Moeite met vriendin van vader.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 13:51

Hallo!

Ik kon 123 niet een soortgelijk topic vinden.

Mijn ouders zijn nu anderhalf jaar gescheiden. Mijn vader heeft al een jaar een relatie met zijn vriendin.
Mijn ouders hebben voor co-ouderschap gekozen.

Ik ben heel heel gevoelig aangelegt en je moet dus echt oppassen hoe je iets tegen mij zegt.

Met de vriendin van mijn vader (A) kon ik het in het begin heel goed vinden maar nu totaal niet meer.
(A) heeft zelf nog een appartement. We gaan 3x per week naar (A).

(A) heeft zelf nog 2 zonen. Hier kan ik het goed mee vinden.

*ze logeerde hier 2 weken omdat ze geopereerd was en mijn vader haar moest verzorgen.*

Even alles op een rijtje:
- wel vragen aan haar zonen hoe het op school was toen ze thuis kwamen maar naar mij vroeg ze pas toen ik bij haar kwam staan tijdens het koken.

- ALS ze een keertje bij ons komt dan geeft ze mijn vader een kus en ik krijg alleen maar een "hoi". Daarna gaan ze meteen de garage in voor te roken om daar 15-20 minuten weg te blijven!

- laatste kwam ik uit school en ik zat 10 min en vroeg ze" heb je niks meer te doen?!". (Beetje op een kattige manier.)

- we gaan op zaterdag daar slapen, zondag zijn we daar de hele dag en kan ik ook niet weg hoe ik wil want ik ga dan altijd met papa mee met de auto. En donderdag zijn we daar van 17:00 tot 21:30 ongeveer.

- als we op zaterdag daar blijven slapen slaap ik bij hun op de kamer door ruimte gebrek. Wij hebben wel genoeg ruimte voor mijn "bonus" broers een eigen slaapkamer te geven.

-ik heb hun "het" ook al vaker horen doen en dat vind ik echt walgelijk!

- ik hoor ook vaker kus en smak geluiden vanuit de keuken.

- op een feest van oma zei ze een pijnlijke opmerking over mijn ziekte en hier heb ik het met haar over gehad. Ze zei dat dit niet zo bedoeld was maar ze het niet terug kon draaien enzovoort...

Deze dingen steken mij heel erg en ik kan haar nu niet accepteren zoals ze nu doet....
Ze komen bijna nooit bij ons, wij wel heeel veel bij hun.

Sorry voor het verhaal. Alle tips zijn welkom!
Mvg Yenni.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:57

Persoonlijk lees ik nergens iets choquerend en denk ik dat het hele verhaal terug valt te voeren op deze zin:

Citaat:
Ik ben heel heel gevoelig aangelegt en je moet dus echt oppassen hoe je iets tegen mij zegt.

Gevoelig is prima, maar als je je ieder klein detail aantrekt dan zal het niet gemakkelijker worden voor je.
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 16-12-15 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:57

Ik denk dat je je om een paar dingen veel te druk maakt. Niet doen! Ze is nou eenmaal de vriendin van je vader en dat zul je moeten accepteren. Als je echt zit met iets dan raad ik je aan om dat met je vader, zijn vriendin en jijzelf onder 6 ogen te bespreken. Met alleen klagen los je helaas niks op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 13:59

Hoi Yenni, wat moeilijk dat je het niet goed met haar kunt vinden. Ik zou dit wel aangeven bij je vader. Want ik vind dat je vader hier rekening mee moet houden.
Verder denk ik ook dat je sommige dingen misschien interpreteerd. Ga eens met haar en je vader om de tafel zitten, misschien kunnen jullie elkaar dingen beter duidelijk maken, zodat jij dingen niet verkeerd opvat, maar zodat je dat ook kunt aangeven bij haar wanneer dat wel zo is, of wanneer zij iets zegt wat je niet leuk vind.
Het is misschien moeilikj, maar er over praten met je vader en zijn vriendin is de enige manier om het makkelijker te maken.

Yenni

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 14:03

Dank jullie. Ik heb dit al eens bij papa aangegeven en toen kreeg ik als antwoord:" het zal wel meevallen." Meer niet.

Dit zijn trouwens de dingen hoe ik ze zie en beleef en dit zijn ook dingen die me steken want ik kan haar niet accepeteren hoe ik zou willen. Ik ben heel graag bij mijn vader maar als ze komt is verandert mijn gedrag....

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:04

Als ik heel eerlijk ben vind ik het heel erg meevallen.
Ik loop even je rijtje af:
- wel vragen aan haar zonen hoe het op school was toen ze thuis kwamen maar naar mij vroeg ze pas toen ik bij haar kwam staan tijdens het koken.
Komt dit niet gewoon doordat je zelf nog niet rustig bij haar stond? Lijkt me niet heel vreemd. Misschien heb je zelf ook een gesloten houding naar haar toe.

