Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Percy schreef:Als werkgever zou ik niet blij zijn met iemand die in vijf maanden tijd zich drie keer ziek zou melden. Twee keer zou mij al de wenkbrauwen doen fronsen. Aan de andere kant moet je ook aan jezelf denken. Heb uiteraard geen idee wat voor werk je doet maar maak het bespreekbaar met je werkgever. Openheid van jouw kant zal meer begrip geven dan je zomaar voor de derde keer in korte tijd ziek melden.

Percy schreef:Als werkgever zou ik niet blij zijn met iemand die in vijf maanden tijd zich drie keer ziek zou melden. Twee keer zou mij al de wenkbrauwen doen fronsen.
En al helemaal niet twee keer snel achter elkaar.Percy schreef:Als werkgever zou ik niet blij zijn met iemand die in vijf maanden tijd zich drie keer ziek zou melden. Twee keer zou mij al de wenkbrauwen doen fronsen. Aan de andere kant moet je ook aan jezelf denken. Heb uiteraard geen idee wat voor werk je doet maar maak het bespreekbaar met je werkgever. Openheid van jouw kant zal meer begrip geven dan je zomaar voor de derde keer in korte tijd ziek melden.
Bambi1995 schreef:Ik heb me vandaag niet ziek gemeld. Ik heb gister een warm bad genomen en ben om half 9 in bed gedoken. Mijn werk heeft iets met horeca te maken. De twee keer dat ik me ziek had gemeld was omdat ik toen hoofdpijn/ misselijk was. Na 1 dag was ik weer beter en stond ik weer te werken. Er zijn wel wat dingen veranderd ik werk nu meer met gasten waar ik echt super veel stress van heb omdat ik het best spannend vind vreemde mensen. Ook hou ik niet echt van mensen. Ik voel me nooit comfortabel bij mensen.
Een andere baan heb ik nog niet gevonden. Wellicht zou ik 4 dagen in de week kunnen werken maar ik durf dit niet bespreekbaar te maken.
Mijn rug ging vanmorgem ietsje beter maar heb op het werk weer dozen getild van 11 kg. Dus ik heb het weer in mijn rug.
Yvette81 schreef:Maak het bespreekbaar. Zonder je ziek te melden kun je wel bij je baas aan geven hoe je je voelt. Dat je fysiek niet fit bent, dat de uren en wisselende werktijden je zwaar vallen. Misschien kun je een kleiner contract krijgen van Bijv 36 uur. Of kan er meer regelmaat in je werktijden komen. Misschien hebben ze uitdagende taken voor je. Of zijn de taken je te veel of te moeilijk.
werkgevers investeren veel in ziekteverzuim. Het kist ze nog meer als je thuis komt te zitten. Ontslaan tijdens ziekte mag ook niet.
Kijk wat de knelpunten zijn en bespreek die.
)nine1987 schreef:Serieus?? Iedereen vindt dit zielig?
Net aan een half jaar 40u pw werken is zielig?? Ik (en vele anderen) werk al jaren 40 uur.. En dan komen huishouden, kind opvoeden, partner, hobbies en een sociaal leven er nog bij..
Imo mag TS zichzelf een schop onder dr kont geven en werken..
Als ze t werk niet leuk vindt, moet zr een andere baan zoeken.. Zo simpel ligt t.. 3x ziekmelden in 6 maanden tijd, zou er bij mij als werkgever überhaupt al niet in gaan, dus grote kans dat haar contract zowiezo al niet verlengd wordt..
Persoonlijk ben ik van mening dat de jongeren van tegenwoordig niet meer weten wat werken inhoudt..