Katten en kerstboom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tsaartje

Katten en kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 11:45

2 jaar geleden hebben wij voor het laatst een kerstboom gehad. Een neppe die we destijds bij de aldi hadden gehaald. Gelukkig geen dure boom want die boom heeft het dat jaar helaas niet overleefd met onze 4 katten :o :+ Ze klommen er voortdurend in en gingen dan met boom en al om waardoor menig tak verbogen was. Ook kon ik elke ochtend de boom opnieuw optuigen omdat ze kennelijk vonden dat ik de boom niet goed genoeg gedecoreerd had. :Y) :')

Vorig jaar geen kerstboom gedaan omdat ik dat gedoe van het jaar daarvoor zat was. Alleen nu begint het toch wel te kriebelen om weer een kerstboom te halen. Een echte begin ik niet aan aangezien 1 van de katten echt alles wil opeten en deze giftig zijn voor dieren. Mijn donderstenen zijn me toch dierbaarder dan een boom. <3 Hebben jullie tips voor goede boom die stevig is en dus niet aldoor omvalt en die 4 verwoestende katjes aan kan? :+
Helaas helpt opvoeden van de katten hierbij niet. Ze zijn hele brave engeltjes zolang je in de buurt bent maar als ik lig te slapen veranderen ze in kleine duiveltjes :Y)
Laatst bijgewerkt door Tsaartje op 01-12-15 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Yessy

Re: Katten en kerstboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:47

Altijd een uitdaging :D

Je kan de boom met een haakje en draad aan het plafond vastzetten, dat scheelt met omvallen. Hier hebben we het eerste jaar de SssCat (zo'n fles lucht met bewegingssensor) ervoor gezet zodat ze weg bleven als wij niet thuis waren. De rest van de tijd mochten ze wel bij de boom maar er niet in en eigenlijk hadden ze daardoor al snel geen interesse meer.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 11:54

Ervoor zorgen dat de katten er niet aankunnen als je niet thuis bent?
De mijne blijft er gewoon af, dus meer tips heb ik niet voor je.

Veel succes in alle geval!

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 11:58

Haha een uitdaging zijn ze zeker :D

Een haakje in het plafon is idd een goed idee. Scheelt 1 irritatie factortje :+ Echter zal een fles lucht hun niet afschrikken. 1 van de 4 ziet alles als een uitdaging en is eigenlijk niet bang te krijgen. En als die het durft dan durft nummer 2 er ook wel in. De andere 2 zullen er wel bij weg blijven maar laten dat nou net niet de grootste verwoesters zijn :') . Ik weet zeker dat die 2 in de boom zullen klimmen dus de boom moet er wel tegen kunnen. En dat kon die aldi boom in ieder geval zeker niet. Als er ook maar iets los aan zit zullen ze daar mee gaan spelen en dat er af halen met als gevolg niet alleen verbogen takken bij de aldi boom maar ook een kale stam :=

En de boom van de katten scheiden lukt helaas niet. De boom zal in de woonkamer komen te staan waar de katten verblijven. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:33

Om dezelfde reden hebben wij nu van die guirlandes aan het plafond hangen.... minstens zo sfeervol!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:35

Ik waag me er dit jaar niet aan. :')
Heb het gigantisch druk dus niet vaak thuis en vorig jaar was niet echt een succes. Toen was Neko nog een kitten die graag bommetjes maakte op de kerstboom. Eerlijk is eerlijk... ik zie het niet als een uitdaging om dat nog eens te zien gebeuren. Hij is nu bijna 7 kilo. :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:36

Afbeelding

Ahum :Y)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:37

Wat heb je prachtige versiering erin! Heel origineel.

:')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:41

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:42

Yontheke schreef:
[ [url=m/W2M8L3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahum :Y)

Dat dus :j ~~}>

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:43

ik durf het niet aan... zes kilo kat dat overal inspringt..zelfs jassen aan de hoge kapstok zijn niet veilig

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:50

Afbeelding

Eikel

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 07:51

Onze boom staat altijd in een hoek met een draadje aan de muur, maar gelukkig zijn die van ons niet zo stout als die van jou.