- ALS ze een keertje bij ons komt dan geeft ze mijn vader een kus en ik krijg alleen maar een "hoi". Daarna gaan ze meteen de garage in voor te roken om daar 15-20 minuten weg te blijven!
Begrijp dat het voor haar ook lastig is, zo'n nieuwe dochter. Op jouw vader is ze natuurlijk verliefd en hij ook op haar, maar je moet begrijpen dat het voor haar moeilijk te peilen is of jij erop zit te wachten om ook een kus te krijgen.

- laatste kwam ik uit school en ik zat 10 min en vroeg ze" heb je niks meer te doen?!". (Beetje op een kattige manier.)
Hier haal ik weer uit dat ze het lastig vind om met je te communiceren, misschien omdat je zelf ook een beetje gesloten doet naar haar toe? Dat kattige is misschien helemaal niet zo gemeend, maar misschien vind ze het lastig om een gesprek op gang te brengen met je.

- als we op zaterdag daar blijven slapen slaap ik bij hun op de kamer door ruimte gebrek. Wij hebben wel genoeg ruimte voor mijn "bonus" broers een eigen slaapkamer te geven.
Zij kan er toch niets aan doen dat haar huis kleiner is dan dat van jullie?

-ik heb hun "het" ook al vaker horen doen en dat vind ik echt walgelijk!
Ja, dat is erg vervelend, maar dat is ook niet iets wat ze doen om jou te pesten.

- ik hoor ook vaker kus en smak geluiden vanuit de keuken.
Hetzelfde als hier boven

- op een feest van oma zei ze een pijnlijke opmerking over mijn ziekte en hier heb ik het met haar over gehad. Ze zei dat dit niet zo bedoeld was maar ze het niet terug kon draaien enzovoort...
Goed dat je dit bij haar hebt aangekaart. Ze heeft er duidelijk spijt van dat ze dat heeft gezegd, maar ze kan het inderdaad niet terugdraaien.

Ga anders binnenkort even 1 op 1 een gesprek met haar aan, waarin je uitlegt wat je dwars zit. Spreek vanuit je gevoel, dus niet aanvallend, maar leg duidelijk uit wat je gevoel is. Waarschijnlijk moet zij er nog heel erg aan wennen dat je haar nieuwe "dochter" bent. Ze heeft zelf twee zonen, dus ze is nog wat onhandig in haar omgang met jou. Wat ik hierboven lees is niet dat ze je haat, om moedwillig onaardig tegen je doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:05

Yenni schreef:
Dank jullie. Ik heb dit al eens bij papa aangegeven en toen kreeg ik als antwoord:" het zal wel meevallen." Meer niet.

Dit zijn trouwens de dingen hoe ik ze zie en beleef en dit zijn ook dingen die me steken want ik kan haar niet accepeteren hoe ik zou willen. Ik ben heel graag bij mijn vader maar als ze komt is verandert mijn gedrag....

Het is niet raar dat je het niet kunt accepteren. Er komt ineens ongevraagd een nieuw moederfiguur in je leven, dat is voor jou hartstikke lastig en is logisch dat het niet makkelijk is om haar te accepteren. Ik zou nogmaals aangeven bij je vader dat het niet gaat. Laat hem desnoods dit topic lezen, of schrijf hem een brief.
Heb je dit ook met je moeder besproken?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:06

Ik raad je aan om eens met je vader en vriendin om de tafel te gaan zitten voor een goed gesprek en op een rustige manier uit te leggen hoe jij je voelt onder deze situatie.

Overigens dat ze jou gedag zegt met een hoi en je vader met een kus lijkt mij vrij normaal?

Dat ze kussen in jou bijzijn (of het kan horen) daar zal je aan moeten wennen, maar je ligt dus op dezelfde kamer als zij aan het vrijen zijn? Dat je dat niet prettig vind snap ik helemaal en vind ik ook niet kunnen. Hier zou ik zeker over praten. Kunnen de broers niet op 1 kamer en jij de andere kamer bijvb?

Ik mis je moeder in dit verhaal eigenlijk.

Daarbij ben je 15 en dat andere op moeten passen hoe ze iets tegen je zeggen moet ik wel een beetje om lachen. Jij zult wat harder moeten worden meisje en als het je niet bevalt zal je uit moeten kunnen leggen waarom niet (met goede argumenten). Dan pas gaan mensen rekening met je houden ;)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:07

Je bent 15? Dan mag je toch zelf weten of je naar je vader gaat?

Je kunt toch gewoon zeggen dat je niet mee wil naar vriendin vanwege het ruimtegebrek? Dan blijf je of alleen thuis of je gaat naar je moeder.

