Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als ik twee weken niets van mijn vriend zou horen zou ik ook gek gaan, ook al weet ik de reden daarvan.
Ga eventueel een filmpje op TV kijken, maar geen romantische. 

Maar doet Marine niet iets anders dan landmacht? Ik dacht zelf namelijk dat vooral landmacht zich in gevaarlijke oorlogsgebieden bevond, en marine meer reddingsacties deed.
Ik zou ook niet 4 maanden zonder mijn vriend kunnen. Voorlopig is dat in ieder geval nog niet het geval bij jou, dus daar moet je proberen je zo weinig mogelijk zorgen over te maken. 
eefj33 schreef:Ik snap wel dat je het lastig vind hoor. Ik zou het ook niet trekken. Heb ooit gedate met iemand die op de zeevaartschool zat en dus ook maanden op zee zou gaan zitten later. Die heb ik echt vrij snel afgekapt omdat ik weet dat ik er niet gelukkig van ga worden. Simpelweg niet iedere vrouw is er geschikt voor.
Misschien toch eens eerlijk naar jullie relatie kijken... Kan je gelukkig met hem worden op deze manier, in hoeverre ben je bereid je aan te passen, wil je het proberen? Waar een wil is, is een weg. Maar ik zou op deze manier niet oud met iemand willen/kunnen worden, dus ik denk dat ik er een punt achter zou zetten. Hoe poedersuiker het ook is.

Evelien4 schreef:Ik kan het begrijpen... een goede vriend van mij zit ook bij defensie en is ook regelmatig weg en toch mis je hem dan, ondanks dat het niet mijn vriend is. als hij op missie is dan hebben we gewoon bijna elke dag contact! appen elke dag dus dat valt echt wel mee. alleen je ziet hem niet.. dat is wel een nadeel.
ik vind defensie zelf echt fascinerend en zou zelf er best voor willen werken. Mooi maar harde wereld. als je vriend door de marine gelukkig wordt dan wordt jij dat toch ook weer? en dan is het alleen maar leuk en geweldig zodra hij weer terug is en dan weet je weer waarom jij op hem verliefd bent
Resistance schreef:Ik snap je helemaal.Als ik twee weken niets van mijn vriend zou horen zou ik ook gek gaan, ook al weet ik de reden daarvan.
Voor nu kan je jezelr een beetje geruststellen met de gedachte dat hij geen gevaar loopt. Probeer wat dingetjes met vriendinnen te doen, en zorg dat je niet alleen bent!Ga eventueel een filmpje op TV kijken, maar geen romantische.
Maar aan het einde van die twee weken zal je zien dat ze zo om zijn!
En wat betreft uitgezonden worden... 4 maanden is erg veel.Maar doet Marine niet iets anders dan landmacht? Ik dacht zelf namelijk dat vooral landmacht zich in gevaarlijke oorlogsgebieden bevond, en marine meer reddingsacties deed.
Maar alsnog, het blijft echt helemaal niet leuk.Ik zou ook niet 4 maanden zonder mijn vriend kunnen. Voorlopig is dat in ieder geval nog niet het geval bij jou, dus daar moet je proberen je zo weinig mogelijk zorgen over te maken.
Heel veel sterkte, Ts
troi schreef:Tja het vereist een speciaal soort vrouw die het aankan om 2 levens te leiden. 1 als bijna vrijgezelle vrouw en 2 als vrouw in relatie (en dat dan constant afwisselend) . Vergis je er niet in het is zwaar en je moet flink zelfstandig zijn. In alle eerlijkheid zou ik me goed achter de oren krabben als je bij 2 weken weg al een flinke paniekaanval krijgt. Straks heb je kinderen en wordt alles nog 10 keer zo ingewikkeld.
troi schreef:Dat kan ik zeker respecteren!
Even advocaat van de duivel spelend: Marine is niet een vak dat je zomaar kiest, daar zit passie en liefde achter. Wat nu als hij varende wil blijven? Er zijn maar weinig marine mensen die na het spannende varende leven een 'suf bureaubaantje' willen gaan doen (met alle respect voor de kantoormensen, waaronder ikzelf overigens, dit is puur vanuit perspectief van een persoon die gewend is aan veel actie). En ja ik spreek uit ervaring, heb jaren in Den Helder gewoont. Die mensen (naast marine mensen ook vissers) die het geprobeerd hebben hielden het gemiddeld 3 maanden vol waarna ze weer terug naar zee vluchtten, die kunnen niet meer aarden op het land. Dat leven is ernstig verslavend.
