Blij met wat je hebt of mis je wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Blij met wat je hebt of mis je wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 18:20

Heyhoi,

Vandaag zat ik op bol.com om te kijken wat ik graag nog zou willen. Toen besefte ik me dat ik eigenlijk alles wat ik zou willen al heb en niks nodig heb. Dus een goede reden om te sparen.

Nu aan jullie te vraag. Zijn er nog specifieke fysieke dingen die je zou willen hebben of ben je eigenlijk wel tevreden met wat je hebt?

Groetjes

secricible

Re: Blij met wat je hebt of mis je wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:23

Puur materialistisch bedoel me? Dan heb ik nog best wel behoorlijk wat wensen. Ben niet ontevreden hoor, maar zou wel weten wat te doen als er een geldboompje zou zijn ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:24

Tja, mijn december-loon was een soort klein geldboompje en ik liep toevallig gisteren in de stad met het idee dat ik iets leuks voor mezelf wilde kopen, maar ik heb serieus geen idee wat, dus ik ben met lege handen thuis gekomen hahaha :')

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:25

Een paar miljoen euries op mijn rekening :+

Nee gekkigheid, heb alles wat ik wil. Zijn geen dingen die nodig heb, ik kan mijn geld ook echt niet uitgeven aan dingen die ik echt niet nodig heb.

OneAndOnlyx

Ik ben heel erg happy met wat ik heb maar ik zou super graag een karretje willen voor mijn Shetlander met tuig. Helaas geen geld voor..

Batlow

Er is altijd wel wat dat ik wil hebben en met paarden in mijn bezit stopt het nooit! Mijn huidige zadel past niet meer dus deze staat te koop. Daarnaast spaar ik veel geld bij om straks een mooier en beter zadel te kopen. Daarnaast ja... Een extra hoofdstel, dekje, frutsels kan ook geen kwaad :Y)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:26

Ja ik ben echt tevreden....behalve de gezondheid en dat is niet te koop al hangt er wel een prijskaartje aan het gezondheidszorg stelsel. (en dat vindt ik wel erg)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:27

Ik ben zeker tevreden met wat ik heb! Ik ben gezond, heb een dak boven mijn hoofd en kan elke dag eten. Ik kan en mag de hobbies/sporten doen die ik leuk vind, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik ben dus tevreden :)

Maar natuurlijk is meer altijd leuk. Zo wil ik heel graag een crossmotor :D Maar helaas ben je er met alleen de motor nog niet, er komt nog meer bij kijken en in combinatie met wat ik nu al doe wordt het een beetje duur. Ik zou het ook leuk vinden om naar de stad te kunnen en alles te kunnen kopen wat ik wil, zonder me zorgen te maken om geld. Maar goed, ik zou dus altijd meer willen dan dat ik al heb, maar dat betekent zeker niet dat ik ontevreden ben met wat ik heb :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:30

Ik ben een tevreden mens. :) Het enige dat ik mis kan ik nooit meer terug krijgen dus dat buiten beschouwing gelaten ben ik een gelukkig mens. Toen mijn man vroeg wat ik wilde voor kerst was er niets dat ik meteen kon bedenken. Tuurlijk zijn er dingen die me leuk lijken maar dat is luxe... Niet perse iets wat ik wil/nodig heb/mis in mijn leven. :)
Maar ik heb leuke paarden, lieve ouders, een leuke hond en de meest geweldige man die er rond loopt op deze wereld... Wat moet je nog meer hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:33

Ik heb écht alles wat ik zou willen. :j
Het enige dat ik nog niet heb, is niet te koop helaas.

spookyskippy

Ik heb wel een laptop, maar het is een en al virus (windows :7 )
Dus een macbook zal wel erg leuk zijn. Dat word even sparen.

Verder ben ik gelukkig met alles wat ik heb of heb gehad.
Mijn ouders, mijn huisdieren en andere (kleine) dingen :)

Azmay

Op zich ben ik erg gelukkig, maar we hebben het niet breed en koken dan ook met versleten pannen en hebben derdehands theedoeken. Dat zijn wel dingen die ik nog graag zou hebben natuurlijk.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:34

Ik mis eigenlijk niets. Ik heb alles en natuurlijk zijn er dingen die ik graag zou willen hebben, maar dat zijn luxe dingen waar ik ook prima zonder kan. Daardoor kan ik ze ook prima laten staan, en dat is wel fijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:35

kwita schreef:
Ja ik ben echt tevreden....behalve de gezondheid en dat is niet te koop al hangt er wel een prijskaartje aan het gezondheidszorg stelsel. (en dat vindt ik wel erg)

Offtopic: Gezondheid is wel te koop. Sowieso is stress een grote veroorzaker van gezondheidsproblemen, en het niet hebben van geld is een grote oorzaak van stress. Werk is ook een grote stress veroorzaker en ook daar zou je vanaf zijn met oneindig veel geld.
Daarnaast weten we allemaal dat gezond en gevarieerd eten duurder is dan een ongezonde hap, dus meer geld geeft je meer de kans om wat te doen aan je gezondheid.
Daarnaast laat leuke dingen doen goede hormonen los in je lichaam, maar er is maar weinig wat echt gratis is, dus ook daar kun je gezondheid kopen.

