Date: wat moet ik hiermee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

Date: wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 08:50

Hoi allemaal,

Heb lang getwijfeld een topic te openen maar ik doe het toch maar.

Ik praat een tijdje met een leuke jongen, hebben afgelopen zaterdag een date gehad. Was leuk, we hebben een film gekeken en daarna moest hij weer aan het werk (eigen kroeg). Verder niks gebeurd. Gewoon in zijn armen gelegen hand in hand ed. Na die tijd er nog even over gehad via de whatsapp. Hij zei dat hij het erg leuk vond maar mij geen valse hoop wil geven en niet op zoek is naar een relatie. Hij heeft daar geen tijd voor met zijn werk veel stress etc. Daarentegen wou hij wél nog eens afspreken dat leek hem een goed plan.

Heb ook gezegd dat ik dag opzich wel wou onder het motto wat niet is kan nog komen. Nu heb ik me enorm veel dingen opgezocht etc. En heb wat dingen geprobeerd. Hij wordt wat killer op de app maar zodra ik dus het gesprek probeer af te kappen (veel plezier wensen voor de komende dagen) gaat hij opeens veel berichten sturen/aandacht trekken. Elke keer weer valt me op. Ook had hij me gemist op de afterparty zaterdag zei hij.

Nou ik weet niet goed wat ik hiermee moet eigenlijk. Wil ook niet gelijk opgeven enzo. Hij had nog gezegd op het moment ben ik geen boyfriend material. Maar blijft wel dingen sturen. Ik heb ook gezegd dat het me niks boeit of het wel of geen relatie is.

Hij zei ook nog dat hij een eikel kan worden als hij probeert zichzelf tegen te houden iemand leuk te vinden..

Wat zouden jullie doen?

Even een kanttekening:
De optie f*ckbuddy heb ik zelf ook wel in mijn hoofd dus ik weet hiervan. Zeggen dat ik oogkleppen op heb en dat gewoon ben hoeft dus niet. Ik zit meer te wachten op zinnige tips wat ik eventueel nog zou kunnen doen

Het gaat me ook niet om het feit wel of geen relatie maar meer waarom hij nu opeens zo doet terwijl hij wel eerst hele verhalen had. Nu ook wel maar pas als ik afhaak wat ik gewoon expres doe.
Laatst bijgewerkt door Buffelduke op 20-10-15 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Re: Date: wat moet ik hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:57

Wat wil jij? Zou eerst dat duidelijk hebben voor jezelf want dat lees ik hier nog niet.
Als jij hem veel plezier wenst en hij begint daarna pas met aardig doen... Tja dan zou ik er even niet meer op reageren tot bijv. de volgende dag.
Is er nou al nieuwe date afgesproken?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 08:59

Rustig aan ;-)... Niet te veel, te vlug willen... Hou het voor nu gewoon vriendschappelijk en je gaat vanzelf merken of er kans is op meer...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:05

Waarom hij nu ineens zo doet? Ik denk omdat hij je gewoon niet leuk genoeg vindt. Bij mannen moet je er vooral niet te veel achter zoeken.
Wil jij een scharrel zijn of wil je een relatie? In het laatste geval zou ik hem afkappen en er geen energie meer aan besteden, want dat wordt hem toch niet

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 09:06

Ik sta er nu meer zo in van: ik zie wel wat het wordt, gewoon nu gezellig doen. Zo claimen zit niemand op te wachten. Ook de vragen of hij het nog wel leuk vindt etc stel ik allemaal niet. Dat klinkt gelijk zo alsof ik een relatie wil maar ik wil het gewoon eerst gezellig houden.

Maar dat ik het gezellig wil houden, en wil zien wat eruit komt hoeft toch niet te betekenen dat ik elke keer wat moet zeggen? Of dat hij begint en ik het gesprek op gang moet houden?

Nou hij doet wel aardig dat is het probleem ook niet. Maar zodra hij merkt dat ik afhaak lijkt het alsof hij zoiets heeft van o oliebol dat was niet de bedoeling. En begint hij dingen als foto's te sturen etc waar hij op dat moment mee bezig is bijvoorbeeld.

Er is nog niks nieuws afgesproken, moet ik dan zoiets gaan vragen? Of moet ik dat uit hem laten komen?

