Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:10

Na 5.5 jaar waarvan nu een kleine 8 maand samenwonend weet hij even niet meer of hij nog genoeg voor mij voelt. Ik ben vandaag met 2 tassen kleding naar m'n ouders vertrokken om hem ruimte te geven. Vrijdag spreken we elkaar weer om te zien of we doorgaan..

Ik ben totaal van de leg en tranen tranen tranen.

Ik heb beloofd hem met rust te laten maar ik wil hem zo graag berichten dat ik hem mis, maar dat doe ik niet.

Ik moest het even kwijt..

Pfff

Liefs, Jolien

Paisano

Re: Mijn vriend wil een pauze in onze relatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:12

Ach nee, wat rot! Dikke knuffel! :*

Waren er al wat moeilijkheden of komt het als donderslag bij heldere hemel?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:13

Dat is heel vervelend voor je. ; ( Maar zegt een pauze niet genoeg? Als die al nodig is vanuit zijn kant? Ik snap die pauzes nooit zo goed, alsof je je relaties en leven en en kunt pauzeren. :n

Ik zou iig niet meer terug gaan...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:13

sterkte in deze komende dagen, wat moet het een rot gevoel zijn om te wachten.

het is nooit leuk iets te moeten ondergaan wat jouw keuze niet is geweest of waar je geen vinger in de pap te brokken had.

Geef hem de tijd , ruimte om na te denken. Laat hem je missen en stoor hem niet teveel met jouw gevoelens . Als je berichten stuurt wees oppervlakkig en zonder emoties maar eerder feiten ( vb hoe je dag was ) omdat het duidelijk is dat zijn emoties al teveel voor hemzelf zijn om duidelijkheid te hebben

Sterkte

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:14

jeetje wat naar :(:)
was het uit het niets? of liep het al een tijdje niet zo goed?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:14

Jeetje wat een rotbegin van het nieuwe jaar! Kwam dit zomaar uit het niets of liep het al langer niet lekker? Hoe moeilijk het ook is, als ik jou was zal ik idd wel proberen om hem met rust te laten: je weet pas wat je mist als je het niet meer hebt.. heel veel sterkte meis!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:14

Ik merkte al wel een tijd wat aan hem maar we hadden beide nog nooit samen gewoond dus ik verwees het op het wennen, of ik wilde het niet zien ofzo.

Ik hoop zo dat hij beseft deze week dat hij mij ook mist, pfff

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:15

Samenwonen is moeilijk en een grote stap! Geef hem even de ruimte.

Sterkte!

Dikke knuffel!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:16

Oh dat is rot, Jolien!

Mijn vriend maakte het ook uit na 5,5 jaar, omdat hij het niet meer wist.
Het is helaas niet meer goedgekomen en nu na 8 maanden mis ik hem nog steeds wel...

Ik zou hem zeker de ruimte geven, hoe moeilijk dat ook is. Nu achter hem aanrennen gaat meer fout doen dan goed...

Mannen... -O-
Ik weet hoe je je voelt, mijn pb staat voor je open als je daar behoefte aan hebt.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:17

_Bonte_ schreef:
sterkte in deze komende dagen, wat moet het een rot gevoel zijn om te wachten.

het is nooit leuk iets te moeten ondergaan wat jouw keuze niet is geweest of waar je geen vinger in de pap te brokken had.

Geef hem de tijd , ruimte om na te denken. Laat hem je missen en stoor hem niet teveel met jouw gevoelens . Als je berichten stuurt wees oppervlakkig en zonder emoties maar eerder feiten ( vb hoe je dag was ) omdat het duidelijk is dat zijn emoties al teveel voor hemzelf zijn om duidelijkheid te hebben

Sterkte

Dankjewel. Deze reactie is precies wat mijn gevoel nu ook is en m'n hoop misschien ook. Wil mezelf ook niet opdringen, maar het is zooo lastig.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:17

Mri schreef:
Samenwonen is moeilijk en een grote stap! Geef hem even de ruimte.

Sterkte!

Dikke knuffel!

