Ben ik duizendmaal te kieskeurig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Ben ik duizendmaal te kieskeurig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 21:39

Ja, want zo'n vragen stel je op een forum omdat je dan daadwerkelijk een mening krijgt van mensen met elk een ander standpunt. Ik zit wat vast.

Om een lang verhaal kort te maken - Ik ben een bot, relatief hard persoon en ben enkel beleefd lief tegen mensen. Heel erg lief/romantisch ga ik nooit zijn, en dat weet ik. Ik ben zo'n mens dat veel te lief is tegen haar dieren, en over het algemeen zijn mensen een secundaire zaak. Wilt niet zeggen dat ik niet sociaal ben, want ik ben luid en babbel graag, maar daar stopt het ook.

Ik ben ondertussen zo'n drie weekjes enorm aan het praten geraakt met een hogerejaars in de universiteit. Het is allemaal heel fijn en grappig, maar serieus? Nope. Blijkt nu dat we elkaar wel aantrekkelijk vinden en best aardig, maar voor mij stopt het daar een beetje. Ik haal would-be vriendjes niet door een checklist, maar sommige dingen knagen gewoon aan me dat het niet mooi meer is.

Hij is heel, heel erg lief. Het equivalent van een tas chocolademelk die voor de helft gevuld is met karamel. Nu, ik smelt dus écht niet van dingen als "Ik zou zo graag nu bij je zijn" of iets dergelijks. Hij is giga romantisch, en ik ben dat absoluut niet. Wat me nog enorm irriteert is dat hij niét leest, niet zo fantastisch kan spellen en ja... ultiem? Geen passie heeft. Niets waar hij superenthousiast over wordt, niets waar zijn ogen van oplichten als hij erover praat.

Ik wil hem echt geen pijn doen want het is een superlieve jongen, maar als ik een schoothond wilde ging ik wel naar het asiel. Het is zo'n jaknikker... en ik discussieer enorm graag. Aan jaknikkers heb ik niets.

Wat zouden jullie in mijn situatie doen? Ik heb het romantisch gevoel van een steen maar wil hem niet echt pijn doen, aangezien het echt een toffe jongen is. Ik voel me alleen zo enorm kieskeurig, alsof ik de fouten gewoon wíl zien.

Vjestagirl

Re: Ben ik duizendmaal te kieskeurig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:40

Niet doen. Gewoon duidelijk zijn dat er voor jou geen relatie inzit.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:41

Ow yeah, helemaal zoals ik ben! :D Ik lees ff mee!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:46

Dag lotgenoot ;-)... Nee, schoothondjes werken niet voor mensen zoals wij dus ik zou het hier gewoon laten ophouden en eerlijk zijn tegen hem...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:48

Na het lezen van je tweede alinea denk ik dat wij familie zijn. :D Ik ben precies zo namelijk.

En ik ga je niet vertellen wat je moet doen. Ik kan alleen opbiechten dat al mijn relaties met lieve mannen op de klippen zijn gelopen. Omdat ik me dusdanig irriteer aan al dat gezwijmel omtrend mijn persoon dat ik recalcitrant als een trein over ze heendender. En als ze zelfs daarvoor nog begrip tonen dan explodeer ik.

Mijn advies: er bestaan mannen voor je wie je echt wat moet doen. Mannen die met een vuist op tafel durven te slaan en de deur uit durven te lopen. Mannen die je in je gezicht vertellen dat ze het niet met je eems zijn.
Ze bestaan, bij mij werken dergelijke mannen veel beter. Wellicht bij jou ook. :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:50

Man, ik las je eerste alinea en ik dacht. Heh heb ik dat geschreven. :') Hoewel ik wel echt lief en aardig ben tegen mensen die speciaal voor me zijn! :j

Ik zou zeggen dat een relatie er niet in zit, misschien FWB of gewoon vrienden?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:51

Als je twijfelt wordt het hem niet, het moet er meteen zijn.

