Mag je een tijd stellen bij een advertentie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Mag je een tijd stellen bij een advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:16

Hallo allemaal,

Ik had een bod van marktplaats geaccepteerd, maar voor diegene terug reageerde op de acceptatie heeft iemand het dubbele geboden en ook een mail gestuurd. Tja dat is zuur want ik had de ander al geaccepteerd, maar is het oké om een tijd te stellen waarvoor ze moeten reageren of ze het daadwerkelijk komen halen? Diegene die meer bied wilt het namelijk anders morgen het liefst al op komen halen.

Jasia

Re: Mag je een tijd stellen bij een advertentie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:17

Hoelang geleden heb je gereageerd op het eerste bod?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:20

Ik zet bij de advertenties altijd bij dart ik binnen twaalf uur nadat ik een reactie geef ook een reactie terug wil. Anders gaat het bod of koop niet door. Nu weet ik niet waar het om gaat of om welk bedrag maar als diegene waarvan je het eerste bod hebt geaccepteerd vanavond tot tien uur niet reageert dan zou ik met die ander in zee gaan.
Je kunt diegene met het dubbele bod wel even een berichtje sturen dat je vanavond om tien uur definitief antwoord geeft, weten zij ook waar ze aan toe zijn.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 22-01-16 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:21

ik geef mensen vaak 24 uur de tijd om terug te reageren

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:21

Nou ik heb vandaag dus gestuurd dat ze het vandaag of morgen mogen halen, maar ik wil er eigenlijk achter aan mailen dat hun dan wel voor 22.00 gereageerd moeten hebben dat ze het echt komen halen

Ik heb er ook al heel vaak op gehad dat mensen boden en na een mail van mij ik vervolgens niets meer van de bieder hoorde.

ik kan het geld goed gebruiken en de hogere bieder stuurde dus ook wel dat hij het echt jammer zou vinden als het al verkocht zou worden. Diegene heeft de ander dus ook niet net over boden,maar gewoon het dubbele :o
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 22-01-16 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:21

Je mág alles. Of het netjes is, is een tweede

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:22

Ik doe altijd wie het eerst komt wie het eerst maalt. Sommige mensen reageren en bieden wel maar ophalen zie je ze nooit.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:23

moonsparkle schreef:
Nou ik heb vandaag dus gestuurd dat ze het vandaag of morgen mogen halen, maar ik wil er eigenlijk achter aan mailen dat hun dan wel voor 22.00 gereageerd moeten hebben dat ze het echt komen halen

Ik heb er ook al heel vaak op gehad dat mensen boden en na een mail van mij ik vervolgens niets meer van de bieder hoorde.

Gewoon nu mailen dat voor acht uur bericht wil, als je ergens op bied kun je bericht terug verwachten maar helaas zitten er ook veel welbieders/nietkopers op marktplaats.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:37

Gewoon verkopen aan die het eerste kan halen. Ik wacht ook altijd netjes, met 9 vd 10 keer opeens geen reactie meer en vanuit de andere bieders uiteindelijk geen interesse meer.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:40

Ik zou hem ook diegene verkopen die het eerste wil komen ;)
Zolang ik nog geen adres gekregen/gestuurd heb is voor mij niks definitief

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:45

Ik zou inderdaad ook doen wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ik wacht altijd tot iemand bereid is een afspraak compleet te maken, dwz tijd is afgesproken en adres is doorgegeven. De eerste waarbij dit lukt heeft de afspraak.

Dobbelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:48

Ik zou de eerste bieder een mailtje sturen met de mededeling dat er meer geïnteresseerden zijn en dat als er niet binnen 24 uur gereageerd wordt, je aan hen verkoopt.

Verder een mailtje sturen aan de tweede bieder, dat je de eerste bieder nog 24 uur de tijd geeft. Als diegene het echt zo graag wil hebben, maakt die ene dag wachten ook niks meer uit.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:50

laraxXxemma schreef:
Ik zou inderdaad ook doen wie het eerst komt wie het eerst maalt. Ik wacht altijd tot iemand bereid is een afspraak compleet te maken, dwz tijd is afgesproken en adres is doorgegeven. De eerste waarbij dit lukt heeft de afspraak.

Ik was wel zo handig mijn adres al te geven en te sturen wanneer ik eventueel thuis zou zijn :+ daarna dus de mail met dat ze dan wel moeten reageren voor 22:00. Dan hoop ik niet dat ze me daarna komen stalken of doen of ze de andere mail niet gelezen hebben en opeens voor de deur staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:55

moonsparkle schreef:
laraxXxemma schreef:

Ik was wel zo handig mijn adres al te geven en te sturen wanneer ik eventueel thuis zou zijn :+ daarna dus de mail met dat ze dan wel moeten reageren voor 22:00. Dan hoop ik niet dat ze me daarna komen stalken of doen of ze de andere mail niet gelezen hebben en opeens voor de deur staan.

