Ik werk al een tijd bij een bedrijf.
Echter ben ik hier niet gelukkig. Er worden afspraken gemaakt welke niet nagekomen worden, er worden mooie dingen beloofd als promotie, echter komt die er nooit. Ik ben het al sinds een maand of 2 zat.
Ik heb mijn netwerkprofiel aangepast en aangegeven altijd benaderbaar te zijn voor interessante vacatures.
Iets wat mijn inziens niet slecht is.
Ik ben benaderd. Een droombaan, goed salaris, auto vd zaak erbij. Helemaal top.
Op een anderhalf uur rijden van mijn eigen huis, echter ga ik toch samenwonen waardoor de reistijd halveert.
Dus ik heb een gesprek gehad, en er zijn referenties nagebeld. Ook van mijn huidige werkgever.
Ik dacht 2 enorm betrouwbare referenten te hebben gevonden.
Echter blijkt 1 referent achter mijn rug om, en na het afgeven van een positieve referentie mijn directeur in kennis gesteld te hebben van dit feit.
Ik baal verschrikkelijk, voel me ontzettend in het ooitje genomen.
Ik kan nu dus op gesprek komen, want mijn salaris kan omhoog, alles wordt beter etc.
1500 bruto wat ik bij de nieuwe werkgever er meer bij zou verdienen. Het gaat dus letterlijk niet om 10'tjes.
Wat adviseren jullie?
Het gesprek ingaan blanco en doen alsof alles lekker luchtig is?
''Hoezo? ik mag toch gewoon rondkijken. Dit betekend niet dat het ook direct iets hoeft te zijn!''
Of aangeven wat mij dwarszit.
Dit heb ik al zo vaak gedaan, er en gebeurd niet meer. Ik heb stad en land op zijn kop gezet een salarisverhoging van 50 bruto (!!!!!!!!) te krijgen.
Hebben jullie weleens in zo een situatie gezeten? En hoe voorkom je dit?