Alternatieve bruiloft?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Steentje

Alternatieve bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 16:12

Hoi,

Ik vraag me af of er Bokkers zijn die op een alternatieve, niet traditionele manier hun bruiloft hebben gevierd, ooit op zo'n bruiloft zijn geweest of op een dag zo hopen te trouwen.

Met alternatief bedoel ik 'niet volgens de regeltjes', dus bijvoorbeeld heel creatief, low budget, kleinschalig, of totaal out of the box.

Anoniem

Re: Alternatieve bruiloft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:16

Wij zijn iets meer dan 2 weken geleden [***] op een niet traditionele manier. :j
We hebben met een aantal vrienden en familie die om ons geven taart gegeten en gegourmet en in de zomer geven we een groot BBQ feest voor de rest van de vrienden en de familie die ook op onze bruiloft is geweest.
Als we in totaal 1000 euro uitgeven (voor zowel de echte trouwdag als het feest in de zomer) is dat veel.
Niet omdat we geen groot feest zouden kunnen betalen, maar we vonden het geen fijn idee om mensen uit te nodigen die we normaal ook niet zien. :o
Het was echt een supermooie dag en ik had het echt niet anders gewild. :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:22

Daarbij bedoel je waarschijnlijk niet een bruiloft met enkel getuigen en geen andere gasten waarschijnlijk?
Zo zijn wij getrouwd :D
We zijn met de getuigen een weekend in een huisje gaan zitten en naar een chocoladefabriek geweest :Y)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:22

Wij trouwen op een dinsdagmorgen, en gaan daarna lunchen met de mensen die daarbij zijn. Zaterdags geven we dan een groot feest waar iedereen die we graag om ons heen hebben voor uitgenodigd zijn :) we trouwen niet in de kerk, gewoon alleen voor de gemeente :)

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 16:38

Wij zijn (alweer een hele tijd geleden) in de VS getrouwd (en nee,niet Las Vegas)
We waren maar met z'n tweetjes,maar we hebben een hele mooie dag gehad.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:45

Hier wel in Las Vegas... :D

We zijn met twee vrienden op vakantie geweest, rondreis gemaakt met twee campers en onderweg dus trouwen in LV. Was uiteraard gepland, want je moet wel wat voorbereiden hier in Nederland.
's Midddags lekker naar het zwembad en 's avonds een megabuffet bij MGM gehad. :+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:54

Wij hoeven niet perse te trouwen, vooral door al het gedoe eromheen (feest, wie nodig je uit, enz). Nu kwamen we erop uit dat we beiden op een boot trouwen nog wel leuk zouden vinden! Niet een cruiseschip maar een leuke vissersboot (of nog liever het wetenschappelijk onderzoeksschip waar ik vaak mee vaar).

Gewoon een simpele ceremonie aan boord (ideaal door de kapitein, maar vind maar eens een kapitein die je mag trouwen) en dan met enkele gasten (dichte familie, evt ook dichte vrienden) de Noordzee op, vogels en zeezoogdieren spotten..

Wie weet komt het er wel eens van :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:58

Wij zijn op een niet traditionele manier getrouwd. Ik heb al heel lang een band met Vlieland, en je hebt daar op een grote zandplaat een Reddingshuisje waar je ook kan trouwen. Trouwen op Vlieland houdt in dat je een beperkt aantal gasten mee kan nemen, en dat je voor de gasten ook alles regelen moet. Oa onderdak, huurfietsen. Eten en drinken hebben we grotendeels zelf meegenomen. Onze gasten hadden van donderdag tot en met zondag een minivakantie. Onze trouwdag was op een vrijdag. De accommodatie waar we met zijn allen verbleven (rond de 25 man) hadden we gehuurd van woensdag tot en met zondag. Zo hebben we nog 1 dag gehad waarop we de laatste dingetjes konden regelen. Alleen op de vrijdag was het programma bekend, de rest van de dagen waren onze gasten vrij om te doen waar ze zelf zin in hadden.

