Intocht Sinterklaas in Meppel - wie is erbij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Paisano

Intocht Sinterklaas in Meppel - wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 15:51

Na weer een heel jaar wachten is het morgen zo ver: Sinterklaas komt aan! :):) Wie gaat hem nog meer verwelkomen in Meppel? Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Handige informatie: http://sinterklaasmeppel.nl/

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:55

Ik ben er, sterker nog, ik zit in de erker te kijken hoe ze moeten varen ennwie wat moet doen :')

Want mn tante en mn zusje wonen aan de kade :D eerste rangs kijken dus :D

Anoli

Re: Intocht Sinterklaas in Meppel - wie is erbij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:01

Ik ga voor het eerst dit jaar het op tv kijken... of voor het eerst, sinds heeeeel veel jaar zeg maar :')

Ik ben jaren zelf zwarte piet geweest bij de intocht in mijn woonplaats en dat viel altijd samen met de landelijke intocht. Kon het dus nooit kijken -O- Maarrr dit jaar geen zwarte piet meer, dus ik zit er helemaal klaar voor. Pepernoten zijn in huis, de tv is gereserveerd en ik heb er helemaal zin in :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:04

Ik ben er bij :D
Vermomd in t zwart... of als schoorsteen, daar ben ik nog niet over uit. Dus zal naar jullie zwaaien vanaf de boot ;)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:05

Ik helaas niet, maar ik hoop dat er geen relschoppers komen...

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:09

In theorie zou het een stil protest moeten worden... maar ik hou mn hart vast hoor... zou toch te sneu voor woorden zijn als een stel idioten een kinderfeest komt verstoren (even los van de hele discussie of piet wel of niet zwart moet zijn)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 16:09

Goed opletten of je ons ziet he, Ilona! :D Ik ben die meid met die twee kindjes bij d'r. Moet te vinden zijn toch! :))

miccamaaike schreef:
Vermomd in t zwart... of als schoorsteen, daar ben ik nog niet over uit. Dus zal naar jullie zwaaien vanaf de boot ;)

Wat super leuk dat je met de boot mee mag!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:10

miccamaaike schreef:
In theorie zou het een stil protest moeten worden... maar ik hou mn hart vast hoor... zou toch te sneu voor woorden zijn als een stel idioten een kinderfeest komt verstoren (even los van de hele discussie of piet wel of niet zwart moet zijn)

_/-\o_ Ameeen

Paisano schreef:
Goed opletten of je ons ziet he, Ilona! :D Ik ben die meid met die twee kindjes bij d'r. Moet te vinden zijn toch! :))

miccamaaike schreef:

:') :') er zijn duizenden kids daar en honderden of duizenden vaders en moeders, just saying :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:12

Ik ben die piet met het roze pak, dus spot mij ook maar even :+

Ja super leuk :) Doe al van kinds af aan mee, inmiddels ben ik 13 weken zwanger dus ik denk dat het ook m'n laatste jaar wordt dat ik mee doe, maar wel heel speciaal dat het nu de landelijke intocht is!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:18

xniieeenke schreef:
miccamaaike schreef:

_/-\o_ Ameeen

Paisano schreef:

miccamaaike schreef:

:') :') er zijn duizenden kids daar en honderden of duizenden vaders en moeders, just saying :')

Teammies herkennen elkaar altijd... soort van superpower ofzo :')
Nee geintje :D Ik heb Paisano nog nooit in het echie gezien geloof ik, of wel paisano?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 16:23

miccamaaike schreef:

Ja super leuk :) Doe al van kinds af aan mee, inmiddels ben ik 13 weken zwanger dus ik denk dat het ook m'n laatste jaar wordt dat ik mee doe, maar wel heel speciaal dat het nu de landelijke intocht is!

Oh, dat zou me echt geweldig lijken, al die kindjes blij maken! :D Knap dat je het nog kan met je zwangerschap! Het zal volgend jaar wel ineens anders zijn om er niet meer als Piet te staan. Maar het zal vast ook geweldig zijn om je eigen kleintje te kunnen zien genieten!

Anoli schreef:
Nee geintje :D Ik heb Paisano nog nooit in het echie gezien geloof ik, of wel paisano?

Wellus! :j Op Horse Event dit jaar! Maar we hebben elkaar niet gesproken, dus het kan zijn dat je me gemist hebt ja.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:25

Even ter illustratie :D

Dit is in 2011, ik ben de roze piet :+
Afbeelding

en deze is denk ik van nog daarvoor, toen had ik een meer paars pak aan
Afbeelding

Ik gok dat t weer roze wordt.. dus is nu een eitje voor jullie om me te herkennen :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:27

Paisano schreef:
miccamaaike schreef:

Oh, dat zou me echt geweldig lijken, al die kindjes blij maken! :D Knap dat je het nog kan met je zwangerschap! Het zal volgend jaar wel ineens anders zijn om er niet meer als Piet te staan. Maar het zal vast ook geweldig zijn om je eigen kleintje te kunnen zien genieten!

