Tvbox ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Tvbox ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 11:38

Ik zag bij kennissen die een smart tv hadden dat ze een tvbox hadden aangesloten op de tv.
Je kan er films mee kijken, live tv kanalen, Netflix,youtube en veel meer.
Zijn er hier bokkers die al zo'n tvbox hebben?
Wat is het gemak ervan, en waarom zou ik er een kopen?
Voor mensen die niet weten wat een tvbox is, hier staat een simpele uitleg:
https://www.uwtvbox.nl/watishet

En nog een vraag,als ik er een koop, WELKE is dan goed?
(er zijn er zooooveel te koop)

Janine1990

Re: Tvbox ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:42

Ik lees even mee... Dacht dat dit soort dingen voor een niet smart-tv waren?
Dit is iets soortgelijks als een Chromecast toch?

En als je dan dingen vanaf je computer naar TV streamt, kan je dan andere dingen doen op de computer?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 11:56

Je kan van je gewone tv een smart tv maken.
Ik heb al een smart tv,dus misschien heb ik zo'n tvbox helemaal niet nodig.
Ik heb er verder ook niet veel verstand van,ik had gehoopt dat ik hier meer info zou kunnen krijgen.

Ik kan nu op mijn gsm een youtube film afspelen en dat door middel van screen mirroring (vergelijkbaar met zoiets als Chromecast) naar mijn tv sturen en zo dus op de tv youtube kijken,maar dan loopt het geluid niet lekker mee en het hapert af en toe.

Met een tvbox zou dat allemaal vloeiender moeten gaan.
En je kan via de tvbox ook naar de playstore en bijv. Candy crush op je tv spelen. :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:59

Huh? Dat middelste stukje begrijp ik niet helemaal.
Wij hebben gewoon de Youtube app op de tv zitten, met een code sluit je je mobiel aan en kies je mobiel je playlist, terwijl er constant op TV wordt afgespeeld. Geen hapering.
Maar bij jou werkt dat anders?

Zo te lezen zitten we in hetzelfde schuitje :P :P :P

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:07

Wij hebben sinds een week zo'n boxje van Apple. Eerst hadden we een Pathé bioscoop abonnement, maar sindsdien een Netflix abonnement. Werkt perfect als je het mij vraagt. Duurt allemaal wat langer voor films en series uitkomen, maar dat maakt mij niet zoveel uit.
Wij hebben gewoon een simpele Philips televisie, geen smart tv. Maar het kastje van Apple heeft er zelf een smart tv van gemaakt. Wij kunnen nu internetten, Netflixen, op Youtube etc.. Een aanrader dus!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:22

Netflix en internet enzo heb ik al op mijn tv. (Samsung smart tv)
Ik kan ook marktplaats op de tv bezoeken, youtube kijken enz.
Maar ik heb geen playstore op mijn tv,en geen *site die niet genoemd mag worden* en Genesis zit ook niet op mijn tv.
(wel op de tvbox)
Ik heb een Netflix abbo,ik kijk er vaak naar,maar ik wil ook wel eens een film kijken die niet op Netflix te zien is, en daar is die tvbox dan weer handig voor.

Op mijn smart tv kan ik niks downloaden,en met de tvbox wel, dus spelletjes uit de playstore enz.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:24

Ik heb gewoon een desktop pc in de kast staan en aangesloten aan mijn samsung smart tv. Ik gebruik de apps op de TV zelf nauwelijks. Maar daarentegen gebruik ik de desktop heel veel op de tV! Lekker met toetsenbordje op de bank hangen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:24

Tinkerloos schreef:
Netflix en internet enzo heb ik al op mijn tv. (Samsung smart tv)
Ik kan ook marktplaats op de tv bezoeken, youtube kijken enz.
Maar ik heb geen playstore op mijn tv,en geen *site die niet genoemd mag worden* en Genesis zit ook niet op mijn tv.
(wel op de tvbox)
Ik heb een Netflix abbo,ik kijk er vaak naar,maar ik wil ook wel eens een film kijken die niet op Netflix te zien is, en daar is die tvbox dan weer handig voor.

