Ik speel nu met het idee om onze kerel (nu 10 maanden) wellicht 1 (kort) dagje per week naar het KDV te laten gaan, zodat hij even lekker er uit is, andere omgeving, met andere kindjes spelen en er van leren, andere mensen en andere dingen doen.... denk dat dat best verfrissend en leuk voor zo'n gup is als hij niet altijd in de thuissituatie zit met 1 of 2 volwassenen maar ook andere kindjes om zich heen heeft, daar naar kan kijken en van kan leren en allerlei sociale situaties af ziet spelen

Je leert toch altijd andere dingen dan thuis, denk dat dat wel een mooie aanvulling zal zijn?
Natuurlijk kan je ook zelf nog gewoon leuke dingen doen waarbij hij andere kindjes ziet maar dat is toch anders, dat is geen gestructureerd dagje in een soort pre-school omgeving zeg maar

Vinden jullie dat het echt iets toevoegt, of vind je het onzin omdat je toch thuis bent (al dan niet werkend vanuit huis) en hou je je kind dan liever thuis?
We hebben hier maar 1 kleine, geen planning voor een 2e en hij ziet weinig andere kinderen, eigenlijk alleen maar af en toe zijn nichtje die anderhalf jaar ouder is, voor een uurtje bij oma...
Mijn ouders hebben mij destijds bewust zodra het kon op de crèche gedaan, zodat ik (geen broertjes/zusjes) leerde hoe ik met andere kinderen om moest gaan.