Voor wat betreft je eisenlijstje; doe hem weg. Je vindt het vervelend dat iemand niet leest? Serieus? Hoe belangrijk is dat voor je relatie? Je wordt verliefd op een persoon, niet op degene die de meeste vinkjes op je eisenlijstje weet te behalen of op degene die het juiste boek op zijn nachtkastje heeft liggen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:00

Oow hoe herkenbaar .
Ja knikkers , nee geef mij er een die wat tegengas durft te geven .
Een met passie .
Romantisch ben ik ook niet . Waarom zou ik ook .
Het is duidelijk dat dit type jongen niet jouw type is .
Je kan dus best zeggen dat je hem als een vriend best wil maar niet als je levenspartner .

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:03

Goh, bij mij is het niet direct "het lief" zijn waar ik niet mee om kan maar ik heb graag een sterk karakter die weet wat hij wil in het leven. Vriendlief is hier het prototype van: zijn werk is zijn passie en komt op de eerste plaats (ben ik super blij mee want bij mij komen werk en paarden op de eerste plaats), hij is lekker duidelijk in wat hij wil en zegt gewoon waar het op staat (bv: schat, is mijn kont niet te dik in deze rok/ broek? Hij: schat, uw kont is gewoon dik en daar gaan kleren niks aan veranderen maar je hoort mij niet klagen hoor ;-)). En da's gewoon leuk want dan hoef ik me ook niet in te houden ;-)... Natuurlijk wel met wederzijds respect :-).

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:06

Ook hier is de herkenning groot, advies heb ik niet. Ik vind het zelf heel prettig als een man vol tegengas geeft of ik er nou om vraag of niet, en hou het meestal niet heel lang uit met mannen die alleen maar lief tegen me zijn :=

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:07

Ik hoor me zelf hier ;) ik ben ook totaal niet romantisch ik hou ik echt niet van knuffelen (ja met mijn dieren) en jah ik heb een vriend het is mijn gelukt haha! Maar bij mijn voelt goed ook al heeft hij dingen waar ik wel eens bij moet zuchten van Jeetje komt op ga leven of zo. Maar hij staat wel echt altijd voor mijn klaar, ook als ik kort af ben tegen heb en echt maar dan ook echt niet aangeraakt wil worden.

Volg je gevoel en om eerlijk te zijn je open dittopic niet voor niets anders zit je er niet over te denken ;)

Ow en mijn vriend heeft oook geen hobby's en dat vind ik nog steeds onbegrijpelijk maar daardoor kan hij wel af en toe mijn helpen met weiland jes mesten wat hij echt gewoon super graag doet (want ik dan weer niet begrijp want ik hè er echt een hekel aan)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:14

Dit wordt dus gewoon niets..... Al die dingen die je opnoemt die je irriteren, irriteren je niet als je hem echt leuk vindt. Ik snap eigenlijk niet dat je het nog de moeite van het nadenken vindt. Kieskeurig? Mwoah.... je valt gewoon niet op hem.
Bovendien, als hij dit zou lezen, zal hij jou ook niet meer zo leuk vinden.... problem solved.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:49

Ik denk niet dat je door deze punten heen kunt kijken. Als je nu al dingen ziet en opvalt wat je niet 'bevalt', zou ik er sowieso niet aan beginnen. Jij bent een heel ander type en tegenovergestelde van hem. Daar ga je anders in de toekomst veel irritatie aan krijgen.

(Al vind ik hem in mijn ogen wel perfect klinken :') Hou wel van lieve, zoetsappige mannen :'))

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:57

Bedenk wel dat hij jou ook uitgekozen heeft ondanks jouw slechte eigenschappen;-)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:58

Goof schreef:
Als je twijfelt wordt het hem niet, het moet er meteen zijn.

