Problemen met een vriend, situatie loopt uit de hand.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cooper

Problemen met een vriend, situatie loopt uit de hand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 16:29

Het zit zo;

Al enige tijd ga ik met iemand om, soort van friends with benefiets, maar absoluut geen relatie.
Tien maanden lang heb je lief en leed met die persoon gedeeld.
Ik ben zo open en eerlijk tegen hem geweest, en heb echt in mijn "ziel" laten kijken.

Nu kom ik er via een vriendin achter, dat die fwb een jaar geleden tijdens een ruzie, dingen over me gezegd heeft die absoluut niet door de beugel kunnen.

(Ik draag littekens op mijn lichaam omdat ik mezelf vroeger pijn deed. Tijdens een gesprek heeft die fwb met nog vrienden van me daarmee gelachen en gezegd; "Het lijkt wel miss filet americain, zo door de vleesmolen gehaald")

Tijdens dat gesprek met die vriendin wist ik dat ze niet loog, door de confrontatie met die fwb aan te gaan ben ik te weten gekomen (na enkele leugens) dat hij dit echt gezegd heeft, maar hij zegt ook duidelijk dat het niet de bedoeling was me te kwetsen, maar dat ik het eigenlijk nooit te weten had mogen komen.

Geen excuses of niks, wel boosheid naar die vriendin toe omdat die zogezegd jaloers is en wil stoken.

Ik had (dacht ik) een goeie band met deze man, maar blijkbaar zijn er meer leugens verspreid. Zo veranderd hij de waarheid en verdraaid hij de context van een verhaal naar zijn eigen goeddunk, zodat ik daar als de "slechte" persoon uitkom. Dat hij dit doet over anderen weet ik, ik weet hoe hij praat over vrienden van hem en was zo naïef om te denken dat hij dat over mij nooit zou doen.
Blijkbaar dus wel.

Ik wil geen vrienden meer met hem zijn, maar om hem zomaar uit mijn leven te bannen vind ik moeilijk omdat hij voor mij echt wel een maatje was. Ik probeer het nu steeds goed te praten en mezelf wijs te maken dat ik dit verkeerd interpreteer, maar ik voel me er echt helemaal niet prettig bij.
Ook al zeg je zoiets in een boze bui, ik wil niet bevriend zijn met iemand die zulke dingen over me zegt.

Wat zouden jullie doen? Contact verbreken of je er overheen zetten omdat het een jaar geleden gezegd is, en je toen gewoon vrienden was ipv fwb?
Laatst bijgewerkt door Murthul op 02-12-15 03:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt in overleg met TS

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:32

Phoeee dit vind ik echt kwetsend.. Ik zou voor mezelf nog een poging doen om het uit te praten en eens kijken hoe hij hier mee omgaat.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:33

Afkappen die handel. Iemand die zo over je praat wil je niet in je leven toch? En dat het niet de bedoeling was dat jij het te weten zou komen... Dude! :x Wat een sukkel. Nummer blokkeren, ontvrienden op facebook, deur niet meer open doen als hij aanbelt. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:36

Ieand die zo kwetsend over je praat zou ik niet als vvriend willen. Dat moet je ook niet willen, het feit dat je dat dan zo accepteeerd kan zeggen dat hij nog meer narigheid over je kan zeggen.
Nee hoor, dikke doei!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:37

Imre schreef:
Afkappen die handel. Iemand die zo over je praat wil je niet in je leven toch? En dat het niet de bedoeling was dat jij het te weten zou komen... Dude! :x Wat een sukkel. Nummer blokkeren, ontvrienden op facebook, deur niet meer open doen als hij aanbelt. :evaw:

Zó mee eens!!

Echt geen energie meer instoppen!!
:(:)

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:37

Lees nu je post eens terug.

Eigenlijk weet je het al, toch?
Je hele toon is al dat je vreselijk kwaad en teleurgesteld bent. En terecht.
En het 'toen gewoon vrienden' is ook al een fase waarin je zoiets niet over elkaar hoort te zeggen hoor. Als het nou een bepaalde gedraging van je was geweest had je er misschien nog zand over kunnen gooien, maar hállo, hij praat hier over jouw lichaam en weet verdorie zelfs nog dat daar een heftig verhaal aan vast zit. Dat maakt hij belachelijk?!

Wat een hond.
Wegtrappen die handel. Wat denkt ie nou?!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:39

Je zegt het zelf al...je wilt niet bevriend zijn met zo iemand, afkappen dus!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:41

En dat is een 'maatje' ..?
Betere vrienden zoeken - ook die vriendin die jou dit even onder de neus wrijft is niet kosher.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:46

cooper schreef:
Geen excuses of niks, wel boosheid naar die vriendin toe omdat die zogezegd jaloers is en wil stoken.

