Pil vergeten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieniet

Pil vergeten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 20:48

hoi allemaal,

ik heb een probleempje, ik ben gisteren mijn pil vergeten (eenfase) en ik kwam daar net pas achter. Ik zit in mijn eerste week van een nieuwe strip (vergeten pil is vierde van de strip) en heb de vergeten pil ook niet binnen 12 uur ingenomen. En om het nog erger te maken... ik heb in de 7 dagen voor het vergeten van deze pil onveilige seks gehad en vanochtend ook.
Nu heb ik op het internet van alles opgezocht maar op één vraag kon ik geen antwoord vinden: Als je de pil niet ingenomen hebt binnen 12 uur in je eerste week en je hebt onveilige seks gehad in de dagen voor en na het vergeten van die pil, is de kans dan groot dat je zwanger kunt zijn? En heeft het nu nog zin om die pil in te nemen? (Normaal slik ik hem rond half 10)

Ik hoop dat jullie mij want antwoorden kunnen geven

Ineke2

Re: Pil vergeten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:50

Morning after pil nemen voor de zekerheid als je niet zwanger wilt zijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:50

Bel de dokterspost of de dienstdoende apotheek, dan weet je zeker dat je een betrouwbaar antwoord krijgt. Hier op Bokt krijg je tig verschillende antwoorden te horen.

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 20:50

dan zal ik hem maandag moeten halen. Is dat niet te laat?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:51

Ik zou voor de zekerheid even een morning after pil halen.
Als je niet zwanger wilt worden zou ik het risico niet nemen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:51

Als je de pil een keer vergeet hoeft dat niet erg te zijn. Lees hier zorgvuldig wat je moet doen om toch beschermd te zijn. Deze adviezen gelden voor de eenfasecombinatiepil wanneer je die al meer dan 1 maand gebruikt.
(Let op: Bij vergeten van de minipil of de meerfasenpil gelden andere adviezen.)

Eén pil vergeten

Neem de vergeten pil alsnog in.
Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd.
Aanvullende maatregelen, zoals de morningafterpil of een condoom, zijn dan niet nodig.

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 20:52

Lalidan schreef:
Bel de dokterspost of de dienstdoende apotheek, dan weet je zeker dat je een betrouwbaar antwoord krijgt. Hier op Bokt krijg je tig verschillende antwoorden te horen.

dat is zeker waar maar ik hoopte dat er misschien iemand raad zou weten voordat ik de noodtoestand uitroep :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:52

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:52

nieniet schreef:
dan zal ik hem maandag moeten halen. Is dat niet te laat?

Ja wrs wel ja. Die moet je binnen 24 a 48 uur innemen.

In je eerste week na je periode kun je idd zwanger raken, maar die kans is kleiner dan in week twee. Het ligt aan hoe je periode verloopt en wanneer je eisprong is. Sowieso die vergeten pil innemen zodra je hier achterkomt. Dus twee tegelijk kan ook. Zie verder je bijsluiter hierover. Niet in paniek raken, informeer via je bijsluiter etc.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 12-12-15 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 20:53

Wendy_Komen schreef:
Als je de pil een keer vergeet hoeft dat niet erg te zijn. Lees hier zorgvuldig wat je moet doen om toch beschermd te zijn. Deze adviezen gelden voor de eenfasecombinatiepil wanneer je die al meer dan 1 maand gebruikt.
(Let op: Bij vergeten van de minipil of de meerfasenpil gelden andere adviezen.)

Eén pil vergeten

Neem de vergeten pil alsnog in.
Neem de volgende pil op het normale tijdstip en maak de strip af. Dan ben je tegen zwangerschap beschermd.
Aanvullende maatregelen, zoals de morningafterpil of een condoom, zijn dan niet nodig.

ja dat zag ik ook ergens staan, maar op een andere betrouwbare site stond weer iets over 12 uur dus ik weet niet of het dan nu nog zin heeft

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:53

Bij het ziekenhuis is meestal ook een apotheek. Deze is normaal 7 dagen per week geopend

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:53

Conclusie: weet je 100% zeker dat je een eenfase pil hebt, en je hem langer dan een maand gebruikt, en maar 1 pil bent vergeten:
Je bent veilig! Hoeft niks in te nemen, te bellen of wat dan ook!

Ben zelf doktersassistent, verwijzen patiënt vaak voor informatie naar www.thuisarts.nl Deze site is betrouwbaar! (Gemaakt door artsen.)
Hier kun je duidelijk terug lezen hoe of wat:
http://m.thuisarts.nl/anticonceptiepil/ ... ten?mobile
Laatst bijgewerkt door Wendy_Komen op 12-12-15 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:54

Je moet je eigen bijsluiter lezen van JOUW pil.. ;)

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:54

Het staat exact in je bijsluiter, die zit er niet voor de grap bij. Daar staat precies in wat je moet weten. Bij twijfel even de huisarts bellen.

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 20:54

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 20:55

Wendy_Komen schreef:
Conclusie: weet je 100% zeker dat je een eenfase pil hebt, en je hem langer dan een maand gebruikt, en maar 1 pil bent vergeten:

top dat geeft rust dankjewel!

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:58

nieniet schreef:
Wendy_Komen schreef:

top dat geeft rust dankjewel!

Mijn pil, ook eenfase, is als je hem in de 1e week (na stopweek dus) vergeet,niet meer betrouwbaar. Een (1,dus) pil in week 2 of 3 vergeten kan wel, maar dan moet je de pil doorslikken en dus de stopweek daarna overslaan.

Altijd de vergeten pil alsnog innemen.
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 12-12-15 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:58

Vind het trouwens wel verontrustend hoe hier zo de morning afterpil geadviseerd wordt! Dat is echt niet een onschuldig pilletje!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:59

Wendy_Komen schreef:
Vind het trouwens wel verontrustend hoe hier zo de morning afterpil geadviseerd wordt! Dat is echt niet een onschuldig pilletje!

Een mogelijke zwangerschap is ook niet heel onschuldig :+

Trouwens, je kunt hem hier bij de ziekenhuisapotheek ook in het weekeinde krijgen.

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 21:00

Wendy_Komen schreef:

die heb ik op meerdere sites voorbij zien komen als advies maar wilde daar liever mee wachten voor als ik echt niks anders kon vinden omdat ie zo heftig kan uitpakken

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:01

Maar onnodig innemen terwijl je toch geen verhoogde kans op zwangerschap hebt vind ik echt zot.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:01

Ik vind het dan weer verontrustend dat iemand de bijsluiter van zn eigen pil niet uit z'n hoofd weet. Van voor tot achter.. Weet wat je moet doen.. :)*

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:02

Sammie schreef:
Ik vind het dan weer verontrustend dat iemand de bijsluiter van zn eigen pil niet uit z'n hoofd weet. Van voor tot achter.. Weet wat je moet doen.. :)*

Bijsluiter lezen en de vraag was beantwoord, idd.

tinkermiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:03

nieniet schreef:
Wendy_Komen schreef:

die heb ik op meerdere sites voorbij zien komen als advies maar wilde daar liever mee wachten voor als ik echt niks anders kon vinden omdat ie zo heftig kan uitpakken

Met een morningafter pil wacht je niet, die moet je binnen maximaal 72 uur innemen, liefst eerder...
Laatst bijgewerkt door tinkermiep op 12-12-15 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 21:03

Sammie schreef:

Ook dat inderdaad ;)