijk. :)

Ja ik dacht dan ook aan een soort van start to run, of een andere wekelijkse activiteit. Niet perse de fitnesstoestellen waar je elke dag gebruik van kan maken.

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:07

Beestje selectief mag je ook wel zijn toch? :Y)
Heb je niet toevallig een vriendin ofzo met een grote vriendengroep waar je een beetje bij aan kunt sluiten. Dat werkt voor sommige mensen ook heel goed en dan kan je weer wat individuele contacten opdoen + je komt met zo'n groep misschien weer op meer plaatsen waar je ook weer mensen ontmoet.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 23:12

Ja ik ben wel wat selectief geweest, ik had een heel aantal 'vriendinnen' die altijd heel lief tegen me deden, maar achter mijn rug me wel zwart maakte. Die hoef ik echt niet meer te zien, dan zit ik liever alleen achter mijn pc dan met zo iemand weg te gaan.

Mijn huidige vriendinnen hebben zelf niet echt een grote vriendengroep. Eentje wel maar dat is een carnavalsgroep, en laat me nu net een hekel hebben aan carnaval. Ik ben er 1 keer bij mee geweest maar niet echt iemand in die groep die me aanstond. Vooral heel luide en vervelende mensen, ook allemaal wat ouder. Ik heb zelf het idee dat hun carnavalsgedoe het enige moment is dat ze buiten komen :')

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:15

Nou dat soort mensen ben je ook beter kwijt dan rijk!
Ik hoop dat je snel een paar leuke gezellige mensen vindt!

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:21

Herkenbaar. Vooral omdat ik niet zo makkelijk de deur uit kan komen vanwege een lichaam wat niet graag meewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:26

Erg herkenbaar! Ik heb ook veel kennissen en maar een paar echte vriendinnen. Maar ik heb ook liever 2 a 3 goede echte vriendinnen, dan 10 nepperds.
Maar ik denk wel dat het inderdaad anders is dan vroeger, dat is wel erg jammer. Sinds ik wat ouder ben spreek ik mijn vriendinnen veel minder. Dat komt ook voornamelijk omdat men gaat samenwonen, een gezin gaat stichten. Eerder sprak ik ook veel meer af met mijn vriendinnen, gewoon gezellig de stad in of naar de bioscoop. Ik merk dat ik zelf daar ook amper tijd voor vrij maak. Kun je niet iemand waar van je denkt dat ie leuk is gewoon vragen of hij/zij een keer wat leuks wilt doen? Een collega, een kennis, een paardenvriend? Echte vriendschap moet groeien, dus tijd aan besteden! En wat drinken is tegenwoordig wel het ding he.. hehe, het lijkt mij ook leuker om met een vriendin op de bank te hangen, filmpjes te kijken en te lachen ipv heel stijf in een cafeetje zitten en niet weten wat te vertellen. :')

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:30

Ik meld me haha. Ben bijna 19 en woon in Belgie, heb een beetje hetzelfde probleem als jij!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:02

Is het geen idee om zelf aan je vrienden voor te stellen of ze willen koken? (Uit je OP leid ik af dat je dat nog niet echt gedaan hebt?) Misschien vinden ze dat ook wel eens leuk om te doen.

Misschien niet het idee waar je direct voor staat te springen maar; veranderen van stal? Ik zou me verder ook niet te fel vast klampen aan het leeftijdsverschil, ik denk dat als je er zelf wat voor open staat het nog wel redelijk meevalt. Hier bij mij op de manege zijn ook vaak heel wat oudere mensen maar zij maken ook gewoon een gezellig praatje met je. :)

Zag ook net dat je van Hasselt bent, ben ook van daar haha.xD In welke clubs ga je dan meestal uit? Ik vind vaak wel dat als je wat rondhangt op het Dusart dat je nog wel eens wat mensen tegenkomt, in de Koestal zijn volgens mij ook vaak studenten die samenkomen (op donderdag?). Dat je daar niet alleen naar toe durft begrijp ik natuurlijk wel, maar ik zou dan gewoon proberen een vriendin mee te sleuren. :p

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:22

Heeeeel erg herkenbaar je verhaal!

Ik heb wel redelijk wat vriendinnen maar ook wel dat er ver van te voren afspraken gemaakt moeten worden en dan is het nog de vraag of het uiteindelijk dan wel door gaat :')
Maar de vriendinnen zijn allemaal vriendinnen die ik al had vroeger zeg maar.. het is wel lastig om 'nieuwe' vriendinnen te maken..

Is het inderdaad niet iets om te veranderen van stal? waar meer meiden zijn van jou leeftijd? Al snap het helemaal als je dat niet doet/wilt als je paard hier prima staat.

En via bokt? :D ik heb via een huiskamer topic een paar hele leuke meiden ontmoet waar ik inderdaad mee in een groepsApp zit en we af en toe afspreken en samen naar concerten gaan ect. Al is dat dan niet dat je elkaar even kan opbellen ' he zin in thee? ' :P

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:31

Voor mij ook erg herkenbaar! Wel wat vriendinnen, maar is toch vooral om alleen wat met de paarden te gaan doen etc. En heb laatst weer een paar keer met een oud klasgenootje wat gedronken, maar zou ook wel eens wat 'nieuwe' mensen willen leren kennen. Misschien binnenkort als ik een nieuwe baan heb, hoop ik dat daar wat leuke mensen zitten!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:44

Je wordt natuurlijk wel wat ouder, dus dat hele avonden gezellig iets samen doen.. dat klinkt eerder als een relatie willen. Met vrienden kun je best afspreken en dan onnozele klets doen, maar je komt op een leeftijd waarin dat 'spontaan' steeds lastiger wordt. (en getsie wat klinkt dat oud, maar het is helaas wel realiteit) Tenzij je een buuf kan vinden, daar kun je wat makkelijker binnen wippen.

Schaf anders ook een dagboek aan?

Leen schreef:
Oh het mag best ook een man zijn hoor, maar die zijn meestal niet zo into gezichtsmaskers, meisjesfilms en shoppen :o

Die zijn er wel hoor, maar die leent gelijk ook je handtas :D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-02-16 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mutsiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:49

Hier iemand met hetzelfde :o
Trouwens ik kom ook uit de buurt van hasselt.
Misschien een idee om te kijken we nog hier uit de buurt komt en dan daar eens samen mee af te spreken?

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:55

Verhuis je niet ? :')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:57

Zit een beetje met hetzelfde, heb wel twee goede vriendinnen, maar mis het om wat mensen te hebben om mee te gaan shoppen, uitgaan etc. Kom wel veel tegen op internet, maar blijft helaas vaak bij oppervlakkig contact of een paar keer mailen. Belangrijkste is toch dat je een goede klik met elkaar hebt. Ik zit ook op tinder waar ik al een poosje met een meisje praat, misschien is dat iets?