Afbeelding

Tsaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-15 19:35

Haha omg die foto's. Totale herkenning. Ik vrees dat ik me er dit jaar ook maar niet aan ga wagen. Ga inderdaad maar wat doen met guirlandes. 1 van mijn slopers is ook best een bolle kat en dat is juist degene die het geweldig vind om er in te klimmen en dan met kerstboom en al om te gaan. Misschien dat ik een piep klein boompje neer zal zetten. Zodat ik die elke keer mee kan nemen als ik uit de kamer ga :p

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:40

Ik heb er al spijt van dat we de boom gezet hebben.
De nieuwe lampjes hingen er welgeteld 5 minuten in voor dat ze de kabel doorbeet. Er werken nog 5 lampjes {:)-:(

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:54

Ik zag op Facebook een foto voorbij komen van een kerstboom ondersteboven aan het plafond gemaakt :=

Hier ook een kat die er de afgelopen 2 jaar in klom, moeten straks nog zien wat hij doet. Hier ook een nep boom (en plastic ballen) die niet erg duur was, niet heel stevig dus maar als hij kapot is kopen we wel weer wat anders.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 19:58

Afbeelding

dit dus...... helaas is dit alles wat ik aan kerstboom kan hebben met maar 1 hoogbejaarde kat in huis, het mini boompje op de achtergrond is ook al ter ziele

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:07

Na het overlijden van mijn 2 katten heb ik afgelopen zomer een nieuwe huisgenoot.
vorige eigenaar wist niet hoe hij zou zijn met de kerstboom omdat hij bij haar ook nog maar kort was(had hem ook weer overgenomen).

Maar ik heb vandaag de gok gewaagd. Bij ranzijn een kleine boom gekocht. Hij staat nu voor proef met welgeteld 4 ornamenten erin. Poes was wel erg geintresseerd maar tot nu toe gaat het goed.

Denk wel dat ik een paar plastic ballen ga aanschaffen...just in case , vind het zonde als mijn kerstfiguren(ik heb geen ronde ballen alleen figuurtjes) te barsten gaan.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 20:25

We hebben gelukkig een kunstboom die ons poezenbeest van 3kg wel kan houden zonder dat ie omvalt. Ook enkel plastic ornamenten er in gehangen. Maar als je ze er elke keer uit moet halen.. Niet echt gezellig :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 12:58

Ik heb dus echt nog nooit problemen gehad met katten en kerstbomen :') heb ik dan van die lieve katten? :P
Heb er 3 nu en ze blij er braaf uit.

Alleen die kerstballen... Die kan je er wel leuk uithengelen natuurlijk :+ maar die lol Is er gelukkig na 2 dagen wel af.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:02

Nou, het zijn niet alleen katten hoor. Onze labrador van net een jaar kan er ook wat van :Y) Stom beest jat alle kerstballen uit de boom en rent er onderdoor }:0

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:12

Hahahahaha sorry, maar die kat ín die boom! Ik zou een lachstuip van hier tot Tokio krijgen als ik dat aan zou treffen _O-

Hier valt het gelukkig mee, het enige wat ze doet is via de vensterbank de ballen eruit slaan. Het tweede jaar hier ging het best goed, dus ik een heleboel (te dure) nieuwe kerstballen gehaald van glas, jaar erna lag minimaal de helft in stukjes op de grond. Dus dan maar weer plastic.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:17

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:23

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 15:25

Kun je de katten niet uit de ruimte waar de kerstboom staat weren, op het moment dat je er niet bent? En zet in hun ruimte dan een leuk kerstboompje met onbreekbare ballen waar ze lekker mee kunnen klooien... Hebben ze toch nog wat. Bovendien kan het zijn dat ze er dan op uitgekeken raken na een tijdje en hun interesse in kerstbomen verliezen.