Inderdaad. Dank

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:18

xMyrth schreef:
Oh dat is rot, Jolien!

Mijn vriend maakte het ook uit na 5,5 jaar, omdat hij het niet meer wist.
Het is helaas niet meer goedgekomen en nu na 8 maanden mis ik hem nog steeds wel...

Ik zou hem zeker de ruimte geven, hoe moeilijk dat ook is. Nu achter hem aanrennen gaat meer fout doen dan goed...

Mannen... -O-
Ik weet hoe je je voelt, mijn pb staat voor je open als je daar behoefte aan hebt.

Lief van je! Dank. Weet gewoon even niet hoe ik het nu heb

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:19

Heel veel sterkte, wat zonde zeg.

Maar mag ik heel brutaal zijn en vragen wie de hoofd bewoner is van het huis? (Van wie is het huis als jullie uit elkaar gaan?)

Mijn vriend zijn ex heeft na 4 jaar relatie en 6mnd samen wonen waarbij hij volledig op zijn koste het huis zeer modern heeft opgeknapt. En waarna ze hem eruit gezet en heeft ze ge probeerd zelf het huis te houden.

Zou dit in jou situatie het geval kunnen zijn?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:19

Jeetje wat rot voor je!

Om even op KimD te reageren:
Soms moet je elkaar even missen om te weten wat je had...
Tuurlijk is het geen 'goed' teken,en zit ts totaal niet op een pauze te wachten,maar voor sommige stellen kan het echt beter uitpakken...

Je weet pas wat je mist,als je het niet meer hebt... Is een zin die op sommige mensen van toepassing is. Vooral als hij misschien meer met zichzelf in de knoop zit.
Ik heb in een eerdere relatie ook eens twijfels gehad omdat ik (achteraf gezien) zelf last had van 'voel ik nog wel emoties?'
Soms kun je je zo leeg of blanco voelen dat je denkt dat er niks meer is. Alsof er een slot op je emoties zit.

Heel veel sterkte ts,knap van je dat je hem de ruimte kan geven

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:20

ik kan je helaas geen tips geven,
maar een dikke digitale knuffel van mij :(:)

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:21

KimD schreef:
Dat is heel vervelend voor je. ; ( Maar zegt een pauze niet genoeg? Als die al nodig is vanuit zijn kant? Ik snap die pauzes nooit zo goed, alsof je je relaties en leven en en kunt pauzeren. :n

Ik zou iig niet meer terug gaan...

Ik snap jouw reactie en ik ga ook zeker niet zomaar terug. Maar we zijn beiden onervaren wat betreft relatie breuken en al helemaal terwijl je samenwoont. Ik hoop dat hem een week denktijd geven uitkomst biedt. Wat de conclusie dan ook is..

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:24

Jolien_x schreef:
Ik merkte al wel een tijd wat aan hem maar we hadden beide nog nooit samen gewoond dus ik verwees het op het wennen, of ik wilde het niet zien ofzo.

Ik hoop zo dat hij beseft deze week dat hij mij ook mist, pfff

Samenwonen is ook een hele grote stap. Bij sommigen is het alsof ze nooit apart hebben gewoond, anderen hebben even de tijd nodig om aan elkaar te wennen. Je leert elkaar echt door en door kennen, met alle eigenaardigheden en vervelende gewoontes die daarbij horen. En het samenwonen zelf is natuurlijk ook heel anders dan elkaar een paar keer per week zien. Ineens heb je er allemaal verantwoordelijkheden bij, moet je samen een huishouden runnen, zit je continu op elkaar lip en moet je elkaar ook los kunnen laten om even je eigen dingen te doen. Al met al: je moet samen weer een hele nieuwe balans vinden.

Knap dat je hem de ruimte kunt geven, ik hoop voor je dat hij snel tot het besef komt dat hij helemaal niet zonder je kan. :(:)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:24

Ook een hele dikke knuffel van mij :(:) Ik kan me helemaal indenken hoe jij je nu moet voelen...
Ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden de komende dagen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:25

Toen wij 7 jaar samen waren had ik ook zoiets van goh is het dit nu ?
Wil ik zo oud worden?
Op zich niks mis mee dus bekijk het positief.
Ik heb dit ook eerlijk gezegd . Maar ook gezegd dat ik geen domme dingen ging doen.
Ik kon ook niet uit huis want terug gaan naar mijn ouders ging niet.
Maar ik voelde mij nu ook niet ongelukkig in de situatie.

