En ja, als ik dan vertel dat ik na dat halen van mijn rijbewijs een trailer zou willen huren voor tochten met mijn paard, dan is het hek helemaal van de dam. Meestal onderbreken ze me van het moment dat ze "trailer" horen. Want ja, het moest weer eens over paarden gaan, en potverdorie, is ze nu weer bezig.
Ondertussen is dit zo goed als één van mijn beste en enige opties om uitstappen te kunnen gaan doen. Zelf rijbewijs halen, zelf weg met paard.
Het is de ironie ervan dat mij nog het meest raakt, want anderzijds willen zij ook niet voor mij rijden omdat ze niet durven rijden met een trailer, én ik mag ook niets vragen aan anderen die misschien graag zouden willen "horse-carpoolen" voor me, want dan zou ik lastig zijn en ik moet aan de mensen denken. Ik zou gebruik van ze maken, moest ik het vragen, en ik zou niet zelfstandig genoeg zijn.
Daarnaast is het nog eens zo dat mijn oudere broer een beetje (lees: stevig) de lamzak uithangt en nu bijna 23 is maar geen studie volgt (ook geen bachelor of master gehaald, enkel secundair diploma), moddervet wordt thuis en ook geen poot uitsteekt in het huishouden. Hij gaat enkel naar buiten als zijn lief hem meesleurt, dus van eigen initiatief gaat hij nooit iets doen. Het is een beetje de dualiteit van de zaak die me dwars zit; mijn broer mag live-in varken zijn, maar daar zijn ze absoluut niet blij mee. Ze hebben hem herhaaldelijk eens gezegd dat hij echt van zijn kont moet afkomen, maar het gaat er het ene oor in, het andere uit. Zo vreemd dan dat ik dan niet uit eigen initiatief wat volwassener en (nog) zelfstandiger mag worden. Ik snap er niks meer van.
Momenteel ben ik een beetje bitter, dus het berichtje kan wat depri getint zijn.
Zo, ik moest het er even af schrijven.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Een job zoeken door het jaar heen is samen met mijn drukke studie niet haalbaar, want dan zou ik mijn twee zielige paardendaagjes in het weekend ook moeten opgeven en dan zag ik mijn paard helemaal niet meer. Door de week heb ik letterlijk van 8 tot 6 les, iedere dag. Het is echt een zottekot.
My duty is done, ik kan terug wat ademen.
FYI: Nee, we zijn niet arm, gewoon zeer Belgisch en heel erg spaarderig.
mijn ouders zouden mij leren rijden, maar elke keer opnieuw hadden ze "echt geen tijd". Na 2 jaar was ik het beu en heb ik 20u rijles van mijn spaargeld betaald, zodat ik nadien op mijn eentje kon rondrijden en oefenen.
. Of het voorlopig zelf betalen en een deal sluiten met je ouders dat vanaf dat je je rijbewijs hebt, ze het terugbetalen?
Dat is wel gebruikelijk hier, ja. In Nederland niet? Meestal nemen we maar een à twee lessen bij de instructeur zelf omdat ze geneigd zijn je sneller door te laten als ze je gezicht kennen, als het ware. De rest is inderdaad meestal zelf geleerd door de ouders.