Rommelend ogend huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Rommelend ogend huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:52

Hai mede-bokkers. :)

Sinds een maand of twee heb ik mijn eigen appartementje.
Naar mijn gevoel houd ik het erg netjes en schoon.
Nu kwam afgelopen woensdag een oud-schoolgenootje langs en deze zei tegen mij dat mijn huisje rommelend oogt. Ik voelde me lichtelijk gestoken. :Y)

Maar het heeft me toch aan het twijfelen gebracht. Ik heb weinig opbergruimte en moet het doen met wat ik heb, dus ik kan me toch ergens voorstellen dat het als een rommeltje oogt terwijl het voor mij juist heel netjes is. :')

Hoe los je zoiets nou op met weinig opbergruimte? Prullaria e.d. heb ik al zo veel mogelijk uit het oog.

Budget voor meer opbergruimte is er momenteel ook niet, zoals kastjes oid.

Alvast bedankt :)

Selka

Re: Rommelend ogend huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:53

En opbergboxen of manden? Ik heb een hekel aan losse dingen en de kat ook. Die sloopt gewoon alles maar helaas voor mij ook maisonjars, waxinelichtjes houders etc. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:54

Tja het ligt er net aan hoe het eruit ziet en wat er wordt bedoelt met rommelig. Geen samenhang in kleurne of een bij elkaar geraapt zooitje meubels is ook rommelig :P Foto's?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:55

Nou ben ik wel heen benieuwd naar een foto :P

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:57

Stoorde je je ook al aan het 'rommelige' voordat je oud-schoolgenootje hier een opmerking over maakte? Als dat niet het geval is: niks veranderen, het is jouw huis en jij moet je er lekker voelen.

Als je het zelf ook rommelig vindt: inderdaad spullen bij elkaar stoppen in boxen. Voor de rest misschien een beetje eenheid brengen in je inrichting qua kleur, verschillende kleuren in een kleine ruimte oogt vaak wat druk en rommelig.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:57

Ik vind het nog best aso om dat zo tegen iemand te zeggen, eigenlijk :=. Ik weet het niet hoor, maar zolang er geen bergen met kleren op de vloer liggen of stapels met vuile vaat op de salontafel staan kan het mij echt niet schelen hoe rommelig of netjes het huis van een ander is :=

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:57

Afbeelding

Afbeelding

Mijn bank is flink doorgezakt, dus dat zal zeker meespelen. :')
De turtle ligt normaal niet op de bank, maar ik heb even gauw een foto gemaakt voor jullie. :+

Eerder stoorde het me compleet niet, maar het heeft me gewoon aan het twijfelen gebracht omdat ik juist zo trots ben op mijn eerst eigen huisje. :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:58

O:)

Afbeelding

Van die mooie opbergdozen kan wel helpen. Wij hebben appelkisten ( https://www.google.be/search?q=appelkis ... UQ_AUIBigB ) op een leuke manier gestapeld en die gebruiken we als opbergruimte.

edit een vloerkleed kan het wat huiselijker maken, het oogt nu inderdaad een beetje kaal (maar hey, kwestie van smaken)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:59

_O- Mijn vrienden en vriend vinden het inderdaad ook compleet niet.
Deze jongen is eerder een bekende dan echt een vriend, we wouden eens samen muziek maken.
Ik voelde me dan ook lichtelijk beledigd door de opmerking :')

Edit: een vloerkleed ben ik inderdaad voor aan het sparen, ik vind het ook zo kaal nu.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:01

Jeetje.. Als je jouw huisje al rommelig vindt, dan is er bij mij een bom ontpfloft.. :')

Vind t heel netjes hoor.. :j

Nergens druk om maken.. :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:02

Lekker zo laten!!

Ik had echt een enorm vol huis verwacht. Hier is niks mis mee hoor!

Anoniem

Het oogt idd wat rommelig door wat weinig samenhang.

Wat te doen:
Met neme 10 euro.
Men kiest een leuke kleur uit.
Men gaat naar de action/Big bazaar/Xenos
Men haalt wat leuks in de kleur voor aan de wand
men neme twee kussenhoezen in dezelfde kleur
men neme een paar kaarsen(bij Big Bazaar het goedkoopst) in dezelfde kleur
men is klaar voor ong 10 euro :P

turtlelito

Haha, als hij dit rommelig vindt moet hij eens bij mij komen kijken _O-

Ziet er juist strak en netjes uit hoor, beetje clean zelfs, maar je woont er ook nog maar net he. Ik zou me er gewoon niks van aantrekken.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:03

Jeetje wat een zooitje!

