Maar het zit dus zo:
Ik ben eigenlijk nooit ziek, maar gisteravond werd ik dit wel ineens.
Gigantische hoofdpijn, verkouden, zere keel.. Eigenlijk van alles wat.
Vannacht geen oog dichtgedaan door mijn mega zere bonzende hoofd.
Met als gevolg dat ik vanmorgen gebroken was, en mijn hoofdpijn er absoluut niet minder op was geworden.
Dus uiteindelijk de keuze gemaakt om mezelf ziek te melden, aangezien ik een redelijk zwaar lichamelijk beroep heb, en ik niet dacht dat ik dit ging volhouden.
Nu staat er al een aantal weken vast dat we vanavond uit eten zouden gaan met de hele familie. Neven, nichten, ooms en tantes.. Alles erop en eraan.
Ik had vanmorgen al een berichtje gestuurd dat ik zeer waarschijnlijk dus niet mee zou gaan, aangezien ik ziekjes was.
Maar nu voel ik me eigenlijk wel weer 'ok'.
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Want ik heb me tenslotte wel ziek gemeld op het werk. En ik vind eigenlijk niet dat je dan wel kan maken om wel leuke dingen te gaan doen op die dag.
Maarja, ik voel me echt stukken beter dan vannacht en vanmorgen.. En ik moet over 3 weken toch eruit op het werk. Contract loopt af. Dus mijn duiveltje op mijn schouder zegt: Tja, ze kunnen je hooguit ontslaan, nouja dan zit je 3 weken eerder thuis
Andere kant denk ik weer: Nee, je hebt je ziekgemeld vandaag, dan blijf je vanavond ook maar mooi thuis, en eet je gewoon thuis en lekker op tijd naar bed.
Wat zouden jullie doen in mijn situatie?