Vriend droomt heel raar als hij ziek is

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen95

Vriend droomt heel raar als hij ziek is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 17:10

Oke dit wordt een raar verhaal _O-

Als mijn vriend ziek wordt en hij gaat slapen krijg hij hele rare dromen. Hij kan dan in één keer als een ninja over mij heen uit bed springen en alles om zich heen omgooien := Hij zegt dat het komt omdat hij ziek aan het worden is wat ik heel goed geloof. Vannacht ook weer. Hij is fanatiek gamer en speelt de laatste tijd veel Eurotrucksimulator :') (met vrachtwagens rondrijden) Nu deed hij in zijn slaap opeens zijn hoofd omhoog en ging helemaal op zich heen kijken. Ik was nog wakker en toen ik vroeg wat er was keek hij me precies aan in mijn ogen (terwijl hij zwaar nachtblind is := ) Hij vroeg waar 'het' was. Ik zei daarop wat is het? Toen vroeg hij waar zijn aanhanger was. Daarom heb ik gezegd dat zn aanhanger hier niet was en hij maar verder moest zoeken. :') Toen is hij weer verder gaan slapen.
Als ik hem de volgende dag vertel wat er is gebeurd weet hij er niks meer van. Dit is al meerdere keren gebeurd als hij zich niet lekker voelt of ziek wordt. Hij is zelf toen een keer midden in de kamer gaan staan en heeft een bord kapot laten vallen en was helemaal in paniek. Toen ben ik ook het bed uit gesprongen en hij keek helemaal verbaasd om zich heen en toen ik vroeg wat er aan de hand was,vroeg hij aan mij waar de mega grote spin gebleven was. Hij was zo in paniek. Terwijl hij helemaal niet bang is voor spinnen :=

Nu probeer ik het hem te verhelpen door te zorgen dat hij ten minste een halfuur voordat hij gaat slapen stopt met gamen. Maar ook dit werkt niet. Naar de huisarts gaan is hij te eigenwijs voor. Mannen :roll:

Iemand een idee wat ik kan doen? Iets van bachbloesem stiekem door zn drinken doen? :P
Hopelijk is het niet een onsamenhangend verhaal geworden :)

Janine1990

Re: Vriend droomt heel raar als hij ziek is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:13

Dat kan door koorts komen.

Ik heb het vroeger heel erg gehad, tegenwoordig wel regelmatig wat koorts, maar geen last meer van 'koortsdromen'.
Maar dat wat je vriend doet klinkt niet echt als een koortsdroom, meer als een gewone droom. Mijn ex was in zijn slaap altijd aan het werk. Kraakhelder aan mij vragen om een zaklamp, die ik niet kon vinden (ja die ligt naast je!)? En als ik dan vroeg wat hij er mee moest dan was hij dus aan het werk :')

Een koortsdroom was voor mij heel erg eng. In het zwart-wit 3D droomde ik altijd over een bal die dan naar mij toe kwam en weer naar de hoek van mijn kamer ging. (dus zelfs bij wakker zijn was ik aan het hallucineren) Of ik liep een fabriekshal in waar links hele lange dunne meisjes stonden (beetje à la Helga van What's with Arnold) en rechts hele dikke kleine mannetjes. Brrrr...
Sloeg nergens op, maar enorm bangstigend en benauwend.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:14

Gamed hij iedere dag? En hoeveel uur per dag is hij aan het gamen?

Wonnen jullie samen? In de zin van dat jullie 's nachts samen liggen en jij dus weet hoe laat hij naar bed gaat. Want kan het anders niet zijn dat hij misschien 's nachts ook wel eens gamed en hij oververmoeid is?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 17:18

Haha Janine1990 _O- leuk zo een vriend haha :P
Ik heb zelf nog nooit een koortsdroom gehad dus ik weet voor hem ook niet hoe het voelt :=

Ja Delphi! Wij zijn allebei gamers. Als hij thuis komt van werk ( hij is kok) dan gaan we meestal samen gamen tot een uur of 1 a 2 in de nacht := Ik weet dat het niet goed is. Maar een gameverslaving zou je het niet kunnen noemen. We kunnen opzich ook prima samen maar onze vriendengroep is ook vaak op internet te vinden :) Ik denk niet dat hij oververmoeid is. Want die dromen heeft hij niet als hij niet ziek is. Het begint echt 1 a 2 dagen voordat hij echt ziek wordt. Wel vind hij het moeilijk als hij ziek is om niet naar zijn werk te gaan. Het houdt wel echt van zijn werk zegmaar.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:20

