Wat doen in het weekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Wat doen in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:24

Ja, een hels luxe probleem dat is waar mijn beste vriendin en ik last van hebben. :')

Mijn beste vriendin en ik zijn allebei vrijgezel en brengen het weekend altijd samen door. Het probleem is dat wij op het moment echt niet meer weten wat we in godsnaam moeten doen. Voor ons gevoel hebben we alles al te vaak gedaan waardoor het gewoon niet meer leuk is.

Bioscoop dat is iets wat wij bijna wekelijks doen evenals samen op de bank filmpjes kijken. Netflix kan ons niks nieuws meer aanbieden dus dat word al snel saai. De bioscoop elke week is ook niet speciaal meer. De sauna ook iets wat wij om de week bijna doen waardoor ook dat saai begint te worden. Winkelen heel leuk, maar niet nodig waardoor er onnodig heel veel geld word uitgegeven. Uiteten hebben we zovaak gedaan waardoor we behoorlijk zijn aangekomen en nu heel streng op dieet zijn, dus dat kan helaas echt niet. Dat geldt ook voor flink stappen in bijna alles wat je drinkt zit te veel suiker.

Ik weet dat dit een enorm luxe probleem is, maar vooralsnog is dit best wel een dilemma.

Wie herkend dit en hoe kom je aan leuke ideeën?

Bopje

Re: Wat doen in het weekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:28

Mocht geld het probleem niet zijn, is andere steden bezoeken misschien een idee?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:29

Sporten? Wandelen?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:29

Sporten! Twee vliegen in één klap :))

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:33

Ja we gaan al 4 keer in de week zwemmen. Dan nog is sporten niet echt dag vullend helaas.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:35

Uitgaan en geen alcohol/frisdrank drinken? :D
Ik ben ook vaak genoeg een avondje op Spa rood gegaan

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:35

Bopje schreef:
Mocht geld het probleem niet zijn, is andere steden bezoeken misschien een idee?

Zou ook mijn eerste idee zijn. Of geocachen? Lekker de natuur in (of in een stad), in ieder geval actief bezig zijn in de buitenlucht in een nieuwe omgeving.

Verder is er ieder weekend in elke stad wel livemuziek in poppodia en (muziek)cafés. Hoeft helemaal niet duur te zijn, er zijn ook veel gratis optredens (zeker in kroegen). Maar dan moet je natuurlijk wel van muziek houden. ;)

En Spa rood is IMO ook prima te drinken. :))

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:37

midget golfen, samen koken, spellenavond houden (evt met nog wat vrienden erbij), spelletjes doen op de wii/xbox/whatever, beautyavondje houden en elkaar opmaken etc, fietsen door de omgeving en evt picknicken, andere stad opzoeken, stappen, bowlen, foto's maken van elkaar en/of de omgeving, wandelen in de omgeving...
en er is vast nog veel meer te bedenken.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:43

Jaloers, ik kom weekends te kort. Schaken, tekenen, trektochten maken, natuur gaan fotograferen, wedstrijden bijwonen, paarden gaan rijden. Alleen al met het eerste en het laatste kan ik een weekend vullen :D Oja en in de keuken gaan experimenteren.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:45

Spelletjes avond? :) bordspellen zijn hardstikke leuk, zoek er een aantal uit die lang duren dan ben je zo een halve dag onder de pannen :D

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:47

Neem een krantenwijk en ga sparen voor je eigen pony.

Edit: je bent 23, zie ik in je profiel. Ga vrijwilligerswerk doen. Ga eens bij een verzorgingstehuis langs, koffiepraatje maken met de ouderen die daar wegkwijnen. Wie weet wat voor verhalen ze je weten te vertellen... Ga op schilderles, bespeel een instrument, jij op gitaar en je vriendin zingen, ik noem maar wat. Maak je eigen kleding. Laat de hond van de buurvrouw uit. Doe iets voor vluchtelingen. Werk in de tuin. Schrijf een gedicht. Studeer. Leer. Leef het leven. Leef niet te mainstream. Doe een dans. Ga naar zee, luister naar het geluid van de golven in de nacht. En als je het helemaal niet meer weet: doe gewoon wat nuttigs, maak je huis schoon. Voor je 't weet is het weer maandag en moet je weer naar college of naar je werk.

