Rare associaties / gedachten bij dagelijkse dingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Rare associaties / gedachten bij dagelijkse dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 23:59

De titel is een beetje vreemd, maar ik kon het niet duidelijker samenvatten :+ ..

Ik ben echt behoorlijk introvert en besteed daarom heel veel tijd 'in' mijn hoofd. Toen ik laatst weer eens aan het nadenken was besefte ik me dat ik bij heel veel dagelijkse dingen aparte associaties heb.
Zo hebben bij mij alle getallen een karaktertje. De 4 en de 7 zijn allebei heel stoer en een beetje vinnig. De 3 is lief en de 5 is heel populair :') .
Maandag is een blauwe dag met een beetje een ronde vorm en vrijdag is vuurrood en wat hoekiger. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Verder ben ik volgens mij volkomen normaal hoor :Y) ... Maar ik vroeg me af of meer mensen dit hebben, want toen ik het thuis vroeg keek men mij aan alsof ik van een andere planeet kwam.

Dus brand los met je vreemde associaties :D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:01

Heb ik met huizen en met autos, die hebben een gezicht en sommige kijken aardig en sommige grimmig haha

Zo vind ik het ook soms zielig voor dingen om ze weg te gooien. Maar verder ben ik wel normaal.
Laatst bijgewerkt door piezze op 07-02-16 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:02

Gruis schreef:
De titel is een beetje vreemd, maar ik kon het niet duidelijker samenvatten :+ ..

Ik ben echt behoorlijk introvert en besteed daarom heel veel tijd 'in' mijn hoofd. Toen ik laatst weer eens aan het nadenken was besefte ik me dat ik bij heel veel dagelijkse dingen aparte associaties heb.
Zo hebben bij mij alle getallen een karaktertje. De 4 en de 7 zijn allebei heel stoer en een beetje vinnig. De 3 is lief en de 5 is heel populair :') .
Maandag is een blauwe dag met een beetje een ronde vorm en vrijdag is vuurrood en wat hoekiger. En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Verder ben ik volgens mij volkomen normaal hoor :Y) ... Maar ik vroeg me af of meer mensen dit hebben, want toen ik het thuis vroeg keek men mij aan alsof ik van een andere planeet kwam.

Dus brand los met je vreemde associaties :D

Ik heb dat vaak met bomen en planten en hoe ze langs de weg staan, ook met wolken en op de een of andere manier vind ik de kleur geel heel goed bij het getal 2 passen :')

Lady24

Re: Rare associaties / gedachten bij dagelijkse dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:04

Kan me helemaal vinden in wat je zegt, ik heb dat ook. Ik kan alleen nu nergens op komen haha!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:06

Ja met bomen heb ik ook wel eens dat het me zo'n onzeker bestaan lijkt. Ben je net een beetje gewend en wordt je misschien weer omgehakt.

Chasingmood

Nou je bent niet alleen hoor ts! Ik heb dat ook precies hetzelfde met getallen een letters. Dat ze allemaal onbewust een kleur een karakter hebben.
Dit heeft ook een naam maar natuurlijk ben ik dit nu met vergeten
Laatst bijgewerkt door Chasingmood op 07-02-16 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Animal

Ik koppel geluiden vaak aan kleuren :) Ik wil altijd graag bekkens bij mijn drumstel met een donkere bruine klank :+

Auto's hebben bij mij inderdaad ook altijd een gezicht! Je hebt vriendelijke auto's, maar ook boze auto's. :D Ik ga voor de rest even nadenken. Ik herken mij wel in je verhaal maar kan zo snel even geen verdere voorbeelden verzinnen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:08

Ik trek ook altijd bij het kaarten de klavers voor op de ruiten, de harten en de schoppen. Zo gemeen dat klaver de minst waardevolle kleur schijnt te zijn,ok ik ben echt gek haha

Er is trouwens ook een bruine kleur die ik afrikabruin vind, geen idee waarom, het is een beetje de mokka kleur en dan dof.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:15

Ik heb dat ook :j

Alle dagen hebben een kleur. Maandag is geel, dinsdag blauw, woensdag oranje, donderdag groen, vrijdag paars, zaterdag ook blauw en zondag ook oranje. Waar ik dat vandaan haal geen flauw idee.
Een kalenderjaar loopt in een niet sluitende lus (vorm). Augustus ligt ergens in de bocht, november en december zijn iets langer qua lengte waardoor de andere maanden allemaal een stukje moeten inschikken.

Oke als ik dit zo lees denk ik dat ik wappie ben _O- maar dit heb ik al van kinds af aan hahaha.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:18

Dat met kaarten heb ik ook! Harten vind ik het mooiste, daarna klaver, daarna schoppen en ruiten vind ik gemeen :')

NoorW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:20

Ik heb ook kleurassociaties met dagen, maar dat komt omdat in de kleuterklas er een kalendertje hing met specifiek die kleuren achter de dagen. Wel grappig dat dat altijd in je hoofd blijft. Maandag is rood, dinsdag is geel, woensdag blauw, donderdag groen, vrijdag oranje en het weekend is wit.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:21

Google eens op synesthesie!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:32

Ohmy,ik dacht dat ik de enige was met dit soort rare dingen! :')
Iets niet weggooien omdat het zo zielig is voor dat iets herken ik! En nee,ik ben geen hoarder :+
Kleine doosjes,potjes en blikjes zijn lief,ookal past er niets in. Grote,handige doosjes zijn lomp en niet leuk.

Auto's zijn standaard een jongen of een meisje en natuurlijk lief,boosaardig of wanhopig. :j

Ik hoor ook in dat ene nummer zo'n mooi donker geluid.

