Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
2misty2 schreef:justkid schreef:Kun je dat niet beter met je huisarts overleggen?
Iedereen heeft wat anders en dat lijkt me moeilijk te vergelijken, Je HA kan dat denk ik beter inschatten.
Het gaat me erom hoe het in het dagelijks leven is bij mensen. Dus als eenmaal het kind er is.
2misty2 schreef:Ik ben een beetje opzoek naar mensen met dezelfde situatie.
Een kleintje lijkt mij erg leuk. Maar ik ben chronisch ziek. Ik denk dat ik het lichamelijk niet aan kan. Ik bedoel dan niet de zwangerschap maar als het kind er eenmaal is. De opvoeding dus.
Zijn er hier mensen met dezelfde ervaringen? Dus chronisch ziek en toch kiezen voor geen kinderen. Of juist wel gekozen voor kinderen en hoe 'bevalt' dat in combinatie met ziek zijn. Valt het tegen of mee?
Desiree schreef:Soraya10 schreef:Als jij eigenlijk niet in staat bent meerendeel vor een kind te zorgen, dan zou ik er niet aan beginnen.
Even vraagje. Waarom moet zij in staat zijn om merendeel voor een kind te zorgen?
Goof schreef:2misty2 schreef:Ik zie het niet zitten.
Punt. Duidelijk. Klaar.
Jouw lijf, jouw gezondheid, jouw beslissing en die heb je zo te lezen allang genomen.
Rocamor schreef:Als jij het niet ziet zitten, sorry, maar doe het dan aub echt niet. Stel (!) dat je een kind / kinderen krijgt terwijl je het niet ziet zitten en de boel klapt een keer. Dan moet je nog maar zien wie er uiteindelijk voor de kids moet zorgen.
Cerilene_ schreef:Ik ben ziek geworden tijdens mijn zwangerschap. Ik bleek nadien een tumor in mijn hoofd te hebben. Na de zware operatie bleek ik veel meer complicaties te hebben dan verwacht. Lange revalidatie gehad, tijdens welke ik in het begin niet veel kon met mijn dochtertje (was langere tijd opgenomen) en ik langzaamaan steeds meer weer zelf Kon ondanks dat ik bepaalde lichamelijke ongemakken nog zullen verbeteren en anderen zullen blijven houden (vermoeidheid, overprikkeling, evenwichtsstoornis en eenzijdige doofheid bijvoorbeeld). Niet helemaal hetzelfde als een chronische ziekte natuurlijk, maar in mijn ervaring is er een hoop aan te wennen en op te bouwen. Het zal wel helemaal aan jouw persoonlijke klachten liggen.
Ook helpt het een hoop als je een goed vangnet hebt. Hier is oma (eigenlijk allebei de oma's, maar mijn eigen moeder werkt nog veel terwijl schoonmoeder met de vut is) erg betrokken met vaste oppasdagjes en zo nodig springt ze meer bij. Daarnaast gaat dochter naar het kdv waar ze het geweldig vindt!
Ook is goede overeenstemming met een partner die je veel kan steunen wel onontbeerlijk.
Ik heb haar dus doordeweeks niet zoveel thuis als ik vooraf graag had gezien, maar ik kan genoeg tijd en aandacht aan haar geven met af en toe dus wat hulp. Mijn meisje is supervrolijk, sociaal en komt niets tekort.
Ik denk dat er in mijn gezondheidssituatie dus nog het een en ander zal verbeteren, waardoor het enkel beter zal gaan in de toekomst.
Maar dat zal voor elke situatie erg verschillend zijn.
2misty2 schreef:Rocamor schreef:Als jij het niet ziet zitten, sorry, maar doe het dan aub echt niet. Stel (!) dat je een kind / kinderen krijgt terwijl je het niet ziet zitten en de boel klapt een keer. Dan moet je nog maar zien wie er uiteindelijk voor de kids moet zorgen.
Eens. Ik ben ook heel reeel hoor. En ik denk dat de meesten ook denken zoals ik. Maar wou graag wat ervaringen..