muizen in huis door konijnen in tuin?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dito

muizen in huis door konijnen in tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 16:46

Nou ik heb muizen in huis. Heb het idee dat die er zijn sinds ik konijnen en cavia's in de tuin heb. Hebben jullie hier ook last van (gehad).

Na er 3 gevangen te hebben was het even stil, tot vanmorgen dochterlief op de wc zat en bezoek kreeg van een muis wat langs kwam (heeft buurt gehoord ook haha). Na onderzoek bleek dat ik weer heel wat keutels tegen kwam. Ik heb vallen staan, geluidsdingen in stopcontact maar toch zijn ze er.

Ik hoop niet dat ik nu mijn beestjes in de tuin weg moet doen maarja steeds muizen in huis, word mijn gezin niet blij van.....naja ik ook niet.

Ben dus benieuwd of er meerdere zo'n probleem kennen?

Kirrr

Re: muizen in huis door konijnen in tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:49

Ik volg even, wij hebben ook een enorm muizenprobleem.
Alleen honden in de tuin trouwens...

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:52

Dat ligt dus gedeeltelijk aan je konijnen en cavia's - namelijk het voer, hooi en stro!!

Heb je dat wel in afgesloten bakken? Want muizen zijn namelijk ook dol op dat spul. En als ze eenmaal weten dat er gemakkelijk lekker eten te vinden is, halen ze al hun vriendjes op......

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 16:59

ja alles is afgesloten en hok/ren word dagelijks schoongemaakt. Heb is opgezocht wat het kost om iemand te laten komen mare kost je gauw paar honderd euro. Ik weet als je er 1 ziet dat er meerdere moeten zijn....maar zijn ze wel uit te roeien...

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:00

Ik heb al jaren 1 konijn en 2 cavias in de tuin lopen.
En heb ook mn eigen voermuizenkweek in mn schuur gehad. (daarvan zijn zelfs een keer een paar jonkies ontsnapt.
Maar heb tot op heden geen last van muizen....mn voer zit ook niet in tonnen of blikken ofzo.
Alles ligt open..
En we hebben pas sinds een paar maanden een kat, dus die heeft ze echt niet verjaagt....

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:38

LZP -> HTT

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 17:50

Waarschijnlijk gewoon toeval hoor, tenzij je ze toegang geeft tot konijnenvoer.
Ik heb ze ook wel eens gehad en toen gewoon uitgeroeid met valletjes (met pindakaas en chocola).

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 18:15

nou die electro geluidsdingen doen het dus ook niet...haal me bank weg (staat er net 1,5 week dus was echt schoon eronder, maar ligt vol met keutels. Aaarggg word niet goed. Ze zijn nog slim ook...muizenvallen met pindakaas liggen nl door me hele huis heen

nog meer tips van iemand??

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 18:20

Hier al jaren konijnen in de tuin en openlijk toegang tot het stro en hooi (hele hok eigenlijk) maar geen muizen.. :n

Wij hadden juist muizen toen we de volière nog hadden met kanaries. Die kwamen op het vogelvoer af.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:04

Vallen plaatsen en geduld hebben.Uit ons huis hebben we 18 muizen weggevangen.En dan 3 katten die rondlopen.Kaas met een beetje pindakaas werkt ook goed.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:06

dito schreef:
nou die electro geluidsdingen doen het dus ook niet...haal me bank weg (staat er net 1,5 week dus was echt schoon eronder, maar ligt vol met keutels. Aaarggg word niet goed. Ze zijn nog slim ook...muizenvallen met pindakaas liggen nl door me hele huis heen

nog meer tips van iemand??

Ja. Die van mij lustte ook geen pindakaas. Wel bifiworstjes. :))

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:07

Heb je de vallen wel goed geplaatst? Dus dicht tegen de muren aan bijvoorbeeld?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:07

Laat je de muizen weer vrij? Zoja waar?

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:10

Wij hadden wel last van muizen (& ratten) toen we konijnen hadden. We hadden alles gewoon netjes opgeruimd in blikken enzo. Nu zijn de konijnen helaas dood en hebben we nog steeds last van ratten en muizen. De ratten gelukkig niet in huis.

Wij hebben gif staan op verschillende plekken in huis dit werkte bij ons beter dan muizenvallen. Zo'n apparaatje met zo'n piepje hebben wij heel even gehad totdat ik gek werd omdat ik op een of andere manier dat piepje ook kon horen :')

Je kunt ook last hebben van de muizen doordat er een plaag is in je buurt. Als je dan de deur open laat staan zijn ze zo in je huis.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:12

Als eerste het voer zoveel mogelijk opruimen en in gesloten plastic tonnen doen. Muizenvallen plaatsen en de vallen op een loopspoor zetten, en eventueel een kat nemen.

Zeker geen gif gebruiken als er katten in de buurt zijn.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:14

Let wel op dat als je gif gebruikt en een kat eet het muisje met gif in het lichaam op, het voor de kat ook fataal kan zijn.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:17

Wij hebben het hier opgelost met snelwerkend gif. En je gaten in de muren dicht stoppen zodat ze er niet in en uit kunnen. Vallen moet je veel geluk en domme muizen mee hebben

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 21:24

Hondenbrokje in muizenval, daar zijn ze gek op

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 22:09

hier de vallen naast de muren geplaatst met pindakaas, hondenbrokken had ik ook al gemerkt dat ze dat lekker vinden, had al paar x gezien dat muis brokje jatten uit hondenbak:(

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:42

Hoe gevoelig zijn de muizenvallen? Ze moeten bij de minste aanraking al afgaan, daar ging het bij ons dus mis. Toen we iets duurdere muizenvallen haalden bij een dierenwinkel, vingen we opeens wel muizen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:44

Ik ben nog steeds benieuwd of je de muizen vrij laat of dat ze dus in een val gaan wat ze doodmaakt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 22:48

o sorry nee vallen waar ze dood gaan. ik weet dat je ze anders aan andere kant van water moet vrijlaten. Heb lang een humane val gehad maar deze werkte niet, pas na een andere val hadden we beet

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:52

Dat is toch niet van belang Maartje?

Ik krijg de kriebels van dit topic! Jaren geleden woonde een vriendin antikraak en als we daar 's avonds op de bank zaten, hoorden we al die muizenpootjes met dat getippel op de vloer.. Krijg er nog steeds de kriebels van, vond het zo eng! Terwijl ik ze op stal alleen maar schattig vind.

Hier ook 3 konijnen in de tuin, voer in de schuur, wel in een ton, maar hooi en stro en snoepjes niet. Gelukkig geen muizen. Hoop dit ook wel zo te houden.

Wel had ik 1 muisje een jaar terug in mijn voorraadkast. Althans, ik denk het. Want er was 1 zakje rijst aangevreten en er lagen 3 mini keuteltjes. Alles schoongemaakt, verpakkingen weggegooid en goed in de gaten gehouden ,maar nooit meer iets ontdekt. Waarschijnlijk een verdwaald muisje ofzo.

Gif hoor ik verhalen over dat ze na het eten ervan zich dus gaan verstoppen en je dus geheid lijkjes gaat ruiken..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:56

Volgens mij is het een muizenjaar. Ik hoor er zoveel mensen over! Zelf ook voor het eerst muizen, zitten tussen de muren... :o?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 22:56

Heel veel gif van tegenwoordig zorgt ervoor dat de lijkjes volledig oplossen zonder dat ze ooit geroken hebben. Wel echt oppassen met andere dieren inderdaad, maar dat was hier geen probleem.