Zojuist ingebroken, paniek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Zojuist ingebroken, paniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 10:01

Bokkers, help.

Ik ben even helemaal van de kaart, weet niet goed wat ik moet doen. We hadden vanavond hier in huis een feestje dat nogal lang doorging en waar veel te veel gedronken is. Rond 6 uur naar bed gegaan, de gasten naar huis, straalbezopen heeft ééntje de voordeur blijkbaar niet helemaal goed dichtgetrokken (studentenhuis)

Ik leg altijd mijn telefoon en laptop etc. in het kleine stukje op de grond tussen muur en bed naast m'n hoofdkussen, telefoon direct naast me.

Vanochtend werd ik plots rond 7 uur wakker en zag 2 vreemde mannen in m'n kamer staan, met mijn laptop etc. Toen ze zagen dat ik wakker was zei ééntje "We komen de spullen terugbrengen die ze net hebben meegenomen." en aangezien ik totaal suf nog was zei ik gewoon "Oké, dankjewel."

Op het moment dat ze weg lopen met de spullen realiseer ik me pas wat er gebeurt dus stond meteen naast m'n bed, ze hebben toen m'n laptop en opladers losgelaten en zijn er rete snel vandoor gegaan met alleen m'n iPhone...

Het feit dat m'n telefoon weg is, is poedersuiker. Maar het idee dat vreemde mannen 's nachts je huis binnenkomen, je kamer binnenkomen en dingen uit je bed halen... Zo dicht bij je zijn (en je niet eens wakker wordt)... Ze hadden zoveel meer kunnen doen..

Ik ben echt totaal flabbergasted, heb geen idee wat ik moet doen, kan maar niet bevatten wat er net gebeurd is... Wtf :\

Muga

Re: Zojuist ingebroken, paniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:02

Politie bellen!!

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:03

Poeh, begrijp dat je even in paniek bent... Weet je nog hoe de mannen eruit zagen? Wat voor accent ze hadden of juist niet? Ik zou in dit geval ook de politie bellen. Succes! :(

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:04

Idd meteen de politie bellen. Misschien kan je via "vind mijn iphone" erachter komen waar ze zijn en dit doorgeven aan de politie. Ga vooral niet zelf achter de inbrakers aan!
Hier in de buurt is de laatste tijd ook veel ingebroken... brr moet er niet aan denken.
Laatst bijgewerkt door carika op 13-12-15 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:08

Stap 1 politie bellen. Nog een huisgenoot of buur die wel een telefoon heeft?
Controleer wat er allemaal weg is, maar raak niet te veel aan, mochten ze vingerafdrukken willen/kunnen nemen.

Als ze geweest zijn krijg je ook een brief van slachtofferhulp. Kan me voorstellen dat zeker in deze situatie het prettig is om even met hen te kunnen praten.
Wat zoiets zo dichtbij meemaken is heftig hoor!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 10:09

Ja politie is gebeld, gaan straks aangifte doen.

Ik snap het gewoon echt niet, die telefoon is een hele oude iphone die echt niks meer waard is (behalve voor mij dan...) Het was echt zo verschrikkelijk bizar.

Ik weet niet echt meer hoe ze eruit zagen, het was ook donker. Ik dacht eerst dat het een huisgenoot was, totdat ik me opeens realiseerde dat ik geen mannelijke Marokkaanse huisgenoten op middelbare leeftijd heb 8)7

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:11

Wow wat schrikken zeg! Pfff. echt heftig!
Gelukkig is het alleen bij het meenemen van je telefoon gebleven...

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:11

Jeetje meid wat schrikken!

Getsie.
Gelijk politie bellen en iemand vragen die ook een iphone heeft.
Als je telefoon nog aan staat kan je inderdaad via vind mijn iphone je telefoon opsporen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:13

Wat een vreselijke ervaring TS. Bah!

Slachtofferhulp is een hele goede optie, hier kan je nog zeker 'last' van houden. De brutaliteit ook van die mannen..gewoon als je in dezelfde kamer ligt te slapen.. ongeloofelijk.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:17

Hoewel ik het lichtelijk geniaal vind dat je op die manier bent 'gerust gesteld' door de inbrekers, is dit echt een verschrikkelijke actie. De gestolen spullen kunnen je gestolen worden, maar het idee dat iemand gewoon in je kamer stond... man.. dat lijkt me echt verschrikkelijk.

Dus sterkte wijfie! hopelijk kom je er snel weer bovenop.

snoopieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:24

wow dat is schrikken, echt heftig! :(:)
heel veel sterkte!!

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:27

Ik zou tevens even een dranger op de voordeur zetten zodat hij altijd automatisch in het slot valt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:53

He bah! Snap dat je in paniek bent!

Je laptop en opladers niet aanraken! Mogelijk hadden ze geen handschoenen aan en staan er vingerafdrukken op.

Veel sterkte!