Nee joh niks mis mee en de eerste die bij mij thuis binnenkomt en het nodig vind te zeggen dat het rommelig is, mag van mij best gaan opruimen hoor! Heb ik geen enkel probleem mee

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:03

He wat onaardig :') Misschien bedoelt hij/zij rommelig omdat je wat draadjes ziet naast je tv en je meubels zijn allemaal een andere kleur of van ander materiaal? Of je kattenspulletjes? Verder vind ik het niet rommelig, zou willen dat het bij ons altijd zo netjes was.

Zoals er al is gezegd is een vloerkleur leuk om er een geheel van te maken of een leuke gesloten kast waar je alles in kan stoppen zonder dat je je spulletjes kunt zien als de kast dicht is? (vage zin maar ik bedoel dus niet zo'n vakkenkast van de Ikea)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:04

Ik vind het eigenlijk heel netjes.Het enige wat ik zou kunnen zeggen is dat je gordijn in de hoek niet goed hangt als je die recht hangt ziet het er ook weer netjes uit,en je salon tafel is een andere kleur mischien kan je die wit schilderenEvt de draden naast de tv weg werken? Maar ik vind het er keurig uit zien hoor en als jij er toch maar blij mee bent?Heel veel mensen vinden mijn vloer lelijk en zelf vind ik hem nog altijd mooi. Nou lekker boeiend toch?

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 17:06

That I can do Joolien! Bedankt voor de tips. :)

De rest ook bedankt, ik ben toch wel opgelucht nu. :')
De salontafel ga ik nog wit maken inderdaad! De verf is er al, nu de tijd/zin nog.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:06

Haha wauw, als je dat al rommelig noemt! Wel denk ik dat de tip van Jolien een goede is :) En iets voor aan de muur is misschien ook wel leuk, die lijkt aardig kaal nu? Maar rommelig vind ik het zeker niet hoor!

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 17:07

Er hangt wel een klok aan de muur, maar die zie je net niet op de foto's natuurlijk. :D

Maar buiten de klok om is het nog erg kaal inderdaad hoor. Sowieso oogt het huis nog vrij kaal, het huiselijke missen we nog een beetje. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:09

Haha misschien red je het niet voor 10 euro, maar voor weinig geld is er vveel haalbaar hoor! En neem dan een opvallende kleur, zoals petrol of paars ofzo. Durf een beetje gek te doen!
En ook verf haal je goedkoop, hou goed de bonnen vavn de Gamma in de gaten, die hebben vaak 25% korting op verf, of misschien heft iemand nog wel wat verf voor je over. :P
Planten willen ook nog wel eens helpen voor rust.

En marktplaats is je beste vriend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:11

PureSG schreef:
[ [url=m/w7814X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/f2RMxU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn bank is flink doorgezakt, dus dat zal zeker meespelen. :')
De turtle ligt normaal niet op de bank, maar ik heb even gauw een foto gemaakt voor jullie. :+

Eerder stoorde het me compleet niet, maar het heeft me gewoon aan het twijfelen gebracht omdat ik juist zo trots ben op mijn eerst eigen huisje. :D

Als dit rommelig is ben ik de koningin := Is toch super strak en netjes?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:12

Het geheel is onsamenhangend. Dus daarin snap ik 'rommelig' wel. Maar het is wel gewoon netjes opgeruimd en oogt schoon, dus daarin zal het niet zitten.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:13

Ben jij blij met je huisje en wat je erin hebt staan?
Zo ja, lekker zo laten wil je zelf nog wat veranderen lekker doen.
Het is jouw huisje gewoon inrichten zoals jij het leuk vind en dat hoeft echt niet vandaag af te zijn!

Geniet van je huisje en wees er gewoon trots op, net zoals je het was voordat die horkenstein er een opmerking over maakte!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:14

Eén van je DVD's/games staat scheef, dus ja, rommelig :j

(Mijn kamer kan een voorbeeld aan die van jou nemen :+ )

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:14

Joolien schreef:
Haha misschien red je het niet voor 10 euro, maar voor weinig geld is er vveel haalbaar hoor! En neem dan een opvallende kleur, zoals petrol of paars ofzo. Durf een beetje gek te doen!
En ook verf haal je goedkoop, hou goed de bonnen vavn de Gamma in de gaten, die hebben vaak 25% korting op verf, of misschien heft iemand nog wel wat verf voor je over. :P
Planten willen ook nog wel eens helpen voor rust.

En marktplaats is je beste vriend :D

Ik zou mintgroen doen :P past beter bij de kleur van je vloer enz. Persoonlijke smaak hoor ^^

En inderdaad wat planten, bij de ikea vind je ook leuke grote potplanten.

Maar als jij zo blij bent, gewoon zo laten hoor! :)