Maureen, als hij zich verschrikkelijk angstig/ongemakkelijk voelt na het wakker worden, en de dromen als beangstigend/benauwend ervaart, dan zal het wel een koortsdroom zijn.
Als hij zich er niets van herinnert, of het ziet als een gewone droom (al zijn mannen niet zo goed in het onthouden van dromen) dan is het geen koortsdroom. Misschien is het wel een vermoeid lichaam dat door het ziek zijn even niet kan verwerken wat er gedurende de dag is gebeurd? Terwijl hij daar anders juist geen probleem mee heeft, bijvoorbeeld.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-16 17:22

Hij voelt zich meestal angstig na zo een droom. Na de 2de die ik beschreef zeker! Ik denk inderdaad dat het een koortsdroom is. Hij is zelf zelden ziek gelukkig maar ik heb tot vanmorgen 6 uur wakker gelegen omdat hij allemaal enge geluiden aan het maken was := Heel onrustig ademen en bewegen.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:23

Dit soort dromen heb ik ook heel vaak als ik erg druk ben in mijn hoofd met bepaalde dingen. Vroeger bijvoorbeeld, toen ik nog mijn bijbaantje had en vijf dagen lang met elke dag veel drukte moest werken, droomde ik steeds alsof ik nog aan het werk was. Dan sliep ik met mijn ex en dan werd hij wakker van mij omdat ik onrustig was en dan kon ik ook ineens rechtop zitten en vragen hoeveel gram gesneden kaas hij wilde. Vervolgens als ik niet betaald kreeg dan werd ik boos en viel ik weer in slaap. :') Laatst ben ik ook nog bij mijn huisgenootje naar binnen gelopen en helemaal over de rooie gegaan dat ik nog vonnissen moest maken en dat dat per se 's nachts gemaakt moest worden en niemand anders het kon doen omdat zij allemaal kinderen hadden. Ik was ontzettend overstuur. Heeft mijn huisgenootje me ongeveer een halfuur gerustgesteld en me naar bed gebracht. :(:)

Als ik flink griep heb, dan heb ik ook zulke nare dromen. Ik slaap dan ook heel 'anders, veel dieper, ik weet het niet en dan heb ik ook de ergste nachtmerries.

Edit: wat Janine zegt inderdaad. Te druk zijn en niet alles kunnen verwerken zal een grote rol spelen.
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 21-01-16 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 17:24

Maureen95 schreef:
Hij voelt zich meestal angstig na zo een droom. Na de 2de die ik beschreef zeker! Ik denk inderdaad dat het een koortsdroom is. Hij is zelf zelden ziek gelukkig maar ik heb tot vanmorgen 6 uur wakker gelegen omdat hij allemaal enge geluiden aan het maken was := Heel onrustig ademen en bewegen.

Spinnen... http://mijnkinderarts.nl/ziekten/kinder ... ren-ijlen/

Goed, hij is geen kind meer... Maar waarom zouden koortsdromen niet voorkomen bij volwassenen :P Weliswaar minder...

Maar leuk is het niet... :n

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 18:51

Mijn man had ze ook regelmatig. Het was dan stressgerelateerd. In zijn geval ging gewoon tijdens de slaap de rem van het lichaam af. Dus de droom die je anders nooit zou onthouden wordt op dat moment "levendig". En dat kan natuurlijk iets reflecteren van de dag. Ik heb inmiddels een heel repertoire om te vertellen op verjaardagen :)

Zijn dromen waren meer of minder actief. Hij heeft een keer het beddegoed onder mij vandaan getrokken, is een keer bovenop mij gesprongen omdat hij dacht dat we vielen, van het plafond die onder de spinnen was tot dat we tussen de blootliggende stroomkabels sliepen.

Hij heeft ze gelukkig nauwelijks mee... dat wil wat zeggen over zijn stresslevel...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:23

Sinds ik mijn man ken heeft hij 1 hele specifieke droom als hij ziek wordt, naar eigen zeggen heeft hij dat al vanaf kinds af aan. Ik kan me niet herinneren dat het ooit een keer niet klopte.

Wat je er aan kan doen geen idee, maar iets meer rust creëren voor het slapen is altijd goed.