En al je dan toch ziek wordt kun je met veel geld een bedje in een privé kliniek regelen, waar de zorg toch echt een hogere standaard heeft (en je veel eerder geholpen wordt) dan in een gewoon ziekenhuis.

Ontopic: ik heb bijna alles wat ik me zou kunnen wensen wel. Ik wil mijn tuin nog verbouwen, ik wil nog wat posters aan mijn muren. Maar verder... Nee ik ben wel blij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:36

Ik heb alles wat ik wil!
Een heel tevreden mens hier, in allerlei opzichten :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:36

Gezondheid is te koop? Hebben ze dan al een manier gevonden om Crohn en CU te genezen?
Of om hersendelen terug tot leven te wekken?
Functioneren als je niet gezond bent is een dure hobby, dat wel. Maar gezondheid is zeker niet te koop.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:41

Ik denk dat er altijd wel iets is dat je (er) graag (bij) zou willen hebben.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:45

Ik ben juist veel gestresster als ik niet werk! Voel me echt het lekkerst en gezondst als ik mijn steentje bijdraag (op welke manier dan ook).

On topic: ik heb alles wat mijn hartje begeert maar dat wil niet zeggen dat ik een miloen niet op zou krijgen O:)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:50

Materialistisch gezien ben ik heel tevreden, wil alleen nog een lens en een externe schijf. Dat ga ik beide binnenkort kopen.
En ik heb 8 geweldige cavia's die super luxe leven en een heel leuk verzorgpaard, daar heb ik dus ook niks over te klagen :D

Echter wat ik het allerliefste wil; gezondheid, is dus niet te koop. We kunnen een behandeling betalen, in die zin is het wel te koop maar dat wil niet zeggen dat ik ooit weer helemaal gezond wordt/snel verbeter.
Het zou mega handig zijn als je gewoon een pilletje kon kopen waarmee alles in een keer over was, maar zo werkt het helaas niet :P

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 18:56

Een behandeling voor mijn knieprobleem/ziekte.

En dat we alle gelukkig mogen blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:02

Ik ben zeer tevreden op materialistisch gebied. Mocht ik een smak geld winnen, koop ik een melkveebedrijf.

Verder zijn er op dit moment wel wat kleinere dingen, ik ben nog bezig voor mn rijbewijs en zou graag een andere telefoon willen want van de huidige is mijn scherm kapot.
Echter is dat niet een prioriteit dus ik kijk over een tijdje wel.

En ik zou iemand anders heel graag een mooi kado willen geven, maar dat kost 500 euro en dat heb ik dan weer niet...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:06

Ik ben blij met wat ik heb: een leuke familie, een fijn huis, 2 geweldige verzorgpaarden, m'n andere beestjes, m'n spullen.
Het liefst wil ik nog een rijbewijs, maar daar spaar ik hard voor!
En verder nog wel andere luxedingetjes zoals een nieuwe camera :o

En wat ik toch het aller, allermeeste mis? Een hond in m'n leven. Het is niet meer hetzelfde sinds Bobbie 1,5 jaar geleden is ingeslapen. Het verlangen is zo groot, maar met oog op de toekomst is nu een hond nemen geen goed plan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 19:07

palousa_boy schreef:
Ik denk dat er altijd wel iets is dat je (er) graag (bij) zou willen hebben.

Vast wel. :) Op dit moment zou ik niet weten wat ik wil. De dingen die ik wil, hangen van mezelf af :D

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:13

Hier ook tevreden..! Wonen mooi, goed eten, lieve hond en ouders (iets minder lieve zus :D ) en op 10 min fietsen heb ik m'n eigen paard (wat ik in de loop Vd tijd ook maar normaal ben gaan vinden maar zo normaal is dat helemaal niet). Ik mag ook zeker in mijn handjes knijpen met zo'n lieve opa en oma anders had ik dit paard ook niet gehad en kon ik ook niet op pad met m'n paard :D
Spullen en onderhoud moet ik natuurlijk wel voor werken en op m'n werk ook goed naar m'n zin dus allemaal prima zo!

Al wil ik wel een paar laarzen, wil ik m'n paard binnenkort osteopatish laten behandelen en wil ik volgend jaag op instructie kamp van de KNHS. Geldboom zou dan wel handig zijn maar die moet ik nog ontdekken :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:15

Ik begin binnenkort aan een promotie, daar heb ik veel cd's, partituren en boeken bij nodig die ik eigenlijk niet kan betalen.... Maar wat algemene dingen betreft: prima!