Ik heb een tic om elke keer als ik op het strand geweest ben,een schelp mee te nemen naar huis. Ik weet van elke schelp wanneer ik op het strand was.,met wie en wanneer,rozenschelpjes zijn lief,kokkels zijn oke.
Mijn scooter heet Lilly en ik praat tegen de maan alsof hij altijd met me meekijkt :')

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:36

:') gelukkig er zijn er meer, ik heb eenauto gehad die flits heette, mijn huidige auto heeft geen naam maar is bijna slooprijp. We hebben het in de auto wel eens over een nieuwe auto en dan voel ik me altijd een beetje schuldig naar ons trouwe beestje.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:44

riannhuh schreef:

Ja dit is dus het woord dat ik kwijt was :+

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:45

piezze schreef:
:') gelukkig er zijn er meer, ik heb eenauto gehad die flits heette, mijn huidige auto heeft geen naam maar is bijna slooprijp. We hebben het in de auto wel eens over een nieuwe auto en dan voel ik me altijd een beetje schuldig naar ons trouwe beestje.

Mijn eerste (en ook mijn enige, heb hem nu niet meer) auto heet Hektor :) Zijn kentekenplaat is HK-TR met een getal :) Mijn zusje rijdt er nu in en die weigert om hem Hektor te noemen. Haha, maar als ik het over die auto heb is het altijd Hektor, kan er niks aan doen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:47

Haha zo herkenbaar, dat met die nummerplaten heb ik ook.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 00:48

riannhuh schreef:

Thanks! Heel interessant!

Verder ben ik vooral heel blij dat ik niet de enige ben :') . Heel grappig om al jullie dingetjes te lezen. De meeste zijn voor mij toch wel heel herkenbaar. Ruiten staat bij mij overigens ook op de laatste rang van favoriet-heid....

Hebben jullie overigens ook het gevoel dat dit jullie helpt om dingen te onthouden? Ik ben vrij goed in onthouden maar ik merk dus ook dat ik alles samen met die 'associaties' onthoud, en dat ik die ook gebruik om dingen terug te halen.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:50

Oh dat met nummerplaten heb ik ook! Niet dat ik auto's dan namen geef. Maar ik zie altijd een woord in en nummerplaat, al zijn het maar 3 letters van een woord.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:51

Ik vermijd het liefst ook om met mn fiets naar het station te gaan en dan de trein te pakken. Ik vind het zielig om mn fiets de hele dag tussen al die vreemde fietsen te laten staan :') :') Gelukkig heb ik nu een auto hahaha.. ben ook super gehecht aan mn scooter, die gaat niet weg puur omdat ik eraan gehecht ben. Zal waarschijnlijk amper meer op rijden, maar dat kan me niet schelen :D

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:52

Wauw bijzonder!
Ik heb dit helemaal niet, of nooit bij stilgestaan.

Ik heb wel dat ik bepaalde liedjes aan herinneringen kan koppelen. Als ik iets aan het doen ben dan kan ik beslissen ik koppel liedje a aan dit moment. En vanaf dan elke keer als ik dat liedje hoor moet ik aan de gekoppelde herinnering denken..

Wat zijn mensen toch interessant haha

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:56

Ik heb dat heel erg met muziek inderdaad.. Alle liedjes hebben minimaal 1 herinnering bij mij. Dat kan gewoon simpel een bepaald stukje fietsroute zijn, of bijvoorbeeld een herinnering aan het discozwemmen vroeger, maar ook een meer emotionele herinnering.

Ik ben ook heel sterk in dingen onthouden! Behalve namen, daar ben ik rampzalig in :+

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:59

Gruis schreef:
riannhuh schreef:

Thanks! Heel interessant!

Verder ben ik vooral heel blij dat ik niet de enige ben :') . Heel grappig om al jullie dingetjes te lezen. De meeste zijn voor mij toch wel heel herkenbaar. Ruiten staat bij mij overigens ook op de laatste rang van favoriet-heid....

Hebben jullie overigens ook het gevoel dat dit jullie helpt om dingen te onthouden? Ik ben vrij goed in onthouden maar ik merk dus ook dat ik alles samen met die 'associaties' onthoud, en dat ik die ook gebruik om dingen terug te halen.

Ja maximaal! Ik heb een bizar geheugen.
Ik weet alle telefoonnummers die we vroeger gehad hebben uit mijn hoofd. Dus 20 jaar geleden. Het nummer van de manege en m'n vriendin en de school die al lang niet meer bestaat.
Ik weet van iedereen wanneer hij jarig is.
De kentekens van alle auto's die we gehad hebben of mijn ouders hadden (ze krijgen allemaal een ezelsbruggetje).

Ik geef mensen soms ook een kleur.
Sommige geluiden zijn dik.

Hoe meer ik er over nadenk,hoe meer er op komt zetten. Mijn hoofd is net een draaimolen *\%/*

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:01

Herkenbaar. Ook smaken en geuren hebben bij mij kleuren. Sommige dingen ruiken absoluut roze, andere smaken bijvoorbeeld erg groen - niet noodzakelijk groenten, overigens.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:01

De dagen hebben inderdaad kleuren :D
Maandag is rood, dinsdag blauw, woensdag geel, donderdag groen en vrijdag bruin. Zaterdag is paars en Zondag oranje. De eerste 5 komen omdat we in groep 1 altijd zo'n ding met een pijltje hadden die aangaf welke dag het was, en elke dag was op ander gekleurd papier geschreven.
Heb het alleen niet zo heel erg geloof ik, al kan ik me er wel in herkennen. Ben wel erg introvert, en nu ik erbij nadenk verbaast het me dat ik dit niet in ergere mate heb :')