Thuis, werk, vriend en reizen. Drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Caitlinnn

Thuis, werk, vriend en reizen. Drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:00

Help guys, wat moet ik doen!

ik ben zo'n vreselijke twijfelaar.
Ik heb event management gestudeerd en deze studie afgemaakt. Hierna ben ik in allerlei werkvelden terecht gekomen waar ik veel ervaring heb opgedaan maar niet helemaal heb gevonden wat ik zocht.
Tijdens mijn stage tijdens mijn studie heb ik mijn vriend leren kennen bij NEMO (museum amsterdam) ik liep stage op kantoor (events) en hij werkt op de vloer (nog steeds). Sinds die tijd zijn we samen, nu al bijna drie jaar.

Samenwonen is iets wat we erg graag willen maar de plaats was altijd een issue.. ik wilde niet richting hem (lelystad) en hij niet richting mij (heukelum, bij gorinchem en vianen). Na lang wikken en wegen heeft hij besloten toch hierheen te willen komen maar dan niet in het iniminie Heukelum maar naar Gorinchem.

Momenteel ben ik werkloos en opzoek naar een leuke baan.
Nu is er een vacature vrij gekomen bij mijn oude stage in amsterdam, mijn baan!
Maar waar ga ik dan wonen!?
Ik heb me ingesteld op gorinchem en staan daar ingeschreven.

Helemaal ri amsterdam wil ik niet dus bijv een gulden middenweg?
Amersfoort, woerden, maarssen, houten?
Wat heeft een goede verbinding met amsterdam?
Zouden we bijv snel terrecht kunnen in een anti kraak woning?

Ik snap dat mijn verhaal chaotisch is maar zo voel ik me ook op het moment..
ik ben zo'n vreselijke twijfelaar. Ik weet natuurlijk niet eens of ik die baan krijg. maar als ik solliciteer wil ik er wel volledig voor gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:05

Ik woon zelf in Houten, die noem je ook al in je openingspost. Met het OV ben je vanaf waar ik woon (Castellum) met 10 min op Utrecht CS, en dan nog ongeveer 20 min naar Amsterdam CS. Is met het OV goed te doen! Met de auto sta je vaak in de file :) verder zou ik niet meer weg willen uit Houten, heb het hier prima naar mijn zin :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:06

Ik ken het probleem. Wij zijn heel lang aan het twijfelen geweest tussen Dordrecht Breda of Tilburg.

Omdat je nu geen werk hebt, is t eigenlijk geen doen om een plaats uit te kiezen. Je weet immers nooit waar je droombaan zal zijn.

In het verhaal mis ik de plaats waar jouw vriend werkt? Best belangrijk om daar rekening mee te houden. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om niet in het midden van alles te gaan zitten, maar in de plaats waar ik werkte en vlakbij de trein, zodat mijn vriend met de trein zo in Tilburg is.

Ik zou dan ook afwachten totdat jullie beide een baan hebben, of ergens gaan zitten waar je met de trein heel centraal zit.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:16

Jans schreef:
Ik woon zelf in Houten, die noem je ook al in je openingspost. Met het OV ben je vanaf waar ik woon (Castellum) met 10 min op Utrecht CS, en dan nog ongeveer 20 min naar Amsterdam CS. Is met het OV goed te doen! Met de auto sta je vaak in de file :) verder zou ik niet meer weg willen uit Houten, heb het hier prima naar mijn zin :D

ja houten trekt ons heel erg :)
Echter vind ik het lastig een huis daar te vinden, als je niet wilt kopen.
Je moet 6 jaar wonen of werken in de omgeving om je daar in te kunnen schrijven. Hoe heb jij dit gedaan?

Tulandro schreef:
Ik ken het probleem. Wij zijn heel lang aan het twijfelen geweest tussen Dordrecht Breda of Tilburg.

Omdat je nu geen werk hebt, is t eigenlijk geen doen om een plaats uit te kiezen. Je weet immers nooit waar je droombaan zal zijn.