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 00:33

Ik heb het wel als ik me oliebol voel dat ik dan soms ook heel naar droom, maar heb het nog nooit gehoord als mensen ziek zijn.. Maar van koorts klinkt wel logisch ja

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:05

Ik heb ook enorm veel koortsdromen gehad als kind, inderdaad leuk pp verjaardagen :D Maar op dat moment doodeng. Mijn ouders konden me nooit goed wakker krijgen, alleen een washandje met ijskoud water in m'n gezicht haalde me dan voor even uit die dromen.

Ik droomde altijd over "beugels". Geen tandenbeugels maar meer iets van een werkplaats :'). Ik maakte er ook handbewegingen bij en riep dan heel bang: 'kijk dan! Daar lopen allemaal beugels!' _O-

En ik droomde dan ook steevast dat er een man rotsen mijn kamer in gooide en ik daardoor verpletterd werd. :+

De ergste vond ik dat mijn beeld bleef hangen. Dan pakte mama iets en boog ze mijn kant op, en bleef ze ineens hangen in die beweging, als een soort robot. Echt bizar!

Ben wel blij dat het minder is geworden :')

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:23

Ten eerste, welke game spelen jullie? :p Hier ook allebei gamers :+

Mijn vriend heeft ook precies hetzelfde, alleen dan elke dag ipv voordat hij ziek word. Hij droomt dan over zijn werk (werkt 5 nachten per week als taxichauffeur), hij vraagt me dan bijvoorbeeld waar ik heen moet en of hij hier links of rechts moet gaan :=
Ik probeer hem dan voorzichtig wijs te maken dat hij thuis is, in bed ligt en maar weer verder moet slapen. Meestal werkt dit wel. Soms kan ik wel eens kwaad worden, als ik bijvoorbeeld zelf die nacht al slecht heb geslapen en hij mij steeds wakker praat met zijn vragen :+

Dus misschien is je vriend overprikkeld?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 01:27

Ik ben nu ook nog op ja :p vriend is thuis van werk en nu wel echt ziek. Maar toch gamen en naar zijn werk willen _O- Dus het duurt wel even voordat ik slaap vannacht. Aangezien ik niet wil dat hij wat overkomt. Ik moet hem denk ik vastbinden :+

Wij spelen heel veel verschillende spellen haha. Wel allemaal op de computer/laptop (msi) :D Hij speelt nu veel Fallout en ETS2 en ik speel op het moment veel minecraft ( werk achter de schermen bij een youtubekanaal die een eigen server heeft) en league of legends, H1Z1, rocketleague en sims 4 :D Jij?

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:30

Ook veel verschillende spellen, denk dat ik World of Warcraft en Ark: survival evolved wel het meest heb gespeeld. De laatste tijd speel ik veel de Sims 4, maar verveeld ook al na twee uurtjes :=

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 01:31

Oh Ark _O- Zooo veel geheugen :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:38

Ik heb in een koortsdroom mijn ex half in elkaar gemept, gebeten en gekrabt. -O-
Hij lag tegen mij aan met zijn armen om mij heen, en ik bewoog maar hij liet niet los.
Toen ben ik dus in die droom hartstikke in paniek geraakt en heb hem zelfs tot bloedens toe gekrabt.
Klinkt heel grappig, maar zo leuk is dat niet als iemand een verleden heeft met huiselijk geweld, dat was een ramp. -O-

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 01:49

Maureen95 schreef:
Oh Ark _O- Zooo veel geheugen :')

Jaa echt he, niet best _O-

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 02:37

Ik heb bij stress vaak rare dromen. Dan ben ik veel actiever in mijn slaap. Heb weleens geslaapwandeld. Ook vaak lachen of praten in mijn slaap. En ik 'werk' ook regelmatig terwijl ik slaap, heel vermoeiend :z
Ben ook bang dat ik rare dingen doe of zeg als ik bij iemand op de kamer slaap :o

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 03:59

Ook ik heb koortsdromen als ik ziek wordt, of als ik er psychisch helemaal onderdoor zit:

Dan wordt ik tot 5 keer per nacht al gillend wakker en is er in mijn droom iemand dood gegaan: kat, hond, paard, mama, papa, grootouders, vrienden,... Voor dat ik wakker wordt begin ik al gelijk zot te woelen en door het bed te kruipen, als mijn vriend mij dan al kan kalmeren dan wordt ik niet wakker en slaap rustig door. Maar meestal lukt dat niet omdat mijn vriend niet snel genoeg wakker is.

