Een goede kennis heeft K...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Een goede kennis heeft K...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 19:29

...En het gaat superslecht met haar, zo erg zelfs dat ze (naar mijn weten en horen van hoe het gaat) daadwerkelijk op sterven ligt. Ze heeft dan wel een heel sterk hart, ze vecht ook echt voor haar leven, en heeft goede verzorging aan huis. Maar ze glijdt steeds verder een diep gat in als je begrijpt wat ik bedoel. Ze heeft al langer de ziekte, toen ging het nog wel beter met haar maar sinds een aantal maanden is er een ernstige terugval tot nu toe.

Een andere hele goede kennis zorgt ook voor haar nu, ze zijn namelijk erg goede vriendinnen van elkaar en ik ken ze beide al sinds mijn jeugd (kleuterschooltijd!). Al tijden zorgt ze goed voor haar, maar ik vrees dat ze 2016 niet haalt.

Shadow0

Re: Een goede kennis heeft K...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:53

Sterkte HorseyDude, dat is wel heel verdrietig. Veel sterkte de komende tijd.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:56

Dat is inderdaad verdrietig... sterkte gewenst HD.

kimbrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:33

Wat vervelend zeg, ik snap wel hoe je je voelt.. Mijn lieve buurvrouw heeft vlak voor de zomervakantie op veel te jonge leeftijd ook haar (2e) strijd tegen de ziekte helaas verloren.. Mijn moeder is er in die tijd veel voor haar en haar gezin geweest (Ikzelf woon doordeweeks op kamers), maar om te zien hoe zo'n leuke lieve vrouw veranderd in een hoopje ellende is heel heftig. Wetende dat ze zoveel mogelijk uit haar leven gehaald heeft en nu op een vredige plek is, maakt het wel dragelijker, hopelijk is dat voor jullie ook zo.. In ieder geval heel veel sterkte in deze tijd..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 20:34

Degene die nu voor haar zorgt zou mij een melding geven wanneer het gebeurt is.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:53

Ga alsjeblieft zelf nog bij haar langs als dat mogelijk is. Het is vreselijk als je zo ziek bent en er komt niemand meer langs om wat voor reden ook. Het maakt niet uit wat je zegt of doet. Gewoon er voor iemand er zijn, dat doet al zóveel.

Veel sterkte

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:07

heel veel sterkte

Darley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:21

Sterkte HD! Hopelijk lijdt ze niet meer teveel :(:)

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:23

Ah jeetje wat naar :(:) geniet van de momenten die jullie nog hebben en heel veel sterkte..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:26

Ineke2 schreef:
Ga alsjeblieft zelf nog bij haar langs als dat mogelijk is. Het is vreselijk als je zo ziek bent en er komt niemand meer langs om wat voor reden ook. Het maakt niet uit wat je zegt of doet. Gewoon er voor iemand er zijn, dat doet al zóveel.

Veel sterkte

Soms stelt de persoon of de familie dat niet op prijs, of het is gewoon niet te realiseren. Daarom altijd eerst overleggen of het überhaupt wel mogelijk is..

Sterkte HD!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:29

Daarom zeg ik ook " als dat mogelijk is"

Ik heb het zelf meegemaakt met mijn moeder, dus helaas weet ik wel waar ik over praat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:36

Sterkte HD!

Misschien kun je haar nog een kaartje sturen en/of kaartje aan je kennis die haar verzorgt om haar een hart onder de riem te steken. Even laten weten dat je aan iemand denkt, kan al veel betekenen voor de ander.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 00:24

Herkenbaar, mijn 'oom' ligt er nu ook zo bij. Het leven is een trut.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 08:10

Cayenne schreef:
Ineke2 schreef:

Veel sterkte

Soms stelt de persoon of de familie dat niet op prijs, of het is gewoon niet te realiseren. Daarom altijd eerst overleggen of het überhaupt wel mogelijk is..

Sterkte HD!

Ze hebben al zelf gezegd dat ik niet langs mag komen, want de verzorging heeft het al heel druk bij haar thuis.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:14

Dat is jammer HD... Voor jullie beiden... Sterkte ermee

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:34

Jammer HD. Misschien kun je een kaartje sturen met een lieve boodschap?
Of een youtube filmpje maken voor haar met een mooie boodschap? Die kan iemand haar vast wel laten zien.

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:39

Sterkte HD :(:)

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 11:49

Ik vind het wel vrij egoïstisch van hun kant dat je niet meer langs mag gaan.. Al is het maar 5 of 10 minuutjes, als je haar zo goed kent is het voor jou immers ook een manier om afscheid te kunnen nemen.