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 10:58

Gatver. Ik raad je wel aan slachtoffer hulp te nemen. Toen hier was in gebroken (wij waren niet thuis) heb ik dat niet gedaan maar er nog heel lang last van gehad. Tevens is hier een waakhond bij gekomen :=

Hopelijk vinden ze de daders en jou iphome

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:02

Bah, dat geeft een heel onveilig gevoel!

Heb je geen slot op de deur van je kamer? Zo nee, snel naar de Bouwmarkt en er eentje op maken zodat jouw deur altijd op slot zit als je gaat slapen of als je weg bent.

Sterkte!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:10

Zo das een eng idee! Vooral dat ze gewoon naast je hebben gestaan.

Misschien wat beveiligingstips zodat ze jouw huis volgende keer overslaan...

Sowieso altijd je voordeur met een sleutel op slot draaien als je naar boven gaat. Met alleen dicht trekken zijn inbrekers zo binnen. Met een pinpas kunnen ze zo je deurbopen maken. Plus als je hem op slot draait dan check je dus ook nog even bewust of je voordeur wel echt dicht zit.

Verder zou je eens kunnen kijken naar kerntrek beveiliging of een 3 sterren cilinder. Deze zijn ook moeilijker uit de boren.

Veel inbrekers hebben de gewone sloten van tegenwoordig binnen een minuut kapot en kunnen dan gewoon naar binnen. Zoek maar eens op youtube op kerntrek beveiliging dan zie je hoe simpel dit is met een gewoon slot.

Mijn vriend zegt altijd, zorg maar dat je beter beveiligd bent dan de buren, dan slaan ze jouw huis over ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:20

Jeetje wat akelig.
Dat zal je zeker nog even bijblijven :(:)

Een drenger op de voordeur is een goed idee.
Slot op je kamer zou ik persoonlijk niet doen. Hooguit voor als je weg bent, maar niet als je slaapt. Er kan dan namelijk in andere noodgevallen (brand) ook niemand in om je te helpen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 11:20

tiwi1969 schreef:
Bah, dat geeft een heel onveilig gevoel!

Heb je geen slot op de deur van je kamer? Zo nee, snel naar de Bouwmarkt en er eentje op maken zodat jouw deur altijd op slot zit als je gaat slapen of als je weg bent.

Sterkte!

Op slot als je gaat slapen lijkt me ivm brandveiligheid niet verstandig en mogelijk niet eens toegestaan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 16:03

Ik had toen ik op kamers woonde ook een slot, maar een hele simpele. Zo eentje met een haakje en een oogje. Ook omdat er eens iemand op mijn kamer was gekomen terwijl ik sliep.

Paar maanden later werd er weer ingebroken, ze hebben toen wel geprobeerd mijn kamer in te komen maar vanwege dat simpele slotje is het niet gelukt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 01:33

Wat schrikken TS! :oo
Hoe is het nu?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 01:43

lieveli schreef:
Ik had toen ik op kamers woonde ook een slot, maar een hele simpele. Zo eentje met een haakje en een oogje. Ook omdat er eens iemand op mijn kamer was gekomen terwijl ik sliep.

Paar maanden later werd er weer ingebroken, ze hebben toen wel geprobeerd mijn kamer in te komen maar vanwege dat simpele slotje is het niet gelukt.

Plus in een gevaarlijke situatie trap je die zo in :)

Dranger is een goed idee, kun je gewoon halen bij de bouwmarkt. Al zou ik er dan wel een knip bij halen, dat als je even naar buiten moet je hem wel "open" kunt zetten, dat ie niet gelijk in het slot valt als je even een vuilniszak buiten zet.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 01:55

Hey meid, ik weet exact wat je doormaakt. Heb in mijn eigen huis tweemaal een gewapende overval meegemaakt, als je erover wilt praten, mijn inbox staat altijd open.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 05:03

Jemig wat een enorme inbreuk op je persoonlijke ruimte, wat zul je je kwetsbaar voelen :(:) Praat hier goed over met mensen die je vertrouwt TS, dat helpt bij de verwerking. En luister goed naar jezelf en je behoeften, neem dat serieus. Sterkte

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:23

RianneH schreef:
Stap 1 politie bellen. Nog een huisgenoot of buur die wel een telefoon heeft?
Controleer wat er allemaal weg is, maar raak niet te veel aan, mochten ze vingerafdrukken willen/kunnen nemen.
Daar komen ze tegenwoordig nog zelden voor..

Maar jemig ts ik snap dat je hier van schrikt.. Dat ze zo je huis binnen komen en dan nog het lef hebben om met een k*tsmoesje je in je slaap te 'misbruiken'.

Sterkte!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:29

Leermoment ; Volgende keer de deur zelf sluiten en ook je slaapkamer gewoon op slot draaien.
Lijkt me überhaupt prio 1 met dergelijke feestjes?