Op mijn smart tv kan ik niks downloaden,en met de tvbox wel, dus spelletjes uit de playstore enz.

Oooooh daar zeg je wat! Wat betreft site die niet genoemd mag worden...
Dan is zo'n ding toch wel een stuk goedkoper dan een tweede laptop.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:48

Dat bedoel ik. :+

En je kan er (als het goed is) voetbal kanalen, live tv kanalen en canal+ mee ontvangen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:33

Met illegale streams ja, die vaak voor geen meter werken ;)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 14:49

Dat werkt dus niet goed?
Dan heeft een tv box voor mij verder geen nut denk ik.
Ik heb nu al internet op de tv.

films afspelen via mijn gsm naar de tv werkt niet super,beeld en geluid loopt vaak niet synchroon.
Maar als het via de tvbox ook niet lekker loopt heeft het voor mij dus geen meerwaarde.

Films afspelen op mijn gsm werkt perfect, beeld geluid en ondertiteling gaan super.
Alleen met zn allen een film kijken op mijn gsm beeldscherm is ook niet lollig. :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:52

Werkt bij mij prima van laptop naar tv met kabel. Wat is het verschil Choiix?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 17:38

Long story short: Als je het gevoel hebt dat het raar is dat je er niet voor moet betalen is het eigenlijk altijd illegale zooi. Net zoals met Popcorn time, het werkt gewoon niet altijd zoals het zou moeten. Daarnaast is zo'n TV box niet veel meer dan een Raspberry Pi 1 of 2 met daarop XBMC/Kodi en een hoop gratis plugins. Alles wat die gasten doen kan je nabouwen. Ze verdienen grof geld met iets wat niet door hun gebouwd is.

Ik gebruik zelf ook een Raspberry Pi 2, alleen ik doe niets met streams, maar met scheduled downloading (als iets wat ik wil zien uitgezonden is wordt het automatisch binnengehengeld) Ga ik hier verder niet bespreken, want volgens de letter der wet inmiddels ook illegaal.

Als je het legaal wilt doen kan je kijken naar een Apple TV met daarop Netflix. Veel apps ondersteunen ook streaming via de Chromecast of via de Apple TV, dus als je nu goed films kan kijken op je gsm kan je daar ook nog eens naar kijken.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:01

Ik heb ook een soort tv box waar ik mee naar netflix kan kijken. Helaas hebben ze een update uitgevoerd en werkt het ding nu niet meer. De fabrikant geeft iedereen de middelvinger, dus ik heb er niks meer aan.
Toen het nog wel werkte vond ik het een fantastisch ding.

Die box uit de link in de openingspost ziet er geweldig uit en ga eens kijken voor zo een. Prijs was ook prima.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:53

Het ging mij vooral om kodi.
Dat werkt op mijn gsm perfect, maar dat is zo'n klein scherm.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 20:04

Choiix schreef:
Long story short: Als je het gevoel hebt dat het raar is dat je er niet voor moet betalen is het eigenlijk altijd illegale zooi. Net zoals met Popcorn time, het werkt gewoon niet altijd zoals het zou moeten. Daarnaast is zo'n TV box niet veel meer dan een Raspberry Pi 1 of 2 met daarop XBMC/Kodi en een hoop gratis plugins. Alles wat die gasten doen kan je nabouwen. Ze verdienen grof geld met iets wat niet door hun gebouwd is.

Ik gebruik zelf ook een Raspberry Pi 2, alleen ik doe niets met streams, maar met scheduled downloading (als iets wat ik wil zien uitgezonden is wordt het automatisch binnengehengeld) Ga ik hier verder niet bespreken, want volgens de letter der wet inmiddels ook illegaal.

Als je het legaal wilt doen kan je kijken naar een Apple TV met daarop Netflix. Veel apps ondersteunen ook streaming via de Chromecast of via de Apple TV, dus als je nu goed films kan kijken op je gsm kan je daar ook nog eens naar kijken.

