Gordijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gordijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 14:59

Mijn nieuwe slaapkamer heeft nog geen gordijnen.
Kamer is 6.5 meter breed en 3.80 mtr hoog. Uiteraard moeten de gordijnen verduisterend zijn. Iemand enig idee waar ik voor een schappelijke prijs gordijnen kan bestellen?

vuurneon

Re: Gordijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:06

Kwantum :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:09

Met die maten is het nergens schappelijk :+
Zijn dat ook de maten van je kozijnen?
Je zou evt op marktplaats kunnen kijken maar als je echt die afmetingen nodig hebt zul je daar ook wel niets vinden.
Bij leen bakker, kwantum ed hebben ze wel vaak standaard gordijnen die afgesprijsd zijn, maar die zijn vaak max 250 hoog.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:13

:wow: Is je kamer echt 380cm hoog???

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:16

Wil je ze ook kamerhoog aan het plafond hebben hangen? Want dan wordt het wel een hele constructie, gordijnen van die hoogte zijn erg zwaar en de rail moet dus goed stevig vast kunnen.

Is het een optie een rail net boven het kozijn te maken en daar de gordijnen aan te hangen?
In een slaapkamer is de lengte van 15 cm over de vensterbank voldoende, in een woonkamer/leefruimte is tegenwoordig de standaard tot aan de grond.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:21

Voor gordijnen op maat kun je bij de Kwantum goed terecht. Al met al zijn gordijnen best duur.
Bij de Kwantum maken ze sommige gordijnen gratis op maat, daar zitten ook verduisterende gordijnen bij.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:26

Bij de kwantum/leenbakker enz kan je helaas niet terecht, dus kom je bij een duurdere woonwinkel/stoffenwinkel terecht. En dan zijn de prijzen niet meer schappelijk.
Mijn woonkamer is 3.05 en dat werd al lastig bij de leenbakker, aangezien zij gordijnstoffen kamerhoog leveren, dat is 3.00m. Daar moet van boven en onderzijde nog een boord langs, dus ik kwam nooit uit op 3 meter. Heb gelukkig bij de Ikea gordijnen kunnen vinden die 3.00m hoog zijn en dat past perfect.

Maar 3.80 is wel echt heel hoog, misschien inderdaad eens kijken of je wel de hele hoogte wil bedekken of alleen het raam? Of misschien een rolgordijn?

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:26

Bij de Karwei hebben ze handige computer om alles te bereken, weet niet of de Kwantum dit ook heeft maar het werkt erg fijn.
Citaat:
In elke Karwei vind je een maatwerkcomputer. Met deze handige computer kun je precies berekenen hoeveel stof je nodig hebt en wat de prijs is. Je hoeft niet direct te beslissen maar kunt ongehinderd verschillende opties (en prijzen) bekijken.

https://www.karwei.nl/gordijnen-kiezen- ... -bestellen

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:37

Rena100 schreef:
Bij de kwantum/leenbakker enz kan je helaas niet terecht, dus kom je bij een duurdere woonwinkel/stoffenwinkel terecht. En dan zijn de prijzen niet meer schappelijk.
Mijn woonkamer is 3.05 en dat werd al lastig bij de leenbakker, aangezien zij gordijnstoffen kamerhoog leveren, dat is 3.00m. Daar moet van boven en onderzijde nog een boord langs, dus ik kwam nooit uit op 3 meter. Heb gelukkig bij de Ikea gordijnen kunnen vinden die 3.00m hoog zijn en dat past perfect.

Maar 3.80 is wel echt heel hoog, misschien inderdaad eens kijken of je wel de hele hoogte wil bedekken of alleen het raam? Of misschien een rolgordijn?

Bij de kwantum koop je toch gewoon per meter je stof, de meeste stof is 1.40 breed dus je kan je gordijnen zo hoog laten maken als je wilt.Of dit moet alleen in Belgie zijn.

En anders kijken waarneer er een stoffenmarkt of zo is als je zelf goed kan naaien.Ik heb 2x nu gordijnen van de kwantum en was er erg tevreden van ik vond ze erg netjes genaaid.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:41

Kwantum kun je inderdaad gewoon gordijnen op elke gewenste maat laten maken. Alleen is niet duidelijk hoe groot de gordijnen moeten zijn, TS geeft alleen kamerbreedte en kamerhoogte aan.
Beter is het om de kozijnmaten te weten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:48

Ik heb gordijnen op maat laten maken bij http://voordeelgordijnen.nl

Ook verduisterend. HEEL goed te betalen en super gemaakt en snel.

edit: even opgezocht, mijn gordijnen waren 160 x 235, enkele plooi, twee gelijke delen, railsysteem. Kostte 74,92

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:50

beatje schreef:
Rena100 schreef:

Bij de kwantum koop je toch gewoon per meter je stof, de meeste stof is 1.40 breed dus je kan je gordijnen zo hoog laten maken als je wilt.Of dit moet alleen in Belgie zijn.