In het verhaal mis ik de plaats waar jouw vriend werkt? Best belangrijk om daar rekening mee te houden. Uiteindelijk hebben wij ervoor gekozen om niet in het midden van alles te gaan zitten, maar in de plaats waar ik werkte en vlakbij de trein, zodat mijn vriend met de trein zo in Tilburg is.

Ik zou dan ook afwachten totdat jullie beide een baan hebben, of ergens gaan zitten waar je met de trein heel centraal zit.

Oja die plaatsen (dord, breda en tilburg) liggen ook nog best even uit elkaar. wat is het geworden?
Mijn vriend werkt nog steeds in amsterdam, maar zou dus eigenlijk hier ander werk gaan zoeken (is hij ook mee bezig). Maar nu gooit dit natuurlijk alles weet ontzettend in de war.

Anoniem

Re: Thuis, werk, vriend en reizen. Drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:20

Wat is je bezwaar tov Amsterdam ?
Gewoon nieuwsgierig hoor. Wij zijn een jaar geleden vanuit het oosten ( deventer) juist naar Amsterdam gekomen en zo blij met die stap

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:24

Bij ons is het uiteindelijk Dordrecht geworden. De grap is dat ik inmiddels ook in Tilburg werk, maar we blijven hier in de regio wonen. We rijden liever wat langer en wonen liever in de omgeving die we goed kennen.

Ik zou inderdaad in de buurt van Amsterdam gaan kijken, dan hoeft je vriend niet van baan te wisselen en jij kan gerichter op zoek gaan.

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:28

Jans schreef:
Wij huren particulier :) via http://www.rebogroep.nl/home/ zie ik dat er hier in de straat ook nog e.e.a. te huur staat. :)

Dat is inderdaad een optie, alleen zo jammer dat het zo duur is altijd. :=

MariekeB schreef:
Wat is je bezwaar tov Amsterdam ?
Gewoon nieuwsgierig hoor. Wij zijn een jaar geleden vanuit het oosten ( deventer) juist naar Amsterdam gekomen en zo blij met die stap

Ik heb niets tegen amsterdam, juist op te werken lijkt het me top! Echter om te wonen nee toch niet. Mijn paard, mijn moeder en mijn vrienden zijn hier. En de eerste twee vind ik dan eigenlijk toch het belangrijkst. Vind het lastig alles achter te laten. Ook met het oog op de toekomst ik wil niet een uur of langer bij mijn moeder vandaan wonen.

Tulandro schreef:
Bij ons is het uiteindelijk Dordrecht geworden. De grap is dat ik inmiddels ook in Tilburg werk, maar we blijven hier in de regio wonen. We rijden liever wat langer en wonen liever in de omgeving die we goed kennen.

Ik zou inderdaad in de buurt van Amsterdam gaan kijken, dan hoeft je vriend niet van baan te wisselen en jij kan gerichter op zoek gaan.

Mijn vader woont ook in Dordrecht, inderdaad erg leuk :)
Dat heb ik dus ook ik reis liever iets verder zodat ik dan woon in een plaats iets dichter bij mijn moeder en wat toch iets vertrouwder voelt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:31

Ah dat begrijp ik. Mijn ouders en schoonouders wonen inderdaad op ruim anderhalf uur rijden.
Paard is gewoon mee verhuisd :)

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:33

MariekeB schreef:
Ah dat begrijp ik. Mijn ouders en schoonouders wonen inderdaad op ruim anderhalf uur rijden.
Paard is gewoon mee verhuisd :)

Ik persoonlijk vind dat echt te ver..
En ik wil me ook niet laten beperken door familie maar ik heb altijd samen gewoond alleen met mijn moeder. we hebben zo'n sterke band en vind dat erg lastig los te laten.
Paardje kan idd mee verhuizen :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:33

Wat vind je van Leidsche Rijn? Dan zit je qua trein en auto goed tussen beide plaatsen in.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:35

Maarssen is volgens mij ook goed te doen naar Amsterdam. Rond Utrecht is de verbinding goed en je hebt er mooie plaatsen omheen waar je zeker wel wat kunt vinden. Wat dacht je van Zeist?

