Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 15:06

Ik kon geen topic vinden over samen gaan wonen, dus ik dacht ik maak er een. 8)7 Ik vind het wel fijn om ervaringen te delen met mensen die ook gaan samenwonen binnenkort!

Ik ben Amanda, 22 jaar oud en ik kom uit Spijkenisse. Ik ben 7 jaar samen met mijn vriend en na 4 weken Thailand zijn we klaar voor de volgende stap, namelijk samenwonen. Inschrijven etc hebben we vorig jaar al gedaan, we zijn nu druk voor een x bedrag per maand spullen aan het kopen voor onze uitzet en zijn al een heel eind. Nog een paar maandjes sparen en dan kunnen we serieus op huisjes gaan reageren.

Zijn er meer meiden die in dezelfde situatie zitten? :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:10

Hier ook plannen! Zal waarschijnlijk pas eind 2016 worden als we het halen.
Ik studeer als het goed is in januari af en zodra ik een vaste baan hebben gevonden kunnen we gaan rondkijken.
Volgens mij heeft mijn vriend zich al wel ingeschreven bij zo'n woningbedrijf, ik nog niet. Heb er op internet wel een paar keer naar gekeken maar ik snap niet echt waar ik moet zijn :o? .

Daarnaast staan we ook zeker open voor kopen, dat wordt vanuit mij thuis erg gestimuleerd.

Het is dus nog allemaal niet heel erg concreet, maar we beginnen langzaam aan wel te merken dat we er aan toe zijn.

Oja in december zijn wij ook 7 jaar samen en ik heb al wel op kamers gewoond.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:11

Ja! Al wordt het waarschijnlijk nog eind dit jaar. Ik heb een huis gekocht en vriendlief komt erbij wonen. Heb al 4,5 jaar samengewoond met m'n ex, dus helemaal nieuw is het niet voor me. Toch wel weer heel spannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:16

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Re: Samenwonen in 2016, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 15:37

Leuk dat er nog meer mensen zijn met plannen!

Mijn vriend heeft best wel lang getwijfeld en 'gekleuterd' voor hij het echt wilde, maar hij is nu echt rete enthousiast en komt steeds met ideeën. :') We hebben wel besloten te gaan huren, ik heb een flexcontract en daar krijg je niet echt makkelijk een hypotheek mee, mijn vriend is nog student (laatste jaar).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:44

Het is bij ons natuurlijk ook nog afwachten of we überhaupt kunnen kopen.
Zijn beide nu nog student maar studeren allebei als het goed is in 2016 af.
Ik wat eerder dan hij, maar daarentegen heeft hij weer een "vast" jaarcontract.

Achja, we hebben verder geen haast. Eerst maar eens uitzoeken hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:48

Wij willen ook opzoek naar eigen huisje :j wonen al wel paar jaar samen in deel van het huis van mijn schoonouders.

Inschrijven hebben we niet gedaan want als ik in januari ook klaar ben met mijn studie en aan het werk ga dan verdienen we daar te veel voor.

Mijn vriend heeft wel een jaarcontract en zit in een hele gunstige sector (ingenieur)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 15:53

Bij ons is het tempo wel wat omhoog gegaan, mijn moeder ligt in scheiding en gaat dus verhuizen maar ik wil niet meer mee, omdat zij ook moet gaan huren en het waarschijnlijk niet past met mijn broertje en zusjes om allemaal een eigen kamer te hebben. Als zij eerder een huis heeft dan wij ga ik overbruggen in mijn vader zn huis, dat staat leeg omdat hij vaak bij zijn vriendin is.

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:59

Mijn vriend en ik zijn opzoek naar een appartement!
Hij is net afgestudeerd en heeft een baan, waarschijnlijk vanaf januari zelfs een vast contract.
Zelf ben ik nog student, hoe doen jullie dat met de kosten? Wanneer wij een appartement gaan huren kan ik echt niet de helft dokken, 1/3 red ik dan weer wel.

