Opgelicht, frustratie even van me afschrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Opgelicht, frustratie even van me afschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 21:57

Al jaren doe ik aankopen via marktplaats, eigenlijk altijd tot grote tevredenheid en nooit gaat het om grote bedragen tot afgelopen week. Ik zie een paar dubarry laarzen staan voor € 200 euro, niet heel goedkoop maar voor de laarzen ook niet heel duur. Mijn hebzucht wint het van mijn verstand; ik mail met de verkoper, ik krijg het rekening nummer en de naam, check deze gegevens, kom niets tegen en maak het geld over............. Je voelt hem al aankopen....... Geld weg, geen enkel contact meer via de mail en de advertentie is verwijderd. De enige gegevens die ik nu nog heb is het mail adres van marktplaats. Graag, héél graag zou ik nu een woeste mail sturen maar mijn man adviseert me erbij neer te leggen aangezien deze verkoper mijn adres gegevens heeft....... En je weet nooit wat voor een criminele mafketels hier achter zitten. Ik weet werkelijk niet wat me bezield heeft ook zoveel geld over te maken, wat ik dus nooit doe en dan de pech hebben net bij deze verkoper opgelicht te worden :(. Ik heb mezelf nu maar een jaar een aankoop verbod opgelegd maar ik zou graag van het belazerde gevoel afkomen, iemand nog opbeurende tips voor me zodat het weekend niet helemaal verknald is? :)

khirshanta

Re: Opgelicht, frustratie even van me afschrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:00

Je kunt hem evengoed aangeven,en een advertentie plaatsen om anderen te waarschuwen.

Balen zeg, ik vind het heel banketstaaf voor je...

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:02

Altijd melding van maken, maar ook ik vrees het ergste :(:)

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:03

Zo dat voelt al beter khirshanta, wat een beetje medeleven al niet kan doen :). Helaas, ik kan geen aangifte doen, dat heb ik al geprobeerd via het meldpunt oplichting, ik heb namelijk alleen een naam en een bankrekening nummer, dat is te weinig om het formulier in te kunnen vullen.
Laatst bijgewerkt door maras op 22-01-16 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:03

Marktplaats op de hoogte stellen en aangifte doen bij de politie.. Dat geld zie je nooit meer terug, maar dan heb er in ieder geval alles aan gedaan.

Daarom vraag ik altijd eerst waar het op te halen is, dan heb je in ieder geval een adres.
Heb ook wel eens meegemaakt dat we iets op gingen halen (1,5 uur rijden..), zegt die persoon terwijl we op de stoep staan, 'ja ik heb een beter bod gehad' 8)7 fatsoen is ver te zoeken tegenwoordig.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:04

Heb je al contact opgenomen met Marktplaats? Misschien kunnen zij nog iets voor je doen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:05

Jeetje dat is zuur! Weet je ook geen woonplaats van diegene?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:05

Oh Jorretje dat is ook balen, je was dan wel niet je geld kwijt maar wel een hoop tijd, jammer hè dat het dan zo gaat!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:08

Patty: marktplaats doet niets, dat moet via dat meldpunt oplichting en daar heb ik dus te weinig gegevens voor.
Kirja; de persoon zou in Groningen wonen maar dat kan goed helemaal niet waar zijn....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:09

Probeer het eens via Opgelet Op Internet!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:09

niet te vinden op fb?

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:12

Had hetzelfde en heb het geld wel teruggekregen. Ik had ook alleen een mp mail en naam en rekeningnummer. Zijn langs de politie gegaan toen, blijkbaar was die persoon vaker aangegeven voor oplichting over marktplaats dus wilde ze het wel verder uitzoeken. Zou het proberen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:15

Misschien hebben ze de advertentie verwijderd omdat je de laarzen hebt gekocht?
En wie weet zijn de beste mensen wel een paar dagen weg,of hebben ze internet storing?
Hoelang geleden heb je het geld overgemaakt?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:16

Weet je of de verkoper nog andere advertenties op MP staan had?
Zo ja,zou je via een ander account hierop kunnen reageren om zo een adres te bemachtigen.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:20

Nou het lukt hoor, de frustratie wordt al minder ben nog wel boos op mezelf dat ik zo naïef ben geweest maar ik ga graag uit van het goede in de mens, soms gaat dat dus niet goed helaas. Op Facebook was de persoon niet te vinden, dat had ik voor het overmaken van mijn geld nog wel nagekeken. Niet iedereen heeft Facebook dacht ik toen nog Gillbo. Om aangifte te kunnen doen Cayenne heb je meer nodig dan alleen een rekening nummer, ik heb echt alleen een naam en het rek nr, van de ING, kan ik helaas niets mee. Ik denk ook niet dat ik hier nog ooit iets van terug zie maar het voelt zo belabberd...

tinkerloos, ik kreeg wantrouwen toen ik bij de advertentie ineens hele hoge bedragen zag staan geplaatst door diverse anderen, er waren vier mensen die biedingen plaatsen boven de 500€. Er waren nog twee advertenties meer, ook daar stonden ineens hele hoge biedingen op en toen een uurtje later waren alle advertenties eraf.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:23

Maar je hebt alleen een voornaam of ook achternaam?

