Man en roken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

doezel2

Man en roken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:14

Hallo bokkers
graag pb. En niet. Buiten internet:)
Ik zit ergens mee.
Ben er achter dat mijn man stiekem rookt.(al zins april) Je zult wel denken. Waar maak je je druk om. Maar vroeg steeds Aan hem als ik wat verdachts rook/merkte nee ik rook niet. Toen ik hem betrapte werd hij pislink. Ik zelf was nog niet eens boos. Voelde me alleen bedonderd. Flink gen''it Hij ging zo te keer dat ik wel boos werd.
Hij dreigde met scheidings papieren. Dat ik het huis niet meer in kwam enzo

Hij zei dat ie nu alleen in werk tijden rookt. En alles in zijn bus heeft liggen. Heb net 3 pakke shag in onze auto gevonden.
Ik vertrouw hem niet zo meer.

Toen ik hem die middag geconfronteerd ermee had. En hij woest werd. Is hij S avonds na zijn ma gegaan op de fiets. Belde zijn ma mij op. Om te zegge dat hij haar kant op kwam. En dat dit niet zo meer kon. En dat ik hem alles verbied. ( hij gaat/ wil soms om de raarste tijden weg dan zeg ik liever niet. Want. Zus en zo. En dan accepteerd hij het niet. Hij accepteerd geen nee. Durf bijna geen nee gezegen of liever niet te zeggen vooral alst om zijn ma is . Ik heb nog nooit nee gezegt. Altijd: Liever niet.

Pff moest ff mijn ei kwijt
Uiteraard zal dit wel een heerlijk vaag verhaal zijn. Maar goed. Ik begrijp zelf wat er staat:)

gohya

Re: Man en roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:19

Als je man rookt dan ruik je dat zeer goed! het ruikt niet verdacht,maar heel sterk.
Een niet roker ruikt op een afstandje een roker al.
En als je man wil roken,dan kan je beter tegen hem zeggen dat je het prima vind en dat hij ook gewoon kan roken waar jij eventueel bij bent of jij het ziet.
Stiekum roken is frustrerend,logisch dat hij boos word.Maar dat hij woest word is nou ook niet normaal.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:20

Jeetje, dat je het uithoudt met zo'n vent. Al dat geheimzinnige gedoe.
Ook al zou hij stiekem roken, zou hij bij mij niet hoeven te gaan dreigen als ik hem zou betrappen.

Sorry als dit hard overkomt, maar zie je jezelf de rest van je leven met zo'n man?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:21

Dreigen met scheiding? Pffff. Volgens mij zit het dieper bij hem dan alleen het feit dat hij betrapt is op roken.. Wat een vent. :x lekker volwassen ook.

EvelijnJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:21

Tja... je man liegt en heeft het gevoel dat jij hem van alles verbied en is daar gefrustreerd en boos over maar er rustig over praten is lastig zo te lezen.

Een open gesprek waarbij je elkaar geen verwijten maakt kan helpen maar zo te lezen hebben jullie daar hulp bij nodig.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:22

Hij heeft al die tijd gelogen.(terwijl ik het rook enzo. Dan zegt hij. Ja kan kloppen heb int rokend hok gestaan. Oke. Je kleding ruikt er dan na. Maar je adem. Niet) Hij was namelijk al 3/4 j gestopt.

Zins mijn ma borst kanker heeft rookt hij.
En al die tijd gewoon liegen. Aldus vroeg rook je.

Nadat ik die shag gevonden had kwam hij er
Voor uit

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:23

Ik vind roken ook een eigen keus. Maar hij had er niet om moeten liegen.
Ik zou hem zeggen way goyha ook zegt, gewoon toelaten en ook waar je bij staat. Dan ziet hij jou ook weer heel anders natuurlijk ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:23

Is er financiële ruimte dat er gerookt kan worden? Tja, ik ben tegen verbieden (kan ook averechts werken, uit protest meer roken) en liever eerlijk dan dat hij stiekem moet doen.