Trouwdag zelf hebben we de foto's voorafgaand aan de plechtigheid laten maken. Dat schijnt not done te zijn, maar anders kregen we het niet gepland. Daarna zijn alle gasten op hun huurfiets naar een strandopgang gefietst. Ik mocht in een auto want kon met mijn jurk niet fietsen :+ . Daarna in de gele vrachtwagen (zie linkje) gestapt: http://www.vliehorsexpres.nl/reddinghuisje/. Bij het huisje konden de gasten op viskisten zitten. Wij zaten op een zelf getimmerd houten bankje. Het echte ja woord geef je elkaar in het huisje, daar mochten ook de getuigen mee naar binnen om te tekenen. En daarna mochten wij onze namen en de trouwdatum op een balk zetten.

In de avond hebben we bij de kampeerboerderij 2 grote BBQ's aan gestoken, en hebben we lekker gegeten met elkaar. Later in de avond hebben we binnen gezeten met live muziek. Ik vond het de ideale trouwdag zou het zo weer overdoen :j

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:00

Geloof me, de meeste bruiloften lijken echt wel op elkaar: aankleden, elkaar zien, foto's maken, trouwen, borrel, eten en of een feest. Alles kan in een andere vorm, van bbq tot chique diner en een feestavond in een tent tot een uitgebreide receptie. De ene dag duurt langer dan de andere en de ene heeft meer gasten dan de andere, maar eigenlijk komt het wel een klein beetje op hetzelfde neer, haha!

Wil je écht anders dan zou ik trouwen in een luchtballon, op het strand in Bali, of trouwen op het avondfeest met alle gasten erbij. Of trouwen in de ochtend en de rest van de dag naar een festival met al je gasten. Wil je écht 'anders' trouwen, zorg dan dat vooral de ceremonie iets bijzonders wordt!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:02

wauw susan, nu wil ik spontaan trouwen! wat een prachtige locatie!

wij hechten wel aan het huwelijk en de verbondenheid met elkaar, maar niet aan een groot feest. we staan niet graag in de belangstelling zeg maar. Zo'n alternatief feestje zou dus wat voor ons zijn. Ik blijf lekker volgen!

conejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:03

Solleke_Noah schreef:
Wij hoeven niet perse te trouwen, vooral door al het gedoe eromheen (feest, wie nodig je uit, enz). Nu kwamen we erop uit dat we beiden op een boot trouwen nog wel leuk zouden vinden! Niet een cruiseschip maar een leuke vissersboot (of nog liever het wetenschappelijk onderzoeksschip waar ik vaak mee vaar).

Gewoon een simpele ceremonie aan boord (ideaal door de kapitein, maar vind maar eens een kapitein die je mag trouwen) en dan met enkele gasten (dichte familie, evt ook dichte vrienden) de Noordzee op, vogels en zeezoogdieren spotten..

Volgens mij kan je iemand die je zelf uit kiest voor een dag tot babs (dacht dat het zo het) laten aanwijzen en mag die je trouwen.

Wij hebben het vrij traditioneel gegaan. Maar wou dit even laten weten.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:06

Vroeger hadden kapiteins volgens mij best vaak trouwbevoegdheid toch? Geen idee hoe dat nu is maar ik vind het een leuk idee!

Een vriendin van me is in het historisch dorp getrouwd in een houten hut met rieten dak en een grote vuurpit voor een beetje warmte. Ze hadden een hele leuke (beetje alternatieve) babs wat het geheel extra leuk maakte. Het feest was in een hut(fietscafé) in het bos. Alles versierd met lichtjes en lampionnen.

Aan de ene kant dus best traditioneel met de trouwceremonie en het feest en aan de andere kant alternatief vanwege de locaties en de sfeer.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:07

Wat een leuke bruiloft zo op Vlieland.

Wij zijn dus niet in Las Vegas getrouwd, maar ik het ienemienie plaatsje Bluff.
Wij hadden een soort indianen ceremonie met daarna een privé powwow, wat ontzettend gaaf was.
Helaas geen familie of vrienden erbij, maar iedereen die wilde, mocht erbij zijn.