Hoeveel slaapkamers heeft A? Als de jongens beiden een eigen kamer hebben, kunnen zij toch samen op een kamer en jij in een van de kamers van de jongens?

Maar nogmaals jij moet niks.

Over de koele houding van A. Misschien is ze bang om zich teveel met de opvoeding te bemoeien. Dat wordt stiefmoeders nogal eens verweten namelijk. Door afstand te houden kan ze ook niks fout doen.

Maar ga eens met je vader praten hierover. Mocht je dit spannend vinden neem dan iemand mee die je vertrouwd, zoals oma, opa, oom, tante, vriendin? Die hoeft in principe niks te zeggen, gewoon het er zijn werkt vaak al heel goed.

Succes

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:08

Ik vind het niet kunnen dat jij bij hun op de kamer moet slapen, dat gaat echt te ver!

Verder kan het zijn dat de vriendin misschien ook niet weet hoe ze met jou moet omgaan, bang dat ze het verkeerd doet.

Ik zou eens een goed gesprek houden met je vader.
Schrijf eerst op een briefje wat je dwars zit en hoe je denkt dat het anders kan.
Vraag of je thuis mag blijven inplaats van meegaan naar haar, je bent inmiddels oud genoeg .

Hoe zit het met je moeder, kun je daar terecht om een nachtje te slapen ?

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:09

Persoonlijk vind ik het absoluut niet kunnen dat je vader en an vriendin sex hebben terwijl jij ook in de kamer ligt!
Te idioot voor woorden!

Alleen al dáárdoor kan ik geen positief advies geven.
Hopelijk hebben andere bokkers wel advies.
Ik persoonlijk zou ze daar zeker over aanspreken als ik jou was geweest.
Laatst bijgewerkt door Cerastes op 16-12-15 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:11

In je voorbeelden zie ik eigenlijk geen gekke dingen.
Ze is niet op jou verlieft en jij bent ook niet haar kind, dus ik vind het logisch dat ze jou niet direct een kus geeft.
Ik zou daar ook bijvoorbeeld totaal niet op zitten wachten.
Of loop je wel altijd op haar af voor een kus als je thuis komt?

In plaats van afwachten tot ze aan je vraagt hoe het was op school kun je het ook zelf gewoon vertellen.
Vraag je ook oprecht hoe haar dag was?

Ik denk dat jullie gewoon allebij terughoudend zijn.

Alleen dat logeren in haar te kleine woning vind ik wel voor verbetering vatbaar.
Dat zou ik ook irritant vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:12

Cerastes schreef:
Persoonlijk vind ik het absoluut niet kunnen dat je vader en an vriendin sex hebben terwijl jij ook in de kamer ligt!
Te idioot voor woorden!

Alleen al dáárdoor kan ik geen positief advies geven.
Hopelijk hebben andere gokkers wel advies.
Ik persoonlijk zou ze daar zeker over aanspreken als ik jou was geweest.

Och helemaal overheen gelezern, walgelijk zeg :oo

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:12

Ik zit in een zelfde situatie maar dan ben ik de vriendin van de vader. Overigens al weer flink wat jaartjes.

Het is voor beide kanten erg moeilijk. Zeker als je ouders nog maar zo kort gescheiden zijn. Waar ik veel moeite mee heb / had. Wat kan ik wel doen met de kinderen zonder dat ze het gevoel hebben dat ik mezelf opdring / het gevoel hebben dat ze hun moeder afvallen door hetgeen wij samen doen.

Mijn bonuskids kussen en knuffelen wel. Maar ik heb de oudste wel eens van een feestje met haar vriendinnen opgehaald en toen stond ik ook te twijfelen. NOrmaal geven we een kus, maar kun je dat maken als ze in de stad van haar moeder en met haar Eigen vriendinnetjes staat. Ik wilde het haar niet opdringen / voor schut zetten. Ze loste het gelukkig zelf op en hebben er over gepraat.

Kijk, dat je "getuige" bent van het bedgymnastiek van je pa en zijn vriendin, dat kan natuurlijk niet.

Probeer gewoon eens voor jezelf op te schrijven hoe jij graag met haar wilt omgaan. Waar je blij van wordt en wat ze bijvoorbeeld niet moet doen. En ga gezellig om tafel zitten.

Niet alleen voor jou is het lastig en nieuw, maar ook de vriendin van je vader heeft er ineens een bonusdochter bij.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 14:14

Hoi. Ik snap dat je dat zegt dat het huis kleiner is en ook niet slim van mij om niet alles erbij te zetten maar over een jaar of 1-2 komen ze bij ons wonen. We slapen alleen maar daar en dan vind ik het gek dat ze nooit bij ons komen aangezien wij wel genoeg ruimte hebben voor 5 personen.

