jonge kinderen met een mobiel.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wel of geen mobiel?

Ja.
97 (34%)
Nee.
188 (65%)

Totaal aantal stemmen: 285

papagroom

jonge kinderen met een mobiel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 21:01

Wat willen jullie voor Sinterklaas jongens.
Dat was de vraag aan onze tweeling van tien.
Een mobieltje riepen ze in koor.
Dat doen we dus mooi niet he..wat een onzin op die leeftijd.
Maar papa...wij zijn de enigsten in de klas die er niet eentje hebben.

Daar geloof ik dus geen biet van.
Aan jullie dus de vraag....heb je een kind,,,of broertje of zusje ...in die leeftijd,en heeft hij of zij een mobieltje?

isawessels00

Re: jonge kinderen met een mobiel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:02

mijn zusje is 11 en heeft een mobiel...

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:03

Bij ons in de familie is het gebruikelijk dat je een mobieltje hebt als je aan de middelbare school start (dus 12 jaar) aangezien er dan alleen onderweg bent en de bus of tram moet genomen worden.

Anoli

Ondanks dat ik het belachelijk en onnodig vind, heeft blijkbaar elke 10 jarige een mobiel... vaak ook al 8 jarigen... Ik blijf mij er ook over verbazen hoor...

ElineR

Ik kreeg er een op mijn elfde. Mijn zusje op haar tiende inderdaad geloof ik :j.
Was zeker niet de enige met eentje, ook zeker niet de laatste die er een kreeg.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:04

Wat een onzin, wat moet zo'n jong kind met een mobiel. Ik was 13 en dat was omdat ik met de fiets de grens over ging naar de middelbare school. Mijn zusje, neefjes en nichtjes nu idem.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Ik heb twee dochters van 12 en 9. Oudste zit inmiddels in de tweede van het VWO en heeft (dus) wel een mobiel. Die hebben ook een klassenwhatsapp en moeten op magister, dus tja.
Jongste schuimt de wijk af met mijn oude LG koelkast in haar zak of om haar nek. Voor haar is dat 'haar mobiel'. Bellen kun je ermee, sms'en als je mazzel hebt. Simpelweg omdat ik het zat ben om de hele wijk door te gaan fietsen op zoek naar mijn kind en de buurkinderen als het etenstijd is :=

1234

Bij mijn stage op basisschool had iedereen in groep 8 een mobiel. Echt iedereen. Maar dat was ook wel omdat het speciaal onderwijs is waarbij ze met busjes naar school gingen.
Oppaskindjes van 8 en 10 hebben ook mobieltje. (Iphone zelfs)

Ik kreeg vroeger ook pas een toen ik naar de middelbare ging. De nokia 3310, dus geen hippe smartphone zoals nu :+
Laatst bijgewerkt door 1234 op 01-11-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:05

Eerlijk gezegd denk ik wel dat ze gelijk hebben. Nu hebben al veel jonge kinderen een mobiel, en degenen die er niet een hebben zijn vaak 'laat'. Ik ben er eigenlijk ook geen voorstander van, maar zie wel dat het veel gebeurt. Je hoeft ze ook niet gelijk een IPhone oid te geven, maar sowieso is het misschien ook handig voor noodgevallen enzo?

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:05

dollyspikkel schreef:
Bij ons in de familie is het gebruikelijk dat je een mobieltje hebt als je aan de middelbare school start (dus 12 jaar) aangezien er dan alleen onderweg bent en de bus of tram moet genomen worden.

Ook ik kreeg toen mijn eerste mobiel en ook mijn zusje. En zo zou ik het later ook doen, al heeft iedereen er dan waarschijnlijk al 1 als ze naar de basisschool gaan :+

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:07

Mijn zusje is 9,
Die wilt ook graag een mobiel maar no way dat ze er eentje krijgt. Ik had op die leeftijd ook nog geen mobiel (pas toen ik 13 was ofzoiets := ) en mijn broer ook niet. Buiten dat vind ik dat dat meer iets is voor als ze naar de middelbare school gaat.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:08

Stiefdochter van 10 heeft n mobiel. Ze is tussen de middag of na school weleens even alleen thuis uit school dus t leek de ouders handig dat zij ook bereikbaar was en zelf kan bellen.
En als ik zie hoeveel app groepjes er zijn lijkt t wel of heel de klas gewoon ook mobiel is hoor!!

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:08

Zo'n Nokia ding waar je alleen mee kunt bellen en SMS'en? Dat was mijn eerste. Weet alleen niet meer hoe oud ik toen was, iig jonger dan 12.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:09

Ik kreeg mijn mobiel een paar maanden voor m'n 12e verjaardag, was toen wel vrij gemiddeld. Maar denk dat de "mobielgrens" nu wel een stuk omlaag is.. Misschien kun je ze een hele simpele geven?

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:09

Mijn zoon is tien, hij heeft een mobiel, maar....die ligt altijd hier thuis in de kast. Hij heeft hem zodat hij mij kan bellen als hij klaar (terug) is met zijn sportwedstrijden zodat deze mama, de chauffeuse, hem weer op kan halen.

P.s natuurlijk ga ik ook wel eens mee met zijn wedstrijden, maar dit is niet altijd mogelijk, daar we drie kinderen hebben.

Dus ik heb ja aangevinkt, maar eigenlijk is het meer een nee. Ik vind niet dat hij hem voor andere doeleinden zou moeten hebben. Hij zit pas in groep 6, dus vind het totaal niet nodig als basis school leerling.

Ik heb ook niet het idee dat hij hem mist of perse ook gewoon wil hebben. Ik vind het niet nodig ze op te voeden met wat een ander heeft moet ik ook. Die heeft een playstation, dus ik ook. Die heeft een nintendo, dus ik ook. Ik heb ook niet het idee dat er veel kinderen in zijn klas zitten, die een mobieltje hebben of veel van die grote hebbe dingen en elkaar daar in willen aftroeven.
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 01-11-15 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:10

Neemt overigens niet weg dat ik t ook wat overdreven vond maar t is een andere tijd dan vroeger...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:10

Onze zoon en veel van zijn vrienden kregen een mobiel toen ze naar voortgezet onderwijs gingen.
Reuze handig met rooster, cijfers en huiswerk in een speciale schoolapp.
Appen met de klas, kan ook nuttig zijn.

Mijn neefje van 10 jaar moet een eind fietsen naar school.
Hij fietst alleen en heeft een eenvoudig mobieltje om te kunnen bellen bij pech.

Blixem

Re: jonge kinderen met een mobiel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:11

Ik had er een toen ik 8 was maar dat was meer voor paardrijden en ophalem :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 21:11

Frankaas schreef:
Ik kreeg mijn mobiel een paar maanden voor m'n 12e verjaardag, was toen wel vrij gemiddeld. Maar denk dat de "mobielgrens" nu wel een stuk omlaag is.. Misschien kun je ze een hele simpele geven?

Tja...er moet natuurlijk wel internet op zitten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:12

Hier hebben ze pas met 12 ( middelbare school) een mobietje gekregen, om op tijd te komen voldoet een horloge prima.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:13

Ik pas op op een zusje en broertje van 6 en 5 en zij hebben beiden een eigen Samsung Galaxy 5. :)) Weliswaar van pap en mam geweest, maar alsnog. Zitten vooral spelletjes op, geen WhatsApp hoor, maar ze weten goed de weg te vinden naar YouTube en alle apps die je kunt downloaden. Mobiels liggen overigens de hele dag op tafel, dus die kunnen ze pakken wanneer ze willen. Ze doen het ook echt vaak.
Ik hoop echt dat ik mijn kinderen later pas een mobiel geef als ze naar de middelbare school moeten. Zou ook echt geen moeder willen zijn dat als het kind huilt, de moeder de mobiel of iPad pakt om het kind dan te troosten. Nee, echt niet :n
Laatst bijgewerkt door Yunaa op 01-11-15 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:14

Middelbare school pas een smartphone of iets, daarvoor vind ik het echt niet nodig
Ik had toen ik klein was gewoon een kleine oude nokia, goed genoeg voor bellen en spelletje snake, prima genoeg.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:15

Ik heb m'n tweeling een mobiel gegeven voor hun 10 e verjaardag, omdat ze ook vanaf dit jaar 2 dagen in de week met de fiets naar school gaan en ze moeten nogal een flink stukje.
Gewoon een prepaid toestel met een kaartje van Lebara, kunnen ze altijd met elkaar bellen ook al is hun tegoed op

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:17

papagroom schreef:
Frankaas schreef:

Tja...er moet natuurlijk wel internet op zitten.

Daar zou ik niet aan beginnen. Een telefoon met prepaidtegoed voldoende om functioneel te bellen en smsen eventueel wel.

Mobiel: Ja
Smartphone: Nee
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 01-11-15 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 21:17

Yunaa schreef:
Ik pas op op een zusje en broertje van 6 en 5 en zij hebben beiden een eigen Samsung Galaxy 5. :)) Weliswaar van pap en mam geweest, maar alsnog. Zitten vooral spelletjes op, geen WhatsApp hoor, maar ze weten goed de weg te vinden naar YouTube en alle apps die je kunt downloaden. Mobiels liggen overigens de hele dag op tafel, dus die kunnen ze pakken wanneer ze willen. Ze doen het ook echt vaak.
Ik hoop echt dat ik mijn kinderen later pas een mobiel geef als ze naar de middelbare school moeten. Zou ook echt geen moeder willen zijn dat als het kind huilt, de moeder de mobiel of iPad pakt om het kind dan te troosten. Nee, echt niet :n

Even uit nieuwsgierigheid he; spelen deze kinderen ook gewoon met hun lego, playmobile, barbies, puzzels, boekjes etc? Mogen ze onbeperkt op die telefoons?