Dat moet je dus nooit meer doen, zeggen wanneer je eventueel thuis bent, laat het aan de ander over om een tijd te noemen, kun je dan niet dan geef je aan dat het een uur later of eerder moet. Je hoeft geen vrijbrief te geven wanneer er niemand thuis is. En je bent 27, dan laat je je toch niet intimideren en voor vanavond niets horen , jammer dan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:55

Ik vind het niet netjes om mensen te verplichten om binnen zo'n korte tijd te reageren, puur omdat jij het onderste uit de kan wilt hebben. Dan had je zelf meer geduld moet hebben en niet gelijk toe moeten zeggen. Dus inderdaad, alles mag, maar netjes is anders. En tref je iemand die daar net zo over denkt, kon je nog wel eens een probleem krijgen omdat je je adres al gegeven hebt. Je weet niet wie er aan de andere kant zit.

Ik raadt je aan om gewoon even rustig af te wachten en je verlies eventueel te nemen. Dan toon je je fatsoen, maar neem je ook geen risico. En dat is veel meer waard..

Edit: typo

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 19:57

Ja dat lesje heb ik gelijk geleerd, ik verkoop eigenlijk bijna nooit iets via MP dan zal je net zien dat me zoiets gebeurd :')

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:59

Ik vind het niet kunnen. Ik heb zn hekel aan verkopers die dit doen! -:(- Je denkt dat iets te hebben, en vervolgens ga je voor een hoger bod. Ik voel me op zn moment altijd genaaid. Als ik iets verkoop dan is het jammer als er een hoger bod komt terwijl ik het al aan iemand anders heb beloofd voor minder.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:02

Ben ik dan de enige lompe boer die gewoon een mailtje zou sturen:
Iemand heeft het dubbele geboden, ik verkoop het dus liever aan diegene, tenzij jij daar overheen wil bieden?

Het is ff poedersuiker voor degene die minder bood, maar zolang er nog niet is betaald zou ik er geen probleem mee hebben. Iedereen snapt toch dat je iets verkoopt om er geld mee te verdienen? Dus TS, ik zou 'm lekker aan de hoogste bieder verkopen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:07

Dat is inderdaad lomp en mocht ik van een verkoper een dergelijk bericht ontvanen, hoefde ik het helemaal niet meer :D

Verkocht is verkocht, jouw pech als je te snel een te laag bod hebt geaccepteerd!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:11

Maar de andere kant op is het dan toch net zo lomp?
Voorbeeld:
Paar weken terug had ik een camera op MP gezet, ik kreeg een bod van 275 euro en een smsje met nog wat vragen ed. Ik had m'n rekeningnummer al doorgegeven en toen kreeg ik een bericht dat de persoon in kwestie dezelfde camera voor 200 euro had gevonden, en dat ze liever die kocht.
Zuur voor mij, maar wel begrijpelijk toch?

Ik vind dat de andere kant op dus precies zo werken...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 20:15

Dat heb ik ook al bij dit product gehad :') dat iemand zei ik kom het morgen halen, onee toch niet want ik heb een goedkopere gevonden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:16

Tja jij verkoopt, jij bepaalt aan wie, gewoon mailen dat iemand het dubbele geboden heeft tijdens de zeer lange tijd dat je op hen hebt moeten wachten en dat het naar die persoon gaat.

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:19

Vind t dubbel hoor, als ts nu niks meer hoort van de bieder (die kans is zeker aanwezig) en het niet aan de andere koper verkoopt heeft ze niks.

Ts, volgende keer je adres als laatste sturen ;) ik zou t aan de hoogste bieder verkopen. Of naja vanavond nog afwachten en dan verkopen. Jammer dan, het gaat om jou hoor ook qua centen. En dat het vervelend is voor die lagere bieders die traag reageren jammer dan.

Wie eerst betaald die heeft t :)

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:20

moonsparkle schreef:
Dat heb ik ook al bij dit product gehad :') dat iemand zei ik kom het morgen halen, onee toch niet want ik heb een goedkopere gevonden.

Daarom, marktplaats is geen winkel. Iedereen doet maar! Iemand die graag iets wilt reageerd echt wel snel.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 20:24

moonsparkle schreef:
Ja dat lesje heb ik gelijk geleerd, ik verkoop eigenlijk bijna nooit iets via MP dan zal je net zien dat me zoiets gebeurd :')

Ik vind het helemaal niet lomp, ik heb het ooit een keer gehad. Geboden op iets, gekocht en na een dag nogmaals om het rekeningnummer gevraagd. Toen kreeg ik een berichtje dat een collega van haar ze voor een hoger bedrag over wilde nemen.
Ik heb gezegd dat ik begreep dat ze voor de hoogste bieder ging maar dat ik het wel vervelend vond dat ze mij niet de kans gaf om ze ook voor dat bedrag te kopen. Ze was het met me eens en ik heb meer betaald maar dat was nog steeds een absoluut koopje.