Trek die stekker uit mijn wekker...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xIrlijn

Trek die stekker uit mijn wekker...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 11:15

Want ik lig hier nog zo lekker :D

Aangezien deze hyvespagina jaren geleden al op mij van toepassing was en ik nog steeds níet kan opstaan, ben ik heel benieuwd hoe jullie bokkers jezelf 's ochtends uit bed slepen.

Dus wat zijn jullie tips om bij het afgaan van de wekker gewoon uit bed te stappen en aan de dag te beginnen?

Pinkeltje

Re: Trek die stekker uit mijn wekker...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:17

Ik woon gelukkig nog bij mijn ouders die gewoon bij mijn bed komen als ik te lang blijf liggen haha. Ben ook al vaak genoeg door mijn wekker heen geslapen xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:17

Half uurtje ervoor hem zetten , naar de thermostaat rennen beneden en dan plassen en snel naar bed terug en na half uur lekker warm eruit

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:20

Voordeel van wisselende diensten. niet standaard er vroeg uit moeten :P
vandaag heb ik avonddienst. ik zet dan ook geen wekker :D
vandaag geslapen tot half negen, zal het wel nodig hebben gehad want meestal ben ik rond 7.00 /7.30 altijd wel wakker

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:21

Ik bedenk me wat ik allemaal moet/wil doen en dan sta ik gelijk naast mijn bed. Al mopperend dat ik de wekker niet een uur eerder heb gezet met zo'n waslijst. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:22

Wekker uitzetten. Opstaan.

Zo moeilijk is het niet :Y)

Wat bij mij het beste helpt is meteen rechtop gaan zitten. Dus niet uitdrukken en dan liggend zitten te klagen hoe vroeg het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:23

Niet :') Maar dat is niet altijd een optie. Mezelf vermannen en gewoon doen. Merk wel dat dat een stuk makkelijker is als je niet gaat liggen snoozen. Gebruik ook een wake up light, vorig jaar hielp me dat erg goed maar dit jaar slaap ik er vaak doorheen. Toch nog maar eens naar de instellingen kijken. Heb naast dat ding sowieso nog een gewone wekker staan.

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:23

Werk fulltime en moet standaard half 7 eruit. Maandag t/m woensdag spring ik uit bed en sta ik mooi vroeg buiten om met de hond te wandelen en paarden te voeren. Donderdag al iets meer moeite en vrijdag is het altijd snel snel.... dan kan ik er echt niet meer uitkomen!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:24

Rebecca schreef:
Half uurtje ervoor hem zetten , naar de thermostaat rennen beneden en dan plassen en snel naar bed terug en na half uur lekker warm eruit

Oh! Dat is een slimme!

In de zomer sta ik prima op. Maar in de winter... alles koud en donker. :brr:

Ik twijfel nog steeds over zo'n wake up light ding....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:25

Nou gewoon, de wekker gaat, ik ben klaarwakker en hop uit bed en aon de geng! *\o/*

Ik ben een echt ochtendmens, of ik nou om 04.00 om 06.00 of om 07.00 uit mijn bed moet. Ik heb dus vaak niet eens een wekker nodig, voor mijn werk zet ik die dus ook zelden. Ben altijd vroeg wakker.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:26

Ik slaap altijd door de wekker heen. Mijn man staat om 06:00 op en hoor die wekker nooit en er staan er 6 :o

Nu gewoon een lieve dochter die mij wakker maakt haha. En zet op mijn telefoon 15 wekkers van 07:00 tot 08:00. Vanmorgen werd ik om 08:00 gewekt door mijn dochter haha.

Dus als iemand tips heeft graag!

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:27

Laatst nog met een collega over gehad: Nadat je wekker gaat even 5 minuutjes met je smartphone bezig zijn! Spelletje of even het nieuws lezen op internet (of op Bokt, hahah :P ).
Door het licht van het schermpje wordt je wakker. :)
( 's Avonds voor het slapen gaan moet ik ook altijd mijn smartphone weg leggen, want anders kan ik niet meer slapen! )

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:30

Oh mijn vriend doet dat ook, tig wekkers zetten. Vreselijk! Dan moet hij er om 8 uur uit en gaat de eerste om 7 uur, gewoon een heel uur slaap verspild want ik word wél wakker van zijn wekkers. Zo zonde van mijn echte slaap. Kan ik nogal pissig van worden. ~~}> :D

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:30

Vroeger kon ik altijd supergoed mijn bed uit komen, laatste tijd niet, maar nu heb ik mijn wekker gewoon 5 meter van mijn bed gezet en moet ik er wel uit om hem uit te zetten. Meestal druk ik dan wel nog op snooze maar na 3 keer mijn bed uit rennen ben ik wel wakker genoeg om mezelf eruit te schoppen.

Ik HAAT de wekker.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:32

Ir111 schreef:
Oh mijn vriend doet dat ook, tig wekkers zetten. Vreselijk! Dan moet hij er om 8 uur uit en gaat de eerste om 7 uur, gewoon een heel uur slaap verspild want ik word wél wakker van zijn wekkers. Zo zonde van mijn echte slaap. Kan ik nogal pissig van worden. ~~}> :D

Herkenbaar :').
Ik kan ook nooit opstaan 's morgens. Ik haat de ochtenden :')

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:33

Gordijnen open laten in de winter. Als het licht wordt, word ik vanzelf wakker.

Helaas kan ik nu niet meer uitslapen in de zomer, haha.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:33

1 keer de wekker laten afgaan en dan gelijk eruit komen. Of eerst 2 minuten op m'n mobiel zitten en dan ben ik meestal wel klaar wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:34

Ir111 schreef:
[naam] schreef:

Oh! Dat is een slimme!

In de zomer sta ik prima op. Maar in de winter... alles koud en donker. :brr:

Ik twijfel nog steeds over zo'n wake up light ding....

Beweeg dan ook en ben dan wel wakker , blaas leeg ook fijn. Werkt prima , heb een natuurlijke wekker en ben vaak kwartier voor de wekker wakker en kan dan 3 kwartier chillen in bed met de katten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:36

Al die tips werken hier niet. Ik val gewoon in slaap met mijn telefoon ik mijn hand haha. Heb crème kleurige gordijnen die veel licht doorlaten. En die staan dus ook altijd een stukje open. Heeft ook geen nut :+

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:38

Ik sta zo ongeveer binnen de zelfde minuut van het afgaan van de wekker onder de douche. Ben altijd direct klaar wakker als de wekker gaat en spring uit bed :')

Anders toch je wekker ergens zetten dat je uit bed moet als je hem uit wilt zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:38

Optijd naar bed gaan en niet meer op mobiel spelen tot half één.
Niet te veel zelfmedelijden hebben en gewoon benen over de rand gooien en opstaan.
En neen, ik ben geen ochtend mens. Ik denk zodra mijn ogen open gaan gewoon van "hmm koffie..." maar daarvoor moet ik wel mijn bed uit. :+

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:39

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:41

Als ik moet wakker worden van het licht dan kon ik met vroege diensten te laat :') dN begin ik om 7. Zoals vandaag met late dienst word ik pas om 09.00 wakker en lig ik nu nog in bed :o

Ik lees graag mee opstaan is en blijft een drama..

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:42

mairead schreef:
Laatst nog met een collega over gehad: Nadat je wekker gaat even 5 minuutjes met je smartphone bezig zijn! Spelletje of even het nieuws lezen op internet (of op Bokt, hahah :P ).
Door het licht van het schermpje wordt je wakker. :)
( 's Avonds voor het slapen gaan moet ik ook altijd mijn smartphone weg leggen, want anders kan ik niet meer slapen! )

Dit dus... :j
Heb mijn tablet onder mijn bed liggen. Als de wekker gaat ga ik eerst rustig hay day bijwerken. Tegen de tijd dat ik klaar ben ben ik ook wakker. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 11:44

wake-uplight heeft geen zin hier, ik slaap met slaapmasker :Y)

Die tip van Rebecca vind ik wel een goede :D