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:38

Prrrr schreef:
Wat vind je van Leidsche Rijn? Dan zit je qua trein en auto goed tussen beide plaatsen in.

ja top :) 1x overstappen naar amsterdam en goed te doen ri ouderlijk huis.
Alleen dan zit ik wel met hetzelfde... kopen.. of particulier huren.

Yipee schreef:
Maarssen is volgens mij ook goed te doen naar Amsterdam. Rond Utrecht is de verbinding goed en je hebt er mooie plaatsen omheen waar je zeker wel wat kunt vinden. Wat dacht je van Zeist?

ja klopt, Culemborg zou ook nog kunnen. Of Bunnik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:38

Maarssen heeft wel een rechtstreekse verbinding :j

Vanuit Leidsche Rijn moet je met de trein ook eerst naar Utrecht Centraal. Is wel ook een mooie buurt vind ik!

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:39

wat ook zo ideaal was aan gorinchem is dat we daar heel snel terrecht konden in anti kraak onder super goede voorwaarden. Contract van minimaal 6 maanden met ALTIJD drie maanden ''oprot-tijd''.
Dat zou voor ons ook een ideale oplossing zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:39

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:44

Jans schreef:
Volgens mij heeft Houten ook wel anti-kraak. Check ook even de huursectie op Funda als ik jou was :j
http://www.mansion.nl/huurwoningen/stad/Houten/264

http://www.funda.nl/huur/houten/

Zelf woon ik in de straten die met Via beginnen. Porta is hier ook in de wijk. Maar ook de mossen en grassen zijn leuke plekken :j

Vind het super fijn dat je zo meedenkt, dank je wel :)
Woon jij samen? dan is de huur ook iets makkelijker op te brengen misschien of heb jij het gewoon getroffen particulier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:44

Wij wonen samen :j in mn uppie had ik dit niet gered :D

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:50

Amersfoort is ook erg leuk :j

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:51

lastig hoor...
maar ik merk nu al..
er zijn gelukkig wel mogelijkheden genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:52

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 17:54

Jans schreef:
http://www.funda.nl/huur/houten/apparte ... kenmerken/
Dit is ook een mooi appartement, zijn een half jaar geleden opgeleverd. En als ik de foto's zie is keuken en sanitair hetzelfde als bij ons :+ dan heb je ook kwalitatief mooi en goed spul!

Ziet er inderdaad wel super mooi uit! :)
Weet jij ook waar in houten dit zit?
Ver van station bijv?

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:54

Mijn man en ik verhuizen in het voorjaar naar Utrecht dus we kennen het probleem van een huis vinden in die regio. Volgens mij is er niet meer zoveel anti kraak beschikbaar omdat de economie weer aantrekt en ze dus weer begonnen zijn met slopen/renoveren. Particulier vonden wij erg lastig en hebben toen besloten om een huis te kopen. Was voor ons toch voordeliger. Voor verbinding naar Amsterdam is Vleuten (met de auto) of Maarssen heel gunstig, maar als je met ov gaat is Utrecht zelf, Amersfoort(mooie bossen!) of Houten idd ook een goeie optie. Ik zou er zelf gewoon eens gaan rondrijden om te kijken naar wat jullie aanspreekt.
En daarnaast, niet heel onbelangrijk: wat wil je vriend?

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 17:55

Ik heb altijd in Woerden gewoond voordat we naar Zuid-Limburg of all places zijn verhuisd. Erg goed te doen, met de trein ben je binnen het half uur (ongeveer) in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Ook goede verbindingen met de snelwegen, Amsterdam het snelste om even via Breukelen te rijden.

Rustige plaats waar nog wel genoeg te doen is. Volgens mij zijn er ook wel huurhuizen te vinden, mits je particulier kijkt. Ik heb er eigenlijk altijd wel met plezier gewoond.