Waarom ben ik toch anders dan andere bokkers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Waarom ben ik toch anders dan andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 22:29

Vraag ik mij zo af. Rare topics, rare antwoorden,... terwijl ik toch bij mezelf denk van joh. Heel normaal. Maar ik heb al 40 jaar een handicap. Te vroeg geboren. Er zit gewoon wat raars in mijn bolletje. Ik ben gewoon anders. Woon dan ook sinds een jaar of 12 begeleid, is sinds het overlijden van mijn ma. Heb overdag vaak begeleiding, ik eet dan ook in een woongroep en help met de afwas en zo, of vuilniszakken opruimen.

Ik ben dan ook van het type van dat alles op tijd moet. Heb je met mij een tijd afgesproken en je komt te laat dan gaat er een belletje af van hee, die komt vast niet meer. Dan ga ik ongewild uit mijn plaat, maar dat merkt de bezoeker later niet of nauwelijks. Heel raar.

Ook op Bokt doe ik vaak ONGEWILD gemeen tegen andere bokkers, dan heb ik het gewoon niet door. En om nou na 6 jaar geband te worden hierdoor, dat trek ik eigenlijk niet.Vorige keer ook, had ik mij vrijwillig gebanned, nou al na een paar minuten zat ik in panic achter mijn pc van oh jeeeeeee, wat heb ik nou toch weer gedaan?

Ook de topics soms. Soms denken jullie vast, die vent plaatst veel te veel topics. Dat is waar, zie ik nu in. Ik plaats soms echt veel te veel. Vroeger in het begin plaatste ik ook veel 'FURRY'-topics. Ben ik ook maar van afgestapt. Want bokkers houden niet van mensen in pluizige kostuums (of wel?) Ook plaatste ik in UK de laatste tijd veel 'vore'-afbeeldingen. (Dieren die dieren eten)

Soms denk ik bij m'n eigen, is Bokt nog wel leuk? Voor MIJ althans?

Evelijn

Re: Waarom ben ik toch anders dan andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:34

Tja.. dat is aan jezelf om te beslissen als je het niet leuk vind moet je het niet doen.
Bokt is iets voor je vrije tijd en je plezier... als je dat er niet uithaalt maar er onzeker van wordt kan je beter iets anders zoeken om te gaan doen.

Iedereen is anders... en iedereen is gelijk... je daar druk overmaken maakt niemand gelukkig.
Er is niet één soort Bokker... en zijn er heel veel... en de overeenkomst is dat het allemaal mensen zijn, die iets met paarden hebben en achter hun computer zitten en zo dingen uitwisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:38

Die vraag kun jij alleen beantwoorden.
Hoeveel plezier heb je (nog?) op Bokt? Wat brengt het je? En aan de andere kant: wat kost het je?

Ik zou me niet te druk maken over jouw 'anders zijn'. Je bent uniek. Net als al die anderen. En dat maakt je ook weer een deel van een grotere groep...

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:56

Inderdaad, maak je niet al te druk over jouw "anders zijn". Iedereen heeft zijn dingetjes. :(:)

Ik vind het al heel goed dat je je bewust bent van je eigen gedrag (zoals het ongewild "gemeen" zijn naar anderen), daar kunnen een hoop nog van leren +:)+
Doe gewoon lekker waar jij je goed bij voelt op Bokt. Natuurlijk is het leuk als je veel reactie's krijgt op topic's, maar niet iedereen deelt dezelfde interesse en soms is iets gewoon minder in trek. Maar je hoeft het zeker niet te laten om jouw interesses en kunst te delen! :)

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:02

Iedereen in uniek en jij dus ook. Ik kijk regelmatig in je topics omdat je soms zo'n unieke en grappige kijk hebt op dingen. De leuke links en de leuke plaatjes. Ik reageer daar niet altijd op inderdaad. Maar daar moet je je dus echt niet druk om maken. Is toch ook niet belangrijk hoeveel reacties je hebt, joh...