We hadden al heel veel geregeld in NL, maar kwame erachter dat er eigenlijk voor onszelf trouwden en niet voor een groot feest. We zijn in totaal 3 weken door de States wezen toeren en dat vonden we toch leuker dan 1 dag in NL :-)

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:08

Wij hadden al partnerschap.

De bewuste dag zijn we dus in gewone kledij naar het stadhuis geweest om het om te zetten.
Daarna naar huis, omgekleed.
Elkaar weer ontmoet in een bos, waar beide vaders foto's hebben gemaakt.

Daarna bij een hotel koffie gedronken, en de gasten ontvangen (waren niet heel veel, alleen de gene waar we mee omgaan).
Van daaruit kreeg iedereen een puzzelrit (door ons gemaakt), om op plek van bestemming te komen.
Bij een vrij chique wokrestaurant hebben we met zijn allen gewoon gezellig en lekker gegeten.

Niet echt een standaard bruiloft, maar wel low budget, en toch iets van "vieren".

Was heel geslaagd, sommigen hebben het er nog over (vooral de puzzelrit).

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:12

Getrouwd op Bali ^&+ Hele fijne dag, getrouwd in Balinese en westerse kleding. Als je me zou vragen, zou ik het zo weer op dezelfde manier doen! A

Wel met familie erbij en thuis (3 weken later) nog een receptie gehouden, omdat we wel graag de dag met familie wilden delen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:13

Solleke_Noah schreef:

Bij sommige gemeenten mag je zelf iemand aanwijzen als ambtenaar voor 1 dag :) Je zou dus bij wijze van getrouwd kunnen worden door een ieder die je maar wilt in dat geval. Wellicht het navragen waard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:21

Kan Vlieland echt aanraden hoor :j wij zijn op 08-08-08 getrouwd, overal in NL regen en onweer en wij hadden er een mooi zonnetje bij {:} .

Indianenceremonie lijkt me ook heel bijzonder.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:50

hier niet trouwen maar geregistreerd partnerschap, moet nog plaats vinden. Niemand is hiervan op de hoogte, zijn ook alleen 2 getuigen aanwezig. Gebeurt ook op mijn verjaardag. Is al een speciale datum op zich. Gaan daarna lunchen met de getuigen en vieren op een andere dag mijn verjaardag en het feit dat ik een andere achternaam heb gekregen. Moet hier nog een datum vinden. Al zal het allemaal laatste moment regelen worden. Aangezien het deze maand al is. Heb werkelijk nog niets geregeld op het aangaan van het partnerschap na dan.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:55

Mijn ouders zijn er erg origineel in geweest. De kinderen waren boefjes, er was een rechter, en een advocaat, er zijn zakken poeder (nep natuurlijk) over de toonbank gegaan. Er waren getuigen en ze zijn dus veroordeeld tot levens lang :D
Wegrijden gebeurde in een zwarte limo en ouders waren gekleed in het zwart. Oh.. en het was vrijdag de 13de :+

Ouders zijn nog altijd gelukkig getrouwd!!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 13:59

Rianne_ schreef:
Solleke_Noah schreef:

Bij sommige gemeenten mag je zelf iemand aanwijzen als ambtenaar voor 1 dag :) Je zou dus bij wijze van getrouwd kunnen worden door een ieder die je maar wilt in dat geval. Wellicht het navragen waard.

Bedankt allemaal voor de tips, wist ik niet van die babs/ambtenaar, goed om weten!

Kapitein had vroeger vaak trouwbevoegdheid maar nu niet meer standaard, we hebben het al eens opgezocht omdat we het toch wel echt een leuk idee vonden. Maar wie weet, met zo'n zelf aangeduide ambtenaar... :)*

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:04

Wij zijn ook getrouwd enkel met de getuigen (onze ouders) 'savonds zijn we nog uiteten geweest met de getuigen.