Voor wat betreft je eisenlijstje; doe hem weg. Je vindt het vervelend dat iemand niet leest? Serieus? Hoe belangrijk is dat voor je relatie? Je wordt verliefd op een persoon, niet op degene die de meeste vinkjes op je eisenlijstje weet te behalen of op degene die het juiste boek op zijn nachtkastje heeft liggen.
TS zegt juist dat ze geen eisenlijstje heeft, maar er is dus wel een aantal dingen dat haar stoort. :P

TS: Ik sluit me aan bij de rest, wees duidelijk, want als je je aan dit soort dingen ergert wordt het nooit wat. Ik doe ook niet aan eisenlijstjes of "types", maar ik weet wel dat er een paar eigenschappen zijn die niet helemaal compatibel zijn met mij. Alleen maar ja en amen zeggen of inderdaad geen passie (of op z'n minst drive ergens voor) hebben zijn dingen waar ik doorgaans de kriebels van krijg. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:09

Als je echt zo zou zijn als je hier beschrijft te (willen/lijken) zijn, dan had je 'm al lang onomwonden verteld dat jullie geen match zijn ;)
Dus érgens is er 'iets' niet helemaal zoals je 't zelf omschrijft. Aan jou de uitdaging om te vinden wat dat iets is... Misschien ga je jezelf nog wel verbazen :)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:15

Haha heel herkenbaar. Maar ik denk dat dat heel normaal is en je die persoon dan gewoon niet leuk genoeg vindt. Dat moet je niet forceren.

Als het echt Mr of Mrs right is (of Mr / Mrs iig echt leuk om te zien wat dit gaat worden) dan zouden die kleine dingen je niet boeien denk ik.

Al zijn slecht spellen en geen passie hebben wel 2 hele nare eigenschappen. Een passievol persoon is sexy anders zijn het ook maar can die saaie marmot ballen die 40 lijken als ze 20 zijn. Yuck!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 00:51

ik herken me ook wel in je verhaal. Ik ben ook overdreven lief en knuffelig tegen dieren, mensen, nah ...
Kan prima een paar dagen in mijn huisje bezig zijn met de beestjes en de paardjes zonder tegen iemand te praten en het dan nog te missen :D
Ik ben ook niet romantisch, slaap het liefst aan de uiterste kant van mijn bed, en kan welgeteld een halfuurtje tegen vriendlief gaan aanzitten voor ik geirriteerd wordt :D

En vriendlief is op bepaalde vlakken dan net weer romantisch, loopt het liefste constant hand in had, ligt liefst zo dicht mogelijk, knuffelt graag, etc ...

Enerzijds is dat wel goed. Als ik ook een A-romantisch type zou vast hebben zou er gewoon amper lichamelijke interactie zijn, want ik ga het ook zelden zelf beginnen (zowel intiem als gewoon een kus geven of knuffelen). Dus tegenpolen trekken elkaar aan.

Het lijstje zou ik ook weg doen. (hij leest niet graag, eenmaal in het echte leven heb je toch geen tijd meer om te lezen :D) . Zolang je wel boeiende gesprekken kan hebben.
En de Ja - knikker kan uitbloeien tot een boeiende discussiepartner, maar die momenteel misschien te erg onder de indruk is van je om dat al te uiten ...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 03:28

Waarom vertel je hem niet gewoon wat je voelt? En dan met wat minder kwetsende woorden dan hierboven.

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 08:49

Ik herken mij ook een beetje. Ik ben wel romantisch, maar hou wel van een partner die stevig in zijn schoenen staat, weet wat hij wil en een passie heeft En hou ook van een pittige discussie.
Nu als het zou werken tussen jullie dat weet ik niet. Maar als je zelf het gevoel hebt dat het niet serieus kan worden, moet je dat aangeven. Lekker bot haha, maar zo ben je nu eenmaal.
En op het zachter te maken kun je aangeven dat je liefst vrienden wil blijven, en dat je hem zeker niet wil kwetsen maar wel eerlijk wil zijn.
Nu zou ik wel je lijstjes met eigenlijk oppervlakkige 'eisen' in de vuilbak gooien.
Ik had ook een ideale man voor ogen, maar uiteindelijk heb je het toch niet voor het kiezen, in de zin dat het je gewoon overkomt.
Ik wou altijd een jongen die iets met paarden had, of toch op zijn minst mee zou gaan naar de paarden. Wel, ik heb er 1-tje die zwaar allergisch is. _O- .
Ik wou iemand met veel toekomstvisie. Mijn man weet wat hij wil, maar op lange termijn kan die precies niet nadenken. We hebben een koophuis, het huis van zijn grootvader dat hij al jaaaaren op het oog had. En ik ben heel blij met ons huis, maar zou liever landelijk wonen, wei erbij, piste erbij. B&b erbij. En op zich zou het gewoon mogelijk zijn om dat te realiseren. Maarja hij wil in het huis van zijn grootvader wonen, en met zijn fiets naar zijn vrienden gaan.... Haha
Maar ik zou echt geen andere man willen :+: .

