Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

dollyspikkel schreef:Bij ons in de familie is het gebruikelijk dat je een mobieltje hebt als je aan de middelbare school start (dus 12 jaar) aangezien er dan alleen onderweg bent en de bus of tram moet genomen worden.
Weliswaar van pap en mam geweest, maar alsnog. Zitten vooral spelletjes op, geen WhatsApp hoor, maar ze weten goed de weg te vinden naar YouTube en alle apps die je kunt downloaden. Mobiels liggen overigens de hele dag op tafel, dus die kunnen ze pakken wanneer ze willen. Ze doen het ook echt vaak.
papagroom schreef:Frankaas schreef:Ik kreeg mijn mobiel een paar maanden voor m'n 12e verjaardag, was toen wel vrij gemiddeld. Maar denk dat de "mobielgrens" nu wel een stuk omlaag is.. Misschien kun je ze een hele simpele geven?
Tja...er moet natuurlijk wel internet op zitten.
Yunaa schreef:Ik pas op op een zusje en broertje van 6 en 5 en zij hebben beiden een eigen Samsung Galaxy 5.Weliswaar van pap en mam geweest, maar alsnog. Zitten vooral spelletjes op, geen WhatsApp hoor, maar ze weten goed de weg te vinden naar YouTube en alle apps die je kunt downloaden. Mobiels liggen overigens de hele dag op tafel, dus die kunnen ze pakken wanneer ze willen. Ze doen het ook echt vaak.
Ik hoop echt dat ik mijn kinderen later pas een mobiel geef als ze naar de middelbare school moeten. Zou ook echt geen moeder willen zijn dat als het kind huilt, de moeder de mobiel of iPad pakt om het kind dan te troosten. Nee, echt niet