Bij onze buurvrouw is dit ook zo gegaan, de vrouw had al meer dan 2j een relatie met iemand die enorm goed voor haar zorgde maar die niet gewenst was bij haar familie, de laatste dagen van haar leven is de vrouw naar het ziekenhuis gegaan en heeft haar familie de man er echt van weggehouden.
Triest vind ik dat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:27

Hammeke, vanuit mijn werk weet ik dat, hoe lief ook bedoeld, het niet altijd haalbaar is voor de zieke zelf. Dat zelfs even die 10 minuten bezoek kan nog te belastend kan zijn. Het is goed dat de familie het aangeeft. Sterker nog, zelfs meegemaakt dat de zorg werd geweigerd voor de rust: de familie gaf zelf aan wanneer een zorgmoment gewenst was. En dat was ook prima. Het draait nu om het zo comfortabel mogelijk maken voor haar in de tijd de haar nog rest op deze aardbol...

Het is jammer, maar begrijpelijk en dat kun je ook alleen maar respecteren.

HD nogmaals heel veel sterkte! Het is ook heel verdrietig

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:33

Als de verzorging dit zegt dan betekend het nog niet dat de persoon zelf dit ook vind. Soms worden mensen ook bij ernstig zieke mensen weg gehouden onder het mom dat het te druk is. En dan komt dit misschien hard binnen, Who cares, ze gaat toch dood. En dat betekend niet dat alles maar mag en kan, zeker niet maar enkele keren meegemaakt dat je toch nog even afscheid kon nemen en ik weet hoeveel dat voor de stervende persoon zelf kan betekenen.

Hammeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:37

Ik blijf erbij dat ik het erg triest vind, mijn vader is 11 jaar geleden gestorven na 3 jaar ziek te zijn.
Al zijn vrienden zijn hier de laatste dagen nog geweest, ook al was het maar 5 minuten en was het misschien zwaar en druk voor hem. Het heeft hem goed gedaan om te zien dat er zoveel mensen met hem inzaten en om hem gaven. Dat vind ik in de laatste dagen van je leven toch net iets belangrijker dan 'rust'.
Zodat beide personen op een deftige manier afscheid kunnen nemen.

Edit : net zoals Bigone zegt, soms worden mensen onder het mom van 'te druk' weggehouden, terwijl ook de stervende recht heeft op steun en waardig afscheid nemen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:41

Ik laat dat liever aan de mensen over die er omheen staan en vel geen oordeel over egoïstisch zijn en respecteer die keuze. Hoe jammer ik het zelf ook zou vinden.

HD, je kan mooi tekenen: misschien helpt het voor jou om nog iets voor haar te maken? Kun je een stuk van jezelf er in kwijt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:44

vuurneon schreef:
Ik laat dat liever aan de mensen over die er omheen staan en vel geen oordeel over egoïstisch zijn en respecteer die keuze. Hoe jammer ik het zelf ook zou vinden.

In het geval van ts krijg ik de indruk dat hij en de twee andere personen zeer goede kennissen/vrienden zijn, dan vind ik juist de verzorging egoistisch. Of de stervende moet zelf aangegeven hebben hier geen behoefte aan te hebben maar zo komt het op mij niet over.
Ts, wil je zelf afscheid nemen?? Dan zou ik toch naar vragen om die kans te krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:38

HorseyDude schreef:
Ze hebben al zelf gezegd dat ik niet langs mag komen, want de verzorging heeft het al heel druk bij haar thuis.

Ik snap niet dat mensen dat kunnen, het draait nu toch om haar en niet om degenen die de verzorging doen. Als zij wil dat je komt zou ik gewoon gaan, al is het dan maar 10 minuten.
Dat kun je trouwens zowieso wel doen, even heen gaan, aanbellen, knuffel geven en weer vertrekken, daarmee doe je niemand kwaad.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 14:45

Ik vind persoonlijk dat je de wensen van de ander moet respecteren. Als er wordt aangegeven dat bezoek niet gewenst is, om welke reden dan ook, is het niet goed om zomaar langs te gaan. En als je hele intieme vrienden bent dan kun je daar misschien omheen gaan, maar HorseyDude heeft het over een goede kennis. Soms zit het er dan gewoon niet in, hoe triest dat ook is.

Even langs gaan, aanbellen en weer weg kan wel degelijk kwaad, bv als iemand eindelijk slaapt en dan weer wakker wordt. (En ga nou niet aankomen met 'jamaar dan hadden ze de bel maar uit moeten zetten.')

Ik vind het idee van een mooie tekening zeker goed :j Dat is echt persoonlijk en kan ze op haar eigen tijd bekijken.