Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

eclair98 schreef:Maar dan zou er voor die mensen toch ook een uitzondering kunnen worden gemaakt?
Ik snap wat jullie bedoelen, maar het is echt een duur grapje, dus als het niet anders kan, dan doe ik dat, maar misschien is er een andere oplossing?

je kan toch ook iemand vragen of je mag zitten? Gewoon netjes vragen en uitleggen. Staat ook in de trein op die displays he. "Niet elke handicap is zichtbaar". Toen ik nog gewoon kon staan de hele reis ben ik ook wel eens voor iemand opgestaan die netjes uitlegde waarom ze niet kon staan. En helemaal voor- of achterin de trein gaan zitten doet ook nog wel eens wonderen
hoe vaak ik al niet in een zowat lege coupe gezeten heb en dat er dan omgeroepen wordt "dames en heren het is zo vol in de trein, schuif door naar de gangpaden anders kan niet iedereen mee"
al die jeugd van vroeger, zwangeren, mensen met slijtage aan de knieen, gebroken been, krukken, rollators, rolstoelen, noem maar op. 4 tot 7 procent van de bevolking is hypermobiel dus telt ook lekker aan 

Maar met krukken gaan mensen al snel staan. Ik zit ook altijd voor of achterin, dat is makkelijker met het uitstappen (hoef ik minder ver te lopen
). Maar dat is wel raar als het wordt omgeroepen....
een arts kan zo bevestigen dat je hypermobiel bent immers. En er zijn echt veel mensen die door een blessure of slijtage of ziekte ook graag willen zitten. Helemaal als je gratis daarmee eerste klas kunt reizen
het is niet het probleem van de ns immers dat ik niet kan staan of lopen.