Als ons huis af is geven we nog keer "feest" thuis.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:18

ZusJacobs schreef:
Mijn ouders zijn er erg origineel in geweest. De kinderen waren boefjes, er was een rechter, en een advocaat, er zijn zakken poeder (nep natuurlijk) over de toonbank gegaan. Er waren getuigen en ze zijn dus veroordeeld tot levens lang :D
Wegrijden gebeurde in een zwarte limo en ouders waren gekleed in het zwart. Oh.. en het was vrijdag de 13de :+

Ouders zijn nog altijd gelukkig getrouwd!!

Haha, wat cool.

Mijn ouders waren eigenlijk niet zo van het trouwen, maar het was toen nog erg moeilijk om op een andere manier allebei evenveel zeggenschap over de kinderen te krijgen. Dus toen zijn ze toch maar getrouwd.
In het gemeentehuis allebei in hetzelfde broekpak en daarna hadden ze een herberg afgehuurd waar alle gasten kwamen feesten en blijven slapen. Tijdens het feest droegen ze allebei hetzelfde joggingpak (geel, oh die geweldige jaren 80 kledingstijl _O- ).

Een oom van mijn vriend is in vegas getrouwd. Was helemaal geheim voor zijn vrouw. In het vliegtuig op weg naar hun 'vakantie' vroeg hij haar Ten huwelijk. Hij had een kapelletje besproken waar alles gefilmd werd en via internet kon de familie inloggen en meekijken. Past helemaal bij ze om op die manier te trouwen. Wel ballsy van m trouwens, straks zei ze nee := ...

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 14:41

Wij zijn ook in Las Vegas getrouwd. In een helicopter die over de strip vloog. :-) We zagen ons zelf namelijk niet in 'apenpakkie' voor de hele familie staan, sterker nog dat vooruitzicht was reden genoeg om een huwelijk uit te stellen. En toen waren we eens aan het rondkijken naar alternatieven toen we zagen dat je ook in een heli tijdens de vlucht kunt trouwen.. helemaal top want we hebben wel wat met Vegas (nu 14x geweest) en wat met helicopters (zo'n 10x in gevlogen) ...
Dus de piloot en de dame op het vliegveld waren onze getuigen en de dominee mocht meevliegen. Wij zijn niet gelovig, maar in Vegas is de kans groot dat je toch door een dominee getrouwd word als je zo'n package regelt via een wedding chapel.
Op de dag zelf bedachten we ons dat we toch eigenlijk wel in jurk en pak wilden dus die hebben we gehuurd en binnen 10 minuten uitgezocht. Ik heb een grooooote maat en dat was geen probleem, er was zelfs keus uit meerder modellen. Toen een marriage license geregeld en 's avonds rond 19:00 uur zijn we getrouwd.

Terug in nederland waren de reacties helaas wel erg wisselend. We hebben nog een hoop mot gehad met bepaalde personen die erbij hadden willen zijn.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:06

Dat hoor je toch vaker he, problemen na die tijd omdat mensen zich gepasseerd voelen. Het huwelijk is toch echt tussen twee personen..

Wij willen wel een redelijk traditionele bruiloft, maar het wel klein houden. Niet honderden mensen erbij. Huwelijksreis willen we wel echt iets bijzonders van maken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 15:22

Wij hebben wel een traditionele bruiloft gehad met alles erop en eraan, maar wel in klein gezelschap. Ouders, broers/zussen en hun kinderen, staleigenaar en vrouw (is privestal en ik kom er al 30 jaar dagelijks over de vloer), en goede vrienden met hun kinderen. Dat was overdag, 's avonds zijn er nog een 15 mensen bij gekomen voor het feest. Dit was een bbq-feest, met voetbalscherm (het was tenslotte het WK :+ ) en geen dansen of iets dergelijks, want daar houden we niet van. Gewoon een gezellig kletsfeestje, wat we ook in onze eigen schuur/tuin hielden.