Ik wil best betalen voor nieuwe films en voor een legaal platform waarop je nieuwe films kan kijken en niet in die ellendige bios moet zitten. Maar dat is een andere discussie.

Zo te lezen is het kwaliteitsverhaal redelijk relatief. Jij hebt er meer verstand van, dus je verwacht ook meer.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:13

Als jij Kodi werkend hebt op je telefoon moet jij gewoon een losse Raspberry Pi 2 nemen met een geheugenkaartje en een voeding, en geen TV box. Dat is dan onnodig geld :)

Mwah, relatief... Ik wil geen gedoe met torrent streaming zoals Popcorn Time en ook die streams van zo'n tv box werken vaak niet al te goed. Maar je kan geluk hebben dat wat jij wilt zien wel werkt :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:25

Ik lees even mee. Wij zijn erover aan het nadenken om een apple tv (de nieuwe) aan te schaffen. Schijnt dat de schermdeling echt vlekkeloos werkt, net zoals video delen via je mac, en je kan er zo veel meer mee.. We hadden em zaterdag in de winkel willen halen, maar hij was nog niet op voorraad :roll:

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 23:06

Klinkt mooi een apple tv.
Ik heb alleen niks van apple.
Wel alles van Samsung.
(gsm, tv, blueray speler)

Ik kan wat ik op mijn gsm zie delen op mijn tv.
Ik heb Netflix,op mijn tv,maar ik kan het ook op mijn gsm kijken.
Wat ik raar vind, is dat ik op mijn gsm prima Netflix kan kijken, maar zodra ik hem verbind met mijn tv en daar verder wil kijken, dan loopt het geluid niet gelijk met het beeld.
Dus op mijn gsm loopt het gelijk, ik stuur de hele handel naar mijn tv,en het loopt niet gelijk.
Netflix is maar een voorbeeld natuurlijk, maar ook met youtube en kodi gaat het met een vertraging als ik via mijn gsm op de tv kijk.

Wat is een raspberry,en wat doet het?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 23:01

Maar als je een smart tv hebt, kun je toch gewoon netflix op je tv zelf kijken en hoef je 'm niet door te linken vanaf je telefoon?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 23:50

Dat doe ik ook.
Ik kijk Netflix, youtube, en alles wat al op de tv zit gewoon via de tv.
Maar bijv. een film van de site die niet genoemd mag worden of een film via kodi moet ik via mijn gsm naar de tv doorsturen omdat die dingen niet op mijn tv ingebakken zijn.
En voor die dingen moet je eerst iets downloaden en dat gaat niet rechtstreeks op de tv.
Voor kodi bijv. heb ik eerst een app uit de playstore moeten downloaden.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 23:56

Nu ik terug denk aan de kennisen die de tvbox hadden denk ik dat ze een gewone tv hadden een door de tvbox dus nu een smart tv.

Omdat ik al een smart tv had keek ik er niet van op dat ze konden internetten op hun tv omdat ik dat ook kan.
Ik dacht dus dat ze een smart tv hadden,maar dat is dus niet zo.

Ik vroeg me alleen wel af wat het mij voor meerwaarde zou geven als ik een tvbox zou aanschaffen.

Ik had deze op het oog,voor 49,95:
http://link.marktplaats.nl/m965816114

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:43

Yikes, dat is een box met Rockchip chips. Ik zou dat echt niet doen, de Android ondersteuning is heel slecht, zit vol met beveiligingslekken en ook Kodi draait er niet altijd even soepel op, je moet een oude versie gebruiken anders loopt ie vast...

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:45

Oh vriendlief heeft er ook zo 1.
Hij heeft nu al 3 verschillende gehad maar degene die hij nu heeft werkt goed! Ik ga even vragen hoe die heet en waar die vandaan komt!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:57

Kijk,dit soort info zit ik op te wachten!
Altijd fijn om gebruikers ervaring te horen.
Dan weet ik wat ik wel of niet moet kopen.