Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LilChar

Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 13:38

Beste bokkers!

Ik heb een groot probleem. Morgen avond heb ik een bruiloft, ik ben verder nog nooit bij een bruiloft geweest. Ik ga samen met mijn vriend en wij zijn alleen op het feest (in de avond) uitgenodigd.

Nu heb ik dus geen flauw idee wat ik aan moet :( :(
Ik heb een leuk wit dingetje, het lijkt een beetje op deze van dit plaatje, maar dan ietsje langer en met een V-hals. https://www.google.nl/search?hl=en&site ... z0Xt0xM%3A

Eigenlijk wilde ik dit aandoen met een zwarte tregging eronder, maar ik twijfel ontzettend of wit kan. En eigenlijk ook of zwart kan..!

Ik heb het weer tot het laatst uitgesteld en ben nu een beetje in paniek, dus ik ben erg benieuwd wat jullie vinden; kan dat of niet?

Celiien

Re: Wat aan op bruiloft/ kan dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:40

De bruid draagt wit, de gasten dus niet ;)

Nog even snel
De stad in?

djuulsie

Zwart kan wel, wit topje ook, mits je er wat overheen aandoet. Zo alleen wit zo ik niet tof vinden op mijn bruiloft.

secricible

ik zou er geen moeite mee hebben, maar wit op een bruiloft blijft wel een ding..... Ik zou inderdaad toch ook kijken voor iets anders, zeker omdat het richting een soort jurkje gaat...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:41

Ongeschreven regel is dat alleen de bruid wit draagt..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:42

Een bruid gaat niet per definitie trouwen in het wit, de kans is groot, maar het hoeft niet. Misschien kun je dit navragen.
Een wit topje kan prima, doe er een leuk gekleurd vestje of sjaal overheen. Prima zat. Niet te druk maken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:42

Ik zou geen wit doen nee.

Volop uitverkoop overal. Sla je slag.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:43

Ik dacht altijd dat het een regel was om geen wit te dragen op een bruiloft. Ik zou het persoonlijk niet doen.
Heb je geen gekleurd kleedje met een panty onder? Een geklede broek met een leuk bloesje op kan ook altijd.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 13:43

Oke, nou hier heb ik wel wat aan! Jammer maar helaas.
Ik had het in de eerste instantie aan mijn vriend en zijn vrienden gevraagd, en die zeiden dat het wel kon ( ik ken de bruid zelf niet zo goed.) En toen ging ik een beetje op internet kijken en de meningen zijn erg verdeeld! Maar ik doe het voor de zekerheid dan niet.

Eleentje

Het is inderdaad een ongeschreven regel om geen wit te dragen. Maar bij onze bruiloft was ook iemand met een witte top en daar over een leuk jasje. Daar had ik echt geen probleem mee.

Cerastes

Ligt eraan...

Als er geen thema of dresscode is dan kan het denk ik wel...alleen is wit altijd riskant.
En als het heel chique is en iedereen in gala kleding loopt zou ik dat ook niet dragen.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:46

Vele moderne bruiden zullen het wss niet zo erg vinden, maar zelf zou ik wit niet snel aandoen naar een bruiloft. Toch een ongeschreven beleefdheidsregel. Ook helemaal zwart zou ik zelf niet zo snel doen, het is geen begrafenis. Maar een legging/broek ergens onder moet nog wel kunnen hoor. Heb je niet nog wat anders in je kast hangen? Of wat van een vriendin lenen?
Laatst bijgewerkt door Cerilene_ op 28-01-16 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:48

Probleem is een beetje dat het misschien wel kan voor de bruid, maar zeker haar ouders, familie zullen er wel niet zo blij mee zijn. Tegenwoordig is trouwens veel losser, jurken zijn ook lang niet meer altijd wit. Maar vooral oudere familie gaat zich nog aan de oudere regeltjes houden. Ik denk niet dat je het leuk gaat vinden als ze achter je rug om gaan roddelen over een jurkje :)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:48

Als ik jou was zou ik het niet doen en nog even de stad in gaan. Je geeft ook aan de bruid niet (goed) te kennen, dus dan zou ik het al helemaal niet riskeren. Is inderdaad een ongeschreven regel dat alleen de bruid wit draagt. :)

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:50

Ik vind het wel kunnen. Het ligt er alleen aan hoe je het combineert. Dit witte topje zal een stuk minder opvallen als je er een leuk jasje over aan trekt (eventueel met een sierlijk sjaaltje) en een mooie broek/rokje er onder.
Laatst bijgewerkt door Domi_94 op 28-01-16 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 13:50

Ja ik doe dan maar geen wit! Durf het nu niet meer aan :p
Ik ga voor een zwarte broek/legging en daar op gewoon een leuke top met mooie sieraden.
Moet nog even kijken welke, maar heb ook wel wat chiquere tops hier liggen gelukkig!