Ook hebben we al op verschillende appartementen gereageerd, maar we krijgen helemaal geen respons van de makelaren. Wanneer we zelf maar eens contact opnemen krijgen we te horen dat het al verhuurd is.
Misschien snap ik nog niet zo goed hoe het allemaal werkt, haha. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:00

Betalen wat je kunt dus naar draagkracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-22 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:04

Zelfde als Yvank gaan wij doen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:06

Mijn vriend en ik willen iets gaan zoeken als hij afgestudeerd is (feb 2016) Kan echt niet wachten, heb het thuis wel gezien en dat heen en weer reizen steeds is ook irritant. Ik studeer dan nog dus hij zal eigenlijk bijna alles betalen en ik de boodschappen en kleding.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:08

Wij doen het anders:

Ik heb een huis gekocht, in m'n eentje. Vriendlief deelt voorlopig (hij verdient een bak minder dan ik) alleen in de kosten die groter worden doordat we met z'n tweeën zijn, zoals G/W/L en de boodschappen. Dingen die hetzelfde blijven, betaal ik, zoals internetverbinding en opstalverzekering. De hypotheek was sowieso al mijn feestje. Het geld dat ooit uit de verkoop van het huis komt, is dan ook van mij.

Ik heb er wel echt zin in! Samen klussen en dan niet meer elke zondagavond afscheid nemen.

Overigens zijn we bijna een jaar bij elkaar nu en ik ben 26 en hij 34. Hij woont tijdelijk bij z'n ouders, ik ben ruim 8 jaar geleden op kamers gaan wonen en ruim 5 jaar geleden samen gaan wonen met mijn ex. Met hem heb ik in mei 2013 een huis gekocht, waar ik eind 2014 ben weggegaan. In mei van dit jaar m'n eigen huis gekocht, waar ik over twee weken de sleutel van krijg. Heb tussendoor dus een jaartje gehuurd.
Laatst bijgewerkt door Tink89 op 04-11-15 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:09

Ik meld me, na 3,5 jaar lange afstandsrelatie gaan we in februari dan eindelijk samenwonen. In litouwen, dus ook gelijk emigreren voor mij :D Nu nog even flink aan de slag met mijn studie om mijn diploma in februari te kunnen halen.
Ik ga eerst bij hem intrekken in zijn appartement. Dan willen we op zoek naar land om een huis op te bouwen.
Als ik daar ben wil ik wat meer eigen spulletjes daar kopen. En meenemen van huis natuurlijk. In december gaan we alvast een beter bed kopen samen.
Verder al beetje bezig met inlezen in hoe ik me daar kan inschrijven enzo, komt nog best wat bij kijken ondanks dat het een EU land is.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:11

xSiep schreef:
Ik meld me, na 3,5 jaar lange afstandsrelatie gaan we in februari dan eindelijk samenwonen. In litouwen, dus ook gelijk emigreren voor mij :D Nu nog even flink aan de slag met mijn studie om mijn diploma in februari te kunnen halen.
Ik ga eerst bij hem intrekken in zijn appartement. Dan willen we op zoek naar land om een huis op te bouwen.
Als ik daar ben wil ik wat meer eigen spulletjes daar kopen. En meenemen van huis natuurlijk. In december gaan we alvast een beter bed kopen samen.
Verder al beetje bezig met inlezen in hoe ik me daar kan inschrijven enzo, komt nog best wat bij kijken ondanks dat het een EU land is.

Spreek je de taal? En ga je daar dan ook werken?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 16:12

Siep wat spannend!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:14

Tink89 schreef:
xSiep schreef:

Ik heb al een jaar lessen in de taal, maar het is erg moeilijk. Ik ken nu de basis en heb me ingeschreven voor een wat intensievere cursus.
Ik ga daar ook werken, heb al een baan geaccepteerd bij een noorweegs bedrijf dat Nederlands/engelssprekenden zocht. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:18

Getwijfeld over of ik me zou melden aangezien menig mensen een mening over onze stap hebben maar ik ga het toch doen. :D

Plan is om in september 2016 samen te gaan wonen met mijn vriend, we zijn dan 2 jaar samen. Hebben nu een lange afstandsrelatie (Den Haag - Leeuwarden) en in januari gaat hij voor 2,5 maand naar Thailand.