Het is zo tegenstrijdig allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:24

He's not into you. Hij vindt je leuk genoeg om aan het lijntje te houden maar je zal nooit meer worden dan een plain f*ckbuddy.

Beverburcht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:26

ik denk persoonlijk dat je dit verhaal best aan hem kan voorleggen. Dat je dan in een gesprek met hem iets zegt als: "hey luister, het is niet dat ik perse een relatie wil, maar is snap gewoon niet zo goed wat je van me vindt en wat je van me verwacht, want het is soms allemaal wat tegenstrijdig."

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:28

Ik zou gewoon lekker je eigen ding gaan doen, open ogen houden voor andere leuke mannen en lekker leven en luchtig contact met hem houden.

Je denkt er al veel te veel over na, dat benauwd mij zelfs al :o na 1 date kan je ook weinig verwachten toch? Ga gewoon af en toe wat leuks doe en geef de tijd de tijd, maar ga vooral niet zitten wachten en leef lekker je eigen leven.

Als hij het waard is zoekt hij wel een plekje in je leven en anders heb je gewoon een leuke tijd met hem

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:34

Zodra je afhaakt ben je interessanter voor hem. Zo simpel is het. Net zoiets als "hard to get".
Het gaat hem meer om het spel dan om jou zelf. T is aan jou om er op in te gaan of niet. Voel je zeker niet verplicht om te reageren. Suc6 en veel plezier.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:36

Beverburcht schreef:
ik denk persoonlijk dat je dit verhaal best aan hem kan voorleggen. Dat je dan in een gesprek met hem iets zegt als: "hey luister, het is niet dat ik perse een relatie wil, maar is snap gewoon niet zo goed wat je van me vindt en wat je van me verwacht, want het is soms allemaal wat tegenstrijdig."

Dit vind ik een hele goede!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:40

Hij is best duidelijk toch? Een man die meteen al aangeeft dat ie geen relatie materiaal is, Dekt zichzelf al in. Hij vind je leuk, wil best een keer tijd met je doorbrengen maar meer dan F*B's word je niet.
Ik zou het risico niet lopen dat je verliefd word op zo iemand. Heb je alleen jezelf mee.
Als je genoeg afstand van hem kan houden kan het leuk zijn voor een tijdje. Maar ik zou er niet proberen een serieuze relatie uit te slaan.
Ik zou wachten op een vent die wel 100% voor je gaat. Heb je ten slotte veeel meer aan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:49

Beverburcht schreef:

Jimbo schreef:
Zodra je afhaakt ben je interessanter voor hem. Zo simpel is het. Net zoiets als "hard to get".
Het gaat hem meer om het spel dan om jou zelf. T is aan jou om er op in te gaan of niet. Voel je zeker niet verplicht om te reageren. Suc6 en veel plezier.

Een combinatie van wat hier boven staat...

Reageer maar gewoon een poosje niet. Dan heb je het even 'druk'.
En er niets van verwachten ;)

Maar als hij een spelletje wil, kan hij een spelletje krijgen toch :P

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:52

Jimbo schreef:

Hier ben ik het mee eens, maar dat spel kan wel omslaan in gevoelens. Ik was min of meer ook zo en dan zoek je ook dat soort mannen op. En als je nonchalant doet, geen interesse toont (hoe ik gewoon ben en wat TS eigenlijk min of meer omschrijft) dan komen er na een tijdje ineens liefdesverklaringen.

Persoonlijk zou ik hem de kwestie niet voorleggen, want ik denk dat dat afschrikt en dat je dan sowieso een nee krijgt. Ik zou bij jezelf nagaan of je het spel mee wilt spelen of niet. Wat je ook wilt, ga er nog even mee door en je ziet vanzelf wat er van komt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:55

Maar om nou na 1 date de vraag 'zit er meer in' te stellen....Waarom meteen die zekerheid hebben, zekerheid heb je nooit, ga gewoon genieten en zie wat er komt? En stel je verwachtingen ook zo in? Kijk, als je elkaar al enige tijd ziet en date snap ik dat, maar na 1 date?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:56

Zolang het leuk is, is het leuk toch? Scherp houden wat je zelf wilt :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 09:59

Maaike_Melis schreef:
Ik heb ook gezegd dat het me niks boeit of het wel of geen relatie is.

