Ik zelf heb ook wel eens mijn muziek relatief hard aanstaan in de woonkamer tot uiterlijk 00:00 daarna gaat het sowieso zachter, maar ik probeer wel altijd de slaapkamerdeur dan dicht of op een kier te houden.
Nou heb ik een zeer onregelmatig ritme door onregelmatige diensten en ik heb echt mijn slaap nodig, anders ben ik helemaal kapot tijdens mijn werk. Mijn buurman zijn wekker gaat elke ochtend rond 05:00. Als hij thuis is gaat die meestal rond 20 minuten af, maar soms blijft die ook 2 uur aan 1 stuk door afgaan... Ik gok dat hij dan niet thuis is. Het is een zeer luide wekker, de hele tijd PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP, maakt je gek
Nou wil ik mijn buurman graag te vriend houden, het is een hele aardige vent, maar hier word ik wel echt gek van. Ik mis gewoon mijn noodzakelijk aantal uur slaap... Vandaag ook weer, toen maar oordopjes in gedaan die het voor een gedeelte dempen met risico dat ik mijn eigen wekker niet zou horen
Maar er was geen andere optie. Ik kan de wekker tot in mijn badkamer horen
Ik gok dat hij zelf een zeer vaste slaper is waardoor hij dus zo'n luide wekker nodig heeft... Een andere reden kan ik niet bedenken
Ik heb hier vooral de laatste maanden last van (woon hier al 2 jaar) dat die wekker zo lang af gaat.Hoe kan ik dit, op een zo vriendelijk mogelijke manier brengen?

Ik heb in alle tijd dat ik hier woon 1 x een klacht gehad en dat was toen ik mijn verjaardag vierde en ik en vrienden om 01:00 nog buiten met deur open en harde muziek stonden. Dus dat was ook best logisch