Hulp gevraagd aan bokkers wonend in Duitsland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pearlx

Hulp gevraagd aan bokkers wonend in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 00:20

Hallo iedereen! Ik wil voor een Duitse vriendin een kerstpakket samenstellen met producten die typisch Hollands zijn of in ieder geval niet makkelijk te vinden in Duitse winkels. Ik kom niet veel verder dan de standaard dingen (stroopwafel, Hollands kaasje, drop etc) en zelf gaf ze ooit al aan vanillevla/chocoladevla alleen gekoelde producten zijn niet heel handig natuurlijk.

Zijn er hier Bokkers die in Duitsland wonen en bepaalde dingen missen die je in Nederland makkelijk(er) kan krijgen?

Wat ik tot nu toe heb bedacht:

Stroopwafel
Boterkoek
Borstplaat
Dropjes
Joppiesaus
Hagelslag(?)
Pepernoten

Brainless

Re: Hulp gevraagd aan bokkers wonend in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:25

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:11

Brood? Vind duits brood niet lekker, dus dat haal ik altijd in Nederland. ;)

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:18

Koffiepads. M'n zus woont in het zuiden van Duitsland en dat vragen collega's haar altijd om mee te nemen uit Nederland.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:20

drop kan je hier echt genoeg kopen...vla is ook gewoon te krijgen in de supermarkt

de rest van je lijstje zijn dingen die ze hier niet echt verkopen,alhoewel sommige dingen er soms ineens wel weer liggen

wij halen vooral croma in nederland :j en bepaalde vleeswaren,maar dat zal je wel niet op willen sturen :D

koffiepads niet te krijgen?? ook daar hebben ze hier verschillende soorten merken van,van "gut und gunstig" tot Senseo...in allerlei smaken.. := ,de Senseo apparaten staan ook gewoon in supermarkten te koop..

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:23

Koffie is in duitsland gewoon duurder, dan halen ze het gewoon in nl.

Pannekoeken?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:31

buiten beslag en 100derden pannenkoek recepten zijn ook deze voor gemaakt te koop...

Afbeelding

wij wonen nu ruim 9 jaar in duitsland en buiten sommige vleeswaren,hagelslag en croma,is hier eigenlijk alles wel te koop,alleen vind ik de smaak van bv nederlandse koekjes lekkerder...

echt specifiek nederlands snoep zal je hier niet vinden,net zo min als dat je specifiek duits snoep in nederland zal vinden,zoals bv borstplaat ( maar dat is in nederland ook niet overal meer te koop,jammer genoeg :D ,is zo lekker :)) ),dat vind je hier inderdaad niet, pepernoten kennen ze wel alleen zit wel ander smaakje aan :j
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 14-12-15 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:33

kimmie261 schreef:
drop kan je hier echt genoeg kopen...vla is ook gewoon te krijgen in de supermarkt

de rest van je lijstje zijn dingen die ze hier niet echt verkopen,alhoewel sommige dingen er soms ineens wel weer liggen

wij halen vooral croma in nederland :j en bepaalde vleeswaren,maar dat zal je wel niet op willen sturen :D

koffiepads niet te krijgen?? ook daar hebben ze hier verschillende soorten merken van,van "gut und gunstig" tot Senseo...in allerlei smaken.. := ,de Senseo apparaten staan ook gewoon in supermarkten te koop..

Ik heb niet gezegd dat ze niet te krijgen zijn. M'n zus neemt ze altijd mee omdat ze idd goedkoper zijn in Nederland.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:34

Pindakaas? Al staat dat hier in Luxemburg inmiddels ook in de supermarkt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:39

pinto_1 schreef:
Brood? Vind duits brood niet lekker, dus dat haal ik altijd in Nederland. ;)

Jij speelt vals :D :+ Jij kan dat omdat je dicht aan de grens woont................ik ook overigens hoor, en ik speel net zo vals. Haal ook mijn brood uit NL :j :')

Het enigste wat ik zo kan bedenken is zoute of dubbel zoute drop. Dat kennen ze niet in Dld.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:41

Kaasfondue!
Daar zoeken mijn man en ik onszelf altijd het ongans naar :+

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:42

Wij halen in nederland voornamelijk:

Pickwick thee (als ze van smaakjes houden dat kennen ze hier niet)
Pindakaas
Dressings voor sla en dergelijke (die zijn hier niet lekker)
Brood inderdaad haha
Satesaus om zelf te maken (zo'n emmer waar water bij moet)
Kant en klare chocolade melk

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:45

goedkoper zijn de pads zeker :j ,ik vind sowieso nederland goedkoper als duitsland,dus wij halen elke week bij de appie onze boodschappen :D

het is alleen niet zo dat pads niet te verkrijgen zijn in duitsland :n

pindakaas hebben ze hier wel,alleen wel duurder als in nederland,dus dat nemen we zeker vanuit nederland mee .

thee wordt je hier mee dood gegooit,zijn hele thee afdelingen bij de edeka ( vind zelf thee echt te ranzig om te drinken,maar verbaas me over hoeveel soorten thee ze hier wel niet hebben)

dit is alleen nog maar verpakte thee,laat staan de schepthee die ze hier in allerlei soorten hebben..
https://www.edeka-lebensmittel.de/getra ... aenke/tee/

wij hebben altijd afbakbrood en die is in duitsland veel lekkerder als nederlands afbakbrood,dus voor het brood blijven we dan weer in dld :D
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 14-12-15 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:47

wij halen

brood in nederland
normale koekjes zonder chocolade ;) (ben gek op kletskoppen)
lekkere smaakjes thee :Y)
kaas hier vind ik t weinig keuze aangezien wij vaak verschillende soorten eten ik bedoel dan de blokken kaas niet dat brie achtige spul dat hebben ze genoeg hier