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:04

Het meest veilig idd en gesprek aangaan dat je het "zooooo leuk vind dat mannen en vrouwen toch echt Gewoon vrienden kunnen zijn" :D

Daarna kan hij nog best in zijn voordeel veranderen omdat hij niet meer onzeker hoeft te zijn wat jij eigenlijk van hem wilt ;)

Mijn eerste reactie... Been there done that... Jaknikkers gaan op lange termijn niet werken. Geen Hobbies (sport) is niet erg, maar geeft wel aan dat hij niets heeft waar hij voor gaat, tijd in steekt en passie voor heeft. Als hij daar niet heeft zal hij wachten tot jij weer tijd hebt.... Dat gaat irriteren..

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:35

Heb bij deze mijn verloren zus(ters) gevonden.
Echt precies hetzelfde wat jij zegt :j
Dacht altijd dat ik de enige in mijn soort was.
Ben 25 en heb nog niet 1 serieuze relatie kunnen hebben.
Ben zeer zeker niet de makkelijkste en snel uitgekeken op iets.
Ja knikkers .... hou maar op.
Word absoluut niets
Pak het subtiel aan zoals iemand hierboven zegt.
Ik heb momenteel hetzelfde probleem aan de hand.
Heel vervelend want hij doet alles als hij de kans krijgt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 09:53

Ik denk dat jij mijn lang verloren zusje bent! :j

Ik zou het wel een kans geven als je toch iets in hem ziet. Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen was ik ook niet direct hotel de botel en vlinders in de buik. Maar er was duidelijk wel iets wat me in hem aantrok.

Hij was een gigantisch mama kindje èn een ja knikker, nu niet meer. Ik heb hem geleerd dat hij ook tegengas kan geven en argumenten tegen de kwestie kan geven, dat hij het niet met alles eens hoeft te zijn.

En zo is hij gegroeid en zo ben ik ook gegroeid. We zijn ondertussen de nodige jaren verder, en die 'verliefdheid' ging al snel over in houden van. En dat gaat prima. <3

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:22

Ik dacht vroeger dat ik net als jou was... tot ik verliefd werd!
Nu zijn mijn vriend en ik een behoorlijk klef stelletje, waarbij ik vroeger van het idee moest kotsen!

Mijn punt is dan ook: deze jongen is niet de juiste persoon voor jou. Anders zouden al die punten niet echt uitmaken.
Overigens kan een ja-knikker prima uitbloeien tot een discussie-maker hoor! Dit zal vast nog de fase zijn dat hij indruk op je probeert te maken en je daarom niet te veel wil tegen spreken!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 11:21

Ik snap je deels hoor, TS. Een vent moet geen ja-knikker zijn, ik heb ook tegengas nodig. Iemand die niet bang achter de bank kruipt als ik uit m'n slof vlieg over iets. Iemand die hard durft te zijn en me ronduit de waarheid zegt.
Maar ik ben juist wel romantisch. Een verse croissant van de bakker halen als verrassingsontbijt, knuffelend op de bank praten over onze eerste kus, hand in hand over straat.. HEERLIJK!!
Mijn perfecte vent bestaat, dus die van jou vast ook :D

En.. bij twijfel, niet doen ;)