Kerstkaarten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kalender7

Kerstkaarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 01:18

Hee allemaal!

Wat ik mij afvroeg, sturen jullie allemaal nog kerstkaarten? Of juist niet? Maar wat doe je dan wel?

Dit jaar is de eerste kerst dat ik op mijzelf woon en zie het eigenlijk niet zo zitten om iedereen een kaart te sturen. Aan de andere kant wil ik het ook niet zomaar voorbij laten gaan.

Wat doen jullie?

Anoniem

Re: Kerstkaarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:36

Ik zet op Facebook een bericht en klaar

Ben niet zo van de kerstkaarten , na 2 kersten op postsorteercentrum te werken heb ik een allergietje ervoor ontwikkeld

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:38

Ik stuur alleen de "ouderen"(opa/ouders/een enkele tante) en directe familie (broer/zus) een kaartje.
In de buurt breng ik gewoon rond en de rest gaat via Whatsapp.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:39

Nope, ik stuur geen kerstkaarten. :n
Ik plaats meestal een bericht op m'n facebook met een leuke foto/plaatje erbij en verander m'n profiel- en omslagfoto.
Heb van bijna niemand de adressen meer en vind postzegels en kaarten ook gewoon asociaal duur, kan dat geld beter gebruiken. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:42

Ik wil mijn adres wel doorgeven hoor lor1_1984 :D

Kaarten haal ik bij de Action, daar zijn ze wel te betalen.
Maar het is wel zo dat postzegels ze een stuk duurder maken (is duurder dan de kaart).
Ik verstuur ong 6 kaarten, dus dat is nog wel te doen.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:50

Ik heb het een tijdje gedaan toen ik op kamers woonde, simpelweg omdat mijn ouders het ook doen. Stuurde ik kaarten naar mijn naaste familie en naar enkele vrienden van studie en studentenvereniging. Ze konden dat gebaar weliswaar zeer waarderen, zo bleek wel uit de reacties, maar ik kreeg er van mijn vrienden nooit een terug, ook niet van de mensen die ik toch echt wel tot mijn trouwe vrienden rekenen kan. Daarom ben ik er op den duur mee opgehouden.

Tegen mijn ouders heb ik altijd gezegd: nee, dat doet mijn generatie niet. Erg ver bezijden de waarheid is dat niet, maar dat is niet het hele verhaal. Ik kreeg ook hoe langer hoe meer een hekel aan die hele kerst, waardoor ik het een paar jaar helemaal niet gevierd heb. Niets beters dan juist met kerst alleen zitten en gewoon eten koken!

Nu ben ik daar weer een beetje overheen; ik vier tegenwoordig weer minstens één dag met mijn familie. Misschien kan ik ook weer een paar kerstkaarten sturen, want kerstwhatsappjes of -mailtjes vind ik eigenlijk armoe troef. En: toen ik laatst muziek bestelde bij de erven van een bepaalde componist, kreeg ik vier prachtige kerstkaarten met zijn eigen ontwerp. Die kan ik naar muziekmensen sturen, en dan kan de rest van mijn kennissen niet achterblijven. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:56

Brainless schreef:
Ik wil mijn adres wel doorgeven hoor lor1_1984 :D

Kaarten haal ik bij de Action, daar zijn ze wel te betalen.
Maar het is wel zo dat postzegels ze een stuk duurder maken (is duurder dan de kaart).
Ik verstuur ong 6 kaarten, dus dat is nog wel te doen.

Met die aantallen is het zeker nog te doen idd. :)
Hier is het bal als de ene wel een kaart krijgt en de andere niet, dan is het drama en gejank. :=
Hele jaar hoor je ze verder niet, maar dan ineens wel. :roll:
Degenen waar ik wat mee heb weten dat zo ook wel, daar organiseer ik eind vh jaar of begin volgend jaar een dagje mee van gezelligheid en lekker gourmetten/fonduen of afhaal icm een uitje ofzo omdat we met de feestdagen allemaal gewoon thuis zijn ivm pasgeboren kind, huisdieren en afstand.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 01:59

Ik vind het zo ouderwets. Ik doe het nooit. Eentje naar mijn ouders en schoonouders omdat ik me enigszins verplicht voel en that's it.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 03:18

ik doe het wel, maar niet naar iedereen.

familie en vrienden wel, maar niet naar collega's oid

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 06:22

Wij gaan het dit jaar voor het eerst niet doen.
Door de postzegels

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:25

Ik heb bij de action een stuk of wat kaartengehaald en 6 december mijn stiefdochters een lijst met namen gegeven. Die zijn op een leeftijd dat ze t leuk vinden haha. Zij hebben alle kaarten geschreven en de meeste vervolgens samen met mij zelf bezorgd. En ik? Ik voel me weer een goede huisvrouw. O:)

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 08:39

Ik stuur wel kerstkaarten. Ten eerste vind ik het ontzettend leuk om ook zelf kaartjes te krijgen en 1x per jaar vind ik het belangrijk om te laten weten dat je aan iemand denkt.
Een kaartje of berichtje op social media vind ik te onpersoonlijk. Ik doe dit alleen aan mensen die verder van me af staan.
Ik bewaar ook alle kaartjes!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:07

Ik verstuur wel kerstkaarten.
Waarschijnlijk wel het laatste jaar vanwege de prijs van de postzegels.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:19

Ik verstuur alleen naar 3 mensen, mijn ouders, mijn oma en mijn tante vanuit hier is het al duur genoeg :+

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:23

Ik blijf het ook trouw doen. Vind het zelf leuk om kaartjes te krijgen en dus ook om te versturen. Lekker ouderwets, alles is al digitaal genoeg tegenwoordig.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:24

Mijn oma is de enige die standaard ieder jaar een kaartje krijgt!
Verder verstuur ik niets.

Jammer eigenlijk, want hoe leuk was het 'vroegah' om veel kaartjes te krijgen en anderen er ook blij mee te maken?!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:25

Ik stuur wel kaartjes, best wel heel veel ook. Maar wij hebben veel vrienden en familie verder weg, die we niet zo vaak zien dus die stuur ik sowieso. Dan krijgen die paar in de buurt er ook wel een. En, ik vind het zelf óók leuk om kaartjes te krijgen. Ik ben ook zo iemand die echte kaarten stuurt voor verjaardagen, omdat ik het zelf ook leuk vind om te krijgen. Alleen dringt dat laatste niet door in mijn omgeving :')

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:31

LZP -> PF

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:34

Hier worden wel kaartjes verstuurd naar een paar familieleden en een enkele goede kennis.

En al onze buurtjes krijgen ook kaartjes maar dat kan ik zo in de brievenbus gooien.
Dat is hier in het dorp ook vrij normaal om te doen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:38

Ik verstuur wel kerstkaarten. Het is zoveel leuker om een kerstkaart te krijgen in plaats van een whats app of een berichtje op facebook (heb ik trouwens niet eens) of een mail die ineens naar iedereen verstuurd wordt. Tegenwoordig worden er nog maar weinig kaartjes verstuurd, alles gebeurd al via de computer/telefoon. Ik verstuur met grote regelmaat kaarten, beterschap, verjaardag, "kop op", sterkte, etc. En hoe enorm dat gewaardeerd wordt ten opzichte van die social media berichten!

Zelf heb ik een hekel aan dit soort berichten, vind het zo onpersoonlijk. Ik lees ze niet eens, verdwijnen zo in de prullenbak. :o

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:45

Ik maak er elk jaar weer een feestje van. Ik zet mn paard op de een of andere manier als een mafkees op de foto met een kerstmuts/gewei/hoedje op en tadaaa :') Gegarandeerd succes. Overigens maar een stuk of 30 kaarten. Alleen naar familie en dierbare vrienden.

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 15:50

Nog best veel die wel echt kaartjes sturen! Ik vind het eigenlijk ook heel leuk maar het is best duur. Vooral de postzegels, want de kaarten zijn de kosten niet.

tweebelgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:26

Leuk toch, die kerstkaarten. Elk jaar verstuur ik er toch nog een 15 a 20 stuks.
Bij de buren, steek ik ze zelf in de bus.
Elk jaar probeer ik ook nog kaarten te kopen met zo'n ouderwetse tekening op en glitters.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:28

Ik heb vorig jaar de paardjes lastig gevallen en de foto op facebook gezet. Ik weet nog niet wat ik dit jaar ga doen.

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 14:37

Wij vonden nog oude kerstpostzegels...daar moeten we nu twee van opplakken omdat de postzegels inmiddels twee keer zoveel kostten.. :x
We sturen niet elk jaar, maar zo één keer in de drie jaar, soms hebben we geen zin of tijd om het te doen.
Maar de postzegels zijn idd duur, het hangt er ook van af hoe veel je wil versturen, je kan ook een klein groepje familie doen bijv., het is toch wel heel leuk en veel persoonlijker.
De rest zet ik op fb.
Ik maak zelf een kaart en laat die dan als foto afdrukken, dat kost bijna niks.