Na een tijdje gedate te hebben met een jongen zijn we als vrienden verder gegaan.. we hadden hier veel en goed over gesproken naar mijn gevoel. Hij is mij toen als vriend dus gaan helpen met de boot (erg handige jongen). Meerdere malen hem geld ervoor aangeboden maar dat wou hij niet.
Ik heb sinds tijdje een vriend. Ik heb hem ook gevraagd of dat niets veranderde tussen hem en mij en wat hem betrof was het nog steeds het zelfde...
Ik deed mijn best om contact te houden maar aan beide kanten enorm druk. Gisteren heeft hij mijn moeder nog gebeld dat hij graag iets af wou maken en noemde enkele dingen die hij ook kon doen nog en wanneer dat zou kunnen. Ik vond al vreemd, want contact ging altijd via mij.. ik heb hem dus geappt om af te spreken en hier geen antwoord op gehadm
kom ik thuis nu en zie ik een rekening van hem liggen voor al het werk wat die gedaan heeft.. een rekening van 250 euro...
Ik schrok hier toch flink van... als die toch liever geld ervoor wou prima.. maar kom dan even normaal praten.. het gaat dus ook tegen al mijn principes om te betalen. Aan de andere kant wil ik toch eer aan mijzelf houden..
Wat zouden jullie doen?
Tomaatje
Geplaatst: 19-12-15 01:26
Hem bellen
"Hey, met Gianti. Hoe is 't?" - "Bla bla bla, met jou?" "Ja, prima. Hey, ik heb hier een rekening van je liggen en dat vond ik een beetje vreemd, dus ik wilde ff checken of alles goed ging met je." - "Bla bla bla" etc.
Laatst bijgewerkt door Tomaatje op 19-12-15 01:30, in het totaal 2 keer bewerkt
Ja daaag. Kans gemist vriend je sloeg af op het moment dat je geld aangeboden kreeg en nu het nodig is ineens wel nog even, zonder fatsoenlijk contact? Nee kom eerst maar eens uitleggen waarom nu ineens wel voordat ik er uberhaupt over na zou denken
Air
Geplaatst: 19-12-15 03:06
Gianti schreef:
Sowieso probeer ik contact te krijgen maar tot nu toe geen reactie ergens op.
Bij mij zou hij er ook naar kunnen fluiten. Eerst normaal doen, zien we daarna wel.
Ik ben echt niet gediend van dat iets eerst allemaal zo kan en dat diegene niks hoeft en dan toch ineens op zon manier een rekening krijgen. Zoek het uit.
Mars
Geplaatst: 19-12-15 07:05
finnens schreef:
Beetje raar van hem. Zou contact blijven zoeken en zolang hij geen gehoor geeft ook niks betalen. Eerst maar eens netjes bespreken.
Dit
Birdie60
Geplaatst: 19-12-15 07:28
Zo leer je vrienden kennen. Misschien is hij toch jaloers dat jij nou een vriend hebt. Ik zou gewoon betalen en dan toedeloe zeggen.
Ik zou het gewoon betalen... Ws heeft hij aan die boot gewerkt omdat hij stiekum gek op je was en voelt hij zich er toch wat vervelend bij. 250 lijkt me geen idioot hoog bedrag als hij flink wat werk verzet heeft
Eline91
Geplaatst: 19-12-15 07:54
Maartje1990 schreef:
Als het geld geen probleem is. Lekker betalen en verder geen contact proberen te maken.
Ik zou toch ook niet betalen voor je dit hebt kunnen bespreken. Jullie hebben eerder mondeling afgesproken dat hij geen geld hoefde voor de hulp, daar kan hij niet zomaar op terugkomen zonder dat met jou te bespreken.
Als je het hebt liggen, zou ik die 250 Euro betalen en alle banden verbreken.
Als het lastig is met het geld zou ik ook alle contact vermijden, kijk dan maar of hij zijn best gaat doen om in contact met jou te komen. Dan zou ik alsnog betalen, maar dit geeft je tijd om het geld bij elkaar te krijgen. Verder kan je ook vragen of je moeder niet als boodschappenjongen gaat optreden, als hij haar weer belt kan zij hem beter naar jou verwijzen. "Sorry jongen, neem zelf maar contact met haar op. Ik wil hier niet tussen zitten."
Poiuytrewq
Geplaatst: 19-12-15 08:54
Hij heeft dit werk gedaan dus je zal gewoon moeten betalen. Straks krijg je nog incassokosten er achteraan
Als je echt niet wil betalen zou ik juridisch advies inwinnen maar ik denk dat je beter af bent zonder gezeur en gewoon betaalt
Eerste een gesprek, daarin samen prijzen afspreken en dan pas betalen. Je gaat niet zomaar een rekening neer leggen zonder afspraken over te maken over tarieven en vergoedingen.
Captain
Geplaatst: 19-12-15 09:06
Mannen..
Inderdaad, smsje sturen dat je het eerst wilt bespreken en tot die tijd niks betalen. Of je spreekt hem dan snel, of je hoort nooit meer wat van hem.
jorika1986
Geplaatst: 19-12-15 09:08
Als de 250€ een beetje in de toon valt met het werk dat hij verricht heeft zou ik het betalen en dan het contact verbreken.
Ik heb het gevoel dat ie beledigd is dat je een vriend hebt en minder tijd voor hem en dat ie dat op deze manier duidelijk probeert te maken.
Wel een vreemde manier, rekening sturen en contact vermijden en je moeder er in betrekken.
Als het werk wat ie gedaan heeft voor je de € 250.- waard is, zou ik het betalen en verder het contact verbreken.
Dan heeft ie z'n € 250.- en momentje van aandacht. En hij is jou kwijt.
Sammie
Geplaatst: 19-12-15 10:14
Werk je bij een bedrijf waar ze snel aan (veel) kleingeld kunnen komen? Zorg dan dat je 250 euro in 5 en 10ct bij elkaar krijgt. Doet dat in een grote pot en breng het bij hem langs. Leuk briefje erbij en
(ook leuk.... houdt het op 100 euro en breng de rest pas als ie klaagt dat het te weinig is. Ook in 5ct of 10ct natuurlijk)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 19-12-15 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Chocopasta
Geplaatst: 19-12-15 10:16
Sammie schreef:
Werk je bij een bedrijf waar ze snel aan (veel) kleingeld kunnen komen? Zorg dan dat je 250 euro in 5 en 10ct bij elkaar krijgt. Doet dat in een grote pot en breng het bij hem langs. Leuk briefje erbij en
Ik zou ook gaan voor betalen en tot nooit meer ziens..