hulp met kleuren uitzoeken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovevalser

hulp met kleuren uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 17:21

hoi allemaal, ik hoop dat er hier mensen rondhangen die iets meer verstand hebben van kleuren enzo. en wat wel en niet zou staan

Over 9 weken is het wk *\o/* (irish dance) waar ik aan meedoe en hiervoor moet ik een nieuwe jurk hebben.
Deze maak ik zelf. (kopen is echt te duur; rond de 800 pond voor 2de hands). Maar nu ben ik heel erg aan het dubbe met design en kleur. mijn huidige jurk is paars met zwart:

Afbeelding
mijn docent vind hem niet goedbij mij passen en hem te donker.

hij zou mij graag in een witte jurk zien.... dus ik heb van een andere danser uit de school haar jurk aangetrokken (die was wit). en daarna geijk uitgetrokken. erg mooie jurk maar veel te licht!. en wit houd ik niet schoon XD.(fake tan, make up etc.)

nu was dit weekend wedstrijd en daar hing deze jurk te koop:
Afbeelding
wel nog geen makeup op en niet de goede pruik op maar ik weet het niet.
mischien ook te licht? of juist goed. Ik kreeg er gemixte reacties uit.

dus ik heb geen idee.

de jurken die ik hier voor had:
Afbeelding
Afbeelding

wat denken jullie?

dit is ing het ontwerp waar ik waarscijnlijk voor wil gaan. zoals de rechter kant is.
daarvan vind ik de bovenkant mooier.
Afbeelding

ik ben benieuwd wat jullie vinden, en of jullie suggesties hebben.

alvast bedankt enzo! :)

Dreamy

Re: hulp met kleuren uitzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:02

Ik verplaats je topic even naar LZP, aangezien dit hier op HK al snel zal worden ondergesneeuwd :D

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:06

Ik ben totaal geen kenner maar die gele die te koop staat vind ik echt afschuwelijk! Die jijzelf aanhebt vind ik wel mooi. Je ontwerp ook en idd met de rechterkant

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:08

misschien mint groene mouwen en kraag dan en witte rand en dan toch zwart zo combineer je licht en donker mooi denk ik en dan je rok ook met mint groen

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:09

Ik vind dat rood zwarte je erg mooi staan. Die gele vind ik vreselijk.
Uhm ja verder lastig. Ik ben zelf erg van de donker.
Misschien basis zwart en dan veel rood met oranje soort vlam idee

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:10

Ik vind je ontwerp prachtig :J

Van de jurken die je hebt gehad vind ik de rood zwarte het mooist bij je passen. De neon vind ik echt way too much hihi.

Ik zou kiezen voor de kleuren goud (details), donkergroen (lijf) en zwart (armen). Denk dat dit mooi past bij je haarkleur en het toont door de gouden stukken niet te donker. Wel elegant en vrouwelijk :j

Ik heb overigens verder geen verstand van iets, dit kwam gewoon in me op :+

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:12

De rode vind ik je heel mooi staan. Ik zou er iets met rood en zwart in verwerken. Misschien is donkergroen met zwart en witte details ook wat.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:13

Rivjenn schreef:
Ik ben totaal geen kenner maar die gele die te koop staat vind ik echt afschuwelijk! Die jijzelf aanhebt vind ik wel mooi. Je ontwerp ook en idd met de rechterkant

Ik ook, zou het niet eens dragen met carnaval :o

Zou iets nemen van een mooie kleur groen fluweel, lijkt me heel goed staan bij jou!
Flessengroen of een tint donkerder.
Kun je mooi combineren met iets van bronskleurige versieringen.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:13

Wauw, rood zwart vind ik heel mooi! Kan je die kleuren niet verwerken in je nieuwe jurk?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:15

Ik snap dat t zwart met paars wat donker voor je is. Dat gele vind ik net als mijn voorganger afschuwelijk, vooral de combinatie van kleur en print.

Ik weet zo ook niet heel goed welke kleuren handig zijn, maar ik zou gaan zoeken in wat lichtere kleurtinten. Pastel is misschien ook niet alles voor je, maar misschien meer oranje, lichter rood,lichtblauw, groen, meer die kleuren? Eventueel een hardere kleur met een pastelkleur kan ook mooi zijn. Dan is het niet wit, maar wel wat lichter.

Knap dat je je jurken zelf maakt! Het model dat je hebt geschetst ziet er heel mooi uit!

