Ik doe het ook. Wel niet in Leiden maar in Den Bosch, en geen rechten studie. Ik krijg wel rechten en hetzelfde als jou, veel droge stof ook. Ik reis dik 1,5 uur heen en terug, dus dik 3 uur op een dag, elke dag naar school, dus nooit maar 4 dagen, altijd volgeroosterd en een eigen paard. Maar gebruik je reis elke dag als ontspan momentje. Dat is het moment dat je even niks hoeft en even lekker kan genieten van de rust

Soms zie je in advertenties staan, verkoop hem wegens studie, maar dit was voor mij absoluut geen optie. Ik heb hem nu 8 jaar, waarvan ik hem bijna 2 jaar alleen verzorg. Ik studeer nu een half jaar en ik moet zeggen, je wordt vanzelf sneller en slimmer in manier van verzorgen.
Ik ga voor en na school altijd, zet dan meestal de fiets bij de bushalte zodat ik niet meer terug naar huis hoef te fietsen. En, ik heb het geluk, mocht ik zelf niet kunnen, heb ik 1 persoon op wie ik terug kan vallen. Soms slaap ik in Nijmegen (dichterbij school) wanneer ik tot laat naar school moet en vroeg er weer moet zijn. Dan is het voor mij geen optie om naar huis te gaan en ook nog voor m'n paard te zorgen. Dan heb ik gelukkig iemand anders, al komt dat niet heel veel voor.
Ja het is echt heel zwaar, kost mij soms bloed, zweet en tranen, maar het weegt voor mij niet op tegen het verdriet wat ik zou hebben als hij weg ging. Als je echt wilt kan het zeker!