Hij is dan met zijn 4e jaars eindstage bezig en ik met de laatste 5 maanden van mijn 10 maanden stage en zit dan in jaar 3. Hij woont nu in een studentenhuis en ik bij mijn ouders. Je kan het misschien beter zien als twee studenten die samen iets zoeken. Maar voor ons is het gewoon echt samen wonen. :) Hij is tegen die tijd 22 en ik ben dan 19.

Siep; wauw wat ontzettend spannend zeg! Gaaf ook!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:19

xSiep schreef:
Tink89 schreef:

Ik heb al een jaar lessen in de taal, maar het is erg moeilijk. Ik ken nu de basis en heb me ingeschreven voor een wat intensievere cursus.
Ik ga daar ook werken, heb al een baan geaccepteerd bij een noorweegs bedrijf dat Nederlands/engelssprekenden zocht. :)

Tof, succes!

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:21

@ dominique, hoezo hebben sommige mensen een mening daarover dan? Ik vind het helemaal niet raar klinken! Gewoon doen waar je je goed bij voelt!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:27

Tof Siep en spanned!!

Idd, Dominique helemaal niet zo raar hoor!
Je zult misschien iets creatiever moeten zoeken en je meer richten op een echte studentenstad maar dat is toch niet zo'n probleem.
Vriendin van mij woonde ook met haar vriend samen tijdens de studie.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:28

Ik zal in 2016 ook gaan samen wonen met mijn vriend. Zijn tegen die tijd ongeveer een jaar samen.
Hij heeft nu al een eigen huurhuisje waar ik eigenlijk ook in woon, maar nog niet officieel. Hij zal er eind 2016 uit moeten zijn, aangezien de flats tegen de vlakte gaan.

We willen een huisje kopen en hopen dat we gelijk voor een eengezinswoning kunnen gaan. We zijn al een beetje aan het kijken en uitzoeken.

Kan niet wachten, heel fijn dat ik elke dag bij hem kan zijn in zijn huisje. Maar het is zijn huisje en niet die van mij. Voel mij hier niet thuis. Kijk er dus naar uit om samen iets moois te maken in een nieuw huis en er echt ons plekje van te maken. :D

Ik ben 20 trouwens en hij 28. :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:31

Fee_ schreef:
Ik zal in 2016 ook gaan samen wonen met mijn vriend. Zijn tegen die tijd ongeveer een jaar samen.
Hij heeft nu al een eigen huurhuisje waar ik eigenlijk ook in woon, maar nog niet officieel. Hij zal er eind 2016 uit moeten zijn, aangezien de flats tegen de vlakte gaan.

We willen een huisje kopen en hopen dat we gelijk voor een eengezinswoning kunnen gaan. We zijn al een beetje aan het kijken en uitzoeken.

Kan niet wachten, heel fijn dat ik elke dag bij hem kan zijn in zijn huisje. Maar het is zijn huisje en niet die van mij. Voel mij hier niet thuis. Kijk er dus naar uit om samen iets moois te maken in een nieuw huis en er echt ons plekje van te maken. :D

Ik ben 20 trouwens en hij 28. :)

Als het jullie huisje wordt, betaal jij dan ook mee en staat de hypotheek dan ook deels op jouw naam? Als jij 20 bent en hij 28 kan ik me voorstellen dat jullie (nog) niet evenveel verdienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 16:32

@ Siep, Heb heel vaak gehoord dat we te kort bij elkaar zouden zijn tegen die tijd, ik nog te jong ben en dat je voor je gaat samen wonen eerst op jezelf gewoond moet hebben := . Onze ouders staan er helemaal achter en vinden het ontzettend leuk. Wij natuurlijk ook en dat is wel het belangrijkste. :j

@Josien, Nee precies! In principe hebben we al heel veel leuke 2 kamerappartementjes gevonden binnen ons budget. Daarbij hebben we ook al ontzettend veel meubels en hebben we beide familie genoeg om te helpen klussen in het huisje. We zijn ook al druk bezig met sparen en dat de goede richting op!

Ik heb eerlijk gezegd altijd zoiets van leven en laten leven, meningen van anderen kunnen ons gestolen worden :)) .