Er was ook geen dresscode en ik heb nog nooit een bruiloft gehad dus ik vind het wel erg lastig hoor!

En inderdaad, ik zou me erg vervelend voelen als ik de enige ben met een wit shirtje en iedereen loopt steeds te loeren :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:51

Ik trouwde zelf in het wit, en heb de gasten gevraagd vooral niet in het wit te komen. Dat is prima gegaan :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:52

Ik vond het echt niet geslaagd dat een vriendin een witte broek en jasje aan had op mij bruiloft. Heb je niet een leuk jurkje?

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 13:55

DatBenIkNou schreef:
Ik vond het echt niet geslaagd dat een vriendin een witte broek en jasje aan had op mij bruiloft. Heb je niet een leuk jurkje?

Ik heb wel leuke jurkjes ook.. lichtblauw bijvoorbeeld. https://www.google.nl/search?hl=en&site ... rwoxj8M%3A Beetje dat maar dan lichtblauw en een dikkere stof.

Is een jurkje beter dan een broek met een top?
Ik voel me volgens mij fijner in een broek op zo een moment

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 13:56

Je moet aandoen waar je je goed in voelt. Wel een leuk jurkje trouwens. (ik weet echt niet meer wat mijn gasten aanhadden hoor, dus wat dat betreft ;) )

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:02

Ik vind het super leuk en vind het prima kunnen.
Maar ja, dat ben ik ;)

Het maakt het lastig dat je de bruid niet goed kent en het dus ook niet goed kan inschatten.
Bij twijfel toch maar niet doen. En broek met top kan prima hoor :j (tenzij er een duidelijke dresscode vermeld staat)

Al begrijp ik echt niet dat mensen over zoiets kunnen miemelen. Op m'n eigen bruiloft heb ik er echt geen seconde op gelet wat de gasten droegen :') En iedereen moest ook vooral komen waar hij/zij zich prettig in voelde.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:06

Als jij je prettig genoeg voelt in een jurkje, zou ik voor een jurkje gaan.

Die witte top zou ik zeker niet aan doen naar een bruiloft. Dan een andere top :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:08

Wit liever niet en don't outshine the bride!

Verder gewoon iets waar je je lekker in voelt.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:18

Een wit accent zoals een wit jasje/sjaaltje of een wit topje met daarover iets gekleurd en een gekleurde broek/rok geen probleem.
Maar ik zou ook niet gaan voor een gewoon wit jurkje of volledig witte bloes en rok oid. Meestal is dat toch de kleur van de bruid. En niet iedere bruid heeft een bombastische jurk aan dus je wilt geen verwarring. Of erger nog, als de bruid beslist niet in het wit te trouwen en mensen denken dat jij het middelpunt bent.

Zwart is altijd goed, nu ja feestelijk zwart uiteraard geen zwarte rouwsluier voor je gezicht :+ . En als er geen dresscode op staat voor de rest gewoon iets aandoen waar je je goed in voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:21

Een wit item kan wel, maar ik zou het altijd overleggen met de bruid. Ik was afgelopen zomer op een bruiloft en daar liep een meid rond in een spierwitte broek met een spierwitte blouse erover. Eigenlijk vind ik dat dus gewoon niet kunnen, en de bruid was er ook duidelijk niet erg blij mee. Hetzelfde geldt voor mij voor zwart, maar vooral op minder traditionele bruiloften maakt dat minder uit. Ik hou altijd de regel aan dat ik voor begrafenissen donkere tinten pak, dus zwart of donkergrijs, en voor bruiloften tussentinten. Pastel doet het goed, lichtgrijs, kleuren die er 'vrolijk' uit zien als het ware.