Vooral hierom zou ik hem heel hard de deur uitschoppen. Dat je iets kwetsends zegt over iemand die je (op dat moment) niet zo goed kent, dat kan. Dat je dat vervolgens geheim houdt omdat je weet dat het kwetsend is, ook nog acceptabel. Maar dan geen sorry zeggen als het wel uitkomt, en alleen maar boos worden op degene die uit de school is geklapt? Dat gaat er bij mij niet in :n Als hij zich niet schuldig voelt, geen sorry zegt en meer met zichzelf bezig lijkt dan met het feit dat hij jou pijn heeft gedaan, dan kan hij wat mij betreft opzouten :x

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:49

iemand die zich zo gedraagt is je vriendschap niet waard!

Ik zou met zo iemand nooit nog door eenzelfde deur kunnen. Ook in vriendschap en fwb is een zeker vertrouwen nodig en dat verdient jouw "maatje" duidelijk niet.

maartje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:49

Kentaro schreef:
Imre schreef:

Zó mee eens!!

Echt geen energie meer instoppen!!
:(:)

inderdaad! :j

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 16:53

Ja, ik vind het namelijk nogal moeilijk.
Ik probeer altijd het goeie van mensen te zien, ik probeer fouten en 'slecht gedrag' goed te praten, omdat ik het erg moeilijk vind te accepteren dat mensen ook slechte dingen kunnen doen. Ik ben nogal geneigd de schuld bij mezelf te leggen en te zoeken wat Ik fout deed waardoor die persoon zo deed, dan dat ik kan zien dat mensen soms gewoon ongezond voor me zijn. Zo blijf ik vaak te lang in vriendschappen of relaties zitten die niet goed voor me zijn, omdat ik hoop dat mijn waarneming fout is, en het gedrag daardoor verkeerd geinterpreteerd word.

Diep vanbinnen weet ik wel dat ik eigenlijk het contact moet breken.
Maar tien maanden lang heb ik hem dagelijks gehoord.
Ik had niet verwacht dat hij zo'n dingen durft zeggen.
Hij zei; Ik zal er niet over uitwijden want dan word je alleen maar bozer.
Wat voor mij hetzelfde betekent als: er is nog veel meer gezegd geweest.

Die vriendin die het vertelde, zei dit naar aanleiding van een gesprek dat we over hem hadden. Ze heeft ooit ook een soort van relatie met hem gehad, en ervaarde de dingen op dezelfde manier als ik. ( zo is hij fotograaf, en voert hij dus meiden dronken om foto's van hen te nemen, is hij een stuk ouder en een soort van charismatisch persoon dat jonge gebroken meiden aantrekt en de rol van vaderfiguur op zich neemt totdat die meisjes met hem naar bed gaan en emotioneel afhankelijk worden)

Het voelt alsof ik tien maanden in het donker heb gezeten en ze opeens het licht aandoen.
De waarheid komt dan wel even hard binnen na zo een illusie, maar ik weet dat ik beter alle contact verbreek.
Dankje voor de reacties

Anoniem

Re: Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 16:56

Meid, ga eerst eens van jezelf houden, door niet altijd de schuld bij jezelf te zoeken. Want vols mij schuilt hier heel veel meer achter dan enkel een klootzak van een vent.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:04

cooper schreef:
( zo is hij fotograaf, en voert hij dus meiden dronken om foto's van hen te nemen, is hij een stuk ouder en een soort van charismatisch persoon dat jonge gebroken meiden aantrekt en de rol van vaderfiguur op zich neemt totdat die meisjes met hem naar bed gaan en emotioneel afhankelijk worden)

:wow: :wow: :wow:

Meid, dat klinkt echt als een hele foute gast. Wegwezen, en wel nu :=

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:08

Ja, het probleem is dat hij zich zo goed voordoet, dat het moeilijk is om toe te geven dat hij eigenlijk wel niet zo goed is als hij laat uitschijnen. Ik zal dat wel verkeerd interpreteren, tenslotte drink je zelf je glas leeg en doe je mee, ook al is dat niet echt wat je wil. Angst om "liefde" te verliezen laat je gekke dingen doen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:11

Je hebt het toch wel veilig met hem gedaan he? Anders zou ik nog even een soatest laten doen. :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:15

Luister naar je innerlijke stem!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:16

cooper schreef:
zo is hij fotograaf, en voert hij dus meiden dronken om foto's van hen te nemen, is hij een stuk ouder en een soort van charismatisch persoon dat jonge gebroken meiden aantrekt en de rol van vaderfiguur op zich neemt totdat die meisjes met hem naar bed gaan en emotioneel afhankelijk worden)

Goh, nee echt een topvent! Een grote toevoeging aan je bestand met waardevolle vrienden!
-O-

Meid, ik ben blij dat je blijkbaar het licht ziet, want dit is een foute vent eerste klas! Dit zaakje stinkt aan alle kanten en ik mag hopen dat die jonge gebroken meiden wel meerderjarig zijn??? Anders zou ik direct naar de politie stappen.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:17

Imre schreef:
Je hebt het toch wel veilig met hem gedaan he? Anders zou ik nog even een soatest laten doen. :=

Hij was getest, dus gelukkig ben ik daarvoor niet bang.
Ook zelf nog laten testen, en allemaal niks aan de hand.

