Ik heb momenteel een probleem, en dat er anderen even meedenken lijkt mij nu geen overbodige luxe.
17 oktober is ben ik met de camera op pad geweest. Aangezien mijn camera een gewicht van 2,51 kilo heeft inmiddels, wilde ik toch meer bescherming voor mijn nek. Ik bestelde een schouderband en ben vol goede moed naar de Desert Trail geweest.
Van 9 uur 's morgens tot 2 uur 's middags heb ik er goed gebruik van kunnen maken, tot we terug liepen naar de auto. De camera maakte spontaan een plof naar de grond. Camera was nog heel, maar mijn lens kon de dreun niet aan
Het complete focussysteem was kapot. Zowel handmatig als automatisch lukt het niet meer.Nu heb ik de band opgestuurd om nagekeken te worden, ik wil natuurlijk graag vergoeding voor mijn lens.. ik vertrouwde op hun product waardoor mijn product nu kapot is.
Na een tijd wachten heb ik nu dan toch eindelijk antwoord. Er staat onder andere in:
Citaat:U geeft aan dat de band was aangesloten op de voet van het objectief. Het carry speed systeem is juist ontwikkeld om aan te sluiten op de body, en dus niet op het objectief.
Ik loop hiermee tegen de volgende vraagtekens aan:
- Het wordt nergens aangegeven
- Het schroefdraad is hetzelfde als die van de body, dus hoezo zou dat niet kunnen?
- Ik weet nu nog steeds niet hoe mijn schroefdraad er ineens uit gedraaid kon zijn.
Citaat:ook echt bedoelt voor, zoals aangegeven, "instap spiegelreflexcamera's en compacte systeemcamera's". Niet voor camera's met een tele-objectief. De band kan het objectief wel dragen maar moet dan wel juist gemonteerd worden. Dit houdt dus in dat het op de body gemonteerd wordt.
- Dit werd nergens aangegeven dat het niet voor een tele-objectief is, noch dat het op de body gemonteerd moet worden. Ik las dat de band tot 5 kilo kan dragen, dus ik was in de veronderstelling dat dit goed was.
Nu stellen zij mij voor een geschikte band te sturen, maar helaas kan er niks vergoed worden qua lens. Dat zij de band willen vervangen vind ik een goed idee, fijn meegedacht!

Toch zit ik met bovenstaande vraagtekens en vraag ik mij af wat jullie er van denken? Misschien zit ik namelijk gewoon vast in mijn denkwijze en houdt hier het verhaal op, of hebben jullie punten waar ik nog even over na kan denken?