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 23:26

Heike schreef:
Iedereen in uniek en jij dus ook. Ik kijk regelmatig in je topics omdat je soms zo'n unieke en grappige kijk hebt op dingen. De leuke links en de leuke plaatjes. Ik reageer daar niet altijd op inderdaad. Maar daar moet je je dus echt niet druk om maken. Is toch ook niet belangrijk hoeveel reacties je hebt, joh...

Ja, dat is waar :)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:30

Ieder zijn ding en jij doet je ding waar je je fijn bij voelt, mag ik hopen.
Je bent mooi zoals je bent, want je bent uniek.
Dingen kunnen via het internet vaak ongewild erg gemeen of afstankelijk over komen, vaak niet de bedoeling maar komt zo over. Daarom is het formuleren van je zinnen erg belangrijk.
Denk dat jij je moet afvragen of je nog wel plezier hebt op bokt :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:33

Ik kom je regelmatig tegen, maar vind absoluut niet dat jij gemeen doet naar ander Bokkers. Eerder andersom, bokkers die onvriendelijk naar jou reageren omdat ze je berichten niet snappen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:36

Ik zie ook nooit gemene reacties naar andere bokkers van je?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:41

Gemeen vind ik je niet.

Het staat me wel bij dat ik in je SeaWorld topic heb gereageerd met een ietwat negatieve toon. Heeft dit topic daar soms mee te maken?
Dat hoef je namelijk niet persoonlijk aan te trekken. Het ging er ook daar niet om of je 'gemeen' reageert, dat is niet zo. Wat wel in dat topic opviel - en ik heb geen idee of dat iets met je beperking te maken heeft - is dat je ondoordachte dingen post. Tegenargumenten totaal negeren en dan links naar vage sites plaatsen. Dingen roepen die simpelweg niet waar zijn.

Nogmaals, ik weet niet wat je beperking precies inhoudt, maar je inlezen ofwel nuanceren voor je iets plaatst is denk ik altijd een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:45

Wees jezelf want dat maakt je echt.
En eerlijk aan een ieder mankeert wel wat, dus vraag je niet af waarom je niet als andere bokkers bent.
Jij bent jij en koester dat, want dat maakt je uniek.

Het is mooi dat je bewust bent van je anders reageren, of het gemeen is weet ik niet.
Dit is het eerste topic wat ik van je tegen kom.
Anders is niet persé verkeerd en als het toch niet goed aankomt en je kwetst iemand onbedoeld dan kun je altijd sorrie zeggen.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:46

Mij valt juist eerder op dat bokkers gemeen naar jou doen.

In het verleden ook gehad dat bokkers berichten van mij uit andere topics erbij gingen halen, op die manier had ik het idee dat ze aan het spotten waren met mijn handicap. Mede door dat soort mensen heb ik mijn boktnaam gewijzigd en sindsdien durf ik bijna niks meer te posten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 23:57

Iedereen is anders. Iedereen vat dingen anders op dan anderen. Ik heb ook moeite met bepaalde dingen. Het is maar net hoe je het leest en hoe je het in je bolletje opneemt.
Ik merk het zelf ook. Ik lees dingen heel anders dan anderen. Snap soms ook de dingen niet goed en dan komt er ook een irritatie. Ik heb namelijk ook een beperking.
Maar wees niet ongerust. Lekker blijven bokken hoor

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 05:13

Niks van aantrekken. Ik kom je regelmatig tegen maar heb je nog nooit gemeen zien doen. Wel mensen die wat harder naar je reageren, waaronder ikzelf ook wel eens heb gedaan. Maar dat is niet om je handicap. (Bij mij athans.) Als iemand anders hetzelfde had geplaatst had ik net zo gereageerd. Ik heb een broer die een geestelijke afwijking heeft en ik heb geleerd hem net als ieder ander mens te behandelen, want ik merk dat ze dat veel fijner vinden, omdat ze dan niet het gevoel hebben dat ze anders zijn. Gewoon blijven doorgaan met je ding, probeer het je niet persoonlijk aan te trekken.
Tipje, verander je onderschrift, dat kan voor sommige bokkers als ‘aandacht vragen‘ worden gezien.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 09:08