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:18

Die rood met zwarte vind ik ook erg mooi, wel wat donker.
Ik vind die blauwe kleur eronder ook erg mooi en fris bij je staan. Ik geloof niet dat we het veel makkelijker maken ;)
Je ontwerp ziet er goed uit!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:18

Hé Nichtje! Heb je wel eens een kleurenworkshop gedaan? Ik heb wel een leuk adresje in Nijmegen waar je dat kunt doen (liefst met nog 3 vriendinnen ofzo). Dan wordt er gekeken naar welke kleur echt bij je past! Kijk anders eens op deze website, daar staat al het een en ander: http://www.kleurenanalyse.net/zomer-winter-type.html
Nadeel is dat je dan natuurlijk veel make up hebt, waardoor een kleur je weer heel anders zal staan.

Ik zou als ik jou was voor een donkere ondertoon gaan (omdat jouw haar (en pruik)) donker zijn. En je even goed afvragen wat je wilt uitstralen (lief/krachtig/trots?). Ik ben fan van petrol en turkoois dingen, maar dat soort dingen is erg persoonlijk natuurlijk!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:20

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:21

Ik vind de warme tinten jou het mooiste staan. Van die koele gele jurk wordt je flets, das zonde. Warm rood, blauw en groen lijken me erg geschikt.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:23

Afbeelding
Ik heb even de vrijheid genomen Photoshop op te starten :+

Dit vind ik mooi, je kunt bijvoorbeeld ook het groen voor rood vervangen, die warme kleuren staat je ook goed vind ik. Ik was nog niet over de kleur van het rokje uit, vandaar :P

Het gele moet wat goudkleurig zijn ^^

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:30

Persoonlijk vind ik het Blauw je erg mooi staan.Je ontwerp is ook erg leuk.Die Fluo jurk vind ik ronduit spuug lelijk.Ik moet eerlijk zeggen de jurken bij de dames op de achtergrond ook ,bij die eerste foto.Ik vind jou paarse jurk veel mooier.

Ik vind trouwens die jurk waar 93 aan hangt ook mooi.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 19:34

Ik zou eens kijken naar ipv van een zware basis een mariene blauwe , toch een kleurtje . Combineren met wit en wat rode of gele details en klaar !

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-16 23:34

dankje wel allemaal! Ik ga morgen naar de groothandel eens kijken wat ze allemaal hebben!

lovevalser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-16 00:09

ben pinterest flink aan het doorzoeken, wat denken jullie hiervan?
Afbeelding
Afbeelding

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:14

Ghegheghe als je dat gele ding draagt, zal je een onuitwisbare indruk achterlaten :=

Ik vind blauw met goud/zilver qua kleur wel erg mooi :) maar dat motiefje vind ik wel erg gedateerd. Ik zeg ook dat blauw jouw kleur is, maar een groene tint is ook mooi.

Wat flux met jouw ontwerp heeft gedaan vind ik wel erg leuk :)

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:25

Ik vind dat blauw je mooi staat en dat geel zou ik echt niet doen hoor! Misschien een iets lichtere kleur blauw als de jurk die je op de foto draagt. Je laatste voorbeeld, die blauw met geel zou je denk ik ook qua kleuren goed kunnen hebben trouwens. Succes!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:26

Rivjenn schreef:

Ik ga hierin mee. Je jurken die je aan hebt van jezelf zijn allen mooi. Die gele is echt lelijk.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:27

lovevalser schreef:
ben pinterest flink aan het doorzoeken, wat denken jullie hiervan?
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Die tweede die zou ik doen!!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:32

Inderdaad, een kleurenworkshop doen! Is heel leuk, en je krijgt echt inzicht in wat bij je past. Mijn kledingkast is aangepast :o

Volgens mij ben je een wintertype, en zou turquoise ook heel mooi staan.

Die tweede van Pinterest vind ik de mooiste, lijkt me goed bij je passen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 00:49

Ik ben geen kenner, maar afgaande op de foto's lijk je meer een herfst/wintertype qua kledingkleur.
Ooit meegedaan aan een workshop bij een kleurenconsulente. Zó frappant wat kleuren met mensen doen!
Sindsdien heb ik het aantal miskopen aanzienlijk verminderd.
Je hebt zelf al enkele aanknopingspunten gevonden: geen hoofdkleur wit, waarschijnlijk ook niet zwart of zachte kleuren.
Wel beige, blauw, groen,en een heel scala. Voor advies: Google of een echte consulente.