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:48

Als wij niet gingen stappen gingen we soms de hele avond mario spelletjes zitten doen op de wii :') Of monopoly is ook wel grappig.

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:49

Petrichor schreef:
Ja we gaan al 4 keer in de week zwemmen. Dan nog is sporten niet echt dag vullend helaas.

Maar meid, wat doe je dan zoal de hele dag? Studeer je niet? Werk je niet?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:51

Andra_S schreef:
Petrichor schreef:

Sinds wanneer kan je niet 's avonds zwemmen? :+

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:52

Andra_S schreef:
Petrichor schreef:

TS vraagt toch om ideeen voor in het weekend? Dat kan toch best naast werk/studie?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:53

Op bezoek bij familie, uitslapen, huishouden, boodschappen, koken, wandelen, spelletjes doen...

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 20:54

Andra_S schreef:
Petrichor schreef:

Ik werk fulltime. :) Rijd elke dag paard zwem 4 keer per week. :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 20:54

Ik herken het wel een beetje, alhoewel...
Meestal is het weekend het uitgelezen moment om het huis schoon te maken, bij de paarden wat klusjes te doen, te rijden, familie te bezoeken, boodschappen te doen... Meestal ben ik 's avonds blij om even te kunnen zitten :)
Ben je een lezer? Het klinkt alsof je elke avond op pad moet gaan, kan je niet genieten van even rustig niks te doen?
Ben zelf ook geen type om elke weekend uit te gaan, dus vanavond is het wat internetten en een boekje lezen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 21:00

Nee ik moet elke dag wat te doen hebben anders word ik echt gek.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:01

Je kan is kijken naar verschillende cursussen op zaterdagavond ofzo.
Volgens mij kan dat echt hilarisch zijn samen met je beste vriendin!
En inderdaad koffie drinken met ouderen lijkt me ook superleuk. Heb je twee vliegen in een klap! :)

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 21:06

Je kan kijken naar leuk vrijwilligerswerk, samen recepten uitproberen, je huisindeling omgooien, winkels bezoeken voor inspiratie (woonwinkels bijvoorbeeld), evenementen bezoeken, langsgaan bij andere vrienden, een nieuwe hobby beginnen (bijvoorbeeld fotograferen o.i.d.) ? Genoeg te doen! :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:33

Niet vervelend bedoeld oid, maar heb je andere vrienden dan alleen die ene vriendin? Ik zou me heel erg gaan vervelen als ik een paar keer per week altijd met dezelfde vriendin alles deed. Heb je niet na een tijdje dat je niks meer te bespreken en elkaar te vertellen hebt en het daarom een beetje saai en niet speciaal word? Is het niet leuk om een cursus oid te doen en mensen te leren kennen? Samen met je beste vriendin?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 22:41

Koop een ns dagticket (van de blokker, hema of kruidvat 15 euro actie) en ontdek een stad die je niet kent en misschien ook nooit zult bezoeken. Of bezoek een museum, mountain biken, bos of strand wandeling

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:23

xSiep schreef:
Andra_S schreef:

TS vraagt toch om ideeen voor in het weekend? Dat kan toch best naast werk/studie?

Uiteraard kan dat. Ik vroeg dit, omdat ik o.a. door het 4x per week zwemmen de indruk kreeg dat TS ook door de week ruim in de tijd zat. Maar dat is dus niet zo, ze heeft een fulltime druk programma! Ik zou er in het weekend moe van zijn en blij zijn dat ik ff niks hoefde, maar voor iedereen ligt dat anders natuurlijk. Er komen erg leuke ideeen voorbij trouwens! :-)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 23:24

Bowlen!!! Ikzelf vind dat altijd echt leuk te doen!!