Ik heb je er nooit op betrapt dat je gemeen doet. Ik heb wel links en rechts gemerkt dat je soms wel heel enthousiast dingen roept. :D

Dus heb ik me de moeite gedaan om even dwars door je profiel heen te kijken. Even mijn huiswerk doen zeg maar. Ook n.a.v. je USA topic. Ik dacht: groepsreis? leiding? What the.....? Dat maakte wat dingen duidelijk. En dat maakt het dan ook weer makkelijker om je 'enthousiasme' wat beter te plaatsen.

Kortom: wat mij betreft ga je gewoon door. Ik vind je invalshoeken best verrassend.....

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:10

Hey HorseyDude! Ik heb je op dit forum al vaak voorbij zien komen en wil je even op het hart drukken dat ik je nooit gemeen vond over komen. Juist jouw topics vind ik met enige regelmaat verfrissend, omdat je sommige dingen heel anders bekijkt. En heel anders is juist niet verkeerd, maar interessant en het kan nieuwe ideeën opleveren.
Het zou zonde zijn als je zelf het idee hebt dat je Bokt niet leuk maakt voor andere Bokkers en er daarom mee zou willen stoppen. Als je het zelf niet meer leuk vindt, moet je natuurlijk vooral stoppen, want dan heb je er niks aan, maar ik heb het idee dat jij ook veel uit Bokt haalt!

Zoals de mensen hier voor ook vertellen, post je soms wel heel enthousiast dingen, die misschien niet zo goed onderbouwd zijn. Veel mensen weten niet direct dat je een 'handicap' (ik zou het niet zo noemen, handicap klinkt voor mij als iets groots en dat vind ik bij jou wel meevallen!) hebt en reageren dan misschien wat feller op jou, wat voor jou ook rot over kan komen, terwijl het in feite niet zo bedoeld is door beide partijen.

Misschien kan het helpen dat je iets erover in je onderschrift zet (ik zou wel je huidige wijzigen), over dat je soms iets te enthousiast bent/wordt bijvoorbeeld en dus andere Bokkers op voorhand al 'waarschuwt', zodat zij ook eerder de moeite doen om even bij je stil te staan en dan niet zomaar feller over komen dan ze bedoelen. Ik denk dat dat voor iedereen wel fijn is :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:29

Ik vind je ook nooit gemeen naar andere overkomen hoor!

Ik denk dat dit topic o.a. te maken heeft met het Seaworld gebeuren? Ik denk dat er wat mensen gevallen zijn over het feit dat je eerst hebt verzonnen dat je naar Seaworld bent geweest, wat achteraf niet zo was. Dat je er daarna wel naar toe bent geweest en er erg enthousiast over was en zelfs baalde dat er mensen waren die terug wilde naar het hotel.
En dat je later een erg negatief topic opende over Seaworld waarin je verteld dat je verplicht mee moest naar Seaworld tijdens die reis en liever in het hotel had willen blijven. Terwijl je in het topic van de reis iets totaal anders zei.

Ook mis ik soms wat meer of betere onderbouwing. Ik heb laatst, overigens totaal niet gemeen bedoelt, gereageerd op het beroepen topic. Daarin had je gezegd dat je absoluut geen dolfijnentrainer wilde worden, want dat staat gelijk aan dierenmishandeling. Punt ... geen verdere onderbouwing o.i.d. Dan vind ik zo'n reactie erg zwart/wit overkomen.