Ik zou je schoonmoeder wel aanspreken op haar bemoeizucht. Dat vind ik echt sneu, haar zoon is niet 4 jaar oud immers maar een grote jongen die mammie niet nodig heeft om voor hem op te laten komen.

En geef hem een schop onder zijn kont voor zijn eigen onnozele gedrag,
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-01-16 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:24

Kan er wel ergens inkomen dat hij het stiekem doet.
Mijn vriend rookt ook, ik zou ook liever hebben dat hij dat niet doet maar ik kan hem dat niet verbieden. En als hij het zelf niet wilt, helpt dat toch niet.

Wel mag hij niet in huis roken en dat doet hij ook nooit, heb ik zelfs nooit hoeven te vragen ook. Hij rookt alleen maar buiten of in de garage en dan doet hij de garagepoort wat open.

KM_Ris

Ik zou dat roken zelf nog niet eens zo heel erg vinden, maar dat liegen en zelfs dreigen met scheidingspapieren? pfoe wat onvolwassen

Sleeper

Er zal ongetwijfeld meer aan de hand zijn dan het roken....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:26

doezel2 schreef:
Hallo bokkers
graag pb. En niet. Buiten internet:)
Ik zit ergens mee.
Ben er achter dat mijn man stiekem rookt.(al zins april) Je zult wel denken. Waar maak je je druk om. Maar vroeg steeds Aan hem als ik wat verdachts rook/merkte nee ik rook niet. Toen ik hem betrapte werd hij pislink. Ik zelf was nog niet eens boos. Voelde me alleen bedonderd. Flink gen''it

De kern van dit punt is dat hij liegt.

Die kern wordt nog groter doordat hij het probleem daarvan niet ziet.
NOG groter doordat hij daar JOU de schuld van geeft.

Als je hier niet uit kan komen met als resultaat dat hij ECHT inziet dat dit fundamenteel niet acceptabel is in een relatie, dan heeft die relatie helemaal geen basis van eerlijkheid, integriteit, respect.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:27

Maanlicht schreef:
Jeetje, dat je het uithoudt met zo'n vent. Al dat geheimzinnige gedoe.
Ook al zou hij stiekem roken, zou hij bij mij niet hoeven te gaan dreigen als ik hem zou betrappen.

Sorry als dit hard overkomt, maar zie je jezelf de rest van je leven met zo'n man?

Een x liegen. Oke. Maar heb hem nu duidelijk gemaakte dat ik hem niets verbied alleen soms dingen liever niet heb.

Kwa inkomen. We zitten bij een beheer. (Voor hem ipv toen dikke schulden. Voor mij wast wat makkelijke. Geen schulden hoor)
Krijgen dus wekelijks geld. Daar moet hij van tanken Ik ben al zo ver dat. Ik niet meer mee doe als hij tank leeg hebt en nogmaals zijn werk moet. ( als ik bijv wel mee rij naar iets wat ik wil. Wel anders niet. Snappe jullie het nog. Hihi)

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:30

chanel1985 schreef:
Mijn vriend rookt ook, ik zou ook liever hebben dat hij dat niet doet maar ik kan hem dat niet verbieden. En als hij het zelf niet wilt, helpt dat toch niet.

Wel mag hij niet in huis roken en dat doet hij ook nooit, heb ik zelfs nooit hoeven te vragen ook. Hij rookt alleen maar buiten of in de garage en dan doet hij de garagepoort wat open.

Ik verbied hem het roken niet hoor. Heb het liever niet.

Eigenlijk verbied ik hem niets. Maar ik denk alleen na of het kan en uit komt. Hij niet. Hij wil en zal ok al komen we in de problemen met bijv week geld)

Hij had eerlijk moeten zijn. En niet na 9 maand. Pad bekennen

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:31

KM_Ris schreef:
Ik zou dat roken zelf nog niet eens zo heel erg vinden, maar dat liegen en zelfs dreigen met scheidingspapieren? pfoe wat onvolwassen

Roken vind ik erg maar verbied het hem niet. Zijn longen. Zijn leven

Maar idd het liegen

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:32

Sleeper schreef:

Hij zegt. Werk Maar hij heeft hiervoor een .... Baas gehad. Nu heeft ie een super baan dus dat geloof ik niet

Denk eerder een meeroker

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:33

Uhhhhhm,... als je al zo uit je slof schiet, omdat er 'stiekem' gerookt wordt en dan begint te dreigen klopt er al iets niet in het huwelijk. Sorry hoor, maar daar moet over gepraat worden! want je hoort gewoon alles met je partner te kunnen delen??