En meende je dat? Je post maakt de indruk van niet, en in dat geval ben je helemaal eerlijk naar hem toe.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:16

Ik heb ook zo'n jongen gehad TS, niet aan beginnen :P Je vindt 'm steeds leuker worden, hoewel je eerst dacht van niet en vervolgens blijft het zoals aan t begin.. Niets meer dan een FB. En jij zit met een redelijk gedeukt ego/zelfvertrouwen. Succes in ieder geval :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:26

Ik kan je iig vertellen dat 't pijn gaat doen als jij er stiekem toch meer verwacht ook al roep je nog zo hard dat dat 'echt niet zo is!'. Geloof mij maar dat als hij zegt dat 'ie geen boyfriend material is, dat 'ie dat ook niet gaat zijn.

Als je afstand kunt houden, kan het allemaal heel erg leuk zijn :o Maar dat is wel lastig.

JayJillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:43

Boys will be boys...

Persoonlijk denk ik dat ze je ook wel naar je zin praten. Ze zeggen wat jij wil horen, zodat ze krijgen wat zij willen. Natuurlijk niet allemaal, maar (vooral op jongere leeftijd) wel veel.

Ik heb t laatst ook nog ervaren. Ik sprak 1.5 maand met een man, spraken af, en bleek opeens totaal andere intenties te hebben dan wat hij in die 6 weken daarvoor tegen mij zei. Toen ik hem niet gaf wat hij wilde was het ook snel afgelopen :')

Ga voor jezelf na wat jij nou precies wilt, buiten hem om. Wil jij een relatie? Wil je geen relatie, maar vind je het wel leuk om af en toe af te spreken en gezellig een drankje te doen? Of zou je ook happy zijn met een fiets? Zet eventuele gevoelens voor hem even opzij en denk na over wat jíj echt wilt. Ben je er uit, dan wees direct naar hem en maak hem duidelijk wat jij graag wilt voor je zelf. Maak vanuit daar een keuze met wat je met hem wilt (ook zijn commentaar/mening in overweging nemend). Wil jij een relatie maar hij niet? Dan kun je besluiten dat je het toch nog even aan kijkt om te kijken of hij van gedachte veranderd maar ik adviseer je om daar niet in te blijven hangen want dan doe je jezelf alleen maar pijn uiteindelijk.

Het is een keuze die je zelf moet maken. Wij voelen niet wat jij voelt en wij kennen hem niet zoals jij hem kent.

Ik ben overigens wel benieuwd naar je besluit! Succes!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:45

De jongen is duidelijk genoeg in zijn communicatie.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:52

Mjaaa mijn vriend wilde toen we elkaar leerden kennen ook geen relatie hoor, hij kwam net uit een scheiding, wilde los en gezelligheid en zo zijn we er beiden ingestapt. Uiteindelijk heb ik na enkele maanden gezegd dat mijn gevoelens te sterk werden en heb ik afstand genomen. Ik begreep zijn standpunt wel, maar moest kiezen voor mezelf. Hij heeft me niet laten gaan hoor ;-)

Ik zou ook benauwd worden als iemand de eerste date al polst hoe ik erin sta, een relatie begin je niet, die groeit

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:53

Maar houd het dan vriendschappelijk zonder kusjes of knuffelen etc. Daar zou ik me niet voor lenen.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:00

Dubbel, aan de ene kant ga ik mee met bovenstaande.
Maar in mijn geval was er eerst ook 4 maanden "scharrel" periode en daarna groeide dat naar een relatie. In mijn geval was mijn vriend er gewoon nog niet aan toe (vanwege een eerdere relatie).
Ik zou er gewoon recht door zee over praten en je eigen wensen op een rijtje zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:02

Terugtrekken. Als ie je echt leuk vind, komt ie vanzelf naar jou toe.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 11:02

Hij lijkt het te zien als een spelletje, als jij afstand neemt dan moet hij wat moeite doen maar voor de rest ben je niet interessant genoeg voor hem voor een serieuze relatie. Als je dat ook niet wil/zoekt is er natuurlijk geen probleem, maar laat je niet gebruiken door iemand waar je straks gevoelens voor kan krijgen.