Rond de begrafenis van mijn mama heeft mijn vriend elke keer een streepje gezet als ik gillend wakker werd. Mijn net overleden mama is in een week 86 keer overleden in mijn slaap, telkens op een andere manier. Ik had duidelijk iets te verwerken....

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 07:55

Als jij er maar niet onder gaat lijden dan maureen,hij kan beter gaat buiten spelen met paarden ofzo :)
dat gamen is ook niet gezond voor de mens zo te lezen.
Lekker naar buiten met die vent,gezonde boslucht in ademen .

groetjes inge (Corner)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 09:13

Seltje schreef:
Rond de begrafenis van mijn mama heeft mijn vriend elke keer een streepje gezet als ik gillend wakker werd. Mijn net overleden mama is in een week 86 keer overleden in mijn slaap, telkens op een andere manier. Ik had duidelijk iets te verwerken....

:(:) Dat vind ik best vervelend voor je. Je voelt je overdag al leeg van verdriet en dan komt het er 's nachts nog eens bij.

Koortsdromen zijn voor mensen die ze ervaren echt niet fijn. Toen ik klein was ze ook vaak (altijd dezelfde) en in mijn tienerjaren tijd (andere droom geworden, maar kwam altijd terug) ook. Gelukkig al een heel tijd niet meer.! In mijn jeugd werd ik altijd achterna gezeten door een grote rollende kaas in een maisveld. Slaat nergens op, maar je bent op dat moment compleet in paniek..

Gamen kan heel slecht zijn als je dat zo vaak en zo lang op een dag doen. Een paar uur voor het slapen gaan stoppen is dan ook wel zeer verstandig!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:28

Oh god koortsdromen, die heb ik ook.

Ik hallucineer een soort van. Ik lijk wakker, ben ook aanspreekbaar maar echt heel vreemd. Tijdje geleden begon ik wild om me heen te meppen en te gillen 'HAAL ZE WEG HAAL ZE WEG'. Ik dacht dat er overal mega spinnen waren. Het stomme is dat ik het me s ochtends ook gewoon kan herinneren.

Of ik ga rechtop zitten en begin volledig in paniek te gillen dat er iemand op het balkon staat. Ik gaf niet op totdat mijn vriend ging kijken hoor. Voordat hij terug was sliep ik alweer maar goed :')

Soms word ik middenin zo'n situatie echt wakker, dat is helemaal een heel nare, rare gewaarwording. Ik kan daar echt een beetje paniekerig van worden, dat ligt een beetje aan de 'droom'

Gelukkig heb ik meestal niet situaties waarin er mensen dood gaan, dat lijkt me echt verschrikkelijk.

Wat je eraan kunt doen? Tjsa. Ik doe het ook alleen maar als ik koorts heb dusse... Vitaminepilletje? Mijn vriend praat altijd een beetje rustig met me, dat werkt bij mij tot nu toe het beste. Wakker maken niet, zoals ik hierboven al zei.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 10:36

Hahaha ik heb het ook als de verwarming aan staat in de slaapkamer.. Met de meest rare dromen tot gevolg. Heb een keer een inbreker aangevallen in mn slaap, bleek achteraf mn toenmalige vriend te zijn die me probeerde rustig te krijgen. :') heb echt gevochten voor mn leven en hij mij in de houtgreep genomen omdat ik hem voor zn kop sloeg.. kan er nu gelukkig om lachen maar wat was ik bang op het moment zelf en werd ook niet wakker.

2 nachten terug nog gedroomd dat mn vriend 2 weken lang rond liep met een stok met een touwtje en een nepvis er aan. En laatst nog dat een vriendin van me van adel was en ik mee mocht naar een bal. Praat er dan ook bij en als iemand me dan een verkeerd antwoord terug geef wordt ik nog boos ook _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 12:40

Hier een man die sowieso praat in zijn slaap. Zo verkoopt ie banden, werkt als garagist, is een keer brandweerman geweest (dat denk ik tenminste want hij was iets aan het blussen voor de 7e keer en was aan het brommen dat hij het altijd zelf moest doen want dat die ander er niks van bakte) en bleek een paar dagen geleden dat we olifanten hebben (die ik moest gaan voeren). Hij praat dan ook gewoon op zijn "normale" toon en op de olifanten na beginnen de gesprekken altijd heel logisch met gevolg dat ik vaak pas door heb dat ie slaapt als ie begint over brandjes blussen en olifanten. :+