Groetjes.:)

Anoniem

Re: Moeite met vriendin van vader.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:15

Dat vind ik eigenlijk ook raar, dat je op de dagen dat bij je bij vader bent van hot naar her gesleept word. Zo kan je eigenlijk nooit je eigen dingetje doen savonds. :=

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:16

Yenni schreef:
Hoi. Ik snap dat je dat zegt dat het huis kleiner is en ook niet slim van mij om niet alles erbij te zetten maar over een jaar of 1-2 komen ze bij ons wonen. We slapen alleen maar daar en dan vind ik het gek dat ze nooit bij ons komen aangezien wij wel genoeg ruimte hebben voor 5 personen.

Misschien kun je aan je vader en zijn vriendin (+kinderen) voorstellen dat ze dan bij je vaders huis komen logeren?
Laatst bijgewerkt door Aight op 16-12-15 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Cerastes

Wat vind je moeder hiervan?

Rocamor

Yenni schreef:

is het bekend waarom ze niet bij jullie komen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 14:16

Het harder worden ben ik mee bezig met een psygoloog.

Ik loop altijd op haar af voor een kus als we daar komen en weggaan. Ik heb dit een hele tijd niet gedaan en mijn vader vind dat dan jammer dat ik haar geen kus gaf toendertijd.

Mijn moeder mengt zich er niet echt mee. Ze geeft me advies en is een luistert oor maar ze kan en mag er niks mee van zeggen.

Amaris

Yenni schreef:

Je bent 15, op je 15e kun je toch prima alleen thuis blijven?

Waarom blijf je niet thuis op de dagen dat je bij hun moet logeren?

Kahawa

Ik lees in je profiel dat je 15 bent. Oud genoeg om in het weekend gewoon een keer thuis te blijven als je geen zin hebt om mee te gaan. 3x per week kan voor je gevoel namelijk best veel zijn en een hele zondag niet precies kunnen doen wat jij wil kan erg belemmerd voelen.

In je OP lees ik dat je je vaak gekwetst voelt. Kun je hier met je vader over praten? Het gevoel op de tweede plaats te komen herken ik ook van de scheiding van mijn ouders. Verwijt jezelf je gevoelens niet, dat je het zo ervaart maakt je geen aansteller. Ik vond het moeilijk mijn gevoelens te erkennen en dat maakte de worsteling alleen maar groter.

Yenni schreef:

Hoe heb je het aangegeven? Het gaat hier om een gevoel, jij hebt het idee dat je niet meetelt en op de tweede plaats komt. Gevoelens en de werkelijkheid zijn twee verschillende dingen. Al zouden ze je als een prinses behandelen en je hebt toch deze gevoelens, dan mag je dat altijd uitspreken.

Dat kan heel moeilijk zijn. Ik heb toentertijd alles opgeschreven over mijn gevoelens wat ik wilde zeggen en mijn vriend meegenomen, anders was het me niet gelukt zonder dicht te klappen.

Ik lees dat veel bokkers de voorbeelden vinden meevallen, dat jij je er toch naar bij voelt maakt je geen aansteller. Het is niet raar dat jij je niet op je plek voelt. Het is lastig daarvan voorbeelden te geven wanneer je dat ervaart.

Yenni schreef:

Dat is inderdaad raar zonder duidelijke reden. Heb je daar weleens naar gevraagd? In dit soort situaties mag je best verwachten dat er ook naar jouw wensen wordt gevraagd. Nu lijkt de afweging zonder jou te zij gemaakt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:17

Tja, zo te horen heb je het nog niet zo verkeerd getroffen hoor met deze bonusmoeder en ook niet met je bonusbroers. Ik lees nergens dingen die niet heel normaal zijn als je moeten leren wennen aan een nieuw gezin.

Ik heb dit als bonusmoeder doorgemaakt met een bonusdochter van jouw leeftijd. Ik kuste haar ook niet en drong me niet op. Sterker nog ik liet haar het tempo bepalen en liet haar om mij af komen. Niet omdat ik haar niet mocht maar omdat ik bang was om over haar grenzen heen te gaan. Het zou zo maar eens komen dat dat bij deze bonusmoeder precies zo is.

Verder, is het niet zo dat een groot deel van jouw weerzin komt omdat de scheiding nog maar kort geleden is (anderhalf jaar is hartstikke kort) en je eigenlijk nog hoopt dat je ouders weer bij elkaar gaan komen?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 14:17

Dt kan echt geen 1 a 2 jaar meer duren hoor!
Kun je er niet met je vader over praten en weet je waarom ze nooit bij je vader thuis komen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-15 14:19

Ik heb al een paar keer gevraagt of ze eens hier komen logeren. Mijn vader had toen afgesproken dat we het om de week gingen doen dus de ene keer bij A en de andere keer bij ons thuis. Maar hier is nooit wat van terecht gekomen.