iemand aan zelfmoord verloren..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

iemand aan zelfmoord verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 16:09

Vorig jaar 27 februari heb ik mijn lieve broer verloren
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=2&t=1843704
Hij heeft zelfmoord gepleegt..

En nu vroeg ik me af of er meer bokkers zijn die dit hebben meegemaakt.
Misschien kunnen we elkaar helpen,advies geven om het een plekje te geven.

Voor mezelf ik mis hem elke dag,en die waarom vraag blijft in mn hoofd zitten.
Waarom heb je niks gezegt,ik had je kunnen helpen.

Dus wie heeft dit nog meer meegemaakt ,misschien heb je behoefte om het te delen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:14

Wat verschrikkelijk voor je. Het lijkt mij heel erg om iemand te verliezen door zelfmoord.
Lijkt mij verschrikkelijk voor die persoon dat die geen andere oplossing meer ziet dan zelf uit het leven te stappen.

Maar moest wel een beetje aan je topic van afgelopen week denken: [LZP] even wat uitleggen
Laatst bijgewerkt door Keet op 22-12-15 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:15

Keet schreef:
Wat verschrikkelijk voor je.

Moest wel een beetje aan je topic van afgelopen week denken: [LZP] even wat uitleggen

Pfoe, vind je laatste regel toch niet gepast.. :/

Geen ervaring mee TS, maar wil je wel veel sterkte wensen.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:18

Keet schreef:
Wat verschrikkelijk voor je.

Moest wel een beetje aan je topic van afgelopen week denken: [LZP] even wat uitleggen

ik vind dit zo sarcastisch overkomen dat wat verschrikkelijk voor je

gecondoleerd TS :(:) :(:) Y;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:21

Keet schreef:
Wat verschrikkelijk voor je. Het lijkt mij heel erg om iemand te verliezen door zelfmoord.
Lijkt mij verschrikkelijk voor die persoon dat die geen andere oplossing meer ziet dan zelf uit het leven te stappen.

Maar moest wel een beetje aan je topic van afgelopen week denken: [LZP] even wat uitleggen

Wat een vervelende post..
Iemand aan zelfmoord verliezen is verschrikkelijk. Ik kan me voorstellen dat TS haar ei hierover kwijt wil.
Of ze nou 10 of 100 topics opent. Dat maakt toch helemaal niet uit?

TS, heel veel sterkte! Heb je hulp waar je mee kunt praten?
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-12-15 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:21

Dapper topic Saffire. Dit is een extra moeilijke tijd als je een dierbare mist. Maar op deze manier iemand moeten missen is toch ook weer anders. Je blijft vaak achter met vragen.
Ik zit zelf vooral veel met de magische woorden 'als', 'waarom' en 'achteraf' in m'n hoofd... En natuurlijk de vele zinnen en vragen die dus met die drie woorden beginnen. Waar je nooit achter of vanaf zult komen. Ik hoop maar dat ik er op een gegeven moment niet meer dagelijks op die manier aan denk.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:22

Hele dikke knuffel voor jou :(:)
Heb je het een beetje een plekje kunnen geven?

Ik heb een jaar geleden afscheid moeten nemen van mijn kleine broertje, toen 15 jaar.
Bij mij zijn de periodes met ups en downs, maar eigenlijk voornamelijk met "ups". Ik kan het accepteren dat hij er zelf voor gekozen heeft om uit het leven te stappen, dat dit zijn keuze is geweest en dat dit is wat hij wilde. Ik vind dan ook dat hij al het recht heeft om die beslissing te nemen. In mijn ogen zijn mensen die zelf een einde aan hun leven maken niet laf, maar getuigd dat juist van een heleboel lef. Ik kan mij dan ook wel druk gaan maken om de vraag waarom, maar daar zal ik nooit achter komen en het zal mij alleen maar rot laten voelen. Dus heeft het zin om mij daar mee bezig te houden? Word ik daar gelukkiger van? Word hij daar een ander mens van dan die hij was? Nee. Dus ik heb dat achter mij gelaten. Tuurlijk, ik heb altijd nog wel eens momenten dat ik denk, he oliebol man... waarom. Maar over het algemeen kan ik het goed accepteren en voelt het "juist". En tuurlijk, ik mis hem elke dag en ik ben verdrietig bij het idee dat hij, die ontzettend lieve en grappige jongen, er niet meer is, en dat ik niet meer tijd met hem kan doorbrengen...

Afgelopen zomer heb ik een wandeltocht gedaan voor hem. En weet je, ze zijn nooit bij je weg. In je hart blijven ze voor altijd.... En herinneringen en gevoelens bij die herinneringen blijven ook..... [BRT] Wandeltrektocht met pony, Zwolle - Belgische grens (300 km)

Ik hoop dat jij ook op een gegeven moment die rust kan vinden... :(:) Ik heb namelijk ook wel eens mensen gesproken die heel erg boos en verdrietig zijn en het ze heel erg kwalijk nemen dat ze uit het leven zijn gestapt. Jaren later nog. En dat lijkt mij heel erg moeilijk, als je die gevoelens de overmacht laat hebben :(:).

Edit, jij (en iedereen natuurlijk) mag mij altijd pben als je er over wilt praten :(:) Met elkaar er over hebben kan soms altijd een ander licht er op werpen..
Laatst bijgewerkt door myxlea op 22-12-15 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:23

Hier mijn vader op jonge leeftijd verloren aan zelfmoord, wil er niet te veel over kwijt maar heel veel sterkte Ts.. :(:)
Het is een vreselijke tijd, en als je mij wilt PBen om je ei kwijt te kunnen mag dat altijd! ( geld niet alleen voor nu, geld voor altijd! )

saffire

Re: iemand aan zelfmoord verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 16:27

Owh tuurlijk ik ben ook kwaad geweest ,maar dat was maar eventjes.