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:51

Ik ga af en toe in Duitsland naar de winkel, maar ik kan soms de helft van mijn lijstje niet vinden :=
Pindakaas inderdaad, maar ook hagelslag hebben ze hier in de duitse winkel niet..
Vers brood inderdaad ook niet, ook geen zachte witte broodjes.
Pickwick thee
De gewone smeerboter kon ik ook niet vinden, maar misschien kijk ik daar gewoon steeds overheen..
Dr Foots, dat is de enige cola die ik lekker vind en die kennen ze ook niet in Duitsland
Oude kaas, ook nooit kunnen vinden

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:57

pindakaas wordt verkocht onder peanutbutter of erdnusscreme ,alleen is het in nederland een stuk goedkoper :)
https://www.edeka-lebensmittel.de/leben ... 349469739/

boter staat over het algemeen in veelvoud keuze in de koeling :j

wat je hier veel ziet is dat ze in het gebouw van de supermarkt zelf een bakkerij zit,waar je vers brood kan halen, zelfs bij de lidl hier zit er inpandig een bakker waar je vers brood kan halen én koffie en gebak kan eten :)

( en dus ook 50 meter verderop bij de edeka zo,en bij de combi stukje verderop...buiten de tientallen losse bakkerijtjes die er ook nog eens zijn)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:04

kimmie261 schreef:
goedkoper zijn de pads zeker :j ,ik vind sowieso nederland goedkoper als duitsland,dus wij halen elke week bij de appie onze boodschappen :D

het is alleen niet zo dat pads niet te verkrijgen zijn in duitsland :n

pindakaas hebben ze hier wel,alleen wel duurder als in nederland,dus dat nemen we zeker vanuit nederland mee .

thee wordt je hier mee dood gegooit,zijn hele thee afdelingen bij de edeka ( vind zelf thee echt te ranzig om te drinken,maar verbaas me over hoeveel soorten thee ze hier wel niet hebben)

dit is alleen nog maar verpakte thee,laat staan de schepthee die ze hier in allerlei soorten hebben..
https://www.edeka-lebensmittel.de/getra ... aenke/tee/

wij hebben altijd afbakbrood en die is in duitsland veel lekkerder als nederlands afbakbrood,dus voor het brood blijven we dan weer in dld :D

Edeka ko ik nooit maar als duitsers hier thee komen drinken dan verbazen ze zich altijd over alle smaakjes en dat ze zo lekker zijn en heb dat hier ook nog nooit gezien. Moet regelmatig wat meenemen voor ze. En de duitse thee is mijn mening niet te drinken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:06

thee is sowieso niet te drinken :') , nu is niedersachsen wel theeland geloof ik....je wordt ermee dood gegooit,zo ook met allerlei smaken dus...

zou zelf nooit denken om nederlandse smaakjesthee aan een duitser hier te geven....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:07

Hier hoor ik wel eens van duitsers dat onze thee zo snel op smaak is. Dat ze hem in Duitsland altijd zo lang moeten laten trekken..
Mijn moeder koopt wel eens thee in Duitsland maar die vind ik echt niet te drinken terwijl ik gek ben op thee :=

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:26

Ha, ha, zie dit topic voorbij komen en moet lachen om de mensen die in nederland brood gaan halen.
Ik rij juist voor het volkorenbrood naar duitsland.
En in de weekenden na de nachtdienst haal ik altijd verse broodjes voor mij en de buren.
Op zondag is de bakker om 07:00 open en rij dan een klein stukje om en pik na de dienst een paar broodjes en soms een gebakje op.
Verder zijn de koffie disc van de tasimo daar goedkoper en veel meer keus dan bij de AH hier.
En het vlees bij de Duitse slager is ook lekkerder daar is een speklap nog een speklap.
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is een blik Unox tomaten soep, een rookworst of peperkoek (al hebben ze die hier bij de edeka ook jan linders merk) wat je mee zou kunnen sturen vanuit Nederland.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:29

De broodjes en de kaasbroodjes vind ik hier lekkerder inderdaad maar gewoon brood vind ik niet te eten.... brrrrrr.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 19:19

Ieh, Duitse thee :')

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 20:05

Rookworst, die ben ik hier nog niet tegen gekomen. Verder halen wij uit NL pindakaas, satésaus, hagelslag en dropjes.

Brood uit Nederland is gebakken lucht, dit smaakt mij echt niet meer

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:05

Hagelslag staat in veel winkels bij de taart afdeling. (Niet bij de lidl, maar wel bv k+k). Zag het daar van de week nog staan :) )

Misschien frikandelbroodjes of kaasbroodjes?
Vla is hier normaal gesproken ook niet.
Nederlands brood.
Ham kaas chips?
Laatst bijgewerkt door MarleenM op 15-12-15 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-15 15:11

Toen ik nog in Duitsland woonde, kon ik nergens beschuit vinden. En natuurlijk Nederlands broodbeleg als vruchtenhagel, muisjes, etc.

Stroopwafels kon ik daar dan weer wel krijgen, maar alleen de bio-variant.