Waar is toch...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Waar is toch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 14:50

Die verdomde portomonee -O-

Vertel bokkers waar heb jij dingen terug gevonden ?

De portomonee word niet gebruikt alleen hebben we er nu 500+ euro ingestopt en is hij verdwenen.
Spontaan pootjes gekregen.
Na 1.5 dag zoeken zijn mijn ideeën helemaal op -O-

Anoniem

Re: Waar is toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:51

Onder de bank? Onder bed? Jassen? Kleren? Uhh in de keuken

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:51

Dat zal je altijd zien :') Goed wegleggen, want nu zit er geld in, dus we mogen hem niet kwijtraken. En dan leg je hem zo goed weg dat je het zelf niet meer weet.
Alle laatjes al uitgezocht? Bovenop de kast? In de koelkast wellicht?

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:52

achter de kast ipv in de kast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:53

Ik was mijn kat kwijt toen ik haar net had :') Bleek dat onze schoorsteen niet zo nep was als we dachten en dat er bovenin in een soort holle ruimte zat waar ze zich had verstopt. Echt anderhalve dag lang gezocht, en ik woon in een klein appartement met 1.5 slaapkamer dus ik dacht echt dat ik gek geworden was - hoe kan een kat zomaar kwijt zijn?! Tja.

Maar ik denk helaas niet dat jouw portemmonee zich daar heeft verstopt :D

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:54

Ik heb mijn autosleutels eens bovenop de hondenaanhanger laten liggen, zag ze er de volgende ochtend ineens op liggen :')

Onder je bed? In je nachtkastje? Kledingkast? Sokkenla?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:55

Zakken van je jas? Broek? Is er een mogelijkheid dat hij buiten het huis is kwijtgeraakt?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:55

handtas (die je al even niet meer hebt gebruikt?), auto, een lade, koelkast, onder het bed, onder de matras, in de zak hondenvoer? ik noem maar wat gekke plekken op :p

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:58

Koelkast, vriezer, kledingkast, op stal, in de winkel

PrizTwir

In het wasbakje van de wc? In de kledingkast?

jadeken

Er was ooit eens een topic met alle gekke verstopplekken :) Zou alleen niet meer op de naam kunnen komen helaas :P

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:01

Ik kwam mijn portemonnee, met gelukkig alleen maar pasjes die ik voorlopig niet dringend nodig heb, in een jas tegen die ik al 4 weken niet gedragen had. 20 November ben ik het ding kwijt geraakt :+ .
Tussen de kussens van de bank misschien?

Kimmetjee07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:03

Ik heb dit probleem ook vaker...

Had paar weken terug zalf nodig voor een wondje. Was hem al 1x kwijt geworden, daarna zei ik nog zo tegen mijzelf. Ik leg hem hier neer, zodat ik hem niet kwijt wordt. Raad een wat ik kwijt was toen ik het nodig had :') .

In oude schoenen, lades, diepvries of koelkast, meterkast, in bureau, in een boek in de boekenkast

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:04

Als jullie hem niet gebruiken zou je zeggen kun je hem ook niet ergens verloren hebben.... er zit nogal wat een geld in, niemand anders bij jullie binnen geweest??

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:11

Ik had laatst de afstandsbediening in de koelkast gelegd en mijn telefoon in de wasbak bij de wc. Maar verder ben ik heel normaal :')

Ergens onder/achter? (bed, bank, kast)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 15:15

Even iets uitgebreider want de honden wilde naar buiten en ik was ook wel toe aan even iets anders.

Het betreft de portomonee van mijn pa.
Hier zat geld in wat wij van persoon A aan persoon B zouden geven (om de situatie nog rotter te maken).
Woensdagavond is het geld in deze portomonee gestoken. Sinds mijn pa een smartfoon hoesje heeft waar pasjes in kunnen gebruikt hij dit ding niet meer.
In zijn belevenis heeft hij hem terug gelegd op de plek waar hij altijd ligt.
Woensdagavond is hij spullen op gaan halen wat hij via marktplaats op de kop had getikt.
Dit heeft hij met geld uit zijn broekzak betaald.