Ik denk wel dat je hier serieus rekening mee moet houden.
eenitraM schreef:Heb je naast hem geen ander sociaal leven? Die 2 weken overleef je wel hoor... Het zijn maar 2 weken.
korbakimmy8 schreef:eenitraM schreef:Heb je naast hem geen ander sociaal leven? Die 2 weken overleef je wel hoor... Het zijn maar 2 weken.
Ik heb er voor gekozen om geen giga vrienden groep te hebben. Veel ''vrienden'' hebben we laten zitten, laten vallen. De druppel was daarvan 2 jaar terug dat ik zelfs bedreigd en gestalkt werd. Dit was bijna politie werk geworden. Daarom dus de keuze en daarom weinig vrienden. Ik heb super lieve ouders, een super lieve broer en broertje. Daarbij dus ook een super schoon familie en wat school en ''paarden'' vrienden. Maar deze hebben ook allemaal hun werk enzo. Ik ga hun nu niet opeens enorm veel lastig vallen omdat ik ''alleen'' ben.
En ja het zijn maar 2 weken, maar als het om iemand gaat waar je echt veel van houd is dit al erg lang.
kende dan ook geen gevoel van "missen".
korbakimmy8 schreef:eefj33 schreef:Ik snap wel dat je het lastig vind hoor. Ik zou het ook niet trekken. Heb ooit gedate met iemand die op de zeevaartschool zat en dus ook maanden op zee zou gaan zitten later. Die heb ik echt vrij snel afgekapt omdat ik weet dat ik er niet gelukkig van ga worden. Simpelweg niet iedere vrouw is er geschikt voor.
Misschien toch eens eerlijk naar jullie relatie kijken... Kan je gelukkig met hem worden op deze manier, in hoeverre ben je bereid je aan te passen, wil je het proberen? Waar een wil is, is een weg. Maar ik zou op deze manier niet oud met iemand willen/kunnen worden, dus ik denk dat ik er een punt achter zou zetten. Hoe poedersuiker het ook is.
Er een punt achter zetten ga ik zeker niet doen. Nu zitten we nog in het begin van onze relatie maar kan nu al zeggen dat ik meer en oprechter van hem hou dan van de persoon in me vorige relatie (die bijna 5 jaar geduurd heeft). Er is zoveel anders en veel echter bij hem dan bij me ex.
Op deze manier gelukkig worden,,, ik kijk dan inderdaad naar de toekomst. Hij tekent contract voor 4 a 5 jaar. Kan ik die tijd uitgezonden worden en hij kan na die jaren eventueel op de marine op een vaste locatie aan het werk gaan. Dus dat zou betekenen max 5 jaar uitzending en daarna gewoon een ''normale'' baan. Ik wil het zeker proberen anders had ik er al vrijwel meteen een punt achter gezet toen ik het te horen kreeg. Ik zelf ben 20 (bijna 21) en zou dus 25 zijn al hij gewoon weer veel thuis is. Dit is te overzien natuurlijk.
Ik heb het moeilijk en zal het nog veel moeilijker krijgen maar ik heb het er wel voor over. Ik wil het in ieder geval proberen. Ik weet waarom hij deze keuze gemaakt heeft en dat ontneem ik hem niet omdat ik simpelweg het beste voor hem wil.
MyHorseGirl schreef:Het wordt wel erg zwaar voor je denk ik als je twee weken al lang vindt.. Persoonlijk vind ik het niet erg gezond als je niet twee weken zonder je vriend kan (zonder iets te horen). Het hoort er nou eenmaal bij en hij kiest hier voor. Het is dan aan jou (en niet aan hem) om activiteiten te regelen die afleiding bieden. Hij kiest hier niet voor niets voor, denk niet dat hij na die vijf jaar voor een kantoorbaantje zal gaan. Dit soort mensen zijn graag fysiek aan het werk. En af en toe is het trouwens toch heerlijk om even geen vriend om je heen te hebben? Lekker doen wat je wilt, inderdaad geen verantwoording afleggen dat je vier uur op stal hangt. Helemaal top. Mijn ex is ook een keer vijf weken weggeweest zonder dat ik iets hoorde. Nou ik vond het best rustgevend.