T is ook altijd zo leuk! Deed het altijd met een groepje bekenden maar ben de enige die is overgebleven :+ Ach ja ik vind het te leuk dus ik doe gewoon ieder jaar weer mee. Volgend jaar zou op zich nog wel kunnen, dan is de kleine (als alles goed gaat) een half jaar oud en is het toch nog niet leuk om te gaan kijken. Maar daarna wordt het lastiger denk ik. Ach ja... eens moet er een einde aan komen he.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:30

Ja generale repetitie! :')

Afbeelding

Afbeelding

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 16:44

Paisano schreef:
Anoli schreef:

Wellus! :j Op Horse Event dit jaar! Maar we hebben elkaar niet gesproken, dus het kan zijn dat je me gemist hebt ja.

Oh echt waar?! Ik heb dit jaar zoveel teammies ontmoet op HE dat ik het niet meer weet :o

Afbeelding
Ik ben de middelste, en ondanks dat ik niet zo veel heb met kinderen is het fantastisch om die kinderen helemaal blij gek te maken met de intocht :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:07

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:10

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:17

Tsja dat is helaas niet te voorkomen... laten we hopen dat het idd een stil protest blijft en het rustig blijft.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:18

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:19

ik denk eigenlijk dat het geen stil protest word, zal vast ook gevochten worden

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:48

Was een mooie dag gisteren!

Alles is rustig verlopen, geen vechtpartijen oid dus dat was erg fijn. Opkomst qua publiek viel overigens wel erg tegen. Ik was op de Bleekerseiland en daar was echt niks te beleven. Dat is helaas ook gesloten omdat t steeds rustiger werd. Dus toen naar het Kerkplein en dat was gelukkig wat drukker.

Het was geen stil protest, de tegenstanders riepen toen ik langs liep 'no more black face' en ik moet zeggen dat ik ze echt behoorlijk intimiderend vond. Ik ben toen aan de andere kant gaan lopen en daar werd juist 'welkom zwarte piet' geroepen. Heel tegenstrijdig. Ik vond het eigenlijk vooral sneu voor de kinderen die in de buurt van t protest stonden. Ga je kind maar eens uitleggen waarom mensen dat roepen.

Al met al een zeer geslaagde dag. Wel een hele lange dag dus behoorlijk gesloopt! Maar ben blij dat alles zo gemoedelijk verliep. Ik zal de intocht eens terug gaan kijken op tv, want ben wel benieuwd!

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 18:51

Wij hebben ook een hele leuke dag gehad! We stonden tegenover de plek waar Sint van zijn boot ging. Toeval eigenlijk, want we waren er alleen maar gaan staan omdat er toevallig een plekje was. We hebben nog flink lang moeten wachten, maar behalve wat ongeduldige 'komt Sint nou nog?' hebben de kleintjes zich heel goed gedragen. En toen de boot er eenmaal was... genieten! :D De kleinste (3,5) was heel schattig. Ze kent alle liedjes uit haar hoofd, maar vond 'Let it go!' uit Frozen véél leuker. Dus zong ze op alle traditionele muziek haar eigen tekst mee. :)) We hebben nog gezocht naar Pieten in roze pakjes, maar er liepen zoveel Pieten rond dat we geen idee hadden of we jou ook zagen. Toen Sinterklaas op Amerigo wegreed, wilden wij binnendoor richting het Kerkplein lopen. Maar dat was toen al zo druk, dat het afgesloten was. We hebben toen nog een rondje gelopen en zijn uiteindelijk bij de la Place beland voor wat warme chocomel. :D

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:07

Wij hebben ook een hele leuke dag gehad :D

Wij hebben keukentrappen en krukjes in de gang gezet en heerlijk in de erker zitten kijken met warme chocomel hoe iedereen voor het huis stonde te blauwbekken. toen de sinterklaasboot van rechts kwam om sinterklaas op te halen eventjes snel naar buiten en even kijken, daarna hup weer naar binnen om verder op tv te kijken :D toen sinterklaas op tv van pakjesboot 13 naar de andere boot ging zijn wij weer naar buiten gegaan en toen kwam ie net langs. dus even gezien hoe de boot draaide, daarna heel hard gezwaait en toen de boot door de brug was, hup weer naar binnen om weer verder te kijken op de tv.

We hebben nog even overwogen om naar het kerkplein te gaan, maar het duurde even voordat de brug weer dicht ging, dus toen zeiden we, we gaan vanmiddag wel. dus smiddags een rondje stad gedaan :D

Het was echt super gezellig :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:08

Klinkt als een geslaagde dag Paisano! Stond je dan aan de kant waar de Sint van boord ging of aan de andere kant van het water?

Ik was toen al niet meer op de boot, ging er bij de sluis en we zijn toen langs de gracht richting stoet gelopen (aan de andere kant dan de boot aankwam).

Er waren ook echt veeeeel Pieten!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 19:09

heerlijke positie dus om te kijken ladybird! 's middags was het gelukkig al stuk rustiger in de stad, toen kon je overal zo bij, dat was wel prettig!