Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Anoniem schreef:Gewoon je werkervaring ( de kassabaantjes) erbij zetten met werkgever. De kans dat ze gaan bellen is erg klein.
De werkervaring als mailoperator zou ik weg laten.
Het is de bedoeling dat ik dit CV uiteindelijk ga uitbreiden en aanpassen naar het werkveld van mijn studie (journalistiek) en hem ook daarvoor ga gebruiken. Wil gewoon graag een mooi CV opsturen naar de tent waar ik ga solliciteren omdat het me een leuk baantje lijkt
Emmaa_ schreef:Maar in dat geval dus wel mijn vorige werkgever erbij zetten? Het gaat om compleet andere werkvelden. Het baantje waar ik nu op wil solliciteren is in de horeca en vorige dus in de supermarkt, dus neem aan dat ze sowieso niet zullen bellen voor referenties. Maar ben toch een beetje angstig dat ik de baan niet krijg omdat mijn oude werkgever me zwart gaat maken, wat er toch wel een beetje in zit gezien de manier waarop ik daar weg ben gegaan

future_vet schreef:ookal is caissiere oid heel ander werkveld dan de horeca. misschien overlapt er toch wel een vaardigheid? Ga je bijvoorbeeld de bediening doen? dan heb je toch ervaring op gedaan betreft communicatie met de klant, of werken met een kassa etc.
future_vet schreef:ik denk dat barwerk meer overeenkomst heeft met kassawerk dan je denkt hoorMaar je moet het zelf weten natuurlijk
Het betekent in ieder geval dat ik om kan gaan met kassa's en dergelijke, maar ik bedoel meer dat het wel een heel ander werkveld is
Zo ja, dan zou ik dat er ook bij vermelden, want dat toont ook weer aan dat je leiding kan geven en dus niet met je laat sollen en dergelijke.
Emmaa_ schreef:future_vet schreef:ookal is caissiere oid heel ander werkveld dan de horeca. misschien overlapt er toch wel een vaardigheid? Ga je bijvoorbeeld de bediening doen? dan heb je toch ervaring op gedaan betreft communicatie met de klant, of werken met een kassa etc.
Het is de bedoeling dat ik achter de bar kom te staan, wat dus niet heel veel overlap heeft met kassawerk. Ik heb wel hier en daar wat achter de tap gewerkt, dus heb daar wel gewoon ervaring mee, die ik ook zeker ga vermelden. Het ging mij meer om mijn echte 'werkervaring', en of het wel nuttig of verstandig was om een kassabaantje te vermelden.
Stages enzo heb ik nog niet gelopen, daarvoor zit ik nog te vroeg in mijn studie. Ik wil in ieder geval wel een CV opstellen dat ik ook naar toekomstige opdrachtgevers op wil sturen, dus dingen als InDesign/Photoshop skills komen er ook op te staan.
smurffie schreef:Werkervaring is niet automatisch een referentie, die moet je apart vermelden. Dus werkervaring kun.je er gewoon opzetten, die horen ze dan niet gelijk te bellen.