Ik heb ING, wil best 5 cent overmaken. Als je beide ING hebt kun je invullen wat je wilt, maar ING veranderd de naam automatisch naar de goede naam. Dan heb je een achternaam. Daar zou je toch al voldoende mee moeten hebben, samen met het rekeningnummer?

Misschien kijken of ING wat kan doen hierin. Je kan ook zeggen dat je verkeerd hebt overgemaakt, fout rekeningnummer. Dan nemen zij contact op met de persoon zelf om die te informeren. Maar als die dan niets doen, mag ING geloof ik de gegevens van die persoon vrijgeven..

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:26

Neem trouwens contact op met je bank bedenk ik me nu.

Ik weet niet welke bank je hebt, maar wellicht kun je het terug (laten) boeken, of via je bank meer gegevens krijgen waarmee je naar de politie kunt.

En graag gedaan hoor, een beetje medeleven is wel het allerminste :)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:28

Zeker melden bij Marktplaats en aangifte doen bij politie. Enkele jaren gelden zelf ook opgelicht door iemand en ook aangifte gedaan.
Heb zeker na een half jaar nog reactie van politie gehad dat de gene was opgepakt aangezien er veel meer mensen door deze persoon waren opgelicht.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:28

Van de consumentenbond website

http://www.consumentenbond.nl/juridisch ... ergemaakt/
Wat kan ik het beste doen?

Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen.
Jouw bank neemt contact op met de bank waarbij de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.
Als de ontvanger het geld niet vrijwillig terugboekt, moet je zelf (juridische) maatregelen nemen. De banken geven op verzoek wel de contactgegevens van de ontvanger.

Dus zou naar je bank doen alsof je het verkeerd hebt overgemaakt.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 22:32

Mijn bank kan hier niets mee, ik wil nog proberen om maandag de ING te bellen en aan te geven dat ze een niet integer persoon als relatie hebben, wellicht blokkeren ze dan de rekening en worden er niet meer mensen de dupe. Ik heb wel een achternaam Eline maar om online melding te kunnen doen heb je ook een mail of andere naw gegevens nodig.

Ik kan ook niet doen alsof ik een verkeerde overboeking heb gedaan want de naam en het rek nr zullen wel kloppen....

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:35

maras schreef:
Mijn bank kan hier niets mee, ik wil nog proberen om maandag de ING te bellen en aan te geven dat ze een niet integer persoon als relatie hebben, wellicht blokkeren ze dan de rekening en worden er niet meer mensen de dupe. Ik heb wel een achternaam Eline maar om online melding te kunnen doen heb je ook een mail of andere naw gegevens nodig.

Ik kan ook niet doen alsof ik een verkeerde overboeking heb gedaan want de naam en het rek nr zullen wel kloppen....

Denk niet dat ze daar echt naar kijken.. ik zou gewoon bellen en het proberen. Lukt het,krijg je de gegevens van de persoon en kun je dus wel aangifte doen via het formulier. Anders gewoon bellen voor een afspraak en dan vragen om een aangifte of in ieder geval notitie met de gegevens die je hebt. Zoals iemand anders al zei, ze had ook weinig gegevens, maar het kwam overeen met een al bij de politie bekend persoon en dus konden ze er wel iets mee. Ik zou niet zomaar opgeven.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:41

Ik zou naar de bank bellen en het domme blondje uithangen en zeggen dat je het verkeerde nummer hebt gebruikt en of ze het kunnen terugboeken of de gegevens kunnen geven. Eventueel een mooi verhaal van de laatste 2 cijfers omgedraaid of iets dergelijks. Kon je bij de advertentie zien hoelang de verkoper al actief was op marktplaats?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:43

Wat ontzettend poedersuiker voor je!
Er zijn veel tips gegeven, hopelijk lukt het je om op de een of andere manier toch nog je geld terug te krijgen.
Hoe dan ook, dit zal jou vast nooit meer gebeuren!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:45

har166 schreef:
Ik zou naar de bank bellen en het domme blondje uithangen en zeggen dat je het verkeerde nummer hebt gebruikt en of ze het kunnen terugboeken of de gegevens kunnen geven. Eventueel een mooi verhaal van de laatste 2 cijfers omgedraaid of iets dergelijks. Kon je bij de advertentie zien hoelang de verkoper al actief was op marktplaats?

Dat lukt niet met dat verhaaltje, want ik heb wel eens een bankrekeningnummer verkeerd ingevuld en dan krijg je bericht dat geld niet is overgemaakt omdat de naam en het rekeningnummer niet bij elkaar horen.

Jessy90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 22:45

Wat balen dat je je geld kwijt raakt op zo een rot manier!

Je kan gewoon naar de politie voor het doen van aangifte. Alle kleine beetjes helpen en misschien ben je niet de enige die is opgelicht. Samen sta je sterker. Verwacht er niet te veel van maar als niemand dit soort dingen meld wordt er ook nooit iemand voor gestraft! Alles wat je hebt aan info mee nemen dus ook de emailberichten.