Nu , op dit moment, als ik de dingen in perspectief zie denk ik; Hoe kon ik het zover laten komen?
Maar dan voel ik wel meteen weerstand en de neiging om het goed te praten en de schuld bij mezelf te leggen. Zo praat ik het al maanden goed eigenlijk.

Ik moet echt leren grenzen aangeven, me daaraan houden, leren mezelf waardig genoeg te vinden om mezelf niet te laten onderdrukken.

Mensen die hier ervaring mee hebben, of dit herkennen?
(ik voel me langzaam wel een gek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:20

Ik zou zo iemand niet op zijn blauwe ogen geloven dat hij getest is :=
Ik heb daar ervaring mee, geen nee durven zeggen om mensen kwijt te raken. Dat heeft puur te maken met onzekerheid. Samen met jouw automutilatie denk ik dat je een zware tijd heb (gehad) dus dat je niet zomaar onzeker bent.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:20

Je gelooft hem toch hopelijk niet op zijn blauwe ogen dat hij getest is? Was je erbij?

Voor je verdere probleem van grenzen aangeven is het misschien handig om eens met iemand te gaan praten.

Edit: Joolien, tegelijk :D

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:22

Cayenne schreef:
cooper schreef:
zo is hij fotograaf, en voert hij dus meiden dronken om foto's van hen te nemen, is hij een stuk ouder en een soort van charismatisch persoon dat jonge gebroken meiden aantrekt en de rol van vaderfiguur op zich neemt totdat die meisjes met hem naar bed gaan en emotioneel afhankelijk worden)

Goh, nee echt een topvent! Een grote toevoeging aan je bestand met waardevolle vrienden!
-O-

Meid, ik ben blij dat je blijkbaar het licht ziet, want dit is een foute vent eerste klas! Dit zaakje stinkt aan alle kanten en ik mag hopen dat die jonge gebroken meiden wel meerderjarig zijn??? Anders zou ik direct naar de politie stappen.

Ik heb geen sensuele/sexuele foto's gezien van meiden onder de achttien, wel gewone foto's van meiden van veertien vijftien, maar die meiden ken ik, en ik denk dat daar verder niets gebeurt is.

De meiden die dus hetzelfde meegemaakt hebben als ik variëren tussen de leeftijd van 22 tot 26 jaar.
(en nu is dus ook duidelijk dat die meiden net als ik een vaderfiguur miste en daardoor door hem "ingepalmd" zijn. Nu, zij zijn relatief snel opgehouden en vertrokken, ik daarentegen heb het tien maanden 'goedgepraat' omdat ik dacht dat mijn gevoel wel fout zou zijn, maar na dat gesprek met die vriendin van hem (die een vriendin van me geworden is dankzij hem) is me opeens duidelijk dat het dus helemaal niet zo 'normaal' is als ik mezelf voorloog. Maar hij was die vriend die zei me graag te zien, en hij luisterde ook wel naar me en steunde me ook wel, leerde me dingen.... Ja, eigenlijk dus een vaderfiguur )

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 17:23

Hij heeft kanker, zijn bloed wordt maandelijks gecontroleerd, moest hij iets hebben zou dat uit de bloeduitslag gekomen zijn, neem ik aan.
Ikzelf heb ook in september nog bloed laten trekken, maar was gelukkig allemaal zuiver

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:24

Maar laten we even eerlijk zijn. Tis een jaar geleden en wat ik er van begrijp deed ts hem toen nog niet.

Zeggen wij in een ruzie of boze bui niet allemaal wel eens dingen die we helemaal niet zo bedoelen of zeggen omdat we kwaad zijn. Zegt niet iedereen wel eens iets wat super gemeen is? Ik denk het wel en ik weet dat mensen gaan zeggen "maar zo erg als dit niet" maar dat is onzin want wij hebben allemaal wel eens iemand gekwetst die we lief hebben/hadden. Waren jullie toen niet blij als je een 2e kans kreeg?.

Tis een jaar geleden en zoals je zegt zijn jullie beide niet verliefd maar is hij gewoon je maatje. Iedereen zegt wel eens wat waar die spijt van heeft. Ik zou er over praten en het hem goed laten maken/aangeven dat je teleur gesteld bent. Je kan het best een beetje op de spits drijven en hem ff laten zweten zodat die na denkt en zoiets nooit weer achter je rug om zegt maar sorry als je goeie sex hebt en geen gedoe verder plus dat jullie maatjes zijn, ik zou dat niet voor iets wat ruim een jaar geleden is kapot laten gaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:25

Zijn bloed wordt dan op totaal andere dingen gecheckt -O-

Wel fijn dat jouw bloed goed was!