Ik ben negen maanden geleden (vrijwillig) weer vrijgezel geworden na een lange relatie, ook ben ik in de zomer afgestudeerd. Ik woon in een klein dorpje en verreweg de meeste van mijn vriendinnen hebben een relatie en beginnen met samenwonen en dergelijke.
Ik heb een hbo diploma op zak maar ik kan hier in in de buurt in ieder geval geen baan op niveau vinden. Daarom ben ik nu 40 uur per week aan het werk als expeditiemedewerker op een stomerij. Absoluut geen uitdagend werk en ik verdien het minimumloon.
Nu zit ik er steeds vaker over na te denken om bijvoorbeeld naar Groningen of iets dergelijks te verhuizen. Gewoon de boel achter me laten en opnieuw beginnen. Maar hoe doe je dat? En is het verstandig? Leer je snel nieuwe mensen kennen? En hoe zouden jullie het aanpakken? Eerst die leuke baan vinden en dan pas een leuk appartementje/kamertje vinden? Of gelijk radicaal je leven omgooien, een appartement huren, zorgen dat je ergens een horecabaantje krijgt en van daaruit verder solliciteren?
Ik heb inmiddels contact met een paar bedrijven uit Groningen, bij de eerste heb ik het gesprek in ieder geval al binnen!

). Voor mij was het een kwestie van dé baan waarvoor ik wilde verhuizen, de rest volgde vanzelf. Dat werkcontract heb ik wel hard nodig gehad bij het vinden van een huisje trouwens, woningbouw kom je niet zomaar tussen hier en particulier willen ze bijna altijd dat je bewijs hebt dat je iig voor een behoorlijke tijd minimaal 2-3x de huur per maand verdient anders kom je niet in aanmerking voor woningen.
) na wat gewapper met mijn arbeidscontract en een live bezoekje aan de makelaar
als nieuw ingeschrevene kom je bij alles waar je op reageert onderaan de lijst te staan.
.