Nu is het vooral alsof het nu pas echt helemaal doordringt dat hij niet terugkomt..

En toch inderdaad je blijft met vrage zitten,en af en toe vind ik dat best wel moeilijk

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:32

Ik heb even geëdit, want ik bedoelde mensen die jaren later nog enorm boos waren. Als je het nu las leek net alsof ik het raar vond dat je boos bent, maar dat vind ik natuurlijk helemaal niet. Komen heel veel heftig emoties bij kijken, net een rollercoaster.

Het doordringen dat hij niet meer terugkomt is een moeilijk moment.... :(:)

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:34

Ten eerste heel veel sterkte gewenst met het verlies van je broer.

Alweer 2 jaar geleden mijn allerbeste vriend verloren aan zelfdoding.
Ik had mijn paard bij hem staan...
Hij appte me nog dat, als ik bij hem langs wou komen, ik niet alleen moest komen en dat hij in de stal was.
Ik wist van zijn psychische problemen maar nam het op dat moment helaas niet serieus.
Toen ik bij hem kwam die middag was hij inderdaad in de stal.
Het missen is verschrikkelijk, de vragen als "had ik maar" en "als" zijn minder.. kan het beetje bij beetje accepteren dat hij niet gelukkig was op deze wereld en hij nu rust heeft.
Hij heeft me een hele lange afscheidsbrief achtergelaten met veel uitleg.
Maar het gemis went nooit.

saphire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:35

:(:)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 16:41

Dank je wel voor de lieve reacties allemaal.
komende februari is het 2 jaar gelede,al zolang zonder hem,en het lijkt als de dag van gistere.
en dat vind ik moeilijk

ik heb hulp om te praten, en mn vriend

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:51

Heel erg veel sterkte nog gewenst! :(:)

Helaas kan ik erover mee praten.. Afgelopen 6 december hebben wij ook mijn vader levenloos aangetroffen, helaas ook door zelfmoord. Het meest verschrikkelijke wat je maar mee kan maken!
Je zit met zoveel vragen waar je nooit meer antwoord op zal krijgen en het is zo enorm geregel, vooral bij mijn vader die zijn eigen goedlopende bedrijf had.

Zelf kan ik ook totaal niet bevatten dat hij er niet meer is, hij stond altijd voor iedereen klaar, was altijd vrolijk en de laatste half jaar was hij zo enorm gelukkig weer! En dan in eens neemt hij dit besluit..

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:54

Jemig Blyth dat is nog maar zo kort geleden :(:) Heel veel sterkte.... het geregel er om heen is echt een gedoe, maar kan mij voorstellen dat dat nog meer is als je vader een goed lopend bedrijf heeft. Zo'n rollercoaster als je in zit... heel veel sterkte :(:)

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 16:56

@blyth
gecondoleerd. Zo kort gelede nog maar sterkte.

Hier hadden wij ook niks zien aankomen.
En dat maakt het extra moeilijk ,hij en ik was 2 handen op 1 buik.
Het verdriet dat blijft.
Maar hij leeft voort in mijn hoofd en in mijn hart

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:02

Dat hoor je vaker, Blyth.
Denkelijk is het zo dat het besluit zoveel rust geeft aan de patiënt, dat hij/zij er van opleeft en daardoor de nabestaanden met nog grotere vragen en raadsels achterlaat...

Sterkte!

En uiteraard voor iedereen die hiermee te maken heeft :(:)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:07

Ik heb nooit zoiets meegemaakt, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen met het verlies van je broer :+:
Vreselijk.. voor je ouders ook :(:) :*

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:09

Heel erg bedankt allemaal! :)

Dat lijkt me helemaal heftig als je zo goede band hebt en nooit niks hebt gemerkt!
Ik heb een aantal jaar een niet al te beste band gehad met mijn vader en net het laatste jaar was dit weer een stuk sterker geworden, maar daar ben ik wel enorm dankbaar voor geweest! Dat hij nog tegen mij heeft kunnen zeggen hoe trots hij op mij was!

Dat is ook wel het belangrijkste! Ik schrijf nu ook alle goede en fijne herinneringen op, ik bewaar ook alle belangrijke spullen van hem, als ik dan oud ben geworden dat ik hem nooit zal vergeten!

Wij hebben wel onze vermoedens waarom hij gedaan zou kunnen hebben, maar zeker weten zal je het nooit doen..

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 17:19

Vermoedens heb ik ook..
Weet je wat ook zeker een beetje helpt foto's verzamelen.
Dat zijn goede herrinderingen,en fijne ook.

osanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:26

Ik ben.mijn vader kwijt geraakt aan zelfmoord ben nooit boos geweest op hem, omdat hij er echt een hele goede rede voor heeft.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 17:30

Even voor iedereen hier mijn pb staat ook open als je je ei kwijt moet

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:39

Dat zijn ook fijne herinnering idd! Helaas stond mijn vader liever achter de camera, dan voor de camera haha
Maar gelukkig hebben we wel een aantal filmpjes en foto's waar hij op staat! :)

Jij ook nog heel veel sterkte osanta!

Mijn pb staat overigens ook altijd open! :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:01

...Stilte...

Jeetje, wat een verdriet in dit topic. Afschuwelijk.
Ik hoop dat jullie toch op jullie eigen manier troost kunnen vinden, ook al zal het gemis blijven.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 18:03

Ik vind troost in mn herrinderingen van hem