Gisterenavond kwam persoon B het geld ophalen wat hij nog van persoon A kreeg. Toen ontdekte wij dat de portomonee weg was.

We hebben een kitten in huis lopen en daardoor ben ik kruipend met een zaklamp over de vloer gegaan. Helaas zonder resultaat.
Ik heb de krantenbak al onderste boven gekeerd en alle gebruikelijke plekjes na gekeken. Ook in de vriezer en de vaatwasser. Inmiddels zijn mijn ideeën op en word ik een beetje hopeloos :=

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:16

Bekend iets dit gehad met een gevuld met toen ruim 600 gulden. Heel veel geld voor een student. Bij bleken hem verstopt te hebben in de petroleum kachel. Gelukkig ding niet aangestoken. Kwamen er de dag van verhuizing van stage adres achter per toeval.

Waar hebben jullie dat geld erin gestopt? Ik bedoel waar waren jullie toen en wanneer was dat? Misschien vanaf daar een logische plek vinden. Tussen bankpapieren, te betalen rekeningen, boeken? Ondergoed of handdoeken la, bij de zomerkleding of vakantie spullen? Onder het matras? In de auto, schoenen die je weinig gebruikt? Bij de cv ketel, wat zou een logische ruimte zijn, woonkamer, keukem, slaapkamer?

Edit je hebt een aanvulling gegeven. Had je vader toen een jas aan? Ergens in de gang, ergens achter gevallen misschien? Hem toch meegenomen en in zijn auto laten liggen in het dashboard kastje?
Laatst bijgewerkt door karuna op 11-12-15 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:18

je pa is vertrokken. Zeker dat die hem niet mee had?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:19

Heb je nog een moeder die hem misschien gedachteloos heeft opgeruimd of iemand anders die dacht hee de portomonaie van pa die zal hijvast kwijt zijn enz.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:21

onder de mat, onder het vloerkleed, in de krantenbak?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 15:21

Hij is er voor 99.9% zeker van dat hij hem echt niet meegenomen heeft. Wat moet je immers met zoveel geld in je zak wat niet van jou is.

Gelukkig is mijn pa een zeer verstrooid iemand en stopt altijd alles weg in laatjes (wat je niet ziet is er niet :D ) maar ondanks dat ik alle laatjes al 100 x heb nagekeken nu helaas geen bingo.
De was, broeken en jassen helaas ook allemaal al nagekeken.
Laatst bijgewerkt door moyra op 11-12-15 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 15:23

karuna schreef:
Heb je nog een moeder die hem misschien gedachteloos heeft opgeruimd of iemand anders die dacht hee de portomonaie van pa die zal hijvast kwijt zijn enz.

Mijn moeder is rolstoel gebonden en ik ben de persoon die hier opruimt O:) ik ben echter geen portomonee tegen gekomen.

*zit moed te verzamelen om verder te zoeken*

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:24

In het konijnenhok. Daar heb ik ooit m'n sleutelbos teruggevonden. :') Oh, en kijk vooral bij het oud papier en in de vuilnisbakken. Daar verdwijnt ook best veel in.
Laatst bijgewerkt door Bunn op 11-12-15 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xxxlottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:25

Kijk eens naast de wc of op de trap, daar liggen mijn spullen altijd als ik ze kwijt ben :=
Of toevallig iets weggegooid? Als ik twee dingen vast heb gooi ik best wel vaak het verkeerde weg en dan loop ik dus nog met het afval in m'n hand...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:28

Prullenbak inderdaad?

Ik gooi ook weleens datgene weg wat juist niet weg moest :+

In de magnetron, oven etc.? Op een kast? Fruitmand? Jaszakken? Broekzakken? Wasmand?