Probeer het positief te bekijken. Er is niks mee dat hij aangeeft dat hij wil weten waar hij staat in zijn leven. En dat hij niet enkel bij jou is uit gewoonte .
Stel dat jullie echt niet voorbestemd zijn dan heb je allicht nog geen kinderen en moet je geen 15 jaar of langer weggooien.

wacht af tot vrijdag en stel jezelf ook eens deze vraag.
Is het dit wat je wil ?
Wil jij zo samen oud worden ?

Succes in ieder geval.
En wees blij dat hij tenminste eerlijk is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:26

Heel veel sterkte, kan me goed voorstellen dat je in de rats zit.

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:27

Musiess schreef:
Heel veel sterkte, wat zonde zeg.

Maar mag ik heel brutaal zijn en vragen wie de hoofd bewoner is van het huis? (Van wie is het huis als jullie uit elkaar gaan?)

Mijn vriend zijn ex heeft na 4 jaar relatie en 6mnd samen wonen waarbij hij volledig op zijn koste het huis zeer modern heeft opgeknapt. En waarna ze hem eruit gezet en heeft ze ge probeerd zelf het huis te houden.

Zou dit in jou situatie het geval kunnen zijn?

Nou het is zijn huis en we hebben het helemaal zelf gebouwd. 1.7 jaar over gedaan. Thuis heeft hij het ook niet makkelijk dus ik gun hem dat huis. Ik daarentegen ben een juf zonder vast contract waardoor ik ontzettend wisselend inkomen heb.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:27

Sterkte meid, ik herken het wel. Heb met mijn vriend ook een pauze genomen (hij stelde het zelf voor, ik wou het uitmaken maar was bang het te zeggen)

Uiteindelijk is het wel goed gekomen, hij stuurde mij zelf na een week al dat hij terug samen wou zijn. Ondertussen al terug 4 maand samen en beter dan ooit.

Geef hem de ruimte die hij vraagt, geef jezelf ook wat ruimte nu. Het is heel moeilijk, en je mag zeker verdrietig zijn en hem missen (daar geef ik je alle (!!) gelijk in) maar laat het niet bepalen hoe je de volgende dagen tegemoet gaat.
Dikke knuffel van mijn kant :(:)
Mijn pb staat ook open

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:29

Dat is nooit leuk. Probeer inderdaad afstand te nemen, geef hem de kans om je te missen.

Als je weet ik hoe lang samen aan een huis gebouwd hebt, maakt dat het wel extra zuur...

Sterkte! :(:)

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 20:31

Jullie zeggen zulke fijne, herkenbare en rake dingen. Ik hoop zo dat hij tot rust komt en kan nadenken. Ik ben heel blij dat hij zo eerlijk is. Hij heeft het ook niet makkelijk nu.

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 20:31

Ook van mij een dikke knuffel TS :(:)
Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je het erg zwaar hebt nu.
Heb je de komende dagen wel dingen gepland voor wat afleiding? Ondanks dat je hoofd er waarschijnlijk niet naar staat, thuis blijven zitten maakt het niet beter.

Samenwonen is inderdaad een hele grote en vaak moeilijke stap, mijn vriend vindt dit ook heel erg eng terwijl ik zo graag wil dat hij bij mij intrekt. Hij is hier gewoon steeds vaker en neemt langzaamaan steeds wat spullen mee, op deze manier hoop ik rond de zomer helemaal samen te wonen.

Misschien is dit ook een optie voor jullie, mochten jullie weer bij elkaar komen? Even een stapje terug nemen en dan met babystapjes weer vooruit, zo dat jullie beiden de tijd hebben om aan het samenwonen te wennen en zo de balans (terug)vinden.