Welke wasmachine?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joliieeenn

Welke wasmachine?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 01:01

Hai mede bokkers,

Ik vroeg mij eens af wat jullie de beste wasmachines vinden? Ik moet binnenkort mijn aller eerste wasmachine aanschaffen en weet echt niet wat ik nu het beste kan kopen..

Ik zoek iets wat degelijk is van kwaliteit maar niet al te duur. Mijn tante had het over een indesit? Ik weet dat ik AEG helemaal niks vind. Mijn moeder heeft 3 AEG's gehad en met ze alle drie problemen. Mijn ex-schoonmama dezelfde problemen met een AEG.

Pfoeh toch maar moeilijk hoor zo iets voor de eerste keer kopen. Weet prima hoe wasmachines werken maar met al die touren en energieklasses en kilo's .. Niet simpel! :+

Nou ben benieuwd! Alvast bedankt!

Moest hier al een topic van zijn, mijn excuses. Kon er niks over vinden.

Groetjes!

tamary

Re: Welke wasmachine?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:10

Indesit is waardeloos. Moet zeggen dat mijn AEG al een kleine 10 jaar draait met enkel 1 reparatie in het begin. Miele maakt goede machines, maar duur. Zoek een nette 2e hands winkel, want nieuw is een flinke hap uit je budget met alle andere 1e dingen die ook moeten erbij. Ik heb de mijne ook uit zo'n soort winkel, die haalde machines met bv kras (maar verder geheel nieuw) of op afbetaling waarbij de aflossing mis liep, etc. Jonge 2e handjes dus, nagekeken en fijne prijs + service.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 01:17

Oke, mijn tante was er tevreden over. Vandaar dat ik hier ook meer meningen vraag. Een vriend van mij, daarvan een oude collega werkt in zo een winkel. Blijkbaar allemaal nieuwe machines waar bij de levering wat krassen zijn opgekomen of zoiets dergelijks. Ik heb inderdaad niet een al te groot budget en een paar krassen maken mij echt niet uit! Als de machine maar werkt, en hopelijk ook blijft werken haha. Maar dan moet ik wel een fijn merk hebben. Heel fijn trouwens dat jouw AEG al zo fijn meegaat! Die van ons waren echt een ramp. Niet willen starten, of halverwege stoppen en niet meer verder draaien, niet willen centrifugeren enz enz ...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:24

Indesit wordt ook wel indeshit genoemd....

Wij hebben Samsung ik zweer er bij. Geweldig ding. Wij hebben dan de grote versie (8 kilo) maar kleiner is ook de krijgen. Vind hem gewoon echt geweldig. Nooit meer iets anders

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:28

Tja... ik heb dus AEG, en de vorige was ook een AEG en die daarvoor was... een stokoude Miele (er is geen zwaardere :+ )
Ik hoorde positieve verhalen over Bosch, maar heb geen idee hoe duur die zijn. (Bestaat dat merk nog?)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:29

Ik heb een indesit wasmachine en droger, beide bevallen goed. Toen ik nog samenwoonde hadden we een Bosch van ruim 800 euro, maar ik merk in gebruik geen verschil. De Bosch begon trouwens na een jaar gare geluiden te maken.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:30

Zanussi!
Zelf de Zanussi Lindo300, 8 kilo, zuinig en snel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:33

Ik heb een Samsung... ik was veel en ik ben er super blij mee.

Indesit is prima als je een paar wasjes per week hebt, maar ik heb er 2 per dag en "pleur" er alles in en dan is de Indesit niet sterk genoeg voor.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 01:36

Hannanas schreef:
Zanussi!
Zelf de Zanussi Lindo300, 8 kilo, zuinig en snel.

Zanussi valt inderdaad ook erg mee qua prijs!

De rest ook allemaal bedankt! Ik heb over samsung ook nog maar weinig slechte dingen gehoord. Ben benieuwd wat er hier nog tevoorschijn komt

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:37

Indesit is goedkope rotzooi en goedkoop = duurkoop als je naar reparatie- en vervangingskosten kijkt. Dus geef liever iets meer uit voor een machine waar je met de juiste zorg meer dan 10-15 jaar plezier van hebt, bij voorkeur één die ook nog eens energiezuinig is en zo weer geld bespaart. Qua merken raadt ik Bosch en Siemens aan, qua aanschafprijs niet de klasse die je zoekt maar over de lange termijn zijn ze voordeliger en geniet je meer van de uitgebreide mogelijkheden van deze machines.

Zelf heb ik een Bosch die me erg goed bevalt qua programma's. Snel als het moet, zuinig als ik het wil en veel opties voor verschillende kleding en na 2,5 jaar ziet hij er uit alsof hij net uit de winkel komt. :)

1 tip: Maak de wasmachine schoon! Droog de deurrubbers na gebruik, haal het wasmiddelbakje er af en toe uit om schoon te maken, maak het filter een paar keer per jaar schoon en was af en toe eens flink heet als het kan om bacteriën te doden in de machine. Ook een wasbeurt met soda of vaatwastablet doet wonderen om je machine te reinigen. :D

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 01:41

Rawr schreef:
Indesit is goedkope rotzooi en goedkoop = duurkoop als je naar reparatie- en vervangingskosten kijkt. Dus geef liever iets meer uit voor een machine waar je met de juiste zorg meer dan 10-15 jaar plezier van hebt, bij voorkeur één die ook nog eens energiezuinig is en zo weer geld bespaart. Qua merken raadt ik Bosch en Siemens aan, qua aanschafprijs niet de klasse die je zoekt maar over de lange termijn zijn ze voordeliger en geniet je meer van de uitgebreide mogelijkheden van deze machines.

Zelf heb ik een Bosch die me erg goed bevalt qua programma's. Snel als het moet, zuinig als ik het wil en veel opties voor verschillende kleding en na 2,5 jaar ziet hij er uit alsof hij net uit de winkel komt. :)

1 tip: Maak de wasmachine schoon! Droog de deurrubbers na gebruik, haal het wasmiddelbakje er af en toe uit om schoon te maken, maak het filter een paar keer per jaar schoon en was af en toe eens flink heet als het kan om bacteriën te doden in de machine. Ook een wasbeurt met soda of vaatwastablet doet wonderen om je machine te reinigen. :D

Dankjewel! Nou een goedkopere machine die het goed doet is mooi meegenomen. Maar ik ben ook wel van mening dat als ik nu een fatsoendelijke koop en hij lang meegaat het uiteindelijk een goede besteding is geweest! Moest hier nu uitkomen dat enkel de duurdere machines goed zijn wil ik er nog wel over nadenken!

Bedankt ook voor je tip. Wasmachine's schoonmaken heb ik nooit hoeven doen :+

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:49

Ik ben verschillende merken gehad, AEG niets dan problemen met dat kreng, ben nu aan m'n 2de samsung bezig hele fijne machines vorige was dan welliswaar pas 7 jr jong maar machine heeft dagelijks gedraait en regelmatig 2 maal per dag dus was gewoon versleten.

M'n eerste machine was een Nordland heeft het 12jr gedaan nooit geen problemen mee gehad.
Laatst bijgewerkt door Monica72 op 26-01-16 01:50, in het totaal 1 keer bewerkt

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 01:49

Ik heb een lg van 13kg!!!! Ideaal. Draait al 5 jaar zonder problemen. Goede programma's veel mogelijkheden, weegt de was dus zuinig in gebruik. Ik wil niets anders meer.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 02:19

Brainless schreef:
Ik heb een Samsung... ik was veel en ik ben er super blij mee.

Indesit is prima als je een paar wasjes per week hebt, maar ik heb er 2 per dag en "pleur" er alles in en dan is de Indesit niet sterk genoeg voor.

ik heb samsung en vindt t n onding heeft t nooit goed gedaan ook is n monteur bij geweest maar nee nooit meer samsung voor mij

LaCiega

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 04:22

Ik heb nu zelf een whirlpool, die vind ik heel fijn. Ook miele bevalt me erg goed.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 05:48

Ik heb een Bauknecht, nu al bijna 4 jaar en geen enkel probleem tot nu toe.

Marti19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 06:55

Ik heb 20 jaar zanussi wasmachine gehad.
Sinds kort heeft ie het begeven helaas.
Nu weer een zanussi wasmachine benieuwd hoelang deze het volhoud.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:17

Ik heb al 2 jaar een bosch. kijk even op consumenten bond. nl daar zie je welke aks beste uit de test komen

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:26

Moet zeggen dat ik erg tevreden was met de lg die we hadden.
Die wilde mijn vader helaas houden toen ik ging verhuizen...
Ik heb toen een Siemens wasmachine en droger gekocht.
Moet zeggen dat zeer tevreden ben met deze twee apparaten.
Heb ze nu iets meer dan een jaar en gebruik ze twee keer in de week.
Echt fluisterstil. Ik hoor het op 1400rpm centrifugeren met volle trommel nauwelijks.
Moet dan mijn best doen om het te horen.

mistral2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:32

Zanusi wasmaschine en indesit droger beide zeer tevreden nieuw gekocht worden intensief gebruikt en na 6 jaar nkg altijd geen problemen gehad. Prijs kwaliteit verhouding zeer goed.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:32

Ik ben naar de electro winkel geweest en heb gewoon gevraagd wat ze me aanraden met een budget van €700,- aeg werd inderdaad afgeraden, was vroeger erg goed, maar is niet meer wat het was geweest. Toen had ik de "keus" tussen volgens mij "miele" en samsung. Wij zijn toen voor samsung gegaan, heb die al eerder gebruikt (weliswaar een goedkoper model) en vond dat een erg fijne wasmachine. Deze hebben we nu dus 2 maanden en ben er erg tevreden over.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 07:36

Ik heb al jaren een Miele omdat mijn moeder er al eentje 25jaar heeft ben ik er ook voor gegaan en ben er super tevreden mee. Mijn eventuele volgende is ook weer een Miele. Deze heb ik trouwens tweedehands, gereviseerd gekocht en heb hem nu al weer zo'n 10 jaar! Hiervoor ook AEG en Bosch gehad maar na een paar jaar al problemen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:14

Ik zweer bij Miele :).

Hoewel ik op dit moment een Zanussi heb (ook een hele prima wasmachine), gaat er toch weer een Miele komen over een paar jaar :).

De Miele van mijn ouders draait nu 30 jaar en in die tijd is enkel de afvoerslang een keer vervangen :). De investering waard, imo :D.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 26-01-16 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:15

Wij hebben een ecobubble, viel nog wel mee in de prijs. Heel fijn ding :)

Mijn moeder had eerder een wasmachine van een vaag merk maar daar was alleen maar gezeik mee. Zo vrat dat ding LETTERLIJK mijn sokken op, die kwamen er gewoon gehalveerd uit :')

Dus voor die goedkopere wasmachines ben ik een beetje huiverig geworden!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 08:17

Wat ik je nog even wil mee geven.. sommige aparaten zijn van de zelfde fabrikant en dus even goed of slecht.

AEG en zanussi bijv. 1 pot nat. En voor ons geen zanussi meer. Behalve dan dat er het een slecht functionerend apparaat vonden
Toen er een onderdeel stuk ging door een productie fout was dat een heel gedoe met de garantie en klanten service