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:35

vuurneon schreef:
Is er financiële ruimte dat er gerookt kan worden? Tja, ik ben tegen verbieden (kan ook averechts werken, uit protest meer roken) en liever eerlijk dan dat hij stiekem moet doen.

Ik zou je schoonmoeder wel aanspreken op haar bemoeizucht. Dat vind ik echt sneu, haar zoon is niet 4 jaar oud immers maar een grote jongen die mammie niet nodig heeft om voor hem op te laten komen.

En geef hem een schop onder zijn kont voor zijn eigen onnozele gedrag,

Schoonma kan ik wel wurgen. Hihi. Die bemoeit zich (als we bij haar zijn) gerust met de opvoeding van onze zoon.

Zoonlief was x boos hij wou niet naar huis. Ik was met hem bezig. Wou ze hem van mij afpakken. Mijn man heeft er toen meebemoeit. (Kwam voor mij op)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:35

chanel1985 schreef:

Een beetje list & bedrog in een duurzame relate is net als een beetje zwanger: Je kan je partner wel of niet vertrouwen.

Ik kan vreemd gaan soms ook begrijpen, maar dat maakt het nog niet GOED! Maakt het nog steeds hyprocriet.
List & bedrog in een relatie maakt dat die relatie geen basis van eerlijkheid, integriteit, respect heeft.

Klopt Chasey. Wat heb je dan voor relatie?

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:35

Chasey schreef:
Uhhhhhm,... als je al zo uit je slof schiet, omdat er 'stiekem' gerookt wordt en dan begint te dreigen klopt er al iets niet in het huwelijk. Sorry hoor, maar daar moet over gepraat worden! want je hoort gewoon alles met je partner te kunnen delen??

Klopt maar hij durfde niet zei hij.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:36

Is zo'n soort reactie normaal voor je man TS?
Misschien schaamt hij zich of voelt het voor hem alsof hij heeft gefaald, maar dat is nog geen excuus om zo tegen jou te doen natuurlijk.

als ik jou was zou ik wel met hem om de tafel gaan zitten en eens goed praten over waarom hij zich zo tegenover jou opstelt.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:37

Huertecilla schreef:
chanel1985 schreef:

Waarom dan?

Als hij gelijk had gezegt. Ja. Dan was er niets aan de hand. Maar 9 maand liegen.

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:38

Hey!
Als je je man geen 'nee' durft te zeggen, lijkt het me dat er een heleboel mis is in jullie relatie.... En ook het liegen...
Maargoed ik hoor nu natuurlijk maar één kant van het verhaal, maar dit lijkt me niet echt een gezonde relatie...

Succes!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 12:38

doezel2 schreef:
Sleeper schreef:

Hij zegt. Werk Maar hij heeft hiervoor een .... Baas gehad. Nu heeft ie een super baan dus dat geloof ik niet

Denk eerder een meeroker

Bedoelde dat er tussen jullie waarschijnlijk meer zit dan alleen het rook verhaal. Klinkt meer als een trigger dan als een oorzaak van ruzie's.

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-16 12:50

KM_Ris schreef:
Is zo'n soort reactie normaal voor je man TS?
Misschien schaamt hij zich of voelt het voor hem alsof hij heeft gefaald, maar dat is nog geen excuus om zo tegen jou te doen natuurlijk.

als ik jou was zou ik wel met hem om de tafel gaan zitten en eens goed praten over waarom hij zich zo tegenover jou opstelt.

Hij voelde zich betrapt. Vandaar dat ie woest was.