Maar ik zou gewoon lekker blijven Bokken hoor! Ik denk ook dat het belangrijk is dat je plezier blijft houden in het Bokken.
Misschien is het beter om topics als Seaworld niet te openen als je verwacht dat veel mensen jouw invalshoek niet begrijpen en je kritische vragen en opmerkingen gaat krijgen. Dat maakt het voor jou dan minder leuk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:48

Je bent wie je ben!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 10:56

Wat mij opvalt is dat jij je heel erg aan trekt van wat andere van je denken.
Moet je niet doen, jij bent jij.
Maar je zou je reacties wat kunnen nuanceren door een keer na te denken hoe dit bij je zelf over zou komen als je dat als reactie krijgt.
Soms weet je niet wat de precieze achtergrond van een verhaal en ben je bevooroordeeld door een gedachte.
Hier betrap ik mezelf ook wel eens op.
Het is goed dat je weet wat fout gaat, zo kun je er wel aan werken of rekening mee houden.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 10:57

Zo, even mijn onderschrift veranderd! :)
Laatst bijgewerkt door Murthul op 28-10-15 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op verwijderd bericht verwijderd

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:00

Hahaha :)) Ik voelde ook die behoefte.

Ah, wat een goed onderschrift!

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:01

Zolang je er zelf plezier in hebt, gewoon verder blijven bokken, HD! Veel bokkers 'kennen' je intussen wel een beetje, en ik heb ook nooit gezien dat je gemeen zou zijn naar anderen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 11:03

Ik heb al wat mooie stukjes hierboven gelezen en het lucht wel heel erg op met vrienden zoals jullie! Love you all! <3

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 11:24

Hey hd,
Ten eerste is ieder mens uniek, je bent zoals je bent en je mag er zijn!

Je plaats inderdaad een overload aan topics waarvan ik ook soms denk was dat topic uberhaupt wel nodig of zinvol?
Neem je tekenwerk, je gaat steeds meer vooruit en je hebt een leuke stijl. Maar je plaatst elke week weer een nieuwe, hierdoor word het allemaal zo het zelfde en gaat het vervelen. Een topic openen is niet iets dat moet hea ;) gun jezelf wat meer tijd voor je tekenwerk en open een topic in de maand ipv een in de week. Dan kan je mooie topics maken met een WIP ipv elke week een nieuwe krabbel.
Zo ook je foto topics, en als er dab niet word gereageerd of niet de reacties waar je op heb gehoopt dan ga je 'zeuren' om reacties en op zoek naar medelijden. Dit wekt juist irritaties op.

Ook je woordkeuze is soms wat storend, Als je jezelf knullie noemt, neem je jezelf dan wel serieus? Je reacties hebben vaak een erg kinderachtige toon.
En als ik zo je OP lees hier kan he prima schrijven op een manier die wel goed overkomt.

Zelf vraag ik me af of je wel op je plaats bent op een forum als bokt, maar hé, wie ben ik? Het gaat er om of jij het hier leuk vind!

Ik denk wel dat voor jou een buddy oid. Goed zou zijn hier, ook om jou een beetje te beschermen tegen jezelf.
Iemand waarmee je eerst overlegd voordat je een topic opend. Waar je mee bespreekt wat voor reacties je verwacht en of het wel een topic dat ook leuk en interesant is om te lezen voor de andere bokkers.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:10

Eens met Jilletje, ik wilde bijna schrijven 'begeleid bokken', maar zo letterlijk bedoel ik het niet. Iemand die je helpt dingen onder woorden brengen (maar dat kan je eigenlijk wel al heel goed) of die je helpt reacties van anderen meer te begrijpen, als je dit lastig vind. Of iemand die reacties op jou, vertaald naar hoe ze voor jou begrijpelijk zijn en hoe ze volgens de bokker in kwestie bedoeld zijn. Je trekt je al gauw iets persoonlijk aan en voelt je snel aangevallen, hoewel dit vaak niet zo is. Is denk ik ook precies waarom je dit topic bent gestart.

Je bent imo niet gemeen naar andere bokkers toe, HD, maar zet jezelf wel regelmatig als 'zielig' neer, zoals Jilletje het beschrijft, wanneer er geen reacties komen op je topics. Dit kan voor irritaties zorgen, waardoor men soms wat anders op je reageert dan jij zou willen zien.

En jij specifiek bent niet anders, iedereen is anders, maar dat is toch juist leuk!