Bedrogen, verslagen en met de handen in het haar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hollowlog

Bedrogen, verslagen en met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 14:13

Als je de persoon achter dit schaduwaccount denkt te herkennen hoor ik dit graag via PB.

Ik zit even met de handen in het haar, weet niet meer goed welke kant ik op moet en vraag daarom Bokt om hulp/zijn mening.
Ik heb al bijna 2 jaar een relatie met een lieve jongen. Hij heeft autisme, kan dus niet goed uit zijn woorden komen en hakkelt dingen er nog wel is verkeerd uit. Niet erg, kan ik mee omgaan dus het gaat wel goed. We hebben een lange afstandsrelatie en wonen dus ver uit elkaar, ik kan dus niet naar hem toe als er wat is en andersom ook niet, ik heb verder dan het internet ook geen 'zicht' op wat hij doet.
Iets voor de zomer was hij vertrokken vanaf mijn huis, hij had afgesproken met zijn beste vriendin en vriend omdat ze al een tijdje elkaar niet meer gezien hebben. Goed dan, vind ik niet erg, leuk zelfs voor ze! Ik bleef thuis omdat ik moest werken en niet mee kon. Hele avond hoorde ik weinig tot niets van hem en de dag erna vertelde hij me dat het heel gezellig was geweest met ze en dat hij onverhoopt was blijven logeren bij die vriend met die vriendin. Geen probleem, het was blijkbaar laat geworden en de laatste bus/metro reed niet meer en fiets had hij niet bij zich.

Totdat ik in de avond een berichtje kreeg van hem. 'Mag ik je wat vertellen?' zo begint hij vaker zijn berichten als er een ernstige boodschap in zit. Hij vertelde dat hij met zijn vrienden tijdens het drinken een spelletje had gedaan (denk even aan iets als doen, durven of de waarheid) en dat hij zijn beste vriend had gekust. Nou ja, ik was boos maar dat kan gebeuren, toch? Ik heb hem op het hart gedrukt dat niet meer te doen en heb het daarna gelaten voor wat het was.
Maar het ging verder. Een aantal weken later kreeg ik berichten van zijn beste vriend en vriendin. Waarom mijn vriend zo raar deed naar ze. Ik zei dat ik het niet wist en dat ze het hem zelf maar moesten vragen, ik wist niet eens dat hij 'raar' zou doen tegen ze. Daarna kreeg ik hele rare berichtjes van zijn vriend en vriendin. Dat ik hem maar is moest vragen naar die avond die hij bij hun had gespendeerd en dat niet 'de hele waarheid boven tafel was'. Ik vond het allemaal raar maar confronteerde desondanks mijn vriend hiermee. Hij legde toen uit dat er echt niks ergs gebeurd was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Maar jawel hoor! Na een paar uur volgde de berichten over dat er meer was gebeurd dan een kus met zijn beste vriend voor een spelletje. Hij had ook met het meisje gezoend en had seksuele handelingen met haar verricht.

Hier was ik niet van gecharmeerd en ik ben echt heel boos geworden op hem. Ik heb geschreeuwd, gegild, gehuild van woede en verraad. Maar het kwam goed, na lang praten en rustig blijven heb ik hem verteld dat mijn vertrouwen toch wel een goeie deuk opgelopen had en dat het tijd zou kosten om hem te vertrouwen. Alleen dat vertrouwen kwam nooit terug... tot op de dag van vandaag vertrouw ik hem niet met anderen, zelfs niet als ik er bij ben. Nu komt er nog als schep bovenop dat hij af spreekt met de 'beste' vriend waarmee hij vreemd is gegaan omdat hij het sneu vond dat hij hem zo lang genegeerd had. Nu schoot dit bij mij het verkeerde keelgat in en hebben we ruzie gehad daarover. Hij vertelde me dat hij niet meer zou afspreken met hem en dat hij alleen nog maar mij wou. Alleen weet ik niet meer of ik hem wil. Ik kan het vertrouwen niet meer opbrengen om normaal met hem om te gaan, alleen omdat ik hem elke keer nog voor me zie met die beste vriend en vriendin van hem.
Daarbovenop kom nog dat hij een wisselende genderidentiteit heeft. Dat houd in dat hij zich soms wat mannelijker/vrouwelijker voelt de ene dag dan de ander. Dit uit zich op verschillende manieren en het dragen van rokjes is er eentje van. Ik kan hier niet mee omgaan omdat ik niet weet wat ik met deze 'buien' aanmoet. Dit is opzich niet zo'n heel groot punt, maar weegt wel mee in mijn beslissing om misschien een punt achter onze relatie te zetten.

Nu vraag ik Bokt wat jullie in mijn plaats hadden gedaan. Ook zou ik enige troost kunnen vinden in verhalen van mensen die iets soortgelijks meegemaakt hebben en hoe ze daarmee om zijn gegaan. Bedankt voor het lezen, ik stel het zeer op prijs!

Anoniem

Re: Bedrogen, verslagen en met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:19

Allereerst sterkte TS :(:) Je klinkt alsof je de beslissing al hebt genomen.

Het gaat er niet om wat anderen zouden doen, maar wat jij moet doen in deze situatie! :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:21

Het klinkt alsof hij enorm zoekende is naar wat hij eigenlijk zelf wil.
De vraag is of jij hierin mee wil gaan of dat jij hem dit zelf laat doen.

Zoals Dominique al zei denk ik ook dat jij je beslissing al hebt genomen.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:27

Heel moeilijk, ik snap dat je niet weet wat je hiermee aanmoet.

Hij weet zelf ook niet wie hij zelf is, en is dat aan het ontdekken. Dat is geen probleem, maar erbij vreemdgaan lijkt me not done. Ik zou (tijdelijk) afstand nemen, zodat jij het een beetje kan verwerken/er over na kan denken en je vriend ook kan bedenken wat hij nou eigenlijk zelf echt wilt.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:35

Wat een moeilijke situatie! Ik denk dat hij zelf nog aan het ontdekken is wie hij is en wat hij wil. Hij mag daarbij (vind ik) niet jouw gevoelens kwetsen. Ik zou me ook terugtrekken en hem eerst laten uitzoeken wat hij echt wil. Je vertrouwen is al geschaad door verschillende acties van zijn kant.

Cerastes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:38

Je moet vooral in een relatie blijven voor jezelf en niet voor een ander!

En het is belangrijk dat jij achter je eigen keuze staat!

Ik zou hm vrij laten om zn eigen ding te doen en voor mezelf kiezen...

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:41

Ik zou voor mijzelf kiezen en hem laten gaan.

Hollowlog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 14:54

Bedankt voor alle reacties! Ik denk dat de keuze voor mij in elk geval al wel gemaakt is.. Vanavond komt hij praten, dus ik hoop dat hij het niet al te moeilijk oppakt.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 14:57

Sterkte vanavond!

Sarah_Fons

Heel moeilijke situatie... Het is sowieso heel moeilijk om weer vertrouwen te krijgen als je eenmaal bedrogen bent geweest. Je moet jezelf afvragen of je echt in een relatie wil blijven waar je je steeds zorgen moet maken als je vriend een keer afspreekt met andere mensen (en zeker met de desbetreffende vriend, want blijkbaar kan hij het toch niet laten hiermee af te spreken).
Plus het feit dat hij blijkbaar zelf nog zoekende is wat hij nu zelf precies wilt... Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar in jouw geval zou ik er een punt achter zetten en op zoek gaan naar iemand die wel voluit voor jou wil gaan en zeker is van wat hij wilt. Want dat verdien je!

Edit: ik zie dat je de keuze al gemaakt hebt. Veel succes ermee alvast!
Laatst bijgewerkt door Sarah_Fons op 26-10-15 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anneert

Sterkte, TS, lastige situatie.

Ik denk dat zolang hij bezig is met opzoek naar zichzelf, mocht het dit zijn, je er geen fijne relatie mee kan hebben, omdat dat iets is wat hij zelf moet doen. Dus ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt.

Heel veel succes vanavond en sterkte :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:22

Sterkte vanavond TS!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:28

Sterkte.....je eigen gevoel volgen...en dat weet jezelf t beste.

Hoe lief en leuk hij ook is, soms komt er een einde aan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:29

Als hij aan het begin eerlijk met je was geweest was het waarschijnlijk minder 'erg' voor je geweest. Nu moest je eigenlijk uit andermans mond horen dat hij nog dingen voor je achter gehouden heeft. Heel veel sterkte! :(:)

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:34

Sterkte vanavond.

Wijs besluit imo.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:42

Ook ik denk dat dit het beste besluit is afgaande op jou verhaal!

Succes vanavond! Maar onthoud goed zolang jij achter deze keuze staat is het goed en blijf achter deze keuze staan! :(:)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:51

Zo wat heftig.
Lijkt mij inderdaad de enige juiste keuze.

Succes vanavond.

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 15:56

Sterkte...

Maar heel simpel... Drama = exit... Als iets te veel op een slechte soap gaat lijken... --> Exit.. (En ja, iemand die niet weet wat ie wil, je daardoor aan een soort lijntje houdt, is drama in mijn ogen)

Heel zwart wit is dit hoor... Snap dat het gevoelsmatig een stuk lastiger is dan alleen maar logisch denken.. Maar kijk altijd eerst naar jezelf :)

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:17

Liannetje86 schreef:
Sterkte...

Maar heel simpel... Drama = exit... Als iets te veel op een slechte soap gaat lijken... --> Exit.. (En ja, iemand die niet weet wat ie wil, je daardoor aan een soort lijntje houdt, is drama in mijn ogen)

Heel zwart wit is dit hoor... Snap dat het gevoelsmatig een stuk lastiger is dan alleen maar logisch denken.. Maar kijk altijd eerst naar jezelf :)

Ja dit was ook altijd mijn motto! :j

Over 2 maanden lach je erom!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 16:33

Wat een erg nare situatie voor je. Ik begrijp dat dit erg verwarrend voor je moet zijn.

Nu weet ik niet wat jij in een relatie zoekt, maar alles wat ik gelezen heb, maakt voor mij dat dit niet de man zou zijn waar ik een huis zou willen mee kopen, oud zou willen worden, kinderen van zou willen, .. dus ... misschien kort door de bocht, maar dan ook niet de man waar ik verder mee wil.

Sterkte bij het gesprek!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 13:55

Jeetje wat een verhaal, ik zou daar ook niet blij mee zijn en heel erg door gaan twijfelen. Hoe is het gegaan?

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:14

ik ben ook wel benieuwd hoe het met je is ts.. :(:)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 16:23

jeetje wat een rot situatie zeg.. Ik ben erg benieuwd hoe het gesprek is verlopen..

Hollowlog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-15 18:45

Het was een ontzettend heftig gesprek. Beide gehuild als kleine kinderen en daarna toch maar samen met iedereen avondgegeten. Ik had m'n zinnen gezet op het uitmaken, maar besefte dat ik eigenlijk wel heel gek op hem ben, ondanks zijn misstap.
We hebben duidelijke afspraken gemaakt, hij zal ook niet meer afspreken met die beste vriend van hem en verder mag hij van mij experimenteren met het dragen van kleding die hij wilt. Maar ik heb hem wel verteld dat ik niet wil hebben dat hij het naar buiten aantrekt. Dat vind ik te gevaarlijk.
We zullen zien hoe het loopt.. ik hoop dat er nog een goed einde aan kan kom en dat mijn vertrouwen in hem niet voor niets is.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 18:48

:n TS vanwaar ben je op dat besluit terecht gekomen.
Als ik zo mee lees ben je echt niet gelukkig met heb. Dan kan je nog wel van hem houden, maar soms is het beter om apart verder te gaan..
Doe jezelf alsjeblieft niet te veel pijn.