En anders kijken waarneer er een stoffenmarkt of zo is als je zelf goed kan naaien.Ik heb 2x nu gordijnen van de kwantum en was er erg tevreden van ik vond ze erg netjes genaaid.

Dat zou je denken he, maar ze leveren gordijnen op kamerhoogte, dus dat is onafgewerkt 3.00m. Ze leveren blijkbaar niet zoals bij een gewone stoffenwinkel lappen stof. Ik weet het ook niet, maar dit is wat ik te horen kreeg. Alhoewel ik bij de kwantum alleen heb gekeken en niet heb gevraagd, maar bij de Leen Bakker heb ik er echt naar gevraagd en die konden mij niet helpen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:57

Gordijnen met zo'n hoogte zijn lastig open en dicht te krijgen en erg zwaar. Maak 2 lagen gordijn. 1 vanaf plafond tot halverwege en 1 van halverwege tot de vloer of vensterbank als je verwarming hebt en die gebruiken wil.
Bovenste laag kan je dicht laten, onderste open als gewenst.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 15:59

Ik heb ze er laten maken Rena je koopt gewoon stof per lopende meter.Ze snijden ze zelfs op maat en alles waar je bij staat ,de rollen stof liggen er toch?Bij ons toch.Je neemt de maten van je raam mee,ze rekenen uit hoeveel je nodig hebt en hoe lang ze moeten zijn,snijden de stof doen het papiertje er bij met de maten en zo gaat het naar het naaiatelier.Je krijgt een telefoontje waarneer ze klaar zijn bij mij duurde dat 14 dagen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:05

beatje schreef:
Ik heb ze er laten maken Rena je koopt gewoon stof per lopende meter.Ze snijden ze zelfs op maat en alles waar je bij staat ,de rollen stof liggen er toch?Bij ons toch.Je neemt de maten van je raam mee,ze rekenen uit hoeveel je nodig hebt en hoe lang ze moeten zijn,snijden de stof doen het papiertje er bij met de maten en zo gaat het naar het naaiatelier.Je krijgt een telefoontje waarneer ze klaar zijn bij mij duurde dat 14 dagen.

Bij de leenbakker wilde ze me in ieder geval niet helpen om gordijnen te maken die 3 meter hoog zouden zijn, dus inclusief het verstellen. Maar zoals ik zei, bij de kwantum heb ik niet gevraagd, maar wel gekeken, maar daar kon ik niets vinden dat me aan stond. Heb het misschien een beetje raar verwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:16

De kozijnen zijn van verschillende breedtes, dus onmogelijk om de gordijnen aan de kozijnen op te hangen.
Ik vroeg me inderdaad ook al af of het niet te zwaar zou worden.
Wat zijn andere opties? Rolgordijnen wellicht?

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:18

Rolgordijnen kunnen bijna altijd wel. Hoe groot zijn je ramen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:20

De ramen zijn steeds een halve meter en een metee breed. Die van een halve meter breed kunnen naar binnen worden geopend.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:41

Nou dat zijn mooie afmetingen voor rolgordijnen, de hoogte niet vergeten mee te nemen overigens. Dit zijn redelijk standaard afmetingen dus kan je kant en klaar rolgordijnen halen. Dat scheelt enorm.

Heb laatst bij Ikea ook kant en klaar rolgordijnen gekocht, verduisterend. Die van een meter kostte mij 15 euro ongeveer. Ze zijn echt goed donker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:51

Rolgordijnen van 3.80 hoog zijn niet te krijgen volgens mij.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:12

Kijk ook eens bij Jan Sikkes

https://www.jansikkes.nl/

En volgens mij hebbsn de Kwantum en Leen Bakker naaiateliers en kun je gewoon elke bestelling opgeven.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:28

Maar zijn je ramen ook 3,80 hoog? Dus kamerhoog? Lijkt me niet toch? Je pakt dan gewoon echt de grootte van het raam, dus niet van je muur.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 17:42

Rena100 schreef:
Maar zijn je ramen ook 3,80 hoog? Dus kamerhoog? Lijkt me niet toch? Je pakt dan gewoon echt de grootte van het raam, dus niet van je muur.

Mijn huiskamer is 2:60 hoog en dat is al en flink eind.
3,80 is bijna 2 verdiepingen :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:02

Heb je het wel goed gemeten? En zijn je ramen werkelijk kamerhoog?
Het lijkt me toch erg stug dat jij ramen hebt van 3,50 meter hoog. Dat is bijna 2 verdiepingen.
Normale woning is 2,60 en tegenwoordig zelfs 2,30.

Heb je een foto?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:15

Het appartement is 3.97 meter hoog en de gordijnen moeten aan het plafond worden bevestigd aangezien er kunststof kozijnen zijn waarin niet mag worden geboord. De ramen zijn 3.80 meter